Jump to content

Octavia II FL 1.8TSI


Iulian M

Postare recomandată

Am inteles, sunt tabere diferite diesel cu benzina :) Pentru mine este important sa aud de la oamenii care au masina cu motoarele respective, nu doar pareri.

Nu conteaza daca e diesel sau benzina, sunt doua motoare care vin pe Skoda si intre care vreau sa aleg.

Gata nu mai scriu aici doar ma uit ce mai pui despre masina ta. Calatorii multe! :)

Link către comentariu

Poti sa scrii, sa intrebi, nu-i problema din partea mea :) Poate gasesti pe cineva de pe forum cu 1.8 TSI in Bucuresti sa iti arate masina si motorul.

Este o chestie de alegere. Eu am venit de pe un diesel inainte si am vrut sa scap de vibratii si de zgomotul specific; astea au fost criteriile principale, la care se mai adauga faptul ca fac sub 15.000km/an si merg mai mult urban (in exterior fie ca ai diesel sau benzina la > 100km/h tot pe acolo esti cu zgomotul).

Nu zic in nici intr-un caz ca un diesel nu e performant..., eu am sustinut ca pana in 3000-3500rpm motorul meu se simte cam ca un diesel de aprox ~110 cp (asta se vede si din curba de cuplu, masina mea la 3500RPM are ~120 cp ).

Eu merg pe distante scurte si un diesel nici nu are timp sa se incalzeasca cand sunt temperaturi mai scazute. Am ales acest 1.8 TSI tocmai datorita cuplului de 250nm ce il face asemanator cu un motor diesel cu care am fost obisnuit.

Cu privire la consum, conteaza foarte mult stilul tau de mers si se stie prea bine ca daca bagi pedala intr-un diesel consumul va creste sesizabil mai putin decat o face un motor pe benzina. Ce pot sa zic e ca masina mea, consuma cu 2.5l/100km urban mai mult decat o facea vechiul Focus 1.8 TDDI 66kW , si cu 1.5l/km extra-urban.

Singurul lucru pe care il regret este DSG7.

A, si inca ceva legat de pretul de achizitie :)

Superb diferenta de pret intre 1.8 TSI 160cp si 2.0 TDI 170cp este de 1300 euro .

Superb diferenta de pret intre 2.0 TSI DSG 200cp si 2.0 TDI DSG 170 cp este de ~ 0 euro

Octavia 1.8 TSI 160cp si 2.0 TDI 140cp este de 1500 euro.

Octavia RS 2.0 TSI DSG 200cp si 2.0 DSG TDI 170cp este de 767 euro

iar Octavia RS 2.0 DSG este cam pe la acelasi pret cu o varianta de la Superb 2.0 DSG ( cateva sute de euro la ~ 25.000 euro consider ca sunt neglijabile )

In concluzie, daca alegi Superb 2.0 TDI 170cp nu mai trebuie sa iti amortizezi niciun cost :) ( decat cel de distributie ca mi se pare ca toata TSI-urile au lant )

Link către comentariu

Pe de alta parte Superbul 2.0 TDI 170cp DSG este mai scump cu 5.400 EUR (!) decat Octavia 1.8 TSI 160cp DSG :)

Link către comentariu

Da, dar superb 170cp DSG ( varianta de echipare de Top ) este cu doar 900 euro mai scumpa ca O2 RS 170cp DSG.

Pentru drumuri lungi cum ziceai tu superbul cu acest motor este mai potrivit pentru tine ! Este mai bine antifonat, mai confortabil, mai spatios.

Intr-adevar este si mai puturos ca Octavia datorita celor 200-250kg suplimentare.

Link către comentariu

De aceea astept noua Octavie pe care sper sa puna motorul de 170cp. Si poate o antifonare mai buna.

Link către comentariu

O sa vedem ce baga. Mie unul mi-ar placea sa fie disponibila si combinatia de 4x4 pe varianta hatchback in combinatie cu DSG.

Dar deja de la Octavia 1.4 MPi 80 cp care e la 12.500 euro , daca ti-ai alege un 2.0 TDI + 4x4 + DSG ajungi la 25.000 euro :) Ai dublat masina

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Am schimbat astazi filtrul de polen pentru ca simteam ca nu mai face fata clima pe LOW fata de vara trecuta cand n-am folosit deloc modul HIGH.

Filtrul a costat 47 RON si operatiunea de inlocuire a durat 5 minute.

Cateva poze cu filtrul nou si cel vechi ( pe care scrie si Valeo si MANN :) )

IMG_5884.jpg IMG_5885.jpg IMG_5886.jpg

IMG_5887.jpg IMG_5888.jpg

Link către comentariu
  • 5 months later...

N-am mai scris de vreo 5 luni in acest Topic.

Masina are ~ 20.000 Km si pana acum totul ok.

2012_11_02_06_43_32.jpg

Am schimbat becurile originale cu un set de Osram CoolBlue (pozitii + faza scurta + faza lunga) si apoi am efectuat si un reglaj de faruri.

Mie mi se pare ca lumineaza mai bine (e mai alba putin lumina).

2012_09_24_19_25_16.jpg 2012_09_24_19_26_31.jpg

Am schimbat in regie proprie si filtrul de aer (am vrut sa il schimb la revizie la ~12.000Km dar au uitat sa il comande si nu-l aveau pe stoc)

Astfel l-am achizionat pe producator (Mann) la ~ 40 RON; cel vechi tot Mann era.

2012_08_18_11_02_26.jpg 2012_08_18_11_02_34.jpg

Cateva poze cu jantele de tabla si anvelopele de iarna.

2012_10_20_15_36_05.jpg 2012_10_20_15_36_15.jpg 2012_10_20_15_36_33.jpg

2012_10_20_15_37_24.jpg 2012_10_20_15_37_33.jpg 2012_10_20_15_37_39.jpg

2012_10_20_15_38_02.jpg2012_10_20_15_38_21.jpg

Link către comentariu

Sa o folosesti sanatos.

Imi place motorul, sper sa ii faci soft-ul, nu vei regreta. Alege o firma serioasa cu un portofoliu de clienti decent si vei fi super multumit

Link către comentariu

Pai probabil la anul dupa ce termin cu garantia.

Soft + foliere geamuri + volan multifunctional as vrea sa reusesc sa fac la anul.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Osram CoolBlue de care eu personal sunt foarte multumit4.gif

image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

Am facut cam 150 km cu Rompetrol EfixS 98 si merge bine (adica nu simt nicio diferenta fata de Petro Extra99, OMV 95, Mol 95, Efix 95).

Am ajuns la 20.600km in fix 1 an si 6 luni de cand am masina. Prima revizie a fost la 12.500Km si probabil ca urmatoarea va fi tot cand voi implini anul (prin luna Mai 2013).

Abia astept sa treaca iarna si sa-mi pun inapoi rotile de 17" 8.gif

Si o poza cu noua "dotare custom" :D Ma bucur si eu acum de portbagajul incapator :))

IMG_20121222_094822.jpg

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
  • 1 month later...

http://youtu.be/LLaa9avrWzU

 

Nu am fortat la plecarea de pe loc si nici mai sus de 6000RPM + anvelopele de iarna..... dar daca as fi facut asta, sigur scoteam 7.8s ca in carte pana la 100 km/h 10.gif (in tr. 1 chiar daca e uscat pe jos si +2 grade de la 4000RPM rupe aderenta...)

 

Sunt tare curios cu 210CP cum se lauda tunerii ca ar duce acest motor in prima faza cum s-ar misca :D

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
  • 8 months later...

Nu am mai postat de multa vreme aici.

 

Intre timp mi-am adus masina in Irlanda (am incercat sa o vand in ro si n-am gasit cumparator).

 

Am facut cam 28.000Km in total. Drumul Iasi - Dublin a fost de aproape 3000Km. L-am parcurs cu o viteza medie de 78km/h si un consum de 7.2% benzina + 0.5-0.7l ulei :)

 

Viteza medie de 78 km/h pare mica dar as vrea sa precizez ca Iasi - Oradea s-a parcurs cu 55 km/h si in germania am stat cam 2 ore pe autostrada datorita accidentelor + mersul prin orasele ce le-am mai vizitat. In rest tempomatul pe 130 km/h unde autostrada avea limita si 160 km/h unde era fara limita. A, am uitat sa precizez ca mi-am montat tempomat :) mai multe detalii aici .

 

IMG_0246.jpg IMG_0247.jpg IMG_0248.jpg

 

Ambele becuri de pe faza scurta Osram CoolBlue s-au ars pe acest drum (aveau cam 1 an). Le-am schimbat cu Osram normale luate dintr-o benzinarie din DE.

 

Urmarind procedura de aici mi-am ajustat farurile pentru condusul pe partea gresita:

 

Before:

 

before.jpg

 

After:

 

after.jpg

 

 

 

In viitorul apropiat imi voi schimba anvelopele Bridgestone Potenza RE050 deoarece sunt incredibil de zgomotoase intre 30-50 km/h. Nu e numai zgomotul cat e si vibratia produsa. Am schimbat un rulment pe garantie degeaba datorita anvelopelor.

 

Inca nu m-am orientat pe un brand dar ca si oferte am vazut pe aici:

 

 - Dunlop SP SPORT MAXX 225/45 ZR17 ZR mit Felgenschutz (MFS) BLT BLT 225/45 ZR17 ZR with rim protection - 110E
 - Nokian 225/45 ZR17 94W XL - 110E
 - Pirelli Cinturato P7 225/45 R17 94W XL ECOIMPACT XL 225/45 R17 94W XL ECOIMPACT - 115E
 - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/45 R17 91V mit Felgenrippe 225/45 R17 91V with kerbing rib - 116E
 - Vredestein Ultrac Vorti 225/45 ZR17 94Y XL XL - 120E (f bun review pe aici)
 - Michelin PRIMACY HP 225/45 R17 91W mit Felgenschutzleiste (FSL), GRNX 225/45 R17 91W with rim protection ridge (FSL) GRNX - 130E

 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Din pacate asfaltul in Dublin si nu numai este foarte grunjos. Am mers si cu un BMW tare dragut si avea un zgomot in masina de la rulare de nu imi venea sa cred.

Eu merg si cu o cursiera si imi vibreaza creierii de la asfaltul asta. In multe portiuni fac cum se mai facea si pe la noi, pun griblura peste asfaltul vechi.

Modificat de ceobyc
Link către comentariu
  • 2 months later...

Ceva poze facute astazi cu masina. A implinit 2 ani jumatate de cand e la mine si este foarte aproape de 30.000Km. Luna viitoare ii voi schimba anvelopele ca nu mai rezist cu zgomotul produs de aceste Bridgestone. Cred ca este singurul lucru care il pot reprosa masinii.

 

M-am decis pe Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 dimensiunea standard: 225/45/R17 si probabil indice de viteza V sau W in functie de ce o sa aiba pe stoc.

 

Marele update e faptul ca masina are acum numere de Irlanda :)

 

IMG_2676.jpg IMG_2677.jpg IMG_2684.jpg

IMG_2687.jpg IMG_2692.jpg IMG_2700.jpg
 

 

Link către comentariu

Nu cred ca au irlandezii multe skode ! Frumoasa masina cati mai multi km fara probleme.

Modificat de Teodoreanu
Link către comentariu

Nu stiu cat e doar RCA-ul la ei. Eu am asigurare full (CASCO+RCA) la 1000Euro/an (masina evaluata la 15.000 euro, experienta 0 de sofat in UK/IRL (tocmai ce mi-am schimbat permisul din RO -> Irlandez)).

 

In Romania tocmai ce mi-au facut oferta cei de la Groupama la 1800 RON / 1 an :) (nascut in '86, permis din 2004 si niciun incident). E interesant faptul ca anul trecut tot la Groupama am avut si a costat 650 RON / 1 an.

 

CASCO in Romania era la ~830Euro/an de la Porsche Asigurari. Am facut atunci o cotatie la diversi asiguratori si tot pe acolo era.

 

Taxa de drum anuala (nu este impozit aici) este de 570E/an pentru masina mea. Pentru 1.8 TSI de pe Octavia 3 este 390E pentru cutie manuala si 280E pentru cutie DSG (polueaza mai putin). Pentru o masina cu motor mai mare de 2 litri benzina taxa de drum anuala este ~ 1500E. Majoritatea masinilor pe aici sunt cu motoare sub 2 litri si diesel.

 

Ce este cu adevarat scump la ei (din punctul meu de vedere) este taxa de prima inmatriculare. Pentru masina mea este 5000Euro. Eu am fost scutit de aceasta taxa deoarece ma incadrez intr-o exceptie (ma mut permanent in Irlanda si am detinut o masina de cel putin 6 luni de zile inainte de a ma muta aici). Din acest motiv si majoritatea masinilor noi de pe aici sunt mai scumpe decat in Romania (de ex. Octavia 3 1.8 TSI ~ 29.000euro)

 

L.E. ca tot nu am raspuns la intrebare. Pe scurt: da, costa mai mult in Irlanda asigurarea + taxa de drum decat in Romania. (cel putin la masina mea cu experienta mea de sofat in IRL/UK si fara istoric in asigurari la ei)

 

@Teodoreanu: sunt destule Skode si pe aici dar mie mi se pare ca marca preponderenta aici este BMW.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu

Salut,

Dar ce noxe ai la masina, platesti cam mult  road tax, BMW 2 litri diesel 142 grame, 390 taxa pe an. Asigurare fara casco doar rca plus ridicare gratuita si transport acasa sau service daca ai defectiuni cam 400-500 euro pe an pt resident, pt noi un pic mai mult ;).

Ai adus dovada ca nu ai accident in ultimii 5 ani din ro?

Link către comentariu

Nu am adus nicio dovada. Nu mi-am batut capul si nici nu m-au intrebat de asa ceva. Nu stiu cat ar fi fost doar RCA pentru masina mea. Eu mi-am facut asigurare full.

 

Valoarea CO2 la diesel este mai mica decat la benzina in general. 1.8 TSI-ul meu are 158g. De asta si multe masini pe aici sunt diesel (si faptul ca motorina este mai ieftina decat benzina).

 

Daca masina este mai veche de 2008, conteaza doar capacitatea cilindrica. La cele mai noi de 2008 conteaza valoarea CO2.

 

Si pe mine ma bate gandul la 320d E90 cu o cutie automata pentru Irlanda :) Am vazut ca pe la 16-17.000E se gasesc cateva variante sub 100.000 Km > 2009.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
  • 2 months later...

Am scapat de zgomotul de rulare !

Am incaltat masina cu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 225/45/17 91Y.

Acum pot auzi si eu motorul la viteze mai mari de 30 km/h. Nu am facut decat vreo 20 km cu noile anvelope si in afara de faptul ca nu mai am zgomot si volanul se misca mai usor pe loc nu am ce alte pareri sa zic.

Pretul a fost de 570Euro cu tot cu montaj + unghiuri si a durat fix 2 ore.  S-au chinuit putin sa dea rotile vechi jos pentru ca erau intepenite. Au curatat apoi butucul si l-au uns putin.

Acum dupa unghiurile facute, masina nu mai trage deloc stanga.

 

Anvelopele sunt iesite putin in afara jantei (probabil protectie).

 

IMG_0941.jpg IMG_0943.jpg IMG_0944.jpg

IMG_0945.jpg IMG_0946.jpg

Link către comentariu
  • 6 months later...

Astazi am alocat cateva ore masinii intr-o zi frumoasa de toamna.

Am reusit si am schimbat filtrul de aer si polen. Am fost la reprezentanta, am cerut OEM si mi-au dat o marca Filtron. Au costat 40Euro si am avut parte si de o spalare gratuita (am doua spalari pe an gratuite).

IMG_2834.jpg IMG_2837.jpg IMG_2831.jpg

In reprezentanta am stat 30 minute si am admirat fundul unei O3 RS TDI de 40.000Euro cat timp masina a fost spalata 21.gif 

IMG_2827.jpg

Din Tesco am luat si o ceara si am frecat azi cam 1 ora jumatate la masina. Partea de jos a portierelor si pragul trebuie curatate bine de tot, dar nu stiu exact cu ce si cum. Trebuie sa caut si un creion corector pentru ca am 2 puncte mici de vopsea sarita de la pietre.

IMG_2835.jpg


Apoi am facut cateva poze. Din pacate cerul era jumatate negru, jumatate alb si ca un fotograf de calibru ce sunt, am stricat toate pozele.


IMG_5167.jpg IMG_5169.jpg IMG_5175.jpg


IMG_5178.jpg IMG_5179.jpg IMG_5184.jpg


IMG_5188.jpg IMG_5190.jpg IMG_5192.jpg


IMG_5198.jpg

Link către comentariu

Vezi ca poți comanda la reprezentanta kit reparație vopsea (îți vine culoarea ta daca dai vin-ul masinii) . Vine cu 2 tuburi cu pensula fiecare. Un tub de vopsea și unul de lac. E relativ ieftin. La noi costa aprox 70 ron.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!