Jump to content
Sign in to follow this  
hallucinogen

Consum

Recommended Posts

hallucinogen

Salutare !

Motor 1.6 benzina am facut plinul - mai exact 48 litri si am parcurs 430 km

Mentionez ca marea majoritate a drumurilor au fost facute in trafic.

Ce parere aveti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Georgik

sa fie oare consumul asa mare de la problema pe care o ai cu clapeta de acceleratie?...e cu dus si intors

Share this post


Link to post
Share on other sites
h0m3s1ck

Salut.

E normal consumul! In manualul de utilizare e dat un consum intre 10 si 12 in oras (in trafic) -> dar daca ai mers (cand spun mers inseamna ca nu ai dormit in trafic ;), cand s-a putut merge), ai bagat benzina de 95 (in RO nu se respecta cifra octanica -> testat de mine) si ai folosit AC, poti sa scoti acest consum si in modul combinat (mixt), care in manualul de utilizare e intre 7 si 9.

Bun da sa lamurim o treaba -> spune colegul @Georgik ca ai o problema cu clapeta de acceleratie - spune simptomele si daca ai erori la scanare cu vag-com (vcds) scrie-le sa vedem despre ce este vorba.

Numai bine.

P.S. anul trecut cand am fost la mare (la noi in RO) am dat pe combustibil dus-intors 500 RON (asta fara plimbarile de pe litoral) -> benzina de 99 de la Petrom, AC pornit, 3 persoane + bagaje si am mers (unde s-a putut) :( .

Edited by h0m3s1ck

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Din cate am observat Beetle-ul are un consum ceva mai mare. Cel putin al meu cu motor de 1.4. Din cate m-am interesat in stanga si-n dreapta motivele ar fi faptul ca ar fi o masina ceva mai grea, mai ales pentru clasa ei, cutia nu a fost reglata tocmai pentru consum si forma mai putin aerodinamica. Astea ar cele mai importante. Iar daca mai dai drumul si la AC, atunci consumul mare e ceva firesc. In plus la mine, avand un motor micut pe o caroserie cam grea, evident ca am un consum nu tocmai mic. :)

Deci consumul tau eu zic ca e si nu prea unul iesit din comun. Da-ne mai multe informatii (in ce regin, AC pornit sau oprit, stil de condus... sarcina utila :D ) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
h0m3s1ck

Are perfecta dreptate @LauCalin -> varianta cu motor de 1.6 are aproape 1300 Kg.

Legat de cutia de viteza -> am un prieten mecanic de o varsta si minte = cu mine ;) :D si am vrut sa punem o cutie in 6 viteze + marsarier, dar din pacate nu se potriveste dimensiunea ambreiajului si astfel ajungeam la costuri mult prea mari pentru aceasta perioada!

Mai scriu asta si va dau pace: consumul la varianta cu motor de 1.8 cu turbo este cu 1l mai mare :( iar puterea cu aproape 50% mai multa si aici ma refer si la cuplu si la cp.

O zi frumoasa.

P.S. Era sa uit -> trebuie luat in considerare si daca masina e remapata sau i s-a facut chiptuning.

Edited by h0m3s1ck

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallucinogen

Din cate am observat Beetle-ul are un consum ceva mai mare. Cel putin al meu cu motor de 1.4. Din cate m-am interesat in stanga si-n dreapta motivele ar fi faptul ca ar fi o masina ceva mai grea, mai ales pentru clasa ei, cutia nu a fost reglata tocmai pentru consum si forma mai putin aerodinamica. Astea ar cele mai importante. Iar daca mai dai drumul si la AC, atunci consumul mare e ceva firesc. In plus la mine, avand un motor micut pe o caroserie cam grea, evident ca am un consum nu tocmai mic. :)

Deci consumul tau eu zic ca e si nu prea unul iesit din comun. Da-ne mai multe informatii (in ce regin, AC pornit sau oprit, stil de condus... sarcina utila :D ) :)

Salutare

Sunt multe masini cu acelas motor de 1.6 ( chiar si Logan 1.6 16v) si se invart tot pe langa 1300Kg - acelas consum

AC nu il tin pornit deocamdata ca nu sunt caldurile asa de mari

marea majoritate sunt singur in masina fac aproape 100km / zi

incerc mult de tot sa nu ma enervez in trafic dar nu prea se poate si mai bag putina talpa

Are perfecta dreptate @LauCalin -> varianta cu motor de 1.6 are aproape 1300 Kg.

Legat de cutia de viteza -> am un prieten mecanic de o varsta si minte = cu mine ;) :D si am vrut sa punem o cutie in 6 viteze + marsarier, dar din pacate nu se potriveste dimensiunea ambreiajului si astfel ajungeam la costuri mult prea mari pentru aceasta perioada!

Mai scriu asta si va dau pace: consumul la varianta cu motor de 1.8 cu turbo este cu 1l mai mare :( iar puterea cu aproape 50% mai multa si aici ma refer si la cuplu si la cp.

O zi frumoasa.

P.S. Era sa uit -> trebuie luat in considerare si daca masina e remapata sau i s-a facut chiptuning.

Sunt de aceeasi parere cu tine in privinta cutiei de viteze! motorul parca ar mai trage dar nu ai de unde sa ii mai dai

Ma bate gandul de multa vreme sa imi fac un engine swap de 1.8turbo mai ales acum cand mi-ai zis de consum DOAR UN LITRU MAI MULT ! si putere dubla cu o chip tuning

Avem si un exemplu in bucuresti 1.8 turbo 215 cp de la mtm doar costurile ma cam ingrijoreaza

Share this post


Link to post
Share on other sites
LauCalin

Ca sa-ti faci o idee mie imi consuma cam asa:

-in primul rand am un job de noapte si evident cand plec la munca motorul e rece. Vara mai merge, deschid trapa si e suficient. Consumul e undeva intre 7 si 8l/100 (mers legal, trafic lejer). Iarna in schimb e alta treaba. Sa pornesti motorul la -20 de grade si sa dai drumul si la incalzire te cam rupe la consum. In cazul asta imi consuma si 13 l/100.

-in afara cu motorul cald am consumul intre 6 si 7l/100 de km la o viteza de 100-120(3200-3400 rpm). La peste 120 lucurile stau altfel, ajunge si la 10 l/100 daca ii dau 150-160 (adica maxim) si am 5000-5100 rpm. Dar foarte rar merg asa, o data i-am dat "blana" sa vad cum se comporta la viteza aia. De obicei nu merg cu mai mult de 120 km/h pentru ca nu prea imi place viteza. De-asta ma impac bine cu un motor de 75 CP :))

Cifrele le-am calculat cu aproximatie pentru ca nu am computer de bord. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
h0m3s1ck

Salut.

@hallucinogen -> hai sa lamurim o treaba (o sa citeasca altii si s-ar putea sa faca o confuzie): "Sunt multe masini cu acelas motor de 1.6 ( chiar si Logan 1.6 16v) si se invart tot pe langa 1300Kg - acelas consum" - treaba asta trebuie "cantarita" ;) :D bine pt ca lucrurile nu sunt asa de simple; nu sunt aceleasi motoare si dece anume - noi avem la 1.6 SR, 8 valve adica 8v, aia inseamna 2 valve pe cilindru (aici nu stiu sigur, dar cred ca una e pt admisie, una pentru evacuare, in fine, dar va rog sa aveti rabdare cu mine, sa cititi in continuare si o sa vedeti unde bat); pe golf, bora, pasat, polo (la logan nu ma stiu, nu vorbesc) exista variante cu 1.6 16v, 4 valve pe cilindru (probabil 2 admisie, 2 evacuare) deci motorul respira mai bine si astfel ar trebui sa fie cuplu mai mare (desi de pe google cica avem tot 148NM :angry: ), mai multi cai putere (105 fata de 102) si consum mai mic (aici imi spune un prieten care are o bora ca e cu 1-2l mai mic); bun si ar mai fi inca un tip de motor, nu stiu daca poate intra in comparatie - 1.6 FSi (pulverizarea combustibilului se face ca la dieselere moderne, adica in capul pistonului, fara o "anticamera") 16v acesta avand 115cp si 155NM (se poate face din soft 127cp si 170NM) si clar consumul mai mic. Dar era sa uit de cele mai tari (dupa mine) motoare 1.6 - 1.6 16v GTI (din pacate, din ce stiu eu doar pe lupo si polo), care au defazor si isi schimba pozitia axului cu came in functie de turatie si care sunt de 125cp si 152NM stoc (se pot face lejer 140cp si 170NM, adica doar din soft), la astea nu stiu cum e consumul.

