Jump to content

BORA 1.6 FSI 110 CP MOTOR BAD


dory_co
 Share

Postare recomandată

20 hours ago, MyKe said:

Inversează bobinele între ele. Se schimbă erorile acolo unde ai mutat bobinele?

Dacă da, bobine noi.

Dacă nu, test de compresie.

Testul de compresie a ieșit ok?

Dacă da, schimbi injectoarele.

Dacă nu, desfaci motorul.

Salut, ce înseamnă compresie ok ? Compresia a ieșit 14 14 10 14, am citit că normal ar trebui să fie 12

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

New: 10…15 bar.

Wear limit: 7 bar.

Maximum permissible difference between all cylinders: 3 bar

Sursa : elsawin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

VW Golf Mk4 1.6 Fsi 110 bhp cod BAD

Motorul a mai fost montat in afara de Bora si Golf pe Audi a2. Am aceeasi problema compresia relativ ok 14 14 11 14 si spun ca minim poate sa fie 7.  Ordinea de scanteie 1-3-4-2 .Idle 600-800 rpm, dar la pornire trebuie sa faca ca un diesel pentru 2-3 secunde din cauza pumpei de inalta presiune. Strangere buji 30NM, electrode gap 0.9.1.1 la bujie.

Acum revin la problema pe care o manifesta masina mea si ad ca mai toate fac la fel (cel putin cele din 2002) au probleme mici de compresie pe cilindru 3/missfire. In cazul meu acum 6 ani am facut test de compresie la fel a avut 11 deci nu s-a agravat in timp. In urma cu 6 luni mi se tot aprindea check engine si il resetam cu un elm327, pe exterior este ok masina functiona bine, doar la plecarea din rampa, semafor cand are nevoie de putere apesi si degeaba. Mai nou de trepida urat motorul, am inlocuit suportul din stanga de langa distributie fiind rupt si pe cel de jos de anti balans de langa baia de ulei, am facut distributia, filtre, ulei. Masina se misca un pic mai bine nu mai trancane la relanti dar iar se aprinde becul de check engine.

Mai rau la turatii mai mari 3k+ se aude un mic fasait iar masina nu mai trage mai deloc chiar daca e talpa 2-3-4 nimic abia rage putin dupa 3k dar atunci da putere, o ia, da putere o ia si zdrancane. Am verificat filtrul de benzina, altul nou la fel face. 

Apoi am luat la verificat toate bobinele daca participa la putere si da sunt functionale, inlocuit bujii cu unele de iridium .

Am scos firele de intra in bobine sa le verific pe traseu sa nu fie coapte sau in interiorul mufelor, sunt ok toate dau 11,75v  firu 1, 12,25 firu 2, 0 firu 3, 12,25 firu 4.

Am inlocuit sondele lambda si senzorul de nox temperature din fata cu unele noi (foarte scumpa afacere) si dupa 10 km s-a aprins iar. 

Am verificat debimetru de aer sa vad cum se misca faa el, da da o putere mai buna, ia aer cat vrea, ai consum dublu, trage pe exterior, tot te mai trancane un pic si tot apare eroarea pe bord. L-am scos l-am curatat desi a fost impecabil si l-am inlocuit ulterior (700+ lei)

Am verificat senzorul de vacuum creand ca poate de acolo zdrancane ,am inlocuit un furtun de vine din pompa pana in el si ulterior si senzorul (am gasit cu 80 lei la shrot asa costa 900 lei cu tot cu furtune)

Am curatat motorul cat am putut de bine si l-am spalat sa vad ce se intampla, de cateva zile verific sa nu pierd ulei, bujiile dupa 2 saptamani arata impecabil, cea de pe cilindru 3 e putin neagra dar nu e ulei deloc inauntru,am schimato cu bujia de pe 2. Masina face la fel.

Daca pornesc clima i mai ia putin din zdrancaneala pentru ca pornesc termocuplele si are nevoie de mai multa putere si creste peste 700 turatia.

Daca in treapta 2 mergi pe strazi mici si iei picioru de pe acceleratie mai sta turata 1-2 secunde (semn ca ambreiajul vrea sa ma lase, intra greu in marsarier dar face asta de 6 ani).

 

Ce nu am verificat:

-scos mufa la egr si sa merg asa sa vad ce face masina

-verificat pompa de inalte sa vad cum arata cam follower sa nu fie roasa de tot si arcu nu are pe ce sa apese.

-verificat pompa de joasa presiune din rezervor daca suna bine (am bagat numai 99+ de la petrom timp de 6 ani dar si asa nu stii ce are)

-leak test (if the valve seats are pitted and lifter does not bleed down this cylinder shall show a low reading , if the valve or valves were an issue it would always have a poor idle but not very lumpy as the compression is low on that cylinder. If the piston or rings or bore are not sealing normally then you would have excessive sump pressure and possibly oil leaks ,this would sometimes be associated with piston slap when cold . So if no oil consumption ,smoke ,sump pressure rule out piston issues ,if you need to confirm look at spark plug for signs of oil , if you want to check valve for leaking you need to do a leak down test and not a compression test , this shall give an exact indication of cause of leakage).

-astept sa iau un laptop de la un prieten sa pot pune vcds cand vreau si sa vad cate missfire da pe fiecare coil si mai ales pe fiecare injector cata benzina baga.

Deja am bagat peste 1500 euro in ea deoarece in 6 ani nu m-a costat nimic, acum deja tinde sa se apropie de valoarea ei si in curand arun cu banii pe nimic.

Alte ideii?

 

ps: nu sunt mecanic, doar nu am cu ce ma deplasa la servici si nu vreau sa urc in autobuz cu alti 45 oameni mai ales acum.

Modificat de 4n1xb0x
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Revin cu informatii pentru cei care au probleme cu Bora 1.6 FSI. Problema la masina mea era ca mergea intrerupt nu mergea motorul cum trebuie iar citeodata nu mai pornea deloc nici accelerata. Am bagat o gramada de bani in ea, pusa pe tester......schimbat garnitura de chiulasa, releu 100 sau 200 nu mai retin exact care, la cite am schimbat pe ea, debitmetru de aer, fise bujii, bujiile, verificat compresia, schimbat bateria, schimbat pompa de benzina.....pina la urma a venit cineva care nu este mecanic si a rezolvat cauza. Toata problema era de de la un furtun de benzina care nu era la locul lui in pompa de benzina, asa ca pentru cei care au probleme asamanatoare vedeti daca acolo este problema sa nu aruncati o gramada de bani pe piese care nu trebuie schimbate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bună ziua, 

 

Deţin un Golf 4 1.6 FSI (BAD), iar la cald, când pornesc maşina, scade turaţia, iar apoi îşi revine. Problema este doar la cald şi nu se întâmplă întotdeauna. Pe tester nu am nicio eroare şi nu ştiu ce aş putea verifica. Ar fi utile câteva sfaturi.  

Mulţumesc! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare colegi, am intampinat si eu o problema cu motorul asta.

Porneste foarte greu la rece cam la a 5...6 cheie.

 

Dupa ce porneste se scutura destul de urat motorul, merge in 3 cilindri, pe vagcom citeste missfire pe cilindrul 1 doar la relanti, daca il turez e ok.

 

Dupa ce masina e pirnita am inpresia ca nu functioneaza socul pentru ca relati-ul sta jos si da sa moara, jos in sensul de 900 de ture.

 

A mai patit cineva problema asta? Este vorba de acelasi motor 1.6fsi bad.

 

Care ar fi socul automat la acest motor din clapeta sau din clapetele de pe admisia care e lusa pe cilindri, mentionez ca acele clapete sunt functionale (cele care sunt actionate vacumatic).

 

In legatura cu cilindrul 1 care da missfire vreau sa mult injectorul de pe cilindrul 1 pe cilindrul 2 sa vad daca e injectorul de vina (bobinele si bujiile sunt ok).

 

Daca aveti alte idei va rog sa le impartasiti si cu mine, ce as mai putea face.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ar trebui sa verifici si compresia, din cate-mi aduc eu aminte motorul asta c-am e sensibil pe la supape( se ciobesc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e de la supape. Avusese un episod mai demult coastadeest pe YouTube. 

O sa iti trebuiască bani pentru reparatie. 

Se rectifica scaunele de supape pe acel cilindru și se pun toate supapele noi și se pasuiesc pe scaune cu pasta de rodat supape. 

Se inlocuiesc simeringurile de supape si garnitura de chiulasa, simeringul de la axa cu came. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Am si eu o problema la un golf 1.6 fsi am schimbat clapeta de acceleratie si de atunci imi ridica apa in vas, mentionez ca ceasul in bord imi sta normal pe 90' caldura ff ok dar furtunul ce iasa din termostat nu se incalzeste este rece, dupa o anumita perioada daca stau cu el in relanti incepe sa se incalzeasca dar de jos in sus adica apa fiarta vine din radiator nu din motor , posibil sa nu deschida termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi-au sosit piesele comandate  o sa mut injectorul 1 pe cilindrul 2 sa vad daca nu cumva este de la injector.

Marea problema e ca dimineata pe temperaturi joase este cand se goleste bateria, dau curent de la alta masina si abia porneste cu greu...

