Jump to content

Probleme passat b6 "fasaie"


andr3yu
 Share

Postare recomandată

Salut, poate cineva sa ma indrume pe un site de piese, cat costa un racitor de gaze, pt un passat b6 bmp 2006 noiembrie, 140cp? ca nu il gasesc nicaieri, Masina vreau sa o cumpar si are un fasait un pic mecanic cand accelerez puternic undeva de la 2000-3000, vanzatorul spunandu-mi dupa ce am auzit eu zgomotul ca e racitorul de gaze, si ca pretul ar fi undeva la 1200 lei, masina nu are alte erori pe motor, si foarte multe optiuni pe ea, mai gasisem ceva pe coloana de directie dar am sterso si a disparut, ca idee acesy variant ar fi 5000e, are tot in afara de 4m, merita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

poti lua de la dezmembrari,dar nu stii cat o sa te tina,merge si de pe motor bls...sau noua vreo 350 de euro,dar e inbunatatita,nu te va mai lasa a usor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de ce nu incerci sa sudezi racitorul??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
On 14.04.2017 at 22:27, dinamita a scris:

Salut. Am acelasi motor si am avut aceiasi problema pe care am rezolvat-o. Este edevarat ca racitorul de gaze este de vina, dar nu este vorba de de vreo supapa. Poate ai inteles gresit tu, sau mecanicul s-a exprimat gresit. Racitorul de gaze are o clapeta care este actionata de un actuator, care atunci cand ECU comanda, permite gazelor de evacuare care trebuie sa ajunga la EGR, sa treaca prin acest racitor inainte sa fie din nou introduse in motor. Aceasta clapeta are o bucsa din carbune care tine fix axul ei. De la atatea actionari ale clapetei, aceasta bucsa se uzeaza foarte tare, se largeste, se sfarama si axul clapetei incepe sa joace. Pe acolo incep sa iasa gaze Fasaitul pe care il auzi tu este de fapt zgomotul facut de aceasta pierdere de gaze care nu este normala. Eu am demontat racitorul, am eliminat de tot aceasta bucsa de carbune, prin spargere si am facut o bucsa de bronz si nu mai am probleme.

Va salut cu respect! Sunt proaspat posesor de Passat 2.0 BMP si am si eu aceeasi problema la racitorul de gaze dar momentan nu am gasit pe nimeni dispus sa confectioneze acea bucsa in Mangalia iar bani de unul nou nu prea sunt...

Ce se poate intampla daca mai merg asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se intampla nimic. Doar zgomot deranjant si miros de gaze arse in habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Spiridusulverde

Salutare domnilor.De o săptămână am și eu un fâsait la motor îl localizeze undeva pe lângă turbină. Problema este ca îmi pica în nas și intra în limp mode când o accelerez mai tare.Poate sa fie din cauza racitor-ului de gaze.Presiune nu îmi socate mai mult de 12 psi înainte făcea și 23-24psi.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-o pe tester si sigur vei afla cauza. Ai o pierdere de presiune de la turbina la intrare in clapeta de admisie. Verifica foarte bine tot acest traseu de admisie a aerului, furtune din cauciuc, conducta de plastic si intercooler. Sigur undeva este fisura sau iesit din imbinari. Cu fasaitul de la racitorul de gaze poti merge mult si bine. De la asta nu se intra in limp mode. Este pe evacuare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spiridusulverde

Am rezolvat.Problema a fost la furtunul ce intra pe clapeta de admisie,are o fisura mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, am o problema asemanatoare, fasaie la relanti, dupa ce ii fac regenerarea filtrului de particule inceteaza sa fasaie pentru cateva zile iar dupa o ia de la capat. Ceva sugestii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna dimineata! Am un passat B6, 2006, BMP si de ceva vreme am observat ca atunci cand merg ceva mai mult timp la turatii mari pierd din antigel. M-am uitat sub motor si totul este curat. Totusi am observat ca pierd pe la vasul de expansiune, dar temperatura apei nu creste pe indicator si nici daca o verific pornita cu motorul la relanti nu da afara din vas. Ce ar putea fi? Garnitura de chiulasa (dar nu creste apa pe indicator) sau racitorul de gaze fisurat si la presiune mare sa-mi intre gaze pe instalatia de racire!?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat creste temperatura motorului daca ai probleme cu garnitura de chiulasa. Dar faptul ca iti da apa afara din motor dupa ce mergi mai turat e un semn ca ai probleme cu garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 16.04.2017 at 20:13, dinamita a scris:

