Jump to content

Zgomot de frecventa inalta in mers


danielchirita82
 Share

Postare recomandată

danielchirita82

Salutare!

Am un Passat B5 2005 (ultima editie) motor 1.9 TDI 101 Cp.

De curand am o problema constand intr-un sunet strident de frecvente inalte (gen ca la aparatul contra tantarilor) cand merg cu masina. Precizez ca de 3 ani se mai intampla sa merg subturat prin oras iar la drum intins sa cada turbina la peste 3000 rpm in treptele 3, 4, si 5, tot atunci se curata si turbina scotand fum negru. Eu m-am resemnat si o las asa pana se strica de tot. Revenind la problema cand pornesc CD Player-ul, acesta imi amplifica sunetul (tiuitul) in boxe. Ma gandesc ca ar fi de la lagarele turbinei, sau un motoras cu turatii foarte mari, iar unda sunetului propagata sa fie captata chiar si pe cablurile Player-ului. Aveti idee de la ce poate fi? Va multumesc anticipat!

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cd Player-ul nu iti poate capta sunetele emise de turbina. Cel mai probabil o componenta electrica - electronica creaza ceva interferente si bruiaza aparatul (poate chiar alternatorul...daca simti ca frecventa se modifica proportional cu acceleratia). Acum, depinde si de ce aparat ai pe masina. Problema se poate rezolva prin adaugarea unui filtru.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie s-o deparazitezi. orice electrician auto priceput ti-o face.

si cu turbina, nu e de joaca. daca o ia pe ulei, o sa te coste mult mai mult decat te costa acum o reconditionare (@900 ron). si cand scoate fum negru, nu se curata turbina. ea intra in limp mode si ce vezi tu acolo negru e carburant ne-ars.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul negru nu are legatura cu turbina.

E adevarat ca e un rezultat al unui amestec necorespunzator intre carburant si aer si poate fi cauza unui debitmetru cu probleme sau a unui injector problematic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina nu trebuie lasata sa se strice de tot cum zici tu mai ales la o masina din 2005. Fa-i o curatare si o sa mearga ca noua. Nu e nici foarte scump 200 maxim 300 lei dar merita, o sa zici ca ai alta masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielchirita82

Sunetul strident (piuit) se aude si cu Playerul oprit, si nu este influentat de acceleratie, ma gandesc ca ar fi sunet mecanic, nicidecum electric, si el porneste aleatoriu si nu se mai opreste, chiar daca resetez masina mai ales cand merg la drum intins pe DN1, unii colegi de naveta il percep, altii nu. Ma gandesc ca sunetul ar fi apropiat de 20KHz. Cand pornesc Playerul (Delta6) atunci se aude putin mai tare. Cand motorul este rece sau sa merg cu el cativa Km, atunci nu am probleme. Am sa vad daca rezolv cu un condensator de deparazitare, dar de deparazitare stiu cum se comporta la vechiile Dacii, ti se auzea sunetul in casetofon NUMAI daca porneai casetofonul, nicidecum cu el oprit. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielchirita82

In legatura cu turbina, am fost la mecanici,iar pe diagnoza afisaza "eroare sistem de evacuare" atunci cand cade turbina, unii au spus ca trebuie echilibrata turbina, altii ca ar fi Valva EGR, altii ca senzori lambda sau de Oxigen. Nu prea as vrea sa arunc cu banii pe ceva bun. O varianta ar fi sa gasesc sa fac rocada cu o alta turbina :icon_cheesygrin:. Din cate am citit pe net cel mai probabil ar fi turbina si ca ea se infunda cu reziduri de la carburant nears atunci cand se merge subturat. Banuiesc ca fosta propietara a mers astfel si ca asa s-a defectat. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Sa le spui "mecanicilor" ca motorul tau NU ARE sonda lambda si nici " senzori de oxigen".

2. Turbina NU SE ECHILIBREAZA decat in fabrica.

3. Tot pentru informatia mecanicilor (si nu numai), o turbina dezechilibrata explodeaza la prima talpa serioasa.

4. Pentru a diagnostica aproximativ corect o problema de turbina se face CEL PUTIN citirea CU EXACTITATE a erorii stocate si eventual un log in mers in care se va citi presiunea furnizata de aceasta.

Problema cu turbina o vei rezolva citind aici.

Pe viitor NU MAI DESCHIDE topic pentru 2 sau mai multe probleme. De acum, in acest topic se va discuta STRICT despre eventuala problema cu "zumzetul" ce spui ca-l auzi !

PS: parerea mea personala e ca iti intra aer pe la vreun cheder sau o usa nereglata bine, creand un tiuit de genul celui pe care-l auzi tu.

Sau poate chiar ventilatorul de climatizare. Incearca sa mergi cu el oprit.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielchirita82

Punand pe topic 2 probleme am zis ca impusc 2 iepuri, ceea ce recunosc ca nu-i corect. Scuze! Oricum, voi discuta numai despre problema zgomotului. Te asigur Cosmin ca nu este de la chedere, stiu cum suna cel de geam intredeschis, si daca ar fi fost 1 mm intredeschis, nu mai suna la viteze mici gen 10km/h. Dar o sa tin cont de ideea ta. O singura data am oprit pe dreapta sa il ascult, dar e prea galagios motorul la relanty sa mai aud zgomotul suspect. Acest zgomot l-au auzit mai multe persoane si aveam aerul climatronic si playerul oprit, ma mai gandesc sa fie ceva gen frictiune de ambreiaj de la cutie sau sa fie de la ambreiajul ventilatorului de racire, dar si acela se invarte ok in gol. Am mai spus ca apare aleator indiferent de distanta parcursa si viteza. Ultima data mergeam cu 100 la ora timp de 20 min si dintr-o data a inceput sa se auda constant indiferent de viteza. Din cate stiu eu de vreo 4 luni are buba asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va trebui sa "pleci" urechea dupa el sa localizezi macar zona de unde provine. De la turbina sigur nu e cand nu e in sarcina.

Incearca eventual sa scoti si player-ul (sa ramana in aer difuzoarele) sa elimini si acest factor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Zgomot de aprox 20Khz cel mai probabil il ai de undeva de la partea electrica mai ailes ca se transmite si in sistemul audio....condesatori s-ar putea sa nu te ajute, trebuie montata o bobina de deparazitare +condesator (legat dupa bobina de deparazitare in cazu in care ai doar bobina si nu un sistem de deparazitare) pe alimentarea player-ului.

Sunt proaspat proprietare de passat nu prea stiu ce elemente electronice cu bobine are in dotare, se poate ca la viteza/vibratii sa ti se miste miezu de la ceva bobina si at iti apare suieratul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

danielchirita82

Din cate am obsevat acest sunet (tiuit) ar fi de la turbina care mai imi intra in limp mode. Cand plec dimineata la drum intins dupa ce masina a stat pe bara sau a mers putin prin oras, atunci in prima zi de naveta dupa cativa km, tiuie ca naiba, e enervant sunetul, si totodata imi mai intra in limp mod cand sar peste 3000 rpm, opresc motorul in mers, isi revine turbina dar tiuitul nu isi revine, si cu ea trasa pe dreapta si motorul pornit nu se mai aude. Dar a 2 zi mergand tot asa la drum intins nu mai imi face probleme deloc, nici sunet, nici limp mode asa des, banuiesc ca daca ar fi fost ceva electric mi-ar fi facut permanent. Si din cate am citit turbina functioneaza la 20.000 rpm, si de aceea sunt convins ca ea ar fi singura problema a acestui sunet. Ramane sa ma duc la curatat cu turbina si sa vad daca mai am aceiasi problema.

Modificat de danielchirita82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiuitul sa nu fie metalic.....ca atunci te risti foarte mult, mergand cu masina. Sa nu cumva sa ai joc in axul turbinei si sa iti frece paletii de carcasa.

Ca idee, turbina depaseste cu mult cele 20.000 rpm de care zici tu. Ea poate atinge 5000 rpm la relanti si 160.000 - 170.000 rpm in sarcina maxima

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
Mobutosesecoco

salutari tuturor, si eu am un passat 2003, dar inainte de asta am avut unu din 1998 ambele diesel.

problema cu acel sunet enervant l-am avut si eu si parca simteam ca il reda casetofonul prin boxe dar, la mine, problema sa rezolvat altfel sau motivul a fost cu totul unu divers, am avut o planetara dus care prin frecarea metalelor intre ele imi scotea un sunet (gen 20khz) si ar putea fi si de pe la : placute frane , ambreiaj, volant etc ...nu sunt un expert dar ar fi totusi o parere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare.

Revin cu informatii la problema initiala. Intradevar ce spune Mobutosesecoco este adevarat. La ceva timp, mi-am schimbat capetele de planetara, la una incepuse sa imi troncane, iar la a doua, la ceva luni dupa, i se rupsese burduful dinspre roata. iar de atunci nu se mai aude niciun sunet strident la peste 100km/h, chiar si la 192km/h pe autostrada merge bine.

Modificat de danielchirita82
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!