Jump to content

Uzura prematura la axa cu came a motoarelor BXE - gripare motor


dac_ian
 Share

Go to solution Solved by C o s m i n,

Postare recomandată

marius1982.11

Nu cred ca in km astia sa ai probleme. Doar sa verifici daca dopurile tehnologice sunt astupate si eventual sa le punctezi pe loc. dar la un motor cu asa putini km nu m-as baga sa-l desfac sincer. Doar capacul de la ax pt verificare, atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 3/29/2016 at 2:03 AM, deenman said:

De cate ori ai schimbat uleiul in 42 000km?

La maxim 10000 sau la 1 an cel mult! Cred ca a depasit totusi  intervalul de 1 an, la viata ei, cand nu ma ocupam eu de ea, in conditiile in care nu prea a rulat. Stiu, ca uleiul devine acid dupa 1 an si ataca garniturile si etc... Dar de schimbat, am schimbat si distributia la inceputul lui 2012... Din prostie si prea multa grija. Masina este a mea 100% din 2014 in schimb... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 29.03.2016 at 2:03 AM, deenman said:

De cate ori ai schimbat uleiul in 42 000km?

   Sunt sigur ca sperai sa zica ca a schimbat uleiul doar o data, si cand colo l-a schimbat de cel putin 7 ori. Plus bunatatea de distributie originala la 30,000 Km.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu o sa ai probleme daca faci schimburi dese, eu am 70k si peste 9 schimburi dar cu 5w40, ultimele 3 cu Ravenol VMO , bun ulei pentru BXE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 2/3/2016 at 7:52 PM, calin.g said:

Iti recomand unul bun din dezmembrari OEM , scapi sub jumatate.

Si la mine e axa praf si nu ma incumet sub nicio forma sa iau din dezmembrari. Majoritatea sunt obosite sau au cel putin o cama uzata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KOLBENSCHMIDT pare a avea o calitate mai buna dintre cele aftermarket si pretul este destul de ok. 

http://www.epiesa.ro/ax-cu-came-kolbenschmidt-50006304-piesa-4007129.htm

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am citit cu deosebit interes, intregul topic am realizat un set de poze cu axa mea cu came schimbata la 200.000 km la Passatul din semnatura. 

Da, aici se discuta de motoarele BXE, si al meu este AVF, insa raportat la discutiile deseori generale despre axele cu came si uzura lor am zis ca nu strica niste poze cu axa. 

In primul rand, masina are acum 202.000 km, produsa in iulie 2001. Din cei 202.000 km cam 140.000 sunt facuti in Bucuresti (masina luata de noua din Romania), mers pe discutante scurte, aglomeratie etc. 

In al doilea rand, o bataie de tacheti a inceput sa se manifeste cam acum 2 ani, dar era sporadica (foarte frig sau foarte cald) si a zis mecanicul s-o las asa ca probabil e deja afectata cama si sa merg cat se mai poate. Dupa 25.000 km (2 ani) a inceput sa aiba batai puternice in admisie, lipsa putere, fum mult etc. S-a schimbat axa cu came (AE), tacheti hidraulici (INA) si cuzineti. Momentan merge f. bine. Precizez ca anterior in perioada 2006-2013 motorul a vazut doar ulei CASTROL 505.01 schimbat la 10.000km/1an. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai pus axa AE ieftina verifica/inlocuieste cuzinetii dupa 1-2 mii km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poza 1. - lob 1 (privind dinspre partea spre distributie!)

d2AXyj.jpg

 

poza 2 - lob 2

QW76dd.jpg

 

lob 3

 UNjoGl.jpg

 

lob 4

BsK3I8.jpg

lob 5

PSGOhS.jpg

lob 5 - poza 2

M47fkJ.jpg

 

lob 6 

mqsM1h.jpg

 

lob 7

2L3Mti.jpg

lob 8

7QQy0w.jpg

Dupa cum se vede anumiti lobi sunt neafectati 4,6,7,8

5, insa, are o uzura imensa, aproape s-a facut rotund. Exact acest lob avea si tachetul absolut distrus. 

Acest lucru ma duce cu gandul ca nu lubrifierea defectuoasa este cauza aici, ci un defect de fabricatie fie al tachetului, fie al lobului respectiv de axa, fie un alt element exterior care a distrus tachetul si apoi a tras alaturi de el si cama. 

@EEXCALADE Nu am zgomote ciudate la motor, axa cu cama am verificat-o vizual prin scoaterea capacului. Sincer, n-as mai da cureaua de distributie, rampa injectoarelor sa verific cuzinetii... 

Axa nu am pus-o pentru pretul ei semnificativ mai mic (a costat 800 lei, am cumparat-o eu separat), ci am pus-o chiar la recomandarea service-ului in care am relativa incredere, ca au mai montat axe AE si chiar s-au prezentat masinile dupa zeci de mii km fara probleme.

Sincer daca mai rezista 100 mii km, e arhi-suficient. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a mai pus cineva poze la o axa unde a surprins un fenomen gen exfoliere a cimentarii. Cel mai probabil acolo-i debutul sfarsitului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea apreciez ca, in conditiile in care majoritatea lobilor sunt neafectati efectiv, probabil ne punem probleme de lubrifiere degeaba, fiind o problema de constructie a camei sau un element exterior care strica "cementarea" pe un lob si apoi se distruge in timp. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

De 4 zile, a aparut un zgomot viudat dupa prima pornire de dimineata. Zgomotul nu prea pot sa il descriu, ceva de genul unui motor gafait, nu gasesc cuvantul potrivit. Acest zgomot, il am doar pana se incalzeste motorul, aproape de sau la 90 grade. Daca pun diagnoza si verific injectoarele pot sa imi dau seama daca este axa de vina sau cel mai bine, sa desfac capacul ? Exista un mecanic pe aici care sa stie despre problema axe ( am mai deschis subiectul cu altii si habar nu aveau ) si sa ma ajute cu o verificare contracost ? Am verificat prin mai la excalade si parea ok, era vizual afectata o cama, dar parea sa mai tina ceva timp :). 

Colegii care au patit-o, pot confirma daca se aude doar dimineata cu motorul rece ?

Multumesc anticipat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am schimbat axa,se auzea mereu,valori mari pe injectorul nr 4,cama de pe 4 era aproape rotunda,mult fum negru in acceleratie si trepida motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Executron, este o greseala de fabricatie, pentru ca dupa cum vezi cama loveste tachetul, metal pe metal, iar automat dupa un nr de km unul din ele trebuie sa cedeze (de obicei se fisureaza tachetii) iar acestia incep sa zgarie pe loburile axei cu came, asa cum bine se vede si in pozele tale.

 

Ca sa mai previi, putin ce-i drept, din acest defricit, folosesti un ulei bun, schimbat des. O verificare + o schimbare a o-ringurilor + bolturi + reglaj injectoare, + verificat dop tehnologic oricum se face la fiecare 50.000 km, asta dupa ce treci de un anumit rulaj. Eu sunt la 305 000km, cu ultima verificare la 270 000km. La 320 000km iar sunt la Excalade ca sa-mi verifice cele prezentate mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, EEXCALADE said:

O axa uzata se aude permanent.O filmare ar ajuta mult

Salut, multumesc pt raspuns. Am sa pun maine diagnoza, sa verufic valorile injectoarelor. Am sa desfac si car asa de la filtru pt filmare, asa am inteles ca se aude cel mai bine. 

Revin maine si cu filmare.

Seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@deenman, bun sfatul cu aceasta verificare la motoarele PD. Cam la cat se ridica costul la o verificare din aceasta unde ai facut tu?

Pacat ca la Cluj foarte putini mecanici/service-uri stiu de problemele specifice cu axa cu came la PD-uri...si care mai stiu cate ceva, nu au chef sa faca o verificare preventiva, daca nu e un simptom clar, care se manifesta tot timpul. Anul trecut am reusit sa conving un service renumit din Cluj sa-mi faca o verificare la dopurile tehnologice, doar dupa insistente si cearta la telefon cu seful de service, desi eu aveam filmulete pe telefon cu zgomotul ce se manifesta aleator, pe care ei nu au vrut sa le bage in seama. S-a dovedit ca am avut dreptate. Dupa ce au verificat, au constatat ca aveam 1 dop tehnologic sarit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ma alatur si eu nefericitilor cu biela iesita prin bloc la cilindrul 3 al unui BXE, cand motorul avea 105.000km...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pacat,si nimeni nu vrea sa faca preventiv schimbul de cuzineti,,,,eu i qm schimbat pe cei superiori numai,am pus oem.......m a costat 170 de euro cu garnitura de chiulasa si suruburi.manopera facuta de mine

it trebuie alt motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cosmin.m , Axul cu came cum se prezenta la el? Recent am vazut axul la un motor cu 104,4mii(reali) cu primul si ultimul lob cu inceput de sfarsit.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am detalii inca. Am aflat de aceasta problema a BXE-urilor dupa ce s-a intamplat, pana atunci stiam ca 1.9tdi sunt printre cele mai bune motoare facute vreodata.

Masina o am de noua, am condus-o numai eu 9 ani.

In vara lui 2016 am dus-o la mecanic si i-am zis sa schimbe tot ce nu e perfect, am shimbat amortizoare, ambreiaj, diverse bucse, kit distributie (uitasem ca l-am mai schimbat odata in 2013) si alte nimicuri care nu le mai tin minte. 

apoi masina a fost in reprezentanta pentru revizie si ITP, functiona perfect.

Apoi intr-o zi am avut o tamponare usoara in spate cand stateam la semafor, fara daune vizibile, iar seara cand am plecat din parcare, BUM, si aia a fost, ulei peste tot in compartimentul motor... la cilindrul 3, cum au patit-o toti.

sa zic ca singura anomalie a fost ca in diminetile de inainte, fiind mai ger afara (-6,-7) in primele 10 secunde se auzea motorul mai de tractor, ca si cum n-ar merge in toti cilindrii.

altfel functiona perfect si sunt destul de maniac de fel..

Masina i-am vandut-o unui prieten care ii schimba motorul acum, eu am luat o O3 style 1.4 DSG noua, mi-a venit vineri.

Va anunt de costuri cand termina de reparat masina.

 

 

IMG_3473.JPG

IMG_3474.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/29/2017 at 3:36 PM, ionut10a said:

pacat,si nimeni nu vrea sa faca preventiv schimbul de cuzineti,,,,eu i qm schimbat pe cei superiori numai,am pus oem.......m a costat 170 de euro cu garnitura de chiulasa si suruburi.manopera facuta de mine

it trebuie alt motor

Daca stiam, faceam...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ii trebuie alt bloc, manopera doar in servis autorizat rar apoi identificare rar,schimbat serie motor.

Exagerat de mult nu va costa daca nu pune piese noi,doar cuzineti,suruburi,2 biele si garnituri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!