Jump to content

Ajutor: DA sau NU


Sol
 Share

Postare recomandată

Salut, inca de la primele randuri vreau sa va spun ca sunt cam nou pe aici.

Deschid acest topic in speranta de a fi ajutat in privinta unui lucru:

merita sa imi cumpar un audi a4 1.8i (nu ma intereseaza anul 1994-2000) sau nu ... ?

Vin cu acest subiect pentru ca nu ma pricep foarte bine la masini, mecanica,etc...

Vreau sa adaug niste aspecte ale topicului:

-sunt posesor al unui autoturism marca VW golf 5 din 2007, 1/9 tdi (105 cai) bla bla ... cumparat de nou in leasing ... si acum, dupa 4 ani de rulare in romania da semne de "oboseala", adica: jante strambe, capete de bara, bucse, rulmenti spate, volant care se aude si bate ca nebuna de la 17.000 km si acum am 130.000 si mai nou, caseta de directie aproape moarta. M-am interesat de caseta la VW - costa vreo 5500 lei + manopera 155 lei/ ora (dureaza intre 3-5 ore) ... si m-am cam saturat ... si as vrea sa o vand si sa imi cumpar ceva mai "vechi" ... o masina fara 1000 de beculete in bord,fara 1000 de senzori si piese de schimb care costa ff mult ... ma gandeam la un audi 80 ... sau audi a4 ... ca sa nu fie asa complicat, ma intereseaza sa stiu ce "cade" prima data, la ce sa ma astept, piesele de schimb sunt scumpe?, caseta directie? consum ?intretinere,etc .......

Va multumesc tuturor si astept parerile voastre.

Modificat de Sol
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomand Audi A4 de 1.6 sau daca nu 1.9 tdi de 90 cai. (si cauta de preferat dupa 1999 modelul facelift).

In general gasesti piese foarte ok la pret atat de noi cat si la dezmembrari daca mai ai nevoie de una alta.

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A4 recomand si eu. Am luat unul din Germania la 300k si nu mananca ulei aproape deloc asta insemnand ca nu se completeaza intre schimburi Trebuie schimbata volant dupa 1 an jumate de rulare in Romania. Am schimbat bratele de la suspensie. Dar este totusi o masina din 96 iar la motor nu am avut decat un furtun spart in rest nici o eroare timp de un an jumate iar masina este condusa de o incepatoare. Motorul este un 1,9 TDI AFN din 1996. Am platit pe ea in Germania 2550 de euro si merita toti banii.

Eu recomand diesel orice si ptr audi 80 si ptr audi a4.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SOL - recomandarea mea este A4B5-daca vrei o masina fara beculete :) ,glumesc evident.Motorizari spre deosebire de colegul Tracto,recomand 1.8i si 1.9TDi (1Z sau AFN),cel de 1.6 mi se pare cam slabut pentru 1325 kg cat are masa un A4.Motoarele diesel sunt cele mai fiabile din cate am vazut,dar depinde si de noroc peste ce dai.Acum ceva timp cautam exact ca tine si plecasem pe ideea sa imi iau un diesel dar norocul nu a fost sa fie,oferta era mica iar ce gasisem si facusem teste erau niste masini care erau in ultimul hal si imi luasem gandul de a mai gasi ceva bun.Norocul mi-a suras intr-o zi si m-am pricopsit cu masina din semnatura,un 1.8i benzinar,aspirat,un motor simplu cu destula putere si fiabil in acelasi timp. Bafta si sa gasesti ceea ce iti doresti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sol, sper sa nu te superi pe mine, dar daca ai distrus un golf 5 in 4 ani, cu siguranta o sa faci praf orice masina. Eu zic sa-ti schimbi stilul de condus si cu siguranta o sa te tina mai mult masina. Masina mea are 108 000 km, rulati 75% in oras, inca nu am schimbat mai nimic la ea, nu am schimbat nimic ce face parte din trenul de rulare, nimic de la directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sol jumate din piesele problema scrise de tine sunt consumabile si se schimba cand sunt uzate. volant e o problema la VW din cate am citi pe aici; caseta de directie.... poate ai avut vreun ghinion.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sol, sper sa nu te superi pe mine, dar daca ai distrus un golf 5 in 4 ani, cu siguranta o sa faci praf orice masina. Eu zic sa-ti schimbi stilul de condus si cu siguranta o sa te tina mai mult masina. Masina mea are 108 000 km, rulati 75% in oras, inca nu am schimbat mai nimic la ea, nu am schimbat nimic ce face parte din trenul de rulare, nimic de la directie.

Absolut de acord. In plus, o sa dai peste o masina veche, careia nu-i cunosti defectele. Cu atatea probleme la trenul de rulare dupa asa putini km, ma gandesc ca conduci mult pe drumuri de tara, asa-i? In cazul asta un Duster n-ar fi o solutie mai buna? :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei masina ieftina/si la intretinere ceva mai ieftin e G4 sau Skoda...acum depinde ce confort/dotari vrei...si bineinteles pretul...zic alea de mai inainte deoarece trenul de rulare e mai simplu si ieftin, iar piesele in general pt Audi sint ceva mai scumpe...nu chiar toate se gasesc la echivalenta...

Dar vorba baietilor daca ai facut-o varza pe asta e bine sa te uiti putin si in "ograda" ta :)

Paule Bucurestiul nu-i Cluj sau Iasi...

Iar Dinu a facut o recomandare buna... se gasesc si in pietele auto-SH de acum :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca domnul terminator de masini a avut 1,9 diesel, o sa se adapteze foarte greu la 1,8i benzina. Consumul la 1,8 este foarte mare. Trebuie sa mai puna cel putin inca 3L/100Km fata de consumul cu care s-a obisnuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zik sa iti repari masina.Gasesti caseta la dezmembrari sau o repari la Targoviste.Cat despre ambreiaj...e consumabila.Bagi 1000 euro in masina si gata ai terminat povestea.Te asigur indiferent de masina pe care o vrei..diferenta de bani o bagi treptat in ea..si o sa te alegi cu o masina din 2000.Nu pomenesc nimic de faptul ca iti poti achizitiona o masina a cariu proprietar a tavalitoo exact cum ai tavalit tu masina ta.Sincer..vrei sa iti iei o masina de 2000 euro,sa o inmatriculezi pe bulgaria si sa dea travestiti astia o lege sa nu mai poti circula cu ea,sau vrei sa platesti taxa romaneasca de mii de euro??Vrei sa iti iei o masina din 2000 peste 2..3 luni sa incepi sa bagi cu sutele de euro in ea,si peste 2..3 ani sa o vinzi cu 1000 euro maxim?Sa cam triat piata din vest la masinile cu preturi mici..acum gasesti numai mortaciuni sau masini vechi si problematice.G5 e inca o masina buna si a cariu pret se tine destul de bine.Pai tu iti faci problema pt o caseta si 2 pivoti?Altii iau masini rasturnate si le baga in circuit ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va mulumesc tuturor pentru sfaturi si mai ales ca sunteti directi si sinceri cu mine. Inca mai astept sfaturi din partea dumneavoastra.

Pentru ca exista multe pareri o sa le explic la fiecare in parte:

- Tracto, cum a spus si robert28 motorul de 1.6 este mic pentru aceasta caroserie, 1.8 aspirat imi surade ideea.

- paul.todea, pe deoparte ai dreptate, ca am distrus o masina noua, dar poate ca stilul meu de condus nu a distrus masina (adaug ca nu schimb la ture mari viteza, merg cu viteza constanta de 80 km/ora si in momentul in care depasesc nu ajung la ture mari) ci drumurile noastre, si am vrut sa deschid acest subiect ca sa stiu ce ma asteapta daca imi voi cumpara un a4 sau 80, ca sa nu mai bag atatia bani in piese de schimb, cu gandul ca a4 sau 80 sa fie "nascute" mai devreme si sa nu fie aceasta tehnologie noua care costa o gramada de bani, si inca ceva: tu stay in Cluj (poate drumurile sunt mai bune) eu stau in Buftea si fac aproape zi de zi naveta in INFERNALUL bucuresti (capitala romaniei, cica) pe un drum GRAV, scuze, foarte grav.(aici baietii care locuiesc prin apropiere si in bucuresti pot sa spuna si ei ceea ce s-a intamplat in Bucuresti toata vara si ceea ce se intampla)

- Konfabulator, ai dreptate, majoritatea pieselor enumerate de mine si de tine sunt consumabile, volant stiu ca este o problema la VW,Audi,Seat si Skoda, dar caseta? chiar sa fi avut ghinion?

- Moog, golf 4 are un prieten, diferenta mare intre G5 si G4 nu este (ma refer la pretul pieselor) si skoda ar fi o alegere buna, am auzit ca rezista pe drumurile noastre binisor mai ales daca are pachetul de drumuri grele...iar in legatura cu piesele SH, depinde ce gasesti, ca daca cumpar o caseta de directie dupa un G5 tot dupa romania, ce fac? ca este distrusa si aceea ...

- Ebi, sunt foarte multumit de G5 la consum (5,5 L/100 km mixt fara AC), stiu ca daca imi iau un "benzinar" o sa consume mai mult, dar ma gandeam la varianta GPL

- GABIVVX, vroiam sa ma duc in Germania sa imi cumpar a4(1996 sa zicem) si s-o inscriu aici pe romania, cu banii luati dupa golf ... sperand ca in Germania nu gasesc toate "Cazaturile" (iau cu mine pe cineva care se pricepe) si e mai usor de intretinut fara de G5. Imi fac griji de caseta de directie si pentru piese in general,pentru ca nu am bani asa multi de bagat in masina cum zici tu ca au cei care se duc la curse, sunt o persoana normala, cu venituri normale.

Va multumesc frumos tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt ai dreptate cu Golful 5 care nu este asa fiabil ca si 4 de exemplu. Sa luam numai puntea spate cu osie de caruta la 4 care tine vesnic si cu suspensie independenta la 5 care se strica des. Totusi daca iei o masina din anii '90 sa vezi cum este cu rugina ca pe atunci nu cred ca se galvaniza caroseria, poate numai la Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspensia independenta la Golf 5 se strica des? Cate ai schimbat pana acum? De fapt cate piese din suspensia spate a masinii in afara de amortizoare a schimbat pana acum oricine de pe forum?

Cum au zis si altii, daca ai reusit sa uzezi golful asa, mai mult ca sigur ca vei uza la fel si orice alta masina. Oricum, tot ce trebuie schimbat sunt consumabile, in afara casetei de directie pe care o poti rezolva din dezmembrari. Orice alta masina iti vei lua inainte de 2000 va fi un major pas inapoi. Si fii sigur ca vei baga si in ea aceeeasi bani, ca cine stie cum a mers cel de dinainte. La golf macar stii cum stai, si masina va mai tine cel putin inca pe atat cu consumabilele schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa precizez ca s-a stricat si compresorul de AC care costa 1800 lei + manopera si freon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@divinewind - buna asta rau ... :icon_thumright: ce sa fac daca "pica" ... dau eu cu ciocanul in ele? (nu am schimbat compresorul) :blink: traim in romania si asta ne ocupa tot timpul ... !!! :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci orice iei sa nu iei benzinara sub 1.8. In rest ia ce doresti. Cei care au masini noi nu vor accepta in ruptul capului ca sunt proaste ca asta inseamna ca au aruncat banii si deci e o pb personala.

In rest alege tot ce doresti ptr ca erau bune pana in 98 dar cum se duce si tabla nu mai pot da sfaturi pentru ca tot acolo ajungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica: jante strambe, capete de bara, bucse, rulm,enti spate .Astea sant semne de off roadsmile.gif, mai bine repari o masina de 4 ani fata de una de peste 10 ani .Am prieteni cu G5 cu mult mai multi km., dar cu probleme mai mici,totusi Golful e o masina destul de robusta icon_thumright.gif, nu merita vanduta . SUCCES

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am trecut de pe forum Fiat pe forum VW, schimband masina. Am condus ceva masini si am tot cautat de fiecare data cand a fost cazul sa o schimb si am ajuns la concluzia ca este cel mai ok sa o repari pe a ta. Daca iei alta, sigur are bube ascunse care mananca bani, iar daca nu are bube ascunse, tot are bube care trebuie rezolvate. Daca insisti sa schimbi masina iti recomand un Mondeo 1.8 TD (modelul acel rotunjit, motor de 90 CP) , mai precis antepenultimul ca si generatie, este foarte fiabil sau sa ai foarte mare rabdare pana dai de o masina in toate mintile ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sol, sfatul meu e sa nu iti schimbi masina cu una mult mai veche. A da golful 5 pe un A4 de 15 ani + taxe de imatriculare e un pas urias inapoi. E ca si cum ai vinde un apartament de 3 camere si cu banii castigati ai lua un apartament de 2 camere + ti-ai plati datoriile. Un golf 4 ar mai merge. Cu un 1.6i sau 1.9 tdi ALH ti-ai face treaba, si e o masina foarte fiabila. Parerea mea e sa nu faci un pas inapoi mai mare decat golf 4. Iti doresc drumuri mai bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intr-o masina de 4 ani noua la care s-au stricat chestii majoritatea consumabile crezi ca bagi bani multi, stai sa vezi ce multi bani o sa bagi intr-o masina de peste 10 ani. Cred ca de 10 ori mai multi bani fiindca tot timpul pica ceva (turbina daca are, furtune, electronice, consumabile aici incluzand si elementele de directie si distributia). Zic asta din experienta personala ca am o masina de 11 ani. Eu zic sa iti strangi bani frumos, sa iti pui masina la punct bagand piese de calitate. Nu originale OEM VW de la reprezentanta care te usca de bani, dar de talia Sachs, Lemofrder, TRW, Bosch etc.. care fac pentru original, si sunt aceeasi calitate de original, dar la jumate de pret uneori. Iti dau niste exemple in cazul meu la piese noi.

1. Amortizor Golf IV fata reprezentanta 550 de lei. Amortizor fata Sachs Advantage gaz 230 de lei. PS: Sachs face amortizoarele pe original la VW.

2. Sonda lambda OEM la reprezentanta (OEM facuta de Bosch cu cod VW si cod Bosch pe ea) 780 de lei cu reducerea de 20%. Deci sonda era cam 900. Aceeasi sonda pe cod Bosch 360 de lei de la piese auto. Sondele sunt identice. PS: Sa nu credeti ca am luat sonda universala.

Chestii foarte scumpe ca si un compresor AC, o caseta de directie le poti lua si din dezmenbrari sau reconditionate ca iesi mult mai bine. Am patit si se intampla uneori ca cei cu dezmembrarile sa ceara niste preturi exorbitante mai scumpe decat noi la reprezentatnta, motivand ca "ei ai marfa originala". Eu le-am zis "originala, dar are o vechime". Suni la ei, suni la altii, suni la reprezentanta... vezi unde iesi mai bine.

1. Am luat un modul de aprindere care la reprezentatna era 1000 de lei cu 80 de lei de pe o masina din dezmembrari. La cat am dat pe piesa daca pica in 2-3 ani mai iau una la fel.

2. Apoi am luat debitmetru original reconditionat (cu al meu la schimb) de la reprezentanta Skoda cu 480 de lei, in loc de 1280 de lei cat era nou, tot la ei; sau intre 650 si 1100 cat era reconditionat la piese auto cu sau fara al meu la schimb. Aici ma refer la OEM sau Bosch care face cel OEM. Puteam sa iau alte marci, dar am zis ca nu merita.

In concluzie, trebuie doar sa cauti.

Dupa ce ai facut-o si ai pus-o la punct, pe viitor sa ai grija mai mare de ea, ca sa nu le mai gati asa repede fiindca banii tai sunt in joc.

Mai inapoi de Golf IV si Bora (2001-2005) la care piesele sunt mai mult decat rezonabile si au carosieria galvanizata nici eu nu cred ca are rost sa mergi.

Bafta!

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4 eu nu-ti recomand. Fa o comparatie la pieseintre un golf 4 si un bmw 318 si o sa vezi ca la aceeasi motorizare preturile sunt cam la fel. Macar un audi. Golful 3 e altceva da ai caroseria veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5ani am avut un G4 ,foarte bune masini ,n-am avut probleme majore si nici actualul proprietar ,are la ora actuala ~350 k km reali.Totul tine de cum ai grija de masina ,ii ceri dar ii si dai,parerea mea.Sol, la mai mare DA,la mai mic BAicon_thumright.gif STIMA ALL

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un Logan nou nout cu motor de 1,6 costa sub 5000 euro in programul rabla si are 4 ani garantie! Asta va fi urmatoarea mea masina, numai ca nu-mi place designul, dar la anul cand apare noul model...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!