Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

Informatia asta n-am mai intalnit-o vreodata in nici un material tehnic.

In ce perioada spui ca s-a fabricat BLS fara DPF si pentru ce marci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neavind si motor din ala si din ala nu stiu care ar fi mai bun, dar BXE-ul meu la care s-a dus manetonul de la patru de a trebuit sa schimb motorul uite ca nu a fost bun, fiindca la 105 mii s-a dus axa cu came si la 135mii s-a dus vibrochenul, numai ca la mine s-au dus amindoua la cilindrul patru, ultimul in lantul de ungere. Cilindrul 1 este primul asa ca e ciudat ca s-a ciufulit el si celelalte de dupa au ramas intregi... sau relativ intregi fiindca in poze se vede ca sint afectati si ei. Cuzinetii care se invirtesc sint ramasi fara pasta si strica si vilbrochenul si biela. Din pacate acum nu mai merge cu rectificari fiindca nu exista cuzineti pentru cota de reparatie, adica mai grosi ( sa compenseze cit se ia la rectificarea pieselor ) deci se inlocuiesc si vilbrochenul si biela, care e bine sa fie schimbata cu piston cu tot... deci o multime de piese ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e regula la cilindru 4, am intalnit biela rupta si la 2-3. Inclusiv la cilindru 1 cuzinetul superior de biela era terminat.

 

5 hours ago, Dolfin said:

Informatia asta n-am mai intalnit-o vreodata in nici un material tehnic.

In ce perioada spui ca s-a fabricat BLS fara DPF si pentru ce marci?

nici eu nu stiu de BLS fara DPF. Tocmai de aia ii zice BLS, daca era fara DPF, era BKC... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dolfin Am gasit bls fara dpf pe touran ,am pe undeva seria de caroserie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai decodat seria respectiva sa vezi echiparea de fabrica?

Din ce tara era adusa masina respectiva?

BLS, BLF sunt motoare cu DPF oriunde citesc articole tehnice.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caddy, Golf, Golf Plus, Seat, Skoda, Audi A3, Jeta, Touran. Sunt masini fara PDF, anul de fabricatie incepe din 2003 la unele din ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, lucian.1950 said:

 

cuzinetii nu erau exfoliati la tine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e pentru pietele emergente. Nu pentru europa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in fiecare zi inveti cate ceva...

Pe baza fotografiilor lui @EEXCALADE am gasit ca s-a fabricat si Jetta cu BLS fara DPF intre 2006 si 2008, de asemenea si Touran intre 2006 si 2010.

Pare ca s-au vandut si pe pietele din Africa de Sud si Mexic, dar pe forumuri mai au unii aceeasi problema in UK pentru Audi.

Caracteristica lor este PR Code - 7GN - Emission standard EU4 DPF preparation.

 

Touran-ul era din UK?

Poate OT-ul se muta intr-un topic in care se trateaza codurile de motoare, discutia este interesanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE sau  NL ,acelasi lucru si la cod motor BRE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-un final mi-am facut timp sa verific la BXE personal starea cuzinetilor de biela. Masina o am de noua, km reali 100.000, revizii facut la 7-8000 km cu ulei de calitate. Castrol primele 2 revizii , pe urma ravenol VMO.

Deja stratul de alunecare a disparut in proprotie destul de mare.... 

 

WhatsApp Image 2017-07-01 at 15.37.38.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si cuzinetii de palier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uzura normala ,nu riscai sa iasa biela prin bloc,dar nu aveai de unde sa stii

la passat ul meu asta iarna la 280kkm ,erau asa..

IMG_20170103_164118.jpg.366caacdb9e6c798e6101edf48497e22.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

avand in vedere experienta cu BXE... cred ca nu o sa desfac si palierii, inca nu am intalnit cu palierii uzati.

Dar pana luni mai e timp, ma mai gandesc :) 

 

ionut, nu e uzura normala, cand ajung la cupru, deja nu e ok. Stratul de alunecare e cel care protejeaza cuzinetul, Pe cupru nu mai aluneca asa bine manetonul. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci sunt gandite in asa fel sa nu tina mai mult de 500kkm un motor,..se ajunge la stratul de cupru se invart pe ax si rupe biela,chiar daca nu prezinta urme de exfoliere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 100K. majoritatea cuzinetilor arata asa, nu imi dau seama din foto dar mi se pare suprafata uniform lucrata, personal, poate gresesc, nu e uzura prematura pentru un cuzinet de biela, sa ne gandim ca sunt motoare cu peste 300K. nedesfacute. Stratul asta de staniu sau altceva e o suprafata moale, e normal sa lase asa amprenta, problema grava era daca il gaseai zgariat sau exfoliat. Parere personala ca nu arata rau deloc. Masoara-i grosimea in diferite zone,sa ne spui daca sunt diferente, din poze nu imi dau seama.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

majoritatea cuzinetilor de BXE sunt asa...

Orice alt tip de motor pe care l.am vazut desfacut ( inclusiv non -VAG), nu aratau asa cuzinetii superiori. trebuie sa fie intacti.

Dacia, Oltcit, raba, tractor U650, 1.3 Cdti, 2.0 HDI, D4-D... cateva motoare la care cuzinetii superiori nu raman fara stratul de alunecare.... De ce ar fi altfel cu cri de BXE? daca ar merge si la cupru nu s.ar mai chinui sa puna si altceva peste cupru si nici nu ar exista atatea BXE cu biela iesita prin bloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca problema se muta la producatorul de cuzineti, calitate mediocra, e recomandat altul mai performant? La cum ai intretinut motorul nu poate fi vorba de exploatare abuziva, e clar o problema de calitate a produsulu. Imi e greu sa cred ca BXE-ul care e derivat din vechile tdi-uri cu acelasi sistem de ungere cu pompa - lant sa aiba carente de ungere sau presiune scazuta. Ce recomanzi, sa se schimbe cuzinetii la biela preventiv la 100K. ? Ai sa ii schimbi tot cu acelasi producator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei ,pui cuzineti oem sau alegi alta marca?banuiesc ca ii schimbi daca tot ai desfacut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,cuzinetii superiori si suruburile de biela se vor inlocui. Voi lua cuzinetii OEM  cu cod de inlocuire.

plus ulei ravenol vmo si filtru Purflux. doar astea le folosesc.

Off topic : uleiul bun, schimbat des, se vede in starea motorului si in special a admisiei - nu am gasit ulei in tubulaturi sau intercooler nici cat sa ma murdaresc pe degete , deci motorul nu gazeaza, epuratorul e curat, turbina nu pierde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa pui de la ARP Performance sau Rosten inclusiv biele  dar iti da cu virgula financiar, daca nu ai big turbo&co nu iti prea merita la un bxe stock

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare,la cuzinetii exfoliati de ce nu se duce stratul de alunecare?nu se vede nici cea mai mica urma de cupru....am prezentat 2 motoare mai sus,cu 140kkm respectiv 170kkm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca o ciudatenie, aceiasi cuzineti se folosesc si la BKC, BLS si nu exista problemele respective.

De fapt am mai spus asta pe topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sint convins ca problema nu este de la cuzineti ci de la dimensionarea sistemului de ungere, adica ar fi trebuit canalele majorate cu citeva zecimi sau un dinte-doi mai putin la pinionul pompei de ulei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!