Jump to content

Efect ciudat


GunX
 Share

Postare recomandată

M-am trezit de curand ca nu prea mai imi intra uneori usor in viteza 1-a sau marsarier. Am dus-o la service, dar atunci nu a manifestat problema, au zis oamenii ca-s nebun. Nu stiu ce sa-i mai fac.

Simpotmele sunt simpla opunere rezistenta la schimbator. Daca eliberez ambreiajul si il apas din nou, uneori merge perfect dupa, alteori nu ramane tot asa. Daca bag in alta viteza, dupa aia o "primeste" si pe a I-a.

Cel mai ciudat este de curand, cand cu pedala de ambreaiaj apasata perfect (mereu pana la capat) cand incerc sa bag a 1-a si se opune, daca fortez putin schimbatorul, masina pleaca usor in fata, are un impuls scurt!

Alteori, intra usor in viteza, franez cu ambreiajul apasat si nu mai vrea sa iasa! Se aude si un huruit ciudat cand se intamla "blocajul" si parca masina are tot asa un impuls in timp ce ambreiajul este tot apasat complet....

Ce poate sa fie? Multumesc

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica lichidul de frana. Si mie imi face asa, dar de lene nu m am agitat prea tare.

am uitat de Cilindru acela de pe cutia de viteze, poate este obosit. Dar nu poti sa-l verifici daca ai scuturi din acelea de plastic sub motor, se rezolva repede exista un kit de reparare pt el.

Modificat de DorianR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lichidul din cutie ar putea fi. Am patit eu o chestie ciudata: Mi s-a desfacut un surub de la cutia de viteze prin care cred ca in mod normal se elibereaza lichidul, si a curs bine pe langa surubul acela. Norocul a facut ca eram la 500 m de reprezentanta si am parcat-o direct la ei in service. Simptomele au fost destul de asemanatoare. Intra greu in viteze, si nu prea mai vroia sa iasa. Cand au ridicat-o pe elevator, scutul era plin de lichid de transmisie. Pana la urma rezolvarea a fost cat se poate de simpla: strangerea surubului si completare cu lichid, dar sperietura a fost una serioasa. Simptomele au disparut la fel de brusc ca si atunci cand au aparut, si de atunci, nici o problema. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ai cutie de viteze cu 6 trepte iar rulajul total al auto este de peste 150.000 Km. Problema la tine are drept cauza un joc longitidinal exagerat de mare al prizei CV. Acest lucru apare ca urmare a deteriorarii carcasei cv (locul de montaj al rulmentului din spate al arborelui de intrare (priza cv)) si asfel apare un joc longitudinal al prizei cv care determina debraierea incompleta a ambreiajului. Remedierea consta in inlocuire carcasa cv si rulment arbore de intrare piese care, incepind cu 2006 luna 3 au fost reproiectate pt a nu se mai ajunge la acest defect (rulmentul prezinta o blocare asfel incit sa nu se mai roteasca in carcasa si sa deterioreze locasul de montare din carcasa cv) Ca pret de cost reparatia ajunge pe la apr 4500 ron.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai in cazul asta e inca o dovada a faptului ca nu se mai fac masini ca inainte. In ziua de azi si cutia de viteze a ajuns consumabil. Pac Pac 1000 eur reparatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact aceasi problema am si eu la un caddy din 2004, ambreaiaj schimbat acum vreo 40.000, masina are 350.000

Verifica sa vezi daca merge asa:

-tragi de schimbator mult spre scaunul soferului cand bagi I, problema am depistat-o dar inca nu am reusit sa o rezolv complet, e din timonerie, nu stiu cum e exact cutia la skoda dar mai mult ca sigur e asemnatoare, avand in vedere ca si eu am motor de 2.0(sdi, dar nu conteaza).

E din cauza la "laba" aia care se misca cand schimbi vitezele. Din cauza ca are joc nu mai intra perfect.

Eu saptamana urmatoare (luni marti) desfac tot pe la maneta, cabluri selectoare, tot, si iti voi posta. (ca sa vezi daca e aceasi problema incearca faza de sus cu trasul tare spre scaunul soferului), daca intra perfect de la aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ai cutie de viteze cu 6 trepte iar rulajul total al auto este de peste 150.000 Km. ...Ca pret de cost reparatia ajunge pe la apr 4500 ron.

Numai bine!

A mea are atit si cutia e super ok...se joaca si fiica-mea cu ea pe cimp si are 12 ani...

Piese de "unica folosinta"...

...Sau o cutie SH...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service pt ca de data asta face mai serios si acelasi lucru mi s-a zis si acolo, exact ce a relatat Elena33. Am insa o propunere de reparatie fara sa schimbe cred piesele (se poate?), in valoarea de cca 15-17 mil. Nu stiu exact ce presupune, sau care sunt diferentele fata de varianta "oficiala" de reprezentanta care intr-adevar bate spre 1000 de Eur, dar o sa sun sa mai intreb sapt viitoarecand o sa ma hoatrasc si ce fac.

Ciudat este ca in mers, niciodata nu opune rezistenta. La viteza mica intra mereu impecabil. Nu inteleg de ce.

De asemenea, dupa ce a intrat odata, cat e ambreiajul apasat, merge perfect in orice viteza, super usor, mai lejer ca un fulg.

Daca piesa a fost reproiectata din 03/2006, ce sanse am, cu cine as putea sa vorbesc totusi sa nu platesc banii ca si cand ea era de buna? Exista asa ceva ca garantie pt defect de fabricatie? (desi masina nu mai este in garantie evident, ea are 5 ani si 100.000km)

Multumesc!

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la dezmembrari 400Eur cutia de viteze, nu ma pricep, e un pret bun, e ok, merita, riscuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu Moog, ce facem aici, ne laudam cu cutiile de viteze? Nu vezi ca ai alt motor, alta cutie si alta masina decat cea in discutie? Sunt cutii cu 500 000 Km impecabile, dar nu modelul in discutie. Elena33 stie ce vorbeste ca este in domeniu.

Avand in vedere ca cutia ta are putini Km, eu zic sa o repari. Cutia veche cine stie ce are. Stii cati Km are pe masina de unde a fost luata? Daca este acelasi model nu cumva va aparea acelasi defect ca si la tine? Pentru reparatii gratis dupa expirarea garantiei, trebuie sa ceri kulanza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia de la dezmembrari este de pe o O2 rasturnata, fabricata in 2008. Nu stiu insa cum ma pot asigura ca este buna si nu are si ea o problema, cand o cumpar.

>Pentru reparatii gratis dupa expirarea garantiei, trebuie sa ceri kulanza.

Poti sa dai mai multe detalii te rog? Multumesc.

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai facut toate reviziile la reprezentanta ai sanse sa obtii kulanza altfel nu. Kulanza inseamna ca dupa ce masina a iesit din garantie producatorul va suporta un anumit procent (chiar si 100%) din costul de reparatie pentru probleme care nu tin de utilizator (sunt de fabricatie), cum este defapt cazul tau. Dar repet ai sanse extrem de mici sa obtii ceva daca nu ai facut toate reviziile la reprezentanta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ebi nu laudam nimic si stiu ca sint cutii diferite...m-a iritat faptul ca a considerat 150.000km o suma imensa pt o cutie de viteze...

Cum naiba sa zici ca e uzata la atita km?

Apropo de schimbat cu un SH poate gaseste una produsa dupa 2006, cind dupa spusele lui Elena s-a "modificat modificarea"...

Sau alt model de pe aceeasi motorizare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a zis nimeni ca "150 000 km e o suma imensa pt o cutie de viteze". Elena lucreaza pe la Skoda asa ca probabil au vazut ca pentru tipul asta de cutie de viteze simptomele descrise apar dupa 150 000 km. Defectul apare pentru ca a fost proiectata gresit o piese din cutia de viteze, lucru din e in ce mai comun la toate masinile VAG din zilele noastre ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog mult incercati sa ramaneti ontopic, puteti sa purtati discutiile intre voi pe privat. Alte cutii sau uzura medie la km sunt irelevanti in cazul de fata. S-a intamplat deja, asta e.

Deci 400Eur pt o cutie de viteze din dezmembrari este un pret ok sau nu? Sigur trebuie sa fie oameni care sa stie asta pe aici, dar daca vorbim despre ce a zis X despre Y, se pierde firul esential si util ai topicului. E urgent pt ca Luni as putea face schimbarea, altfel risc sa pierd piesa. Omul zice ca e de pe Octavia mai noua de 2006, dar nu stiu cum sa verific...

2. Kulanza se obtine usor/dificil/complicat, nu e nimeni cu experienta pe asa ceva in zona? Am facut reviziile la reprezentanta.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca CV sh nu are prinderi rupte sau carcasa sparta pare a fi o obtiune demna de luat in seama tinind cont ca dupa jumatatea anului 2006 aceste cv nu au mai avut nicio problema.

Se poate verifica foarte usor daca cea sh are sau nu joc la priza: cu mina se impinge/trage de priza cv (arborele canelat care intra in butucul discului de ambreiaj) si daca nu are joc este OK. Cutia trebuie sa fie de pe o masina cu acelasi motor (2l TDI 140 cp) altfel are alte rapoarte de transmitere.

