Jump to content

Sirokoi Eberspacher


soryn
 Share

Postare recomandată

In sfarsit, m-am procopsit cu "incalzitorul" final, care va fi pus pe Brosky. E un Eberspacher B2/201181 dedicat VW 1200 din 1966. E pe 6 volti da pot sa-l leg si la 12. Din pacate NU E CHIAR COMPLECT. Lipseste Pompa de benzina si Filtru-decantor. Ma pote ajuta careva?

post-4234-0-26114000-1309090560_thumb.jp post-4234-0-22854600-1309090551_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca afli pe unde se gasesc pompe de benzina la preturi decente, spune-mi si mie te rog. Eu am un BN2 la care am nevoie de pompa de dozare, si am gasit numai pe la 50 de euri pe ebay... multicel pentru mine.

Si am impresia ca la al tau ai nevoie de pompa de benzina SI de regulator de debit/presiune.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta ieftina nu exista :( - decat bafta chioara (sa gasesti la cineva pe net una mega-ieftin, etc. ) Asa am gasit eu o pompa de sirocol B4L (din 1979 il am montat pe Typ3 si e de 1000 de ori mai bun decat modelele mai vechi gen BN2 ) in targ la 10 ron, iar individul ce o vindea spunea ca e electrovalva de GPL :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

hello bajetzi. revin cu noutati

Am gasit poampa de benzina, o IFA cam shiclita ( bloca si rujinita prin partile principale)

"vedere generala"post-4234-0-52354900-1310919912_thumb.jp

capac cu inscrisuripost-4234-0-45394200-1310919988_thumb.jp

membrana desfacutapost-4234-0-39406900-1310920050_thumb.jp

contactele in curs de curatarepost-4234-0-47076200-1310920085_thumb.jppost-4234-0-02740600-1310920111_thumb.jp

La inceput nu mergea de nici-o culoare. dupa ce am curatat totul merge splendid, Nu stiu la ce voltaj e , ca nu scrie . la 12v "tacane" destul de rapid ( incerc sa pun un videuau), sper sa mearga bine !

@TZepeSH Nu-mi trebuie regulator de presiune( la BN2 nu s'exista)

Ce dracu !! Am resaizuit pozele . Au 20x13cm ( la 300 picxeli, oare asta sa fie? trebuia sa le schimb si rezolutia?), si tot sunt mari!! Scuzeee

http://www.youtube.com/watch?v=wST1f5KcpJs&feature=player_detailpage

Modificat de soryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..gogule, aia e de trabant si wartburg... :icon_thumright:

..daca nu stii, astea sunt facute sa bage incontinuu si... MAXIM!! :icon_thumright: singura chestie pe care poti s'o faci, ca sa NU bage maxim si ala sa mearga inecat ..e sa-i pui un jigler...in functie de consum, poti baga pe furtunul de bagat in sirocoi o tzeava cu un jigler prins/lipit/etc... la sirocouu de trab, mic, am jigler de 30...la ala de wartb/barcas e, parca, de 45... oricum, astea DDR nu aveau regulator, care era o piesa in plus si o complicatie...un jigler era mai simplu... :icon_thumright:

..bine, poti pune orice ALTCEVA ca sa-ti dozeze debitu'...chiar si un regulator d'ala de BN...daca e...sau un robinet, mic..

..vezi, maaare atentie sa nu phootzi bujia, ca stiu io pe cineva, care a ,,incercat-o'' cu 12v, in loc de 3-4, cat scrie pe ea...

..pompa e sigur pe 12v. :rolleyes:

..vezi, cum faci cu botoanele si firile, sa nu bagi aia 12 v de la pompa in sirocoi sa-l... :(

..daca vrei ditalii, ma suni..nu mai intru pe net...

uite, au si altzii alta pompa: merge bine si asta...

Modificat de LIVIU/RATB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gogulet ( Lratebe) dreaga!

N-am nevoie de nici-un jigler, se gasesc toate pe "injector" (Vezi "nota")post-4234-0-22395600-1311027080_thumb.jp

Intre timp, azi de dimineata, gasii o noua poampa de benzen care baga mai usor ( pozne maine)

Modificat de soryn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu folosesti una din pompe, poate mi-o dai mie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..bine..bravo :icon_thumright: pune-l sa vedem!

..vezi ca astea (sirocoaiele..) au NEVOIE de aer mult si rece..ca al-fel se incing, -de aia e nevoie de priza de aer de afara... io am incercat la cel mai mic, de trab, sa re-circul aer din ,,salon'' da' dupa un timp se inrosea arzatorul ala din mijloc de... se vedea ca-i furnal inauntru...deci riscu' sa sa crape si/sau sa se arza alte piese dinauntru...//plus ca la ala, DDR, model 221, cica dupa o vreme incepe sa scape gaze inauntru ca se f :( ...info multe (nu le pot ceti, da' tu poti :icon_thumright: ) la prietenii unguresti pe forumurile de wartb. si barcaze... ;) ..chestiile sunt cam aceleasi, te ajuta sa stii...la astea mai mari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai, nu stiu la trabant, dar BN2-ul sigur merge cu recirculare. E facut sa mearga asa. La 1302-1303 a fost montat in fabrica numai pe recirculare. Asta-iarna am mers zilnic cu incalzire doar de la "sirocoi" cu recirculare. Initial il pusesem sa traga aer de-afara, dar se crea depresiune in timpul mersului si vroia sa se supraincalzeasca, ventilatorul nu avea debit suficient. Iar cind il opream, aerul incalzit din interior era tras afara :). La d-astea, e sa fie puse exact cum le puneau iurghenii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut rost de o pompa electrica de moto care curgea. Am reparat-o, acum sa vad cum reglez debitul sa corespunda cu ce vrea sirocoul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am reglat cat de cat debitul de benzina, dar sub nici o forma nu ar intra cu presiune in sirocou. Reglat cum zice manualul, 10,7-12,7cc/2 min, chiar nu vad cum ar intra cu presiune, pentru ca intratea in sirocou este doar o teava, nu mai este cu jiclor ca la modelele mai vechi.

Am verificat schema electrica, am dat drumul, si nu merge. Nu porneste flacara. Am masurat tensiunea la borna bujiei incandescente si este 11V. Are in serie rezistenta originala de aproximativ 1Ohm. Am verificat si bujia si nu pare intrerupta. Am crezut ca nu primeste destula benzina, si am alimentat cu o seringa, dar tot nu porneste. Parca ar mirosi un piiiic de tot a benzina arsa, dar nu scoate fum si nici nu incalzeste.

Idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..depinde unde e aia..daca ma convingi, poate te ajut.. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ha? ce "aia"? formuleaza un pic mai clar, te rog. Am uitat, bujia parea incinsa cand am scos-o. Cum e cu tensiunea aia pentru bujie? e 4-5V la toate sau doar la sirocoaiele pe 6V? Si avand in vedere ca nu e nimic modificat, cum naiba sa nu primeasca tensiunea corecta?

Liviu, da-mi mai multe indicii te rog, poate ma prind singur. Stau prost cu timpul, ma straduiesc sa il fac cand prind cateva minute libere, nu prea am timp de deplasari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca vrea mai mult de 12 V, cel putin asta al meu asa-i, incearca-l cind ai si incarcare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..bai, sa nu te iei dupa jan!!! :blah_: las' sa-si faca la a lui ce vrea!!.. dilaru' ,,si-a ars'o'' asa :blah_: !!! aia are o rezistenta inuntru, in fonctie de model... NU DE LA BUJIE nu porneste...

..,,aia'' = utilaju', divaizu', chestia, putzomeria, etc... :blah_:

..deci daca era pe 6 v si tu ai dat 12, trebuia sa ia foc// ai zis ca e ,,frige'', deci---MERGE!! e treaba de amestec--prea mult sau prea putin... in ambele NU ia foc..stii, nu?? :blink:

ps. nu te poti ,,prinde singur''... trebuie sa fii ,,doar'' foarte deshtept (in sirocoaie :blah_: )..nici eu nu's chiar asa...

..da' nu mai bine sa ma suni??

Modificat de LIVIU/RATB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Of. Camasa d-aia cu mineci lungi iti trebuie tie, nu telefon.

Io ziceam de aparatul propriu-zis, de intregul incalzitor, nu de bujie, ca nu porneste doar pe baterie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea vad de ce nu ar merge direct pe baterie. Diferenta de tensiune e destul de mica, plus ca merg toate alea cand il alimentez. Si am mai vazut teste direct pe baterie si merg fara probleme. Bujia aia nu am cum sa o verific la 4V, ca nu am o asemenea sursa. Si zic ca doar CRED ca era incinsa, poate era din cauza ca statuse la soare... Eventual sa o scot si sa ii pun o masa solida, si apoi sa alimentez divaisul sa vad daca zice ceva bujia. Eu zic ca ar trebui sa se aprinda benzina si cu "amestec" un pic mai bogat. Oricum mi se pare dubios debitul ala de benzina prin ditamai teava de alimentare; chiar nu are cum sa fie cu presiune, doar se prelinge pe furtun ca sa obtin 12cc/2min.

