Jump to content

dinam


charlie
 Share

Postare recomandată

Din cate am vazut eu sunt doua feluri de dinamuri (12 V) folosite pe broscute si bus-uri:38 AMP Diameter 90mm si 30 AMP Diameter 105mm. In "colectia" mea am si eu un NOS de broscuta, se poate vedea pe rotor ca nu a fost folosit. Personal am o parere foarte buna, dinamul in general nu are moarte, dar esti limitat la puterea dezvoltata ca urmare daca vrei sa pui consumatorii mari pe masina nu te prea ajuta (statii audio, frigidere etc ). La broscuta si bus e mai simplu pentru ca se poate face conversia la alternator cu unul "original" de VW. La typ 3, nu pt ca nu s-a pus niciodata alternator pe aceasta masina iar adaptarea unuia mi se pare cel putin inestetica. Asta a fost si motivul pt care am renuntat la alternatorul de dacia (stai linistit ca nu arunc nimic ci doar le "arunc" in depozitul cu "maimute").

Fa-mi te rog o placere: Masoara cu un ohmetru rezistenta intre DF si masa si aceea intre DF si D+ si spune-ne te rog cat obtii. Am avut o discutie cu mishu, daca celalalt capat al infasurarii de excitatie e legat intern la D+ sau la masa in cazut dinamului de broasca/bus si as vrea sa o lamurim concret experimental :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta pot masura si eu diseara la ai mei la dinamul cumparat de la scrap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Asta pot masura si eu diseara la ai mei la dinamul cumparat de la scrap...

Concluzia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa sti ca nu am ramas insensibil la rugamintea ta, dar nu-mi gasesc aparatul de masura :D . E pe undeva prin masina, sau la scarbici.... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzia ?

Inca nu am tras-o :D

Dinamul e in bucatarie da' acu' ma bag in patuc ca maine tre' sa ma scol la 6, sa merg la shefu', sa luam un frigider si sa-l ducem la scarbici. Eu ma duc de obicei pe la 9, dar shefu' are prostu' obicei sa vina pe la 6.45 :) :) :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

intrebare: un releu de dinam care incarca prea putin se poate regla cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu umbli in "releu" . Ce inseamna ca incarca prea putin? Ai grija ca la dinam masurarea la turatia de relanti nu e concludenta. Se stinge becul martor la pornirea motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am masurat cu motorul accelerat, stiu ca la relanti nu incarