Jump to content

Sistem franare 1.2 TSI - 105CP


manatee
 Share

Postare recomandată

In incercarea de a aduce o inbunatatire sistemului de franare m-am lovit de o mica problema... fuzetele.Multi spun ca trebuie inlocuite (trecere la 312mm)

Ce informatii am mai cules: pe etrier este scris FS III , care din ce am vazut duce inapoi la golf 4 si poarta un disc de 280mm.Din ce am inteles trecerea se poate face de la 280mm la 288mm (absolut inutila) fara ca fuzetele sa nu necesite inlocuire.Acum mie imi este destul de greu sa cred ca regula a ramas in picioare si fuzetele au ramas neschimbate din 2000 pana in 2011.De curiozitate am intrat pe site la ATE BRAKES si am cautat dimensiuni de discuri pentru 1.2tsi unde am gasit de la 256mm , 312 mm , etc .Un alt lucu ar mai fi ,pe franele de 1.4 tsi (288mm) merge efectuata conversia la 312mm , asta inseamana ca fuzetele sunt comune.

Intrebare:Stie cineva daca fuzetele de 1.2 tsi sunt comune cu 1.4 tsi sau poate sa verifice in ETKA codurile ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • manatee

    6

  • mark21

    5

  • Rave

    4

  • The_Ego

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tot ce pot sa iti zic este ca si pe Golf 5 1.9tdi, 1.4mpi,1.6mpi (nu stiu de 1.6fsi) este montat tot sistemul FS III iar pentru conversie la 288 (sau peste) trebuie schimbate fuzetele, etrieri, portetrieri, placute,protectia din spatele discului

Ideea este ca o masina de 105cp nu are nevoie de un sistem mai avansat cu discuri pe mari pentru a frana. S-a mers pe ideea ca e de ajuns si nu s-au gandit ca altii vor discuri mai mari laugh.gif , mai ales ca 1.2 TSI e un motor de oras(dupa parerea mea) unde nu ai nevoie de forta mare de franare.

1.4TSI la fel ca si celelalte motoare de putere mai mare au cel putin 288 si ar trebui sa aibe fuzetele diferite fata de FS III.

Conversia de la 288 la 312 este mult mai usoara.

Am si eu o mica intrebare: Ai impresia ca la 105 cp nu franeaza cum trebuie? Eu am cam~135 tot pe acelasi sistem si sunt multumit. Ai putea incerca alte discuri si placute, mai performante.

Sper ca nu am gresit cu ceva, si daca am gresit sa ma corecteze. Mai invat si eu ceva :D

Modificat de lucian_90tud
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Polo GTI 6R 2011 cu 1.4TSI iti confirm eu ca merg franele de pe Golf 4, Leon 1...deci fuzetele ar trebui sa fie cam tot alea desi e diferenta mare de ani. Nu stiu ce sa zic in ceea ce priveste Golful tsau dar poti incerca sa o iei comparativ pe coduri in ETKA !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mmm, n-ar trebui sa incepi cu niste cauciucuri mai de top si abia dupa aia cu modificari la sistemul de frinare? Sau de deja cauciucuri bune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu sabotez topiculbiggrin.gif, dar la care 1.4TSi va referiti de pe golf 6? 122 sau 160? Suna tentant un brake upgrade si pt mineicon_thumright.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai eu din cate stiu la 1.4 tsi'ul de 122 vin frane de 288 la care merge conversia

@fuscobal: am sa verific maine...

@lucian_90tud: pentru frane niciodata nu exista suficient.Daca este un lucru pe care l-am inteles de la fuscobal asta este ...

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.2 TSI si cele sub el din gama de putere(1.4 FSI, 1.2 TSI de 85 CP etc) vin cu 280 si fuzete cu amortizor de 50 de mm(cu cateva exceptii).

Ca sa treci la orice mai mare, inclusiv la cele de 288 de pe 14. TSI de 122 trebuie sa schimbi fuzetele, amortizoarele(de la cele de 50 la cele de 55) etrierii, suportii de etrieri, discuri, placute etc.

Incearca mai intai cu o schimbare a placutelor si eventual a discurilor si lichidului cu ceva aftermarket pentru o franare mai buna.

Si da, franele astea sunt niste prostii. Se incalzesc dupa 2-3 frane, si dau un feeling de parca ar calca placuta pe aer, nu pe disc. Lichidul se incalzeste la fel de repede dar asta e standard la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap , din pacate cred ca trebuie sa schimb si butucul + rulment

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Intrebare

Ieri am observat un harait usor la apasarea pedalei de frana , usor ,usor s-a agravat situatia.Am ineptul sa aud un clincanit cand viram.Am oprit si m-am uitat la placute pe fata.Stanga pe la jumatate si dreapta la fier (roasa toata).Mentionez ca de ceva timp (o luna si ceva ) frana tine foarte jos.Urmeaza sa schimb placutele un weekend ,dar tot nu inteleg de ce exista aceasta uzura complet inegala

P.S: Stiu ca placutele se tocesc inegal , dar totusi parca diferenta este prea mare...

Am mai patit cineva ceva de genul asta ?

Am ajuns promotor cand vine vorba de probleme...!

Modificat de manatee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curios ce spui tu.

Si mai curios ca nu te-a avertizat senzorul de uzura placute.

Cati km ai de curiozitate?

Eu am 32 mii si sunt cam jumate uzate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia mea 1.4TSI - 122CP cod motor CAXA scrie tot FS III. Ca asta inseamna disc de 280 sau 288 mm nu stiu datele acestea tehnice . Franeaza bine, dar cand o sa schimb discurile atunci o sa trec pe ceva mult mai calitativ, atat la discuri cat si la placute (Ferrodo DS Performance si Brembo HC(High Carbonate) la discuri) stiu pe cineva care are deja si spune ca este alta liga franarea cu acestea....De altfel discurile mele dupa 27 000 km sunt deja moderat ovalizate...sunt de o calitate destul de proasta, dupa mine.

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap gata , le-am inlocuit...

Masina are 35000Km acum .Toate placutele erau pe teminate ceva mai mult pe dreapta.Nu mi-a aparut nimic in bord pentru ca nu are senzor decat pe stanga :sly: .

Pedala tine sus ... totul pare sa fie ok momentan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Acum cateva zile am trecut printr'o situatie nu prea placuta :dry: mai exact:"in fata mea la vreo 20-30 de metri un gigel franeaza in fata mea,il vad,apas frana din ce in ce mai tare pana ajung la podea si masina parca nu vroia sa se opreasca,cat pe ce sa intru in cel din fata mea(urata senzatie)"acum intrebarea intrebatoare este:Ce sa intamplat?Placutele sunt bune din moment ce nu am mai avut probleme dupa faza aia :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumva asta s-a intamplat acum 2-3 zile? Am observat ca sunt mai multe strazi din Bucuresti pe care s-a imprastiat o substanta ciudata, am patit acelasi lucru ieri si astazi, la franare brusca, a intrat ABS si masina se ducea sanie, desi aveam cauciucuri de iarna si asfaltul ar fi trebuit sa fie uscat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand mergeti mai incet in perioada asta. Am facut cateva plecari cu scartaieli grave rau de tot cand eu vroiam doar sa plec mai repede de pe loc, si franarea e la fel de dezastruoasa.

Cauciucurile de iarna sunt cam praf pana nu se fac cam 0 grade afara si pana nu da zapada. Odata intrate pe zapada e altceva dar acum mai bine mergeti mai linistiti.

In alta ordine de idei, am observat rar un feeling de "punga de aer" intre placuta si disc, moment in care apesi pedala si masina nu franeaza nici la jumate din ce poate.

Nu am observat sa fie vreo legatura cu stilul de condus, sa zici ca se incalzesc prea tare placutele, discurile sau lichidul, ci mai mult cu modul de franare.

Daca doar sterg pedala si apoi incerc sa franez mai tare, rar, apare feeling-ul asta... Rezolvare simpla, ridici piciorul si apesi iar, desi e impotriva instinctului care-ti zice sa apesi acolo mai tare poate-poate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de viteza, aveam maxim 60 km/h, insa cand cel din fata ta franeaza brusc, chiar daca e la 10 metri de tine, te cam sperii cand vezi ca nu te mai opresti. Eu de obicei merg foarte calm in oras si las in fata mea cam 5-6 metri, nu-mi place sa franez brusc, insa de data asta nu are nici o legatura cu modul meu de a conduce, nici cu starea tehnica a masinii, masina are 7500 km si franeaza foarte bine, iar cauciucurile sunt noi, au 3000 de km, Michelin Alpin A4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristian da,exact acum cateva zile sa intamplat

@Rave nu aveam nici 60 tocmai asta e,daca aveam viteza mai ziceam :tuktuk: de atunci nu sa mai intamplat.

Dar ma macina intrebarea: oare am senzori la placute?!

Modificat de quaresma91
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce te ajuta senzorul de uzura al placutelor? E doar pe una din placute, din 4 cate ai pe fata. De obicei acestea se uzeaza inegal, asa ca e posibil ca placutele sa fie uzate si sa nu se aprinda senzorul pe bord. Cel mai simplu verifici uzura placutelor cu roata demontata, cand ai ocazia. Stiu ca la service-urile VW nu te lasa sa intri in service, eu de obicei atunci fac o inspectie generala a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desii au 2 ani nu dau semne ca ar fi pe duca,a fost incidentul acela in rest masina franeaza bine,oricum MULTUMESC pt raspunsuri :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu placutele sunt problema (doar daca nu ai mers tare in 2 ani si sa le uzezi mai repede). Pe langa sistemul de franare este importanta si anvelopa, practic singura care se freaca efectiv de carosabil. Desi zilele astea au fost temperaturi sub 7 grade eu nu am simtit ca anvelopele de iarna se comporta ok, poate ca au dat cu ceva pe asfalt. Mi s-a aprins martorul de ESP, fiind de fapt ASRul implicat la cateva plecari de la semafor desi nu era masina turata.

Senzatia pe care o descrii tu mi s-a intamplat acum 2 ierni, dar eram cu anvelope de vara la 2-3 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu eram tentat sa schimb sistemul de franare, de la 280 la 288, si intr-adevar trebuie schimbate toate: amortizoare, fuzete, aparatoarea de tabla, discuri, placute, etrieri, portetrieri..,

nu stiu daca merita trecerea de la 280 la 288 ..., cat de mare diferenta va fi..

asa am preferat sa pun discuri si placute noi pe fata, amortizoare noi pe spate, am si placutele cumparate pt spate dar sunt peste 1/2 si inca le mai las.., am schimbat si lichidul de frana..

nu am avut pb cu franarea deloc, merg destul de tare, dar nu franez brusc, ..

o singura data cand am coborat 10km pe frana, dar m am cam dat la ea cu viteza pe serpentine, frane bruste, cand am prins din spate o coloana dupa o curba am franat brusc.. a rezultat un frumos fum alb din placute, de parca faceam mancare..

putin offtopic, dar poate stie cineva, la suspensia sport, amortizoarele sunt la fel ca la cea normala nu? diferenta intre cat de tare e,si diferenta de inalatime e facuta de arcuri nu?

Modificat de mark21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca te apuci de retrofit nu are rost sa treci de la 280 la 288 ci direct la 312 fata de 288 difera doar portetrierii si discurile.

Mda porcaria asta de pe strazi e f alunecoasa, azi era sa ma imprastii spectaculos in mijlocul pietei de la Casa Scanteii (eram pe 2 roti cu putere animala :P). Si beleaua e ca porcaria asta de pe marile bulevarde nu se prea evapora... Sunt sigur ca e mai aderenta decat poleiul dar e mult mai alunecosa decat o strada uda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mi se pare ca franele ar fi ineficiente...m-am obisnuit sa franez progresiv si se comporta foarte bine.

Si eu am 'dansat' in seara asta pe la Academie, atentie mare. Porcaria de pe jos in combinatie cu anvelopele de iarna, cel putin ale mele, au dat de lucru ESP-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pun discuri de 312, nu mai pot pune rotile de iarna de 15", doar ce le am vandut pe cele pe 16" sa trec la 15" de iarna.., ar fi culmea la anul sa fac invers..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca nu sunt singurul care am trecut prin asa ceva :dry: ceva era pe jos in momentul acela,fiindca de atunci nu am mai patit'o.Dar parca am ramas cu o obsesie si cum prind ocazia(de ex azi) in parcarea unui supermarket am inceput de nebun sa omor franele :10[1]:

Acum ca a venit si zapada aveti grija fratilor :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!