Jump to content

Probleme dupa schimbare pompa de frana VW 1200


Minu
 Share

Postare recomandată

Dupa un schimb de pompa de frana originala de VW 1200, dar veche, si cu un singur circuit, cu o pompa noua tot de VW (poate de 1300 sau de un model mai nou), teoretic mai sigura, cu dublu circuit, intampin probleme la franare.

Desi aerisirea franelor s-a facut ca la carte de nenumarate ori, iar reglajele tijei pedalei de frana au suferit diverse modificari, masina franeaza doar pe rotile din fata. Pe spate nu se misca deloc pistonasele.

Mentionez ca atat pompa, cat si tevile circuitului si pistonasele sabotilor sunt complet noi si ar trebui sa functioneze perfect.

Pompa are spre un capat, 2 conducte de frana, cate una pentru fiecare roata de pe fata, iar mai in spate, o singura conducta care duce spre spatele masinii, unde exista un "T" din care pleaca conductele spre fiecare roata din spate. Are si doi senzori, cate unul pentru fiecare circuit.

Cineva la un service imi spunea ceva de un repartitor, care cica ar trebui adaugat pentru rotile din spate, atunci cand schimbi pompa cu 1 circuit, cu alta cu 2 circuite. Stie cineva cum pot remedia problema asta? A mai intalnit cineva?

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , eu zic ca nu are legatura cu repartitorul de frana .... broastele oricum au venit fara repartitoare ... tu ai frane pe disc sau pe tambure ? eu stiu ca la tambure pe langa ca trebuie facuta aerisirea mai trebuie sa reglezi sabotii prin gaura de vizitare din tambur ai facut asa ceva? ... vezi ca poate iti pierde pe la o conducta lichid de frana ... ai verificat conductele sa nu fie sugrumate sau infundate? ... ca o paranteza eu mi-am schimbat pompa veche de pe broasca cu una noua simplu circuit asa cum a venit din fabrica si merge de minune ....

post-82423-0-99233000-1312638391_thumb.j

Modificat de siv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil ca pompa noua sa fie proasta, si sa nu creeze presiune pe circuitul nr. 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta ma gandeam si eu, ca e pompa dusa. O sa-l caut pe Dilar sa vedem cum facem sa o schimb. Daca si dupa ce o schimb nu franeaza, e clar, e din alta parte.

Siv, cum am scris mai sus, am facut reglajele sabotilor si am facut si aerisirea cum trebuie. Iar conductele sunt complet noi, nu au cum sa fie sugrumate, le-am montat cu mana mea. De pierdut lichid nici vorba, ca sunt noi si le-am strans destul. Cred ca ori e pompa dusa, ori sunt pistonasele duse, desi totul e nou pe ea.

Ma enerveaza treaba asta. Am facut schimbul asta ca sa sporesc siguranta franarii, nu ca s-o slabesc. Si a costat destul de mult.

Aveam frane bunicele pe broasca si inainte de schimb, acum 4 ani. Dar fiind piesele vechi, m-am gandit ca nu sunt sigure: spre exemplu, mi-a plesnit si un pistonas de frana cand il strangeam, plus ca erau duse capetele de aerisire... Plus rugina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_cotiga

Ti s-a raspuns la intrebare ...dicolo unde ai mai pus intrebarea asta, pompa e buna dar probabil nereglata corect. Nu e vina dilarului.

O pompa proasta e una ruginita pe interior cu garniturile ciupite etc.

Majoritatea tipurilor de pompe au intre cele doua pistonase aferente celor doua circuite de franare, un surub de reglaj a distantei pe care se deplaseaza pistonul dinspre spatele popei, pedala, picior...cum sa-ti zic...ai sa-ti dai seama cand o demontezi.

In paharele unde intra vasul sau conductele de alimentare cu lichid din vas, ai sa vezi niste gaurele.

Cu putina logica ai sa vezi cum functioneaza. Pistonasul e de fapt un distribuitor; el nu trebuie doar sa impinga un lichid ci si sa-l recupereze la eliberarea pedalei...ma rog, vezi tu.

Pune-o in menghina si mazgaleste-te pe maini...e mai fun decat sa trimiti pompa inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi aerisirea franelor s-a facut ca la carte de nenumarate ori, iar reglajele tijei pedalei de frana au suferit diverse modificari, masina franeaza doar pe rotile din fata. Pe spate nu se misca deloc pistonasele.

Multumesc mult!

..inteleg ca facand aerisirea, lichidul s'a evacuat si pe spate...daca ar fi aer in conducte, teoretic ar ramane presiune in instalatie..deci NU e ne-aerisit..si pompa s'a amorsat corect...in momentul aerisirii, daca scoate lichid pe la aerisitoare, pompa lucreaza...pare sa fie de altundeva defectul... :huh: sa nu fie suficienta cursa pistonului de pompa ca sa impinga pistonasele??? sa fie pistonasele cu o cursa prea mare???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mircea, nu dadeam vina pe nimeni, spuneam doar ca e posibil ca unele piese sa aibe defecte de fabricatie, chiar daca sunt noi, si mai ales ca sunt after-market. De-aia se da si garantia la TOATE produsele noi. E interesant ce spui tu cu "surubul dintre cele doua pistonase", eu nu l-am vazut pana acum, si o sa-l caut sa vad daca pot regla cursa pistonasului din spate. Eu nu stiu decat de un surub (gen tija) care are un reglaj prins de pedala de frana, iar acel surub impinge pistonasul din spate al pompei. La acel surub s-a umblat, dar fara un rezultat remarcabil pe circuitul de franare din spate. Cel din fata a inceput sa franeze bine dupa acel reglaj.

Ok, o voi da jos, o voi pune in menghina si voi cauta acele reglaje. Voi incerca sa fac o noua "amorsare" a pompei, cu ea data jos, poate de data asta va functiona corect.

Liviu, sunt de aceeasi parere, ca pompa e bine amorsata, pentru ca curge lichid de frana pe la toate cele 4 aerisitoare, insa e o problema de "cursa" a pistonaselor.

Am uitat totusi sa mentionez un lucru care nu stiu daca are vreo relevanta: desi masina e model 1200, am montat pedalier de alt model (cel care are acceleratia cu rola, iar pedalele sunt mai apropiate). M-am tot uitat la pedale, la cursa lor, si comparandu-le cu cele originale de 1200 pe care le are Alex_B pe a lui, mi se pare ca ale mele au cursa mult mai mica. Sa fie oare de la treaba asta? O fi combinatia fatala intre pompa dublu-circuit si pedale de 1300 sau 1302?

Apropo, daca cineva are vreo schema a pompei cu dublu-circuit de prin vreun manual de intretinere de broscute, il rog sa mi-o trimita si mie, sa inteleg mai bine cum lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedalele sunt de 1302 si se imperecheaza cu pompa dublu circuit.Schita cu pompa disecata o ai de la Mircea.Nu mai incerca sa dezbati mai mult de atat problema asta ca e foarte clar ca e strict de la pompa(reglaj). Ramane sa ne vedem si o rezolvam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mircea, nu dadeam vina pe nimeni, spuneam doar ca e posibil ca unele piese sa aibe defecte de fabricatie, chiar daca sunt noi, si mai ales ca sunt after-market. De-aia se da si garantia la TOATE produsele noi. E interesant ce spui tu cu "surubul dintre cele doua pistonase", eu nu l-am vazut pana acum, si o sa-l caut sa vad daca pot regla cursa pistonasului din spate. Eu nu stiu decat de un surub (gen tija) care are un reglaj prins de pedala de frana, iar acel surub impinge pistonasul din spate al pompei. La acel surub s-a umblat, dar fara un rezultat remarcabil pe circuitul de franare din spate. Cel din fata a inceput sa franeze bine dupa acel reglaj.

Ok, o voi da jos, o voi pune in menghina si voi cauta acele reglaje. Voi incerca sa fac o noua "amorsare" a pompei, cu ea data jos, poate de data asta va functiona corect.

Liviu, sunt de aceeasi parere, ca pompa e bine amorsata, pentru ca curge lichid de frana pe la toate cele 4 aerisitoare, insa e o problema de "cursa" a pistonaselor.

Am uitat totusi sa mentionez un lucru care nu stiu daca are vreo relevanta: desi masina e model 1200, am montat pedalier de alt model (cel care are acceleratia cu rola, iar pedalele sunt mai apropiate). M-am tot uitat la pedale, la cursa lor, si comparandu-le cu cele originale de 1200 pe care le are Alex_B pe a lui, mi se pare ca ale mele au cursa mult mai mica. Sa fie oare de la treaba asta? O fi combinatia fatala intre pompa dublu-circuit si pedale de 1300 sau 1302?

Apropo, daca cineva are vreo schema a pompei cu dublu-circuit de prin vreun manual de intretinere de broscute, il rog sa mi-o trimita si mie, sa inteleg mai bine cum lucreaza.

Atât timp cât se face presiune în circuit şi pedala e „tare”, ţine sus, nu se duce până în podea, nu are nici o legătură cu ce cursă are pedalierul respectiv. Ce mă surprinde este că iniţial ai zis că pe spate nu se mişcă pistonaşele, apoi că ai aerisit-o corect la toate roţile, apoi că nu se mişcă suficient pistonaşele cilindrilor receptori de pe spate. Lămureşte-mă şi pe mine! Se mişcă insuficient sau nu se mişcă deloc?!?

Ţi-a demonstrat Liviu, mai sus, că dacă ai reuşit să aeriseşti toate roţile, inclusiv pe cele din spate, înseamnă că-ţi vine lichid pe spate, înseamnă că pistonaşele pe spate se mişcă. De aici, trag concluzia că au o deplasare mare, ceea ce duce la o frânare ineficientă. Ţi s-a spus să reglezi saboţii pe spate să atingă uşor de tambure. Ai făcut asta? N-ai menţionat nicăieri că ai făcut-o.

Dacă saboţii nu sunt reglati corespunzător, pedala ţine jos şi frânarea este ineficientă.

Jocul dintre tija pedalei şi pistonul pompei centrale se reglează banal. Desfaci contrapiuliţa şi răsuceşti tija până când, între pistonul neapăsat al pompei obţii un joc de aproximativ 1mm, adică trebuie să ai o cursă liberă la pedală de vreun cm, aşa. Dacă pompa este în presiune, pistonaşele obturează găurile de alimentare cu lichid din vas şi nu are cum să se aerisească şi să fie eficientă. Eşti sigur că nu ai şi roţile înfrânate?

De asemenea, mai fă un test: ţine pedala apăsată puternic câteva zeci de secunde cu forţă constantă şi observă dacă se duce uşor în jos. Aşa îţi vei da seama că scapă presiune şi iar ar fi o logică.

Numai că nu prea îmi vine să cred, având în vedere că pompa este nouă, deci nu are cum să scape presiune şi mai zici că ai şi toţi cilindrii receptori noi, deci nici ăia nu scapă presiune. De pompă sau cilindri noi şi defecţi, eu nu am auzit niciodată. Da, am văzut cu ochii mei un furtun nou care mi-a explodat pur şi simplu, sărind din sertizare.

Nea' Mircea, eu nu prea am văzut cum se poate regla şurubul acela la pompa mea dublu-circuit pe care am încercat să o repar. Eu am observat doar că şurubul acela se strânge la maxim, astfel încât să comprime arcul şi cam atât. Pistonul circuitului din faţă este împins de arcul comprimat la maxim, în momentul apăsării pe pedală şi nu de acel şurub. practic, lungimea acelui şurub nu contează.

Minu, dacă ai reglat, totuşi, atât tija de la pompa centrală cât şi saboţii pe spate cum trebuie, eu cred că nu te descurci la aerisire. Cum ai aerisit-o? Cu furtun în borcan, sau, pur şi simplu, pedale şi ţâşnit lichidul, fără a-l recupera? Cum ai strâns aerisitoarele? Cu pedala apăsată sau cu ea sus?

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai "problema nu e la apasare ci atunci cand ai luat piciorul de pe pedala...pozitia de revenire e alta...si nu mai reuseste sa descarce sau sa ia lichid din vas..ma rog, itelegi? Sunt niste gaurele p'acolo.

Si parca zicea omu ca iesea lichid dar cam anemic...de spate vorbesc.

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Înţeleg, că am scris despre asta. Dar asta apare atunci când ai joc insuficient la pedală şi, pistoanele pompei, în loc să se destindă în poziţia de repaus, rămân în compresie, sprijinite pe tija pedalei, obturând acele găurele de descărcare/încărcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca tamburiii sunt iesiti grav din cota? se poate prelua din uzura cu reglat sabotii la maxim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa abstractie de pedala...in repaos daca reglezi din surubul ala, pistonul, sertarul, distribuitorul(cum vrei sa-i spui)are alta pozitie fatza de gaurelele ce dau inspre pahar.

Nu mai mi-aduc aminte ca nu tin minte nimic pe dinafara dar parca tre sa stea(garnitura) intre gaurele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io nu ştiu la ce pompă te referi matale, da' la ce-am avut io pe maşină, originală, şurubul ăla doar se strângea şi atât, nu se regla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da nenea...prin strangere/desfacere se scurteaza/distanteaza pozitia pistonului spate fatza de o pozitie initiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi cum îl blochezi? Că n-are contrapiuliţă, n-are nimic.. Mai mult, io l-am găsit strâns şi, după cum arăta, pompa aia n-a fost desfăcută niciodată.. Aşa că înclin să cred că ăla nu se reglează. Trebuie să ne uităm într-un manual, să vedem ce zic nemţii acolo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenea, e bine ca pui intrebari...il blocheaza tensiunea arcului pe care-l strange(vezi desenul)...ai avut noroc, sau pompa poate o ai originala si nemtii aia au determinat lungimea surubului ca strans la maxim sa faca sa vina pistonul la locul lui....Altfel trebuie de fiecare data cand demontezi ala sa numeri turele...deh, poate ca omul asta o are aftermarchet?

Denumirea surubului ala spune si ea ce si cum....vezi desenul.

Acum vezi, eu m-am lovit de asta la o pompa dubla de la transit....e identica.(Ca tot m-ai intrebat de ce pompa zic io)

Modificat de mircea_cotiga
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desenul asta e mai bun, de asemenea si explicatia de mai jos:

...both pistons are linked by stroke limiting screw so mechanical pressure is exerted on front piston if rear portion of cylinder/system fails. The front system acts as a "single" piston master cylinder for 1/2 brake system... If front cylinder/system fails, rear plunger doesn't care once front plunger bottoms out...

http://farm4.static....0dc496960_o.gif

Din el rezulta ca acel surub se infileteaza total, dupa cum o faceau si la fabrica. Rolul lui este de a transmite miscarea pistonului din spate spre fata in cazul in care ai pierde lichidul/presiunea total in spate . Probabil ca la pompa aftermarket surubul este pus intr-o pozitie aleatorie, insa el trebuie insurubat pana la capat, eventual verificat cu surubul vechi de la pompa germana ca are aceleasi dimensiuni (aceiasi pozitie) . Atat.

Later edit: limitarea curselor (spre spate) celor 2 pistoane se face din surubul 4 din poza pusa de M Cotiga si din siguranta si saiba 2 si 3 din aceiasi poza ... nu din acel "stroke limiting screw".

Limitarea curselor spre fata a celor 2 pistoane se face din insesi coloanele de lichid (incompresibile) din cele 2 circuite - "stroke limiting screw" intervine numai in cazul de urgenta/atipic amintit mai sus.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este...pe celalalt topic al lui...stai o leaca.

http://vwforum.vwfor...ost__p__1628455

Îmi pare rău, dar în absolut nici unul din manualele în care am căutat despre această pompă dublu-circuit, eu nu am găsit scris explicit undeva că se vor număra turele acelui şurub în timp ce este desfăcut şi se vor număra iar când se va pune la loc. Acel şurub are un guler pe el, special făcut ca să se strângă la o lungime bine determinată, precisă, astfel încât să-şi poată îndeplini singurul rol pe care-l are, acela de limitator de cursă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..."popa prostu" din carti e la tot pasu'!...deja ma simt urmarit!

Hahahahhahhahhaha!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

lumeeee :icon_bounce: ieri a ramas broscanul meu fara lichid de frina dar frina inca eficienta,am constatat ca pompa curge in interiorul masinii ...daca tot am umblat la frine am zis sa schimb toate conductele si furtunasele chiar si ,,repartitorul,, din spate ca avea filetul un pic ciufulit,am ochit in curte o broasca donatoare cu frine demult rivnite de broasca mea si i-am speriat pompa...surpriza,dupa ore de munca,litri de lichid si un numar considerabil de sfinti coboriti din ceruri :icon_redface: ...kanci frina pe spate :tuktuk: ,ce e de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!