Reparatia fara inlocuire de piese presupune demontarea cv, masurarea jocului prizei si eliminarea acestuia printr-o saiba de dimensiune corespunzatoare fabricata prin strunjire. Daca as fi pusa in situatia sa repar cv eu asa as proceda cu toate ca reparatia in sine nu este o rezolvare definitiva. Tinind cont ca ai gasit o cv la dezmembrari as merge pe aceasta varianta daca vinzatorul este de incredere si ofera ceva garantie.

In legatura cu culanta, daca masina este fabricata 2006, putin probabil sa obtii ceva. Te poti adresa unui dealer autorizat cara sa faca o interogare in acest sens (de preferat cel unde ai efectuat inspectiile service care trebuie sa fie OK ca timp sau Km parcursi).

Numai bine!

Era sa uit... In toate cazurile cu acest defect la cv au avut de suferit volant DM si discul de ambreiaj deoarece acesta este "impins" in volant (din cauza aceasta nu debraiaza mereu). asa ca ar trebui sa iei in calcul si aceste costuri. Bineinteles ca la demontare cv de pe motor se va constata cel mai bine daca este sau nu cazul de inlocuire a pieselor mentionate.

Modificat de Elena33
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apreciez enorm informatiile oferite. Ce nu inteleg eu este de ce in mers, niciodata nu apar aceste probleme de intrat in viteza. Numai la marsarier si a I-a, cu masina stand pe loc. La fel nu exista absolut nici un fel de problema, cu motorul oprit. E drept insa ca nu ma pricep deloc la mecanica unei cutii de viteze, recunosc cinstit.

A si inca ceva, fara suparare, imi este doar frica...Nu exista nici o sansa sa ma duc sa schimb cutia si sa ma trezesc ca de fapt, nu asta era problema, nu?

Multumesc mult de tot!

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca este timoneria.

am patit la fel la un polo 1,4 TDI, nu mai vroia deloc sa intre in marsarier si a -1a la plecarea de pe loc. Ridicam capota si incercam sa o bag in marsarier de la contragreutatea aia mare, imediat de langa selectorul de pe cutie (practic eliminam timoneria din ecuatie). bineinteles ca intra imediat. am descoperit ca teava aia lunga pe care vine maciuca schimbatorului de viteze, care se termina jos cu o bila de plastic alb (teflon, ce o fi), sarise dintr-o prindere (are un fel de clema/siguranta din metal) si practic ce credeam eu ca e marsarier era undeva pe la 1-a, iar 1-a era de fapt a3-a. dupa ce o pacaleam, mergea totul bine, pentru ca practic se aseza la loc timoneria, dar imediat dupa mai aluneca pe acolo, iar ma trezeam ca nu vrea sa intre.

a verificat cineva daca intra in marsarier direct de la cutie? e posibil timoneria sa fie dezaxata si te pacaleste enorm.

Modificat de @llex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,aceeasi problema am avuto si eu la un seat leon 1,8T cutie 6 viteze,eu am optat pentru eliminarea acelui joc,sunt vreo 10k facuti de atunci si

deocamdata cutia functioneaza normal...Bafta! Eu aveam si un sunet ciudat cand faceam frana de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce se poate intampla daca continui sa mergi asa cu ea ?

Eu zic ca pt 45 milioane, merita sa faci un efort.

In legatura cu specialistii ,la scoala nu v au invatat sa nu va dati cu presupusul pana nu vedeti masina?

Puneti omul la cheltuiala doar pe o banuiala , vai am vazut 10 cazuri , sigur si la el e aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu intarziere dar DA, confirm si eu diagnosticul pus de Elena33. Problema in unele cazuri se poate rezolva simplu, cu o saiba si un capac din spate la cutia de viteze (capacul se distruge cand se demonteaza).

Zic in unele cazuri pentru ca in alte cazuri, datorita conditiilor de trafic (foarte multe plecari de pe loc), acel joc se mareste semnificativ si nu mai e suficienta o saiba, deja este afectata carcasa cutiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,aceeasi problema am avuto si eu la un seat leon 1,8T cutie 6 viteze,eu am optat pentru eliminarea acelui joc,sunt vreo 10k facuti de atunci si

deocamdata cutia functioneaza normal...Bafta! Eu aveam si un sunet ciudat cand faceam frana de motor.

poti da te rog mai multe detalii, unde ai fost, cat a costat etc? merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

rog daca stie oricine unde se poate face asta, sa spuna, multumesc

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!