Sper ca toata polologhia (vorbaria) asta sa lamureasca niste lucruri -> clar ca pe toate nu le stiu si accept corecturi.

Va doresc o zi frumoasa.

Edited by h0m3s1ck

Share this post


Link to post
Share on other sites
Westcoast

Cam cat e consumul real la un NB de 2,5l inline 5 combinat(oras si freeway)? Mi-e ca imi consuma cam multisor...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Georgik

Fuel city driving: 11.8 litres/100 km (20.00 miles per gallon)

Fuel mixed driving: 10.2 litres/100 km (22.99 miles per gallon)

Fuel highway driving: 8.4 litres/100 km (28.00 miles per gallon)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Westcoast

Da...imi da cam 23-24 mi/gallon combinat.Mie mi se parea destul de mult...Dar poate sa fie si din cauza pretului crescut al benzinei acum fata de acum un an de ex.

Multam'.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Georgik

a mea e de 2.0 si imi ia in jur de 12 in oras. in carte scrie 11.8.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Westcoast

Io nu ma pricep la masini...da' vroiam un sfat.Tocmai ce mi-a iesit din garantie...asa ca nu stiam daca am o problema adevarata cu consumul sau pur si simplu mi se pare.

Betty(asa e numele masinii mele lol) are 2.5 L in 5 cilindri. E automata in 6 viteze Tiptronic(?)

O conduc mai ales pe freeway(nu locuiesc in Ro)asa ca nu stiu cat scoate in oras.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdan lungu

Salutare !

Motor 1.6 benzina am facut plinul - mai exact 48 litri si am parcurs 430 km

Mentionez ca marea majoritate a drumurilor au fost facute in trafic.

Ce parere aveti ?

e corect. si broscuta mea bate lejer spre 12l/100 km.

verifica sonda lambda. la mine e defecta iar amestecul aer/carburant nu este optim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Georgik

cel mai ok e sa faca o scanare.dar nu cred ca are nici o problema daca nu are aprins vreun martor in bord.e motor de 2.5 la urma urmei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
h0m3s1ck

Salut.

Orice "defect" legat de mixtura combustibil - aer, va fi dat la o scanare cu un tester, deci ce a scris @Georgik e de luat in considerare!

Colegul @Westcoast ne spune ca mai mult merge pe autostrada, deci daca nu "doarme" atunci clar va avea un consum mai mare -> e motot aspirat si "papa" dupa cum il calci. Am vazut ca de multe ori problema legata de consum se pune pe seama sodelor de oxigen (lambda) si poate nu e gresit, dar trebuie sa tinem cont ca, nu toate erorile pe care le primim legate de aceste sonde sunt adevarate (adica sunt erori fals pozitive, ecu avand posibilitatea sa invete niste valori ca fiind "bune", chiar daca ele nu sunt) -> in mod normal, sonda are niste valori care pot fi masurate si ar trebui masurate inainte de a schimba sonda (mai ales ca sonda lambda 2 are mufele situate intr-un loc unde, la noi cu drumuri bune, pot fi lovite). In concluzie poate sa fie un contact imperfect sau poate sa aiba nevoie ecu de un reset la valorile din fabrica (daca clapeta a fost curatata si/sau egr-ul).

