Jump to content

Probleme GENERALE Polo 6N/6N2 (ALTELE decat cele descrise in topicurile cu titlu specific)


dantu2005
 Share

Postare recomandată

multumesc pt scheme si detalii colegul lupo_bv, am curatat contactele de la mufele din compartimentul motor si acel releu (J179) si vad ca si a revenit socul; nu stiu daca e normal dar la mine socul intra la fiecare pornire, chiar daca motorul are temperatura optima de lucru,adica 90 de grade,oare asa o fi la toate surorile masinei asteia?!

o schema pentru pompa de injectie unde as putea gasi?

cam se scurge motorina cand e pornita,pe la capacul pompei de injectie si stiu ca nu e usor de remediat asta,adica e cam mult de dat jos de pe pompa pt a desface acel capac,sau poate mi recomanda cineva un pompagiu in bucuresti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    28

  • myhay241

    21

  • stealth

    10

  • alexutz88

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Răspunsul la întrebarea ta este în pdf-ul "actuator ralanti" :icon_thumleft:

Ti-am ataşat ce am găsit despre pompa.

Uite şi aici una făcută bucăţi (nu-mi dau seama dacă este acelaşi model, dar seamănă)

http://contrails.free.fr/engine_bosch_ve_en.php

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva cum se regleaza debitul la pompa de injectie?

in ideea ca,consuma peste 15% si pe deasupra mai si scapa motorina pe la capacul pompei de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Într-un final am reușit sa schimb filtrul de benzină... se află în partea din spate a rezervorului și e ușor accesibil... n-a țâșnit benzină mai deloc, poate câteva picături însă furtunele alea parcă erau sudate... au ieșit greu de tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva codul pompei de motorina de la masina din semnatura, va rog!

am cumparat un set de garnituri si o ringuri, pt ca pierde motorina, iar pompangiu zice ca nu e pt pompa asta, ca e pt pompa bosch si ca pe masina ar fi roto-pompa (ciudat, eu stiu ca e bosch, asa a zis si firma de la care am cumparat setul de garnituri si nici n am auzit de numele roto-pompa)

acum sunt nedumerit, pompangiul zice ca are el set de garnituri la 100 de lei ca astea ce le am luat eu n ar fi bune

atasez mai tarziu poze cu pompa si cu setul de garnituri, poate asa ma puteti ajuta mai usor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Într-un final am reușit sa schimb filtrul de benzină... se află în partea din spate a rezervorului și e ușor accesibil... n-a țâșnit benzină mai deloc, poate câteva picături însă furtunele alea parcă erau sudate... au ieșit greu de tot

Da, ti-am zis ca ies foarte greu,nu sunt facute pentru schimbat,sunt life time.

Ok, ai castigat ceva in final, s-a meritat chinuiala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

L - am tăiat pe cel vechi ca să văd dacă s-a meritat... nu era foarte îmbâcsit, dar dacă tot îl aveam nu puteam să stau cu el în cutie. Am schimbat și un pivot (am pus de la Meyle) și am rămas numai cu semeringul de la timoneria de la cutie... nu s-a băgat mecanicul să-ti schimbe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista filtru "lifetime", e aberant. Daca era asa il incastrau in pompa de benzina sau undeva unde e greu accesibil. Conductele au iesit greu deoarece la capete au niste mufe cu clipsuri de fixare, iar ca sa scoti conductele de pe filtru trebuie prima data sa declipsezi si dupa aia ies usor. Asa este si la pompa de benzina.

Daca nu are acele mufe cu clipsuri inseamna ca au fost taiate de niste "ingineri" care au tras de filtru ala amarat, au vazut ca nu iese si au taiat conductele. E doar o supozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat clipsurile alea jos, dar furtunele au ieșit greu de pe țevile alea ale filtrului... poate și din cauza ca nu le-a mișcat nimeni 17 ani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare

Sunt nou pe acest forum si am si eu o problema la un vw polo 6n  1.9sdi 64cp din 1996 cod motor AEF 220.000km(nu stiu daca sunt reali) problema este ca la cald nu mai porneste la rece porneste nu la sfert dar porneste deci cand imi ajunge apa pe la 80-90 nu mai porneste decat la a patra ,a cincea cheie sau deloc.Dar cum scot mufa de la senzorul de temperatura se activeaza bujiile si porneste foarte bine.Ce sa fie daca porneste la cald doar cu bujiile aprinse posibil sa piarda compresie sau pompa e dusa(cap hidraulic).Si martorul de la buji se stinge dupa 8 secunde si la cald si la rece,la cineva am vazut ca nici dupa 5 secunde se stingea.Ce sa fie de vina?
 


Pompa de injectie este clasica Lucas model ls 4000.


Are cap hidraulic aceasta pompa?
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca să vezi dacă este capul hidraulic de vină răceşte pompa bine cu apă şi dacă porneşte atunci cam acolo este problema.

Problema a apărut dintr-o dată sau ai schimbat distribuţia între timp?

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am schimbat si distributia in urma cu 3000 de km si atunci am dus si pompa pe banc de mia inlocuit o electrovalva , nu mai pornea deloc atunci fiindca nui mai venea motorina pe injectoare.


Daca se strica ceva cand torn apa am vazut ca sub pompa am alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pui o pungă peste alternator, doar pompa trebuie răcită :) . Faci o gaură la dopul unui pet şi torni uşurel fără să curgă peste altceva. Mai pot fi şi alte cauze dar deocamdată verifică asta.

Alte manifestări nu are: consum, fum, ralanti, putere etc?

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fum cam scoate dar la turati mari ,asta iarna aveam probleme cu relantiul,cand era temperatura scazuta afara, o porneam si apoi se oprea daca nu o tineam accelerata 1-2minute si relantiul statea 850-900rpm dupa ce nu o mai acceleram.Acum sta peste 900rpm.Din cate stiu eu trebuia sa stea mai sus relantiul la rece.O fi ceva senzor pe la pompa sau altul?care modifica relantiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 De acolo se reglează ralanti-ul, dar nu umbla deocamdată la el până nu te lămureşti unde este problema.

Treaba stă cam aşa:

1. dacă problemele au intervenit după schimbarea distribuţiei sigur este o problemă acolo şi trebuie verificat de un mecanic competent dacă este bine pusă

2. dacă problemele au intervenit independent de schimbarea distribuţiei, atunci trebuie investigate pe rând cauzele posibile mecanice sau electrice, aşa că prima oară verifică chestia cu capul hidraulic

3. pentru problemele electrice/electronice ar fi bine să te duci la cineva cu o interfaţă să facă o scanare de erori, nu sunt prea multe cele care pot apărea dar sunt câteva, din păcate la motorul tău nu se poate verifica avansul cu vagcom-ul, era mai simplu de rezolvat. Ca să rezolvi tu sau să verifici câte ceva ai nevoie de un instrument de măsură şi câteva fire (îţi spun eu ce şi cum să verifici, cam ce nivel de cunoştinţe în domeniul electric ai?)

 

Posibil să fie chiar de la senzorul de temperatură dar fără măsurători greu de spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si imi poti spune te rog ce instrument de temperatura imi trebuie.La mine senzorul de temperatura al lichidului de racire are 4 fire din cate stiu eu 2 sunt pentru ceasul de temperatura din bord si 2 pentru ecu acum nu stiu daca ecu treansmite semnal pentru modificarea relantiului.Am vazut ca relantiul la mine este influentat de un vacuum cu 2 fire.Ma intreb de unde primeste el semnal sa modifice relantiul.Daca mai putea ajuta cu manualul masini as putea sa imi dau seama cred.Multumesc oricum pentru raspunsurile date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca senzorul de temperatura functioneaza deoarece cand ajunge apa peste 80 grade bujiile se dezactiveaza si porneste doar pe compresie ,cand scade temperatura sub 80 se aprinde martorul de buji,prin asta deduc ca functioneaza bine senzorul de temperatura.Acum nu stiu daca mai are si alti senzori.Pentru relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu de instrument de temperatură ai nevoie ci de un instrument de măsurat tensiuni/rezistenţe (multimetru). Verificarea ta a senzorului de temperatură nu este concludentă în primul rând pentru că bujiile trebuie să intre undeva sub 5-10 grade nu sub 80 grade şi în afară de asta se poate defecta numai un singur senzor din  cei 2. Pentru verificare citeşte topicul ăsta

http://vwforum.ro/topic/109683-polo-6n1-13-intreruperi-mari-in-sarcina/?p=2313966

Fă verificarea cu rezistenţa şi dacă porneşte bine cu o rezistenţă de 200-300 ohmi atunci senzorul este de vină.

Electrovalva de care spuneai mai sus întradevăr este pentru mărirea ralanti-ului la rece. Ea dă voie să treacă vacuum sau nu în funcţie de semnalul primit prin cele 2 fire de la ECU. Verifică şi dacă ai vacuum înainte de valvă şi după valvă la rece (pentru simularea lichidului rece scoate mufa de la senzorul de temperatură, astfel ECU crede că sunt vreo -25 grade).

La maşina ta nu mai este alt senzor de temperatură (cel puţin eu nu am văzut pe schemă, deci ăla este singurul care dictează ralanti-ul).

Dar nu am înţeles exact dacă problema a apărut exact după schimbarea distribuţiei sau după un timp. Pentru că un motor care nu porneşte decât cu ajutorul bujiilor poate fi şi un motor al cărui început al injecţiei (avans) este foarte devreme, adică injecţie în condiţii de temperatură şi presiune scăzute. Chestia este compensată prin cuplarea bujiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca ar fi din cauza distributiei unde a gresit mecanicul.Mi-a modificat el avansul nici nu stiu de unde se modifica probabil de la pompa de injectie?


Am verificat conductele de vacuum de la relanti si functioneaza,problema este cine dicteaza relantiul ori senzorul ori pompa sau ecu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este obligatoriu să fi greşit ceva ci doar să nu fi dus treaba la capăt. La diesel cu pompa rotativa după schimbarea distribuţiei este obligatorie verificarea începutului injecţiei (vezi în manualul ce ţi l-am trimis pe la pagina 62 la vale) pentru că se pare că la întinderea curelei se cam dereglează chiar dacă a fost pusă bine la semne.

Poţi verifica în felul următor: aduci motorul la PMI, vezi pagina 13 din manual, apoi vezi dacă poţi băga un capăt de şurub la fulia de la pompă cum arată pe la pagina 63 şi în ataşament. În mod normal trebuie blocat şi axul cu came dar cum nu ai cu ce verifică măcar aşa. Dacă nu intră înseamnă ca avansul este dereglat şi mergi înapoi la mecanic să facă treaba cum scrie la carte.

Iar cu ralanti-ul treaba stă aşa: în funcţie de temperatura măsurată de senzorul de temperatură lichid răcire, ECU prin intermediul unui actuator din pompă reglează avansul, iar prin intermediul electrovalvei reglează ralanti-ul astfel încât să fie optime pentru pornire. Îţi dai seama că dacă informaţia de la senzor este eronată şi pornirea are de suferit.

verifiare avans.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu poti sa imi scoti te rog schema de la pompa mea de injectie originala Lucas din manualul pe care spuneai ca il ai.As vrea sa stiu unde se afla acel actuator si ce electrovalve electronice mai are .Am vazut ca mai are deasupra si un senzor.

 

http://www.google.ro/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fobrazki.elektroda.pl%2F1265094600_1331398240.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.elektroda.pl%2Frtvforum%2Ftopic2243122.html&h=1760&w=2640&tbnid=SWglOW46CKgLwM%3A&zoom=1&docid=7i9_9ipbY7TZNM&ei=JxpmU_WtAsql0QWqxIDwAw&tbm=isch&ved=0CFUQMygDMAM&iact=

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici.

În principiu se poate verifica toată electronica pompei cu un instrument de măsură (ideal ar fi să ai şi un vagcom), dar ca să meargă treaba bine fă verificările în ordinea în care ţi-am spus mai sus şi să spui aici rezultatele. Adică trebuie să fii sigur că din punct de vedere mecanic este ok. Altfel ne chinuim degeaba. Adică o să se întâmple ceva de genul: eu îmi sacrific ceva timp să scriu posturi, să caut documentaţie etc, tu o să pierzi timp şi nervi cu măsurătorile, până la urmă maşina merge tot prost şi vrând nevrând o să ajungi la un mecanic care o să constate că de fapt distribuţia nu este bine pusă (este un scenariu, dar nu ar fi prima dată când se întâmplă). Ca să recapitulez trebuie să verifici în ordinea următoare:

1. avansul pompei (dacă problema a apărut fix după schimbare distribuţie ar fi un indiciu că aici este problema)

Dacă avansul este ok

2. capul hidraulic

Dacă şi ăsta este ok trecem la partea electronică şi aici trebuie să ai neapărat multimetru şi am nevoie să ştiu dacă ai cunoştinţe elementare de electricitate ca să ştiu cum să-ţi explic. La partea electronică prima dată trebuie verificat senzorul de temperatură.

Sfatul meu este să te abţii să modifici orice pe la reglajele pompei fără să ai un indiciu clar că acolo este o problemă, şi bineînţeles să scrii şi aici pe unde umbli ca să ştim şi să nu ne dăm cu stângul în dreptul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electovalva '27' din 'pompa.pdf' cu ea am avut probleme atunci masina nu mai pornea deloc,doar cand  era motorul rece mai pornea dar si la cald doar cand vroia ea pornea.Atunci mecanicul nu a inlocuito a puso pe alt circuit de fire (acum mi-am amintit)spunea ca modulul nu mai functiona bine nu stiu de unde stia ca nici nu a bagato pe tester si nici nu a masurat ceva cu multimetru asa a spus el.Si sa legat cu un fir la masa la "-" de carcasa pompei si unul nustiu bine ,dar stiu ca este pe contact deci cand pun contactul se activeaza aceata electrovalva.Acum cand pun contactul se aude un 'tac" precum ca se activeaza si cand opresc contactul la fel.(Asa a verificat-o ca functioneaza atunci) Acum ma intreb o fi procedat bine ce a facut el fara tester fara nimic??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O fi procedat bine?

Modificat de myhay241
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Vizitator changed the title to Probleme GENERALE Polo 6N/6N2 (ALTELE decat cele descrise in topicurile cu titlu specific)

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!