Jump to content

Octavia II FL 1.8TSI


Iulian M

Postare recomandată

micuzzu_marius

f frumoasa masina, intradevar pe alb da bine tare , sa o stapanesti sanatos si multi km fara probleme

Link către comentariu

Mariusino: Leon 1.8 TSI ? :D

Motorul imi place si mie cel mai mult ; cand am cautat masina noua am cautat intai un motor si l-am gasit pe acest 1.8 TSI disponibil pe Octavia,Leon si hai si Exeo daca mai faceam un efort financiar ca nu era mare diferenta intre cat a costat a mea.

Ce mi-a placut la motor:

- cuplul de 250nm disponibil intre 1500-4500 RPM

- puterea 116kW disponibila de la 4500 RPM

- distributia e pe lant

- e mai simplu constructiv decat 1.4 TSI de 116kW pentru ca nu are compresor ( am avut si Golf/Jetta in vedere )

- m-am gandit ca e destul de fiabil fiind de cativa ani pe piata ( la fel ca si Octavia 2 FL ca multa lume mi-a zis sa nu iau asa ceva ca acus apare Octavia 3 si la revanzare o sa iau muci )

Am preferat sa renunt la multe alte dotari in favoarea motorului si am oscilat mult intre 1.4 TSI + DSG 7 sau 1.8 TSI manuala; m-am gandit ca puterea extra de la 1.8 TSI nu voi avea nevoie la mersul de zi cu zi si ca 1.4 TSI + DSG 7 ar fi mai potrivita chiar daca are cuplu mai mic ( DSG-ul va sti sa tina in turatia corespunzatoare cand e nevoie de acceleratie ) dar termenul de livrare de ~ 6 luni m-a facut sa optez pentru 1.8 TSI ( care mi-a venit in 7 saptamani de cand am dat comanda )

Ca si dotari mi-as fi dorit acel SoundSystem dar prietena a insistat sa pun senzori de parcare spate ca mai conduce si ea si sa nu atinga bara ( iar ca ironie: la 2 saptamani dupa ce am luat masina mi-am gasit-o atinsa in spate in parcare de o masina albastra ...s-au dus urmele de albastru de pe bara dar o zgarietura tot mai e acolo ) si volan multifunctional.

De ce tot zic de cuplu ? Pentru ca inainte am avut pentru vreo 4 ani de zile un Focus 1 1.8 TDDI 66kW si m-am obisnuit cu stilul de condus de pe diesel ( chiar nu vroiam ceva aspirat sa schimb tot timpul in treapta inferioara sa fiu la 4000rpm sa fac depasiri )

Daca se lansa Focus 3 in Romania atunci cand am dat eu comanda de masina poate ca acum nu aveam Octavia ( cu toate ca eram fixat pe 1.8 TSI si nu 1.6 EcoBoost ). Imi place foarte mult designul de la Focus 3 ( atat exterior cat si interior ) si gama de motorizari este foarte promitatoare.

Am trecut de la diesel la benzina deoarece:

- vroiam caldura mai rapid iarna ( ulterior am aflat ca noile motoare Diesel au un radiator electric sau ceva de genu ; la vechea masina inghetam de frig .. abia cand ajungeam a la servici incepea sa bage caldura ceva mai binisor )

- pret de achizitie mai redus combinat cu faptul ca eu nu cred ca fac mai mult de 15.000 km / an

- zgomot si vibratii reduse

In rest nu cred ca motoarele TSI sunt mai fiabile ca TDI deoarece si astea au sistem de injectie pretentios + turbina.

Link către comentariu

da, masina frumoasa,culoarea o prinde ft bine,iar de jante nu mai spun nimic. Sa o stapanesti sanatos si sa ma anunti cand faci cu ea 1000000000 km! :icon_cheesygrin:

Link către comentariu

Arata foarte bine masina, sa ai parte doar de bucurii si km cat mai multi fara evenimente neplacute.Pacat ca nu are tempomat si comenzi pe volan.Si eu am avut in vizor Ocatvia , Superbul si Golful 6, cand iti cumperi o masina noua, alegerea trebuie sa fie facuta si cu inima, sa vezi in care te simti mai bine, care te caraterizeaza.Tot timpul o sa fie cate o persoana care o sa iti spuna ca de banii dati pe masina ai fi putut sa cumperi aia si aia si tot asa mai departe.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ieri am primit vag-com-ul comandat si cu acest prilej mi-am scanat masina de erori, activat cornering pe directie + semnalizare si incercat sa imi activez Mirror-Down ( imi apare in maxi-dot dar nu imi functioneaza => nu am fost norocos sa am printr-o greseala un controller cu memorie 7.gif )

Link către comentariu

Salut man, la centrala ta electrica poti activa tear drop wiper pt stergatoarele din fata? ca am inteles ca centralele noi din 2011 difera de cele mai vechi( este byte 1 bit 3 in 09 electric central), te intreb ca vad ca ti ai luat interfata vcds. Multumesc

scuze de :offtopic:

Link către comentariu

Salut! Arata foarte misto masina mai ales cu jantele Pegasus...(ti-am mai spus o data....:P ) farurile au lupa si cred ca un xenon aftermarket nu ar strica...cum esti multumit de masina pana acum? Am un amic si isi luase o octavia exact ca a ta, si se plangea la mine ca dupa 15 000 de km a inceput sa ii consume ulei ( 2 litri intre revizii) a avut probleme cu DSG-ul (agata din treapta 2 in 3 sau asa ceva...cu sunete metalice...etc..) (si m-a facut si pe mine sa am emotii) a schimbat pe garantie de 3 ori kitul de ambreiaj (asta pentru ca asa au spus cei de la reprezentanta) mecatronice etc....Eram curios de cat de fiabila este Octavia avand in vedere ca vroiam si eu un RS.

Link către comentariu

Eu momentan nu circul asa de mult noaptea in exterior iar in oras nu prea am nevoie + ca sunt multumit de becurile ce le am acum..... Am sa incerc intai un Osram Cool Blue sau Philips Blue Vision sau Xtreme Power, cand se va arde unu dintr-astea si apoi o sa vedem daca ma incanta un + de luminiozitate cu alta tenta.

Mai de ulei ce sa zic eu am 9300 km si dimineata pe joja este pe la minim daca nu oleaca chiar sub minim. In carte zice ca uleiul se verifica la temperatura de functionare a motorului .. adica odata ce a ajuns la 90 grade, opresc astept cateva minute sa se scurga uleiul si apoi verific; facand operatiunea asta uleiul este la maxim :) Am luat sa completez 1 litru dar nu stiu daca sa pun sau nu. Am mai citit aici pe forum la Passat CC 1.8 TSI ca li s-a aprins martorul de nivel de ulei in bord dupa 5-6000km .... dar eu n-am patit asa ceva.

DSG-ul este extraordinar ,pacat ca nu il am :) Da, am citit si eu pe skoda-club despre un user care se plangea de DSG ca agata din 3 in 2 si consum ulei si antigel .. poate e aceiasi persoana sau nu. Pana acum nu am avut nici macar o problema serioasa cu masina ci doare niste nelamuriri de genul : "de ce am esapamentul afumat?" cei de la reprezentanta a zis ca ii dau in gusa sau merg prea subturat... eu merg normal schimb oleaca mai sus decat zice maxi-dot si niciodata nu accelerez puternic pana ce motorul nu se incalzeste. Am incercat mai multe sortimente de benzina dar rezultatul este cam acelasi, apoi ca sa pun doar Alto 101 si sa fac schimbu de ulei si filtru de benzina si aer la 7000km ( ; la revizia de 15.000km ei au zis ca se schimba tot la masina mea: ulei ( ei folosesc Texaco - nu am sa calc in viata mea la Openservice Iasi pt. ca mi se pare ca zic niste aberatii + ca au zis cu un aer de superioritate de genu "fraiere ti-ai luat masina , lasa ca te taxam noi") +filtru ulei+ filtru aer+ filtru combustibil pt. ca e mai pretentios motorul )

A mai fost faptul ca am completat si cu oleaca de antigel in 9000km ( cam 250ml )

Acum am Mol95 si am pus vag-com pe el sa citesc niste parametri sa vad daca se schimba ceva cu alta benzina ce o sa pun la urmatorul plin si o sa incerc pe cat posibil sa mentin factorii externi neschimbati ( in oarecare masura )

Am pus benzina de 95 pt ca pe capacul rezervorului scrie 91/95...

mol1.jpg

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Astazi a implinit 10.000 km :)

2012_02_12_13_17_50.jpg

Singura problema a fost cea de acum cateva zile ( Pornirea la -23 grade ) cand mi s-a aprins martorul de servodirectie rosu -> http://youtu.be/EnMKf_nEVr4?hd=1

Dupa o repornire a fost galben si apoi dupa ce am mers cativa km s-a stins... timp in care servodirectia a mers normal

Erorile cu vag-com sunt:


Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Control Module Part Number: 1K0 909 144 M
Component and/or Version: EPS_ZFLS Kl. 69 3201
Software Coding:
Work Shop Code: WSC 73430 790 00126
VCID: 346D6D74572070E
2 Faults Found:
00566 - Steering Assistance Operation
003 - Mechanical Failure - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 78
Mileage: 9888 km
Time Indication: 0
Date: 2008.14.29
Time: 09:02:01
Freeze Frame:
Battery Volts: 14.8 V
DU
Temperature: -21.0°C
Torque: -0.187 Nm
Torque: 0.1 Nm
RPM: 0 /min
Drive Current: 38.7 A
00750 - Warning Lamp
013 - Check DTC Memory - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 40
Mileage: 9888 km
Time Indication: 0
Date: 2008.14.29
Time: 09:04:34
Freeze Frame:
Voltage: 13.38 V
DU
Temperature: -13.0°C
RPM: 270 /min
Speed: 0.0 km/h
Speed: 0.0 km/h
Count: 0

Modificat de iwolffy
Link către comentariu

Sa o stapanesti sanatos si fara probleme!

Am citit in descriere ca ai cumparat optional scut motor. Este scut metalic?

Link către comentariu

Daca ii scoti bateria si apoi o pui la loc cand pornesti la fel se aprinde directia insa dupa ce mergi putin cu ea se stinge. Testat de cateva ori la mine ca mi-am schimbat bateria cu una mai mare ca amperaj.

Link către comentariu

Da .. asa ma gandeam si eu ca e posibil sa fie de la baterie mai descarcata .... am facut un drum mai lung dupa aia si de-atunci am mai pornit la -24 grade si n-a mai facut figura asta

Link către comentariu

Un animal in parcare ...

In realitate se vad mai bine... nu pare zgariata foarte adanc dar se simte la deget ... credeti ca, cu un polish ar iesi ?

Daca ar fi sa cumpar o solutie de polishat , trebuie sa polishez toata portiera sau pot doar zona aia? Mai rau stric sau mai bine o las asa?

2012_02_16_08_58_13.jpg 2012_02_16_08_58_22.jpg

Link către comentariu
  • 3 months later...
Publicat (modificat)

N-am mai scris de cateva luni.

Masina a implinit 1 an "si" 13.000Km; Am efectuat revizia acum 1 saptamana la dealerul din Piatra Neamt ( am folosit Castrol Edge 5w30 ).

Sunt foarte multumit de masina, merge ca in prima zi.

Partea proasta e ca m-am obisnuit cu motorul -> prevad o remapare cat de curand :icon_redface: ...; majoritatea tunnerilor se lauda cu 210cp si 320nm pentru acest motor.

Si acum mai adaug poze :)

2012_05_05_12_54_21.jpg 2012_05_05_12_54_32.jpg DSC00053.jpg DSC00056.jpg

IMG_4897.jpg IMG_4890.jpg 2012_03_24_16_07_52.jpg IMG_3877.jpg

IMG_3878.jpg IMG_4895.jpg Photo0538.jpg Photo0539.jpg

Modificat de iwolffy
Link către comentariu

Frumoasa masina.

S-o folosesti fara incidente! :D

Link către comentariu

S-o stapanesti in continuare sanatos. Motorul 1.8 tfsi ma tenteaza si pe mine. Am deschis un topic in versus, poate scrii impresii pe acolo.

A mea (1.9 tdi) are 76000km si iti spun ca cu cat inainteaza in km cu atat merge mai bine :)

Link către comentariu

Sa scriu impresii in topicul "1.8 TFSI (160cp) vs. 2.0 TDI CR (170cp)" ?? Scuze dar nu voi face asta :)

Daca vrei acest motor, ia si fa test cu el; iti place il iei.

Link către comentariu

Nu am gasit masina de test cu 1.8tfsi, dar o sa mai caut.

Ps: de ce zici ca nu scrii in topicul ala, ce e rau ca nu inteleg?

Link către comentariu

He he...te-ai razgandit cu resoftarea,zilele trecute spuneai nu :D ma bucur sa aud asta,sper sa vina si cat de repede :)

Link către comentariu

Pai m-am razgandit mai ales datorita faptului ca am condus in weekend superbul 2.0 tsi de 260 cai al colegului de pe celalat forum :P

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Nu am gasit masina de test cu 1.8tfsi, dar o sa mai caut.

Ps: de ce zici ca nu scrii in topicul ala, ce e rau ca nu inteleg?

De ce ? :) Uite de ce...

Diferenta de consum era de cca 5 litri/100km in plus pentru benzina in conditiile in care performantele sunt cam aceleasi. Enorm, nu recomand nimanui 1.8 TSI, mai bine 2.0TSI care e altceva. Prefer benzina, insa in acest caz arunci banii pe fereastra pe un motor vechi care este mai rafinat decat un TDI si atat.

habar n-are ce vorbeste si probabil confunda 1.8T 20V cu 1.8 TSI.

E clar ca cine e "fan" diesel iti va scrie ca lui ii plac vibratiile si zgomotul, ca performantele sunt pe acolo si consumul e mult mai mic la diesel; te astepti la altceva? Mai degraba titlul topicului ar fi 1.8 TSI vs 1.4 TSI , sau 1.8 TSI vs 2.0 TSI

Modificat de iwolffy
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!