Da bucsa am facut-o la strung. Dupa ce se scoate de tot bucsa de carbune, un strungar bun va putea sa ia usor cotele necesare pentru a putea face una din bronz. Atentie, nu se poate lucra decat cu racitorul de gaze demontat de pe motor. Am atasat si schita bucsei confectionate din bronz. Schita este pentru bucsa racitorului de gaze de la un motor BMR. 99% cotele sunt aceleasi. Strungarul va lua cotele direct de pe racitorul tau si le va compara cu cele din schita si apoi va decide cotele finale pentru a o putea confectiona. Cota exterioara am facut-o putin de tot mai mare pentru a o introduce usor mai fortat in racitor sa nu iasa. Cota interioara cea pentru axul clapetei am facut-o exact cat sa nu aibe joc axul in bucsa, dar cat sa permita sa se miste axul fara sa intampine greutate. Spor la treaba. E mai anevoios de demontat racitorul decat confectionarea bucsei.

Bucsa clapeta racitor gaze.jpg

Uite si aceste filmulete, ca sa iti faci ideie despre ce este vorba. Este vorba de un racitor de BLS. Este asemanator cu cel de BMP.

 

 

Modificat de Vicentiu1979
Am gasit rezolvarea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiumihota

Buna ziua . Imi cer scuze daca nu imi aleg locul potrivit pentru a posta , sunt nou si in acelasi timp disperat de situatia actuala a masinii .

As vrea sa incep prin a spune ca am un passat b6 2.0 tdi  din 2006 .

Am fost la mecanic cu masina deoarece am inceput sa aud niste batai , la recomandarile mecanicului am schimbat volant , tot kitul de ambreiaj. Toate bune si frumoase ... volant noua , masina a inceput sa sune a tractor ... parca sarea de pe drum la fiecare acceleratie , volanu vibra , sunetul era asemenea unui ciocan care bate fieru la o frecventa ridicata.

M-am intors la asa-zisul mecanic si mi s-a spus de data aceasta ca trebuie schimbat axul cu came , implicit chiulasa trebuie rectificata. In urma acestei operatiuni mi sa schimbat axul cu came , a fost rectificata chiulasa , inlocuita cureaua de la alternator , distributia .

Dupa toate acestea , un alt sunet a aparut . Acesta provine de undeva de sub masina si seamna a suierat. Acest suierat se aude in momentul acceleratiei , cu cat fortez mai tare turbina cu atat mai tare se aude acel sunet . Ca sa il descriu mai precis , este un suierat de presiune , pe undeva se scapa aer. Accelerez mai tare ( presiune mai mare ) sunet mai accentuat . La relanti acest sunet nu are loc, doar la accelerat si la oprirea motorului.

Scuza mecanicului a fost : "Eu nu am umblat acolo" , iar explicatia dupa o diagnoza de "profesionist" am pus mana la ERG si se simte aer si fum in acea zona , concluzie trebuie schimbat ERG. In  2 luni de zile m-am curentat de niste bani frumosi , iar daca trebuie sa schimb si acel ERG , care nu stiu sigur ca este problema , ajung la pretul unei masini noi.

Specific ca nu am niciun martor in bord .

Regret din suflet ca nu am postat mai repede . Poate m-ar fi inspirat cineva sa nu ma apuc de repararea masinii , simt ca de fiecare data cand schimb ceva la masina nu se rezolva problema in sine , ci manifestarile problemei .Iar in ritmul asta o sa pompez bani , sa se distreze mecanicul cu masina mea .

Daca este nevoie pot pune niste inregistrari prin care se poate auzi sunetul . Nu stiu daca am voie sau daca este neceasar.

Imi cer scuze pentru forma de redactare a acestui post , de asemenea imi cer scuze pentru greselile de scriere si specifice domeniului mecanicii auto ( sunt 0 ).

Va multumesc mult , o zi placuta !

Modificat de Ovidiumihota
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

controleaza furtunele metalice de la egr/turbina...garniturile si suruburile daca sunt stranse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare colegi, am o problema cu uzura tijei de la racitorul de gaze de la Passat b6 2.0 BMP, am vazut ca este un coleg in apropiere(Prahova) care a rezolvat problema Vicentiu1979, Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o persoana care poate repara racitorul in Prahova, mentionez ca bucsa dupa cotele din pozele atasate mai sus o am, Multumesc mult!

Modificat de Manuel N.
Cauta in aria de prestari servicii. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovidelu24, problema se rezolva in doua moduri:r

1.racitor nou

2.demontarea celui vechi, eliminarea actuatorului si introducerea de doape metalice in locașurile tijei, concomitent cu EGR off+DPF off. Racitor nou (300 euro), anulare EGR+DPF din soft (300 euro). Inca nu m-am decis, deocamdata merg cu "compresorul" dupa mine (fasaie ca dracu). Cu bucsa am incercat, locasul actuatorului de pe BMP mai are o bordura in plus fata de desen si ne-am lasat pagubasi (am avut un racitor defect pentru incercari). Atentie ca mai are o bucsa din grafit si la celalalt capat care este acoperita cu un dop metalic si este posibil sa fie si aia terminata si ai joc peste tot (la mine asa a fost d-aia am si abandonat ideea cu bucsele din bronz). 

Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau se poate suda tija, in ce pozitie vrei(cu avantaje si dezavantaje), fara a fi nevoie sa anulezi ceva.

Se pot face ambele bucse, si cea de pe ax si cea din cap, doar sa incercati sa le fixati cumva pt ca altfel vor fi scoase de gaze.

Eu am montat unui prieten un racitor bucsat, dar pentru ca nu am fixat bucsa din spate a trebuit sa reintervenim iar de data asta a fost sudat axul pe jumatate deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Fanel Dinu

Pentru 15 ron incearca sa schimbi capacul de la vasul de expansiune!

Din cele spuse de tine asta este cu siguranta!

asta daca nu ai antigelul murdar si nivelul uleiului este ok!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/12/2018 at 4:26 PM, Ovidelu24 said:

Salutare colegi, am o problema cu uzura tijei de la racitorul de gaze de la Passat b6 2.0 BMP, am vazut ca este un coleg in apropiere(Prahova) care a rezolvat problema Vicentiu1979, Daca ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o persoana care poate repara racitorul in Prahova, mentionez ca bucsa dupa cotele din pozele atasate mai sus o am, Multumesc mult!

Din ce material ai facut bucsa? Te intreb pentru ca eu am facut-o din bronz, am montat-o si dupa 3 sapt a scuipat-o afara. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua , am o problema cu acest fasait dar doar atunci cand dau in gropi sau ceva denivelari , sunetul vinde pe fata. De la ce poate fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
On 26.07.2018 at 15:30, badwolf17 a scris:

Din ce material ai facut bucsa? Te intreb pentru ca eu am facut-o din bronz, am montat-o si dupa 3 sapt a scuipat-o afara. 

Eu am facut bucsa din bronz grafitat,dupa cotele din desenul pe care l-a postat cineva mai sus.La bmp este putin diferit pentru ca are un umar,dar tocmai asta ar fi un avantaj,pentru ca eu am bagat bucsa,si am asigurat-o cu siguranta care tinea bucsa originala.Si inca ceva,la baza bucsa am facut-o cu diametrul de 17 mm nu cu diametrul de 17.74 (parca).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Raduflorinalexandru
On 9/12/2011 at 8:51 PM, andr3yu said:

salutare tuturor, am cautat pe forum dar nu am gasit un topic asemanator, detin un passat 2.0tdi din 10.2006, 170cai 4motion, de cand am adus`o din germania la masina se auzea un fasait, am mers cu ea in service si cei de acolo mi`au zis ca aveam o problema la senzorul de la filtrul de particule, o eruare la ECU, mentionez ca masina e in tara de 8luni, am schimbat acel senzor, de atunci am mers cu ea si nu am avut nici o problema masina trage ok, nu scoate fum, porneste la orice ora indiferent de temperatura, problema e ca acel fasait tot se aude din ce in ce mai tare, acum se aude si la relanti, am fost azi in service si mi`au spus ca trebuie sa schimb "racitor racire EGR" sau ceva de genul, am cautat pe net asa ceva dar nu am gasit nimic...

nu imi apare nici o eroare nici in bord nici pe testar...

astept raspunsurile si sfaturile voastre, ms

Salutare și eu am aceeași problema că și tine și nu ii dau de cap ! Plus că azi s-a defectat și senzorul de temperatura de pe filtrul de particule și bănuiesc că trebuie înlocuit !

Modificat de Manuel N.
Dupa 7(sapte) ani probabil ca a rezolvat cumva. Userul are ban deci nu va raspunde. Citeste regulamentul ca sa eviti sanctiunile! Deja ai un post neapribat!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Iti multumesc am reusit sa fac bucsa si totul merge perfect 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Mantea Radu

Salut! Cum ai scos axul de la calpeta? Iese dacă trac tare prin răsucire? Mulțumesc anticipat! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!