 

Pe langa pornirea foarte greoaie nu intra nici socul...nu ar putea fi si ecu de vina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la ecu defect e cale lunga, ai de verificat bobine de inductie/cablajul, bujii, presiune de benzina in rampa, regulator de presiune, injectoare, curata clapeta de acceleratie+ adaptare, senzori de temperatura si daca problema persista treci la verificat compresie pe toti cilindri( este premisa o diferenta de presiune intre cilindri de max 1 bar). Daca zici ca motorul nu porneste mai turat( undeva pe la 1100 de rot.), dupa ce rezolvi problema cu miss fire pe cil. 1, verifica senzorii de temperatura, astia au legatura directa cu pornirea la rece a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobinele sunt ok, bujiile sunt noi cu iridium,presiune in rampa este, injectorul nustiu sigur ce sa zic de el, clapeta impreuna cu egr le-am curatat, am adaptat clapeta pe canalul 60, senzorul de temperatura am umpic dubii cu el, cand afara era 0 grade el masura aprox 5...6grade, am scos mufa si asa madoara -40grade dar nustiu daca e suficient ca sa pot pacali ecu ca ar fi foarte rece sau asa isi da seama ca e scoasa mufa...in felul asta nu a intrat socul.

Marea problema e ca pormeste foarte greu si nustiu din ce cauza....acuma seara am facut o pornire, mai am de montat pe ea dar am facut o proba sa vad cum e, porneste nu greu....extrem de greu, nu mai avea mult si se golea bateria dupa am decis sa ii dau umpicut de spray, asa a luat-o mai repede dar totusi destul de greu.

Am uitat sa mentionez la treaba cu missfire, adica mai exact la rece motorul merge in 3 cilindri se scutura urat, dupa ce se incalzeste merge destul de ok, aproape perfect.

Problema cu pornitul sta in felul urmator, daca pornesc acum masina porneste extrem de greu, dupa pot sa o opresc si porneste ok, daca masina sta gen un 4...5ore iar porneste greu...

 

Ma gandesc la regulatorul de presiune totusi, ala cum as putea sa il verific? ( e din ala cu vacum)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la regulator defect motorul nu porneste deloc, la tine zici ca merge in 3 pistoane si cand se incalzeste isi mai revine, eu zic sa-i faci testul de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai pus masina pe tester? Scrie codurile de eroare memorate. 

Ar trebui sa cureti corpul de clapeta cu spray. 

Missfire mai poti avea de la un injector defect.

Supapa care nu etanseaza pe scaun, in chiulasa la cilindrul respectiv. 

Modificat de rafa6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati, am schimbat injectoarele intre ele de pe cilindrul 1 si 2, motorul merge mai prost, in concluzie injectorul de pe cilindrul 1 nu e perfect sanatos dar cilindrul 1 cu injectorul bun de pe cilindrul 2 tot nu merge bine.

 

Erori nu stocheaza deloc, clapetele le-am curatat si adaptat.

 

Intrebarea mea e, am desfacut regulatorul de presiune de pe admisie si acela are un surub, nu se poate regla ceva de acolo?

Mentionez ca daca ii dau niste spray si dau la automat o ia mult mai usor.

 

Ce se mai intampla este ca motorul merge cu un amestec sarac, am ajuns la concluzia asta pentru ca sa niste rateuri usoare in admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sebi, si eu am schimbat injectoarele, am luat prima oara 2 bucati, sa le schimb in pereche, si nu mergea masina, trepida si dadea sa moara, si pana la urma le-am schimbat pe toate 4. cu doar 2 injectoare schimbate mergea doar daca scoteam mufa de la senzorul de aer, daca mufam la loc motorul dadea sa moara. poate te ajuta informatia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,mașina parcă are momente când nu are putere la accelerație,la prima pornire se simte miros tare de benzina și după ce se încălzește motorul nu mai miroase! Mecanicul spune că nu prea mai are compresie pe cilindrul 2 și mi-a spus ceva cu o segmentare,și când l-am întrebat dacă poate să se ocupe de ea mi-a spus că nu se merită că bag banii degeaba.Eu cred că nu vrea să se ocupe de ea și de aceea vă întreb dacă știți un mecanic bun ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ManGolf  Acum depinde pe unde scapa compresia, 1.6 fsi sufera si de supape sparte, ar trebui masurata compresia in mai multe feluri pe cilindrul ala. La rece, la cald si apoi cu putin ulei turnat in cilindru, daca dupa ce sa verificat si cu ulei compresia ramane la fel, atunci scapa compresia pe la supape, daca creste e clar scapa pe la segmenti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde găsesc și eu un mecanic bun in București? Că acel mecanic abia a acceptat să îmi verifice mașina și și-a pierdut interesul, mi-a recomandat să o vând sau să merg cu ea până îsi dă duhul, că mi-a spus să o vând și că nu se merită să mai bag bani in ea.Mentionez că a verificat compresia la cald și nu cu metoda descrisă de tine!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

georgstelsib
On 07.06.2022 at 20:20, ManGolf a scris:

Salut,mașina parcă are momente când nu are putere la accelerație,la prima pornire se simte miros tare de benzina și după ce se încălzește motorul nu mai miroase! Mecanicul spune că nu prea mai are compresie pe cilindrul 2 și mi-a spus ceva cu o segmentare,și când l-am întrebat dacă poate să se ocupe de ea mi-a spus că nu se merită că bag banii degeaba.Eu cred că nu vrea să se ocupe de ea și de aceea vă întreb dacă știți un mecanic bun ?

 

Piston spart/fisurat cel mai probabil sau segmenti rupti si canale rupte in piston.

 

Daca nu e zgariat cilindrul si daca la masuratori e in cote, cumperi un piston nou echipat cu segmenti si bolt pentru cilindrul 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista sanse foarte mari ca mecanicul tau sa aiba dreptate...

Nu degeaba topicul asta are 28 de pagini, mai toate cu o problema similara cu ceea ce ai tu.

 

Dar e la latitudinea ta daca vrei sa-ti bati capul. Tine totusi cont de faptul ca daca refaci motorul complet, nu ai nicio garantie ca va merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Thread cleaned. 

 

Va rog ramaneti ontopic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutari si Sarbatori fericite ! 

Detin din luna mai un Golf 4 1.6 FSi BAD 173.00 km. L.a inceput cand a fost cumparat intrerupea in mers cu missfire pe mai multi cilidri. Am inceput prin a schimba bujiile si unele bobine. Dupa schimbarea bujiilor masina a mers ceas timp de 100-200 km dupa a revenit problema. Am schimbat injectoarele eu acasa(o decizie pe care o regret si acum) iar dupa asta masina nu mai vrea sa porneasca neam. Am fost la un mecanic unde masina a stat 3 luni dar fara rezolvare, am schimbat urmatoarele : Clapeta de acceleratie , Egr , Sonde Lambda , Senzor temperatura catalizator , ECU , calculator Nox ,2 bobine si bujii ( mentionez ca pe astea aveam eroare sau citea valori aiurea) de asemenea am facut si un test de compresie si masina are compresie de peste 11 12. Masina a pornit sa zic dar mergea rau. Dupa 2 porniri a refuzat sa o mai ia , ulterior am gasit span in rezervor deci pompa de inalte era terminata. Am reconditionat.o si am pus alte injectoare de golf 5 FSI plus filtru nou de benzina plus aerisit instalatia. Acelasi rezultat masina nu a vrut sa porneasca doar daca ii dai cu spray in clapeta sau strangi furtunul de benzina de retur. Am inceput iar sa cautam o rezolvare pentru ca pe VCDS nu da in momentul actual nici.o eroare pe motor chiar si dupa acea pornire. Am schimbat supapa de retur de benzina , regulator presiune benzina din rampa si senzorul de presiune , acelasi rezultat nimic.Instalatia a fost puricata si de un electrician si este perfecta. Pompa din rezervor masurat baga 3 bari ( s.a incercat si cu una de golf 5 si cu una de a3 1.8 turbo).Catalizatorul a fost si el exculs dand drumul la racord ca sa nu fie cumva infundat.  Va rog daca stie cineva ce ar putea avea ca nu stiu ce sa ii mai fac ca sa porneasca. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mihnea103Daca motorul porneste atunci cand strangi de retur inseamna ca valva de retur nu lucreaza, verifica siguranta de pe circuit, in autodata apare siguranta F2 de 10A.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, xmisterx said:

@Mihnea103Daca motorul porneste atunci cand strangi de retur inseamna ca valva de retur nu lucreaza, verifica siguranta de pe circuit, in autodata apare siguranta F2 de 10A.

O sa verific maine si asta. Astazi am dat injectoarele jos iar de pe ea o sa incerc o curatare si o reverificare electrica la mufele de la injectoare. De asemenea am verificat alimentare si vine presiune buna din rezervor ceea ce am mentionat si mai sus lafel si din pompa de inalte. Cand am scos returul din rampa de injectoare am observat ceva si o sa atasez o imagine. Nu imi venea benzina deloc din injectoare ci doar din acea supapa rotunda din metal. Este normal sa fie asa ? 

VW-GOLF-IV-4-1-6-FSI-BAD-ALTERNATOR-IDEALNY-ORYGIN1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!