Jiclor din ala de 30 sau de 45 de unde ai luat, Liviu? Gasesc pe la magazinele de Dacea? Te sun maine ca acum e cam tarziu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata l-am pacalit. Dupa ce am vazut cum trebuie sa functioneze pompa de benzina (am verificat una de BA4, adica modelul mai mare), am modificat o pompa de benzina de motocicleta astfel incat sa nu mai tacane automat, ci sa primeasca impulsurile de la sirocou. Apoi am pus un T la iesire; un furtun va fi retur spre rezervor si unul merge la sirocou. Am pus pe fiecare furtun cate un jiclor si le-am tot schimbat cu altele pana am obtinut debitul corect pe care il vrea incalzitorul. A trebuit sa folosesc solutia cu teu pentru ca pompa baga presiune mare si pe de o parte s-ar bloca din cauza presiunii formate pe teava de iesire (daca nu puneam T, ci doar un jiclor de dimensiune foarte mica), si pe de alta parte nu aveam cum sa reglez debitul altfel.

Sirocoul a pornit numai dupa ce am pornit motorul (adica sa am incarcare), dupa cum a zis si Jan. In prima faza scotea mult fum, semn ca totusi debitul era prea mare. Asa ca am pus un jiclor mai mare la furtunul de retur (spre rezervor), astfel incat am scazut presiunea si debitul prin jiclorul dinspre sirocou. Baga caldura tare de tot si nu mai scoate fum. Am incercat sa scad si mai mult debitul spre sirocou dar nu mai scotea aer cu temperatura la fel de mare (manualul zice 90 de grade la iesire, si sigur nu mai aveam in situatia asta), asa ca am revenit la jiclorul mai mic.

Acum sa il instalez in masina si sa fac conductele de aer, ca vreau altceva decat sistemul original. Multumesc tuturor pentru ajutor.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rr: zgarcitule... in loc sa ma cinstesti pe mine... :lol:

..vezi cu temperatura aia mare, daca e cald afara...pocneste ceva :tuktuk: vezi, cu atatea reductii si inventii, sa nu iei foc.. :soare:

..ppa de moto- stii cat de fiabila e??? poti s'o repari pe frig??? e capsulata?? :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai mai Liviule, treaba e in felul urmator: placerea cea mai mare este sa repar eu, sa ma prind eu de probleme, cu mici indicatii de la altii care au mai facut asa ceva. Apoi, soutia gasita de mine e una foarte buna, nu sunt nici "atatea reductii si inventii", ci doar un furtun in plus fata de original, nu are ce sa ia foc. Temperatura aia mare asa e conceputa de fabricant, nu e inventata de mine; sirocoul asta are si protectie la supratemperatura, opreste alimentarea si sufla in continuare pana se raceste, apoi porneste iar alimentarea cu benzina. Au gandit bine nemtii aia germani. Si daca au gandit ei ca poate sa sufle 90 de grade, pai atat trebuie sa sufle, nu inventez eu alte debite ca sa fie mai rece, vezi doamne sa fiu mai in siguranta. E gandit sa mearga pe recirculare, adica sa traga aer din ce in ce mai cald, asa ca nu pocneste nimic. Si asta e facut sa iti incalzeasca masina cand e nevoie, adica atunci cand e frig afara. Ce treaba am daca e cald afara? Ca doar nu imi fac sauna :)).

Apoi cu pompa, e alta poveste. Mie nu imi place sa umblu cu cacaturi, am eu niste fixuri, daca ceva poate sa mearga perfect, pai imi pun capul si il fac sa mearga perfect, nu umblu cu jumatati de masura. A se vedea ca anul trecut nu prea m-am dat cu masina pentru ca nu mergea perfect. Mergea bine, dar nu perfect, asa ca nu m-am lasat pana nu am rezolvat. Asa si cu pompa asta: e capsulata, si am luat-o defecta (adica am primit-o), in sensul ca se decapsulase putin si curgea benzina pe langa membrana. Mi-am pus capul la contributie, am decapsulat-o, am etansat tot cum trebuie si am capsulat inapoi. Si merge perfect, si sunt absolut sigur ca acum va mai merge muuuuult timp. O sa ma gandesc cum o pot face demontabila, am deja o idee dar nu ma pasioneaza sa stric un lucru bun doar ca sa il fac mai bun, cand nu am un inlocuitor pe perioada "interventiei". Chiar ma uitam cu mirare ce concept prost au avut la pompa asta, in loc sa faca doua buze cu suruburi sa nu mai aiba probleme cu etansarea, au preferat sa capsuleze. Cat or fi economisit cu 8 suruburi si 8 gauri filetate? Dar evident, sunt gandite sa se strice si sa iei piesa noua de schimb, de unde sa vina banii altfel? ale naibii teorii cu fabricatia din zilele noastre.

Te-am plictisit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..vad ca gandesti si lucrezi EXACT ca mine... tu stiai ca nu vorbesc serios, ci ,,la plesneala'' :blah_: , da' ai intrat in rol...bun asa.. cel mai bine e cand invata omu' din experienta lui :icon_thumright: ..ca daca se strica pe drum..s-o faca.

..treaba e, ca la mine, daca fac un lucru sa mearga, sunt ,,acuzat'' ca fac kkt-uri.. :blink:

..nush ce zici de plictisit.. :blink: tu, pe mine??? poi..esti mic copil, mai draga :blah_: , nu reusesti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Caut un regulator de temperatura electric pt sirocou - pentru BA4 dar cred ca vine si de la altele.


Nu imi este foarte clar, daca are codul 411 963 107 ... si arata ca in prima poza. Am unul din asta dar nu e decat un timer. Din specificatiile manualului ar trebui combinat cu o parte electronica de comanda ...  si ar trebui sa arate cam ca in a doua poza. Ceva mai clar nu am gasit pe net ... aparent sunt asemanatoare.

 

Ar mai fi device-ul din a treia poza dar care pare un termostat si are codul 411 963 205.
 

Am mai gasit si pagina asta de manual pe thesamba, dar care nu ma lamureste prea mult, acolo zice ca butonul de reglaj al temperaturii ar fi montat sub scaunul soferului (!?):

http://www.thesamba....ls/73bus/39.jpg

 

Oricare are unul din cele trei chestii sau are idee ce caut, e rugat macar sa-mi dea de stire ... ca sa ma lamuresc si eu ce caut. Sau poate ca sa copiez schema electrica de la regulator. Multumesc !

 

(Am pus initial la vanzari anuntul, dar ma gandesc ca e subiect de tehnic, daca stie cineva ceva). 

 

 

 

post-815-0-35994300-1362673366_thumb.jpg

post-815-0-93722500-1362673374_thumb.jpg

post-815-0-73419500-1362673382_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manualul de BA4, nu e foarte clar in privinta comutatorului. Oriunde ma uit, la "components", "Temperature regulating switch", "Controls", " Electronic temperature regulating switch", sau in buletinele de service vad ca se amesteca ideile - timer-ul cu controlul automat al temperaturii... Nici nu stiu ce sa iau.  Are cineva instalatia completa si poate sa zica cum functioneaza comutatorul /comutatoarele respective ? 

 

Eu inteleleg ca ar trebui sa fie doua comutatoare: unul ce include un timer - pana la 10 minute care se inchide dupa perioada setata, si unul care include un circuit de control al temperaturii care actioneaza in functie de temperatura setata din buton si inchide / decupleaza circuitul la atingerea unei anumite temperaturi. S-ar putea baga si intr-unul singur buton pe bord  ... dar vreau sa stiu sigur ca exista asa ceva.

 

Vad ca se mai zice de un programator optional in functie de zile/ore ... asta deja banuiesc ca nu-l are nimeni.

http://manuals.type4.org/ba4/index.html

http://manuals.type4.org/ba4_bulletins/index.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil

ca e amplasat sub scaunul soferului deoarece in unitatea din spatele

butonului se afla un termostat "de ambient" . Si de acolo isi ia el

temperatura in habitaclu.  Accentuez cuvantul probabil din fata

propozitiei mele. De ce zic asta?

 

 

Eu am un

sirocol Eberspacher B4L (din 1979 mai nou un pic) care are o unitate

termostatica similara si in ea se afla termostatul de ambient  (are si

fante de aerisire in carcasa lui) . In sirocoul amintit de mine, in

documentatia lui se mentioneaza ca acest termostat este o chestie

considerata a fi optionala, nefiind o conditie obligatorie pt.

functionarea sirocoului.

 

P.S.; Ce e in prima poza pusa de tine este timer-ul.  El nu are nici un element termostatic.

La  BA4 e mai diferit un pic. In afara de link-ul catre pagina aia unde scrie ca e sub scaun, nu am gasit nimic ca ar fi fost ceva montat sub scaunul soferului. Deci poate e pentru alte sirocouri. Iau in considerare ceea ce spui tu, daca ar fi vorba de un termostat - o piesa mecanica /electronica care in ansamblul ei da o comanda catre unitatea centrala.

 

Ei bine, aici, la BA4, exista un senzor de temperatura SEPARAT, care doar da informatii catre o alta unitate (probabil electronica), cu privire la temperatura dinauntru. Eu am acel senzor ... dar nu am si restul, echipamentul de reglaj care tine seama de senzorul ala si opreste functionarea sirocoului. Acel echipament de reglaj cica ar fi incaput in comutatorul pe care il caut. Eu am un comutator ... dar repet, e doar un timer. De asta sunt destul de confuz. Nu stiu ce imi lipseste si cum arata :)

 

Oricum, tu te referi probabil la un termostat mecanic, care pe principiul unui bimetal sau altceva, opreste circuitul. Se pare ca e si varianta asta la chestiile mai noi, care masoara temperatura si in functie de ea da o comanda folosind componente electronice de analiza. E mai precis, mai robust ... nu intra praf in termostat, si altele.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!