Legat de consum, ar mai putea fi si calitatea combustibilului, de ex.: daca vi prin romania si alimentezi, iar apoi mergi in strainatate pe autostrada atunci clar ai sa ai un consum mai mare, decat daca alimentezi din strainatate si apoi te dai prin romania -> oricine a alimentat din strainatate, a vazut diferenta de calitate a combustibililor.

Va reamintesc ca acest subiect, legat de consum, a mai fost discutat si trebuie gandita problema in ansamblu.

Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Westcoast

Nu am nimik aprins pe bord...! Am condus pentru o perioada o Honda Accord,si consumul era mai mik.Dar si motoruil era de 2 l , 4 cilindri.Iar pretul la benzina era undeva la $3/gallon.Acum merge in jos,dar am alimentat si cu $4,70.Nu pun decat benzina de la Chevron si Mobil,deci calitatea e buna.

Nu alimentez din Ro,ca sunt putin peste balta si nu am cum:)

P.S.Sunt o ea , deci iertati nestiinta:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Georgik

stai linistita.de asta e forum , sa intrebi ce nu stii.eu unu zic sa stai calma, e motor de 2.5 , e mare ca cilindree,masina e grea.drum uscat

Share this post


Link to post
Share on other sites
h0m3s1ck

Ciao.

Deci sa inteleg ca trebuie sa-mi schimb modul de a scrie pe forum. :rolleyes: ca sa nu fiu vazut ca un fel de "bau bau".

Subscriu la ce a scris @Georgik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Westcoast

No worries guys:)Multumesc pentru info!

Apropo...este ceva recall la NB-ul meu ,la fuel system.

NB REcalls

Share this post


Link to post
Share on other sites
h0m3s1ck

Exact ce am uitat sa te intrebam: nu cumva iti pierde masina combustibil :lol: .

Imi cer scuze pentru umorul macabru!

Have a nice day.

P.S. Cat timp nu vezi sub masina urme ca a curs ceva sau nu simti ca miroase a combustibil, nu trebuie sa-ti faci probleme. Normal ca daca primesti hartie de la vw sa mergi la reprezentanta sa-ti remedieze ceva care ar putea duce la un defect atunci te duci.

Edited by h0m3s1ck

Share this post


Link to post
Share on other sites
Westcoast

Now that's funny!:))) Nu e nimik sub masina,deci sunt ok.:))

Ideea ca aici daca-ti curge ceva la/sub masina,si lasa urme/pete , risti sa iei amenda:D

Treaba cu recall-ul am aflat-o la dealer , cand m-am dus sa-mi schimb uleiul( nu mie ,la masina lol).Si daca nu ai probleme,e bine sa mergi sa-ti schimbi-ce-vor-ei-sa-schimbe,ca poate apar probleme mai tarziu. Plus ca-ti fac si un "general check-up" si iti mai si spala masina:))

Apropo...voi de care ulei folositi ? Mie nu vor sa-mi puna decat sintetic,ca cika asa cere la carte. ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
h0m3s1ck

Acum vb deja offtopic si nu e bine!

Totusi iti raspund: uleiul sintetic se foloseste deoarece prelungeste viata motorului (ungere mai buna) si are o formula care nu ataca diferite garnituri si furtune. Probabil ai vrut sa intrebi ce marca (din ce am testat eu Castrol si se ia norma (ce fel de) dupa vin-ul masinii, mai precis tipul de motor). Orice magazin auto are programe care iti spun in functie de masina.

Discutiile legate de ulei sunt aici:

Edited by h0m3s1ck

Share this post


Link to post
Share on other sites
Westcoast

Scuze pentru offtopic ! Se poate sterge postul ala,nu-i nici o problema.:)

Oricum iti multumesc pentru promptitudine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri