Jump to content

EROARE DE FABRICATIE ?


peteru
 Share

Postare recomandată

Ieri am fost sa fac geometria rotilor si surpriza!roata stanga este mai in spate decat roata dreapta cu un grad si ceva.Aceasta diferenta este o greseala de fabricatie,ptr ca masina nu a luat nici o gura de canal si nu are decat 20000km.Discutand cu baiatul din service,mi-a spus ca a intalnit lucrul acesta la multe autoturisme skoda.Voi ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu s-a manifestat in nici un fel problema in cei 20000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da,intre 110-120km/h avea o mica trepidatie in volan,dar nu foarte rau,dar acum cand am schimbat rotile pe15 cu unele pe16 si mai late ,trepidatia aceea se simte mult mai pronuntat,din aceasta cauza m-am dus sa fac si geometria!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu se poate rectifica acest lucru?

U nu cred ca nu are nici o remediere.

Dupa cate stiu punpate e prinsa in suruburi iar bratele spate sunt reglabile.

Credca se poate remedia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este foarte concludenta afirmatia ta "este mult mai in spate decat dreapta". Te referi la unghiul de fuga?

Ar fi cel mai indicat sa postezi fisa de valori masurate (la masurarea initiala) pe standul de geometrie.

In plus fuga nu afecteaza decat felul cum trage masina pe drum (stanga sau dreapta), nicidecum vibratii. Vibratii pot aparea de la un unghi de convergenta reglat prost (rotile prea inchise).

Deci pune te rog o fisa de masuratori ca sa vedem clar deapre ce vorbim.

Cheers.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am un scaner acum dar iti citesc ce scrie pe fisa:CHASSE 6,57 STANGA/8,15DREAPTA -si din pacate aceste valori nu se pot corecta prin reglaj! si apropos,unghiurile erau dereglate destul de rau dupa 20000km,masina tragea dreapta de cand am iesit din showroom dar prostia a fost a mea caci nu concepeam ca o masina "nemteasca"nu poate avea defectiuni la trenul de rulare de noua,m-am gandit ca poate este un cauciuc mai moale iar apoi cu timpul n-am mai bagat in seama problema,mai ales ca nici nu prea o foloseam.

Modificat de peteru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iui, ce dracu de valori or fi alea? Nu-s in engleza pe fisa? Sau cumva is in franceza (chasse=fuga)?

Dar daca alea sunt unghiurile de fuga pe fata, atunci sunt urate amandoua, nu doar unul dintre ele. Valorile nominale pentru fuga is undeva la 7°30′± 30′. Iata deci ca sunt clar iesite din parametri amandoua. Mai degraba pare a fi deplasata puntea (rotita cumva).

P.S. Fa o poza cu telefonul la fisa :P ca-s curios si de restul valorilor.

P.S.2: asta e cumva tot masina cu necazul cu motorul?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este masina careia i s-a dus draq motoruliar acum observ ca de fapt am dat banii pe o caruta care are puntea stramba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Am auzit si eu de problema cu geometria la Octavia 2 din fabrica. Omului ii mananca anvelopele, la reprezentanta nu i-au putut remedia problema si i-au recomandat sa inverseze fata cu spatele la fiecare 10.000 km. Ciudat este ca ii mananca pe exterior, ceva de genul un canel da - unul ba, aparand efectul de fierastrau. Sper ca m-am facut inteles cu explicatia mea "primitiva".

-peteru din ce an e Octavia ta?

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina este 2008. Cand ajung acasa o sa pun si fisa care mi-au dat-o la geometria rotilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar daca alea sunt unghiurile de fuga pe fata, atunci sunt urate amandoua, nu doar unul dintre ele.

RETRAG AFIRMATIA de mai sus!!! IMI CER MII DE SCUZE ma gandeam la ABSOLUT altceva si mi-a iesit o balarie!

Deci, s-o luam incetisor:

Unghiul de fuga pe masina ta am zis ca e intre 7°30′± 30′

-Pe stanga: 7°30′ - 30′ = 7° iar tu ai citit din fisa 6°57'. Deci fuga pe stanga este iesita din parametri cu 3' (secunde de grad!!!)

-pe dreapta: 7°30′+ 30′ = 8° iar tu ai citit din fisa 8°15′. Deci fuga pe dreapta e iesita din parametri cu 15'.

Si-atunci:

1. De unde pana unde ti-a spus mecanicul ala ca ti-e iesita din parametri cu 1° ?

2. Ramana valabila afirmatia mea din postul de mai sus: posibil putin deplasata puntea din suruburi (NU stramba!!! atentie). Se poate corecta aceasta problema slabind suruburile de la punte si aducand-o in parametri. EXCLUS sa nu se poata aduce in parametri!!

3. Daca astea sunt unghiurile de fuga iar convergenta este relativ ok, atunci masina ta ar trebui sa traga usor stanga (DAR depinde de anvelope, de jante etc)

Astept totusi fisa ca sa vedem clar si restul de valori (unghiurile de cadere si convergenta) desi acum e clar si pentru mine si cred ca si pentru tine este ok explicatia mea.

@Catalin Emilian: uzura pe exterior a anvelopelor are la baza alte cauze, nicidecum un unghi de fuga necorespunzator. Doar o convergenta si/sau o cadere necorespunzatoare pot cauza uzuri. Mai sunt multe alte cauze dar nu le insir aici.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus ca diferenta dintre ele este de 1 grad,practic sunt deplasate la limitele extreme:stanga in spate si dreapta in fata.Consideri normal sa fie sucita puntea din suruburile de prindere?asta denota faptul ca masina nu a fost verificata inainte de iesirea pe poarta fabricii-acum ajungem inapoi la vorbele mele si anume ca masina a fost facuta pentru europa de est si deci i-a durut in fund pe cehi de CTC.!!!Incep sa cred ca nemtii au cam umblat cu cioara vopsita in ceea ce priveste relatia lor cu cehii!

Modificat de peteru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doamne nu pot sa cred cate probleme grave la masinile noi din grupul VAG.Incep sa cred ca nemtii fac masinile in bataie de joc, e inadmisibil ca o masina noua sa aiba problemele astea.Parerea mea e ca ar trebuii sa te duci la reprezentanta sa schimbi bratele pe garantie.

Rusine VW! Sincer tot ce le doresc nemtilor e sa dea faliment, prea multa bataie de joc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce va plangeti atat? Din cate observ mai toti aveti masini (cat de cat) noi VAG.

In masura in care nu va place "achizitia" piata poate sa asimileze acele "masini proaste" de care voi vreti sa va scapati.

Nici unul din voi nu a cumparat vreo haina care avea cusatura neregulata, dublu cusuta, ata rupta sau cu ata descusuta, etc?

Eu tind sa cred ca multi dintre voi habar nu aveti ce inseamna productie (scuze exceptiile), doar cei care produc pot sa greseasca, cei din vanzari pot doar sa uite de anumite aspecte.

Iar legat de calitatea reperelor/pieselor pentru clientii din Europa de est s-a discutat ... nu dezgrop securea ... insa cei care au habar STIU despre ce vorbim.

Doar de ~ 2 saptamani sunt in state si am observat deja diferenta de calitate de care stiam inca de acasa, inclusiv la produsele chinezesti.

Daca din vari motive se demonteaza jugul (reparatii la cutie viteze, caseta de directie, etc) problema descrisa de tine apare instantateu, vezi topic de Golf V cu probleme asemenatoate. Daca masina a cazut de pe trailer sau a fost avariata in drive test crezi ca iti vor spune? Da, de unde; pai D-le acesta masina a fost avariata astfel pretul de vanzare este XXXX, adica cu XX % mai ieftin fata de CIP, DDP (TTC). Hai sa fim seriosi... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, m-am lamurit pe deplin.

Concluzia:

1. Valorile geometriei sunt bunicele, putin dereglate dar se pot regla pe deplin

2. Aparatul NU are in baza de date valorile tinta

3. Mecanicul nu stie valorile tinta sau daca le stie vrea sa te prosteasca sa schimbi ceva la el (desi ma indoiesc, ca n-a fost in stare sa iti spuna exact ce sa schimbi, doar ca NU se poate regla fuga :) )

4. fuga se poate regla! dar necesita ceva mai multa experienta (ca de suit masina pe rampa, pus camerele pe roti si de citit valorile in monitor si cred ca si tu te pricepi)

Sfatul meu: cauta un service bun cu un stand profesional, marca Beissbarth sau John Hunter. Ambele ar trebui sa aiba in baza de date valorile target pentru platforma octavia. Daca caut prin torpedo o sa iti arat o fisa de la un aparat serios, am facut eu la fabia acum ceva timp.

@radu2010, ce-ai nene? ai urmarit discutia si ai ajuns la concluzia ca sunt asa multe probleme cu geometria omului?? (bine, si eu am facut o eroare la inceput, dar macar mi-am cerut scuze si am argumentat pe urma. Vezi ca la urmatorul comentariu de genul celui de mai sus ai warning, pentru ca am impresia ca bagatul in seama si datul cu parerea in necunostinta de cauza te caracterizeaza, sincer. Grow up man!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu faceam referire doar la problema omului, m-a refeream in general, si nu vorbesc in necunostinta de cauza, vorbesc chiar din propria experienta, pot aduce multe argumente, exemple la cea ce am spus asa ca te rog nu mai face afirmatii de genu celei de mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau dar afirmatia ta de mai sus a fost puerila si lipsita de vreun argument. Eu/noi de unde sa stim ce probleme ai avut tu. In plus de ce a venit afirmatia aici, tocmai pe topicul asta unde discutam cu date concrete, valori tinta etc etc?

In plus nu stiu daca stii dar omul (peteru) a avut niste necazuri la motor acum ceva vreme care s-au sfarsit cu inlocuirea motorului (de-aia l-am si intrebat mai sus daca tot aia e masina) si in cazul asta e posibil sa se fi umblat la puntea fata (vezi ce zice si janos) ca sa se inlocuiasca. Plus ca in 20k km niste unghiuri se mai modifica etc etc! Greseala lui peteru a fost ca nu s-a infiintat la dealer de cand a cumparat masina ca sa reclame necazul.

No, si cu toate astea ai pus si tu afirmatia aia care nu-si are rostul. E opinia ta, ai dreptul la ea dar nu aici unde discutam niste lucruri concrete.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK OK imi cer scuze si eu ca nu am postat unde trebuie, simteam nevoia sa imi exprim nemultumirea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, imi pare bine c-am ajuns la un consens.

Maine o sa caut si restul valorilor target pentru masina asta si sa comparam cu ce da fisa de la peteru.

Peter, masina este cu pachet de drumuri grele sau suspensie normala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa asteptam pana maine, hai ca le pun eu acum.

Valorile sunt pentru sasiu cu suspensie normala (daca masina are pachet drumuri grele sau sasiu sport valorile sunt diferite):

Punte fata:

- Unghi de cadere: - 30' +/- 30'

diferenta maxima acceptata intre roata dreapta si stanga 30'

- Unghi efect Ackermann cu volanul rotit la 20 de grade satnga sau drepata: 1 27' +/- 20'

- Unghi de fuga: 7 34' +/- 30'

diferenta maxima acceptata intre roata dreapta si stanga 30'

Punte spate:

- Unghi de cadere: - 1 45' +/-30'

diferenta maxima acceptata intre roata dreapta si stanga 20'

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, imi pare bine c-am ajuns la un consens.

Maine o sa caut si restul valorilor target pentru masina asta si sa comparam cu ce da fisa de la peteru.

Peter, masina este cu pachet de drumuri grele sau suspensie normala?

1Cand s-a schimbat motorul nu s-a umblat la jug

2.Masina este cuPDG

3Pe fisa ,in prima coloana sunt valorile cu care a intrat masina si pe cealalta coloana valorile cu care a iesit dupa reglaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, alea sunt valorile pentru suspensia normala doar ca e 7

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

@Catalin Emilian: uzura pe exterior a anvelopelor are la baza alte cauze, nicidecum un unghi de fuga necorespunzator. Doar o convergenta si/sau o cadere necorespunzatoare pot cauza uzuri. Mai sunt multe alte cauze dar nu le insir aici.

Foarte adevarat ce spui tu, insa omul a avut problema cu masina de noua si cei de la Skoda i-au zis ca asa e din fabrica si nu se poate face nimic pentru a fi remediata, doar sa schimbe rotile intre ele la 10.000 km.

- Oare la VW sau Seat apar problemele astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, alea sunt valorile pentru suspensia normala doar ca e 7

post-39995-0-92863900-1310116960_thumb.j

post-39995-0-53089100-1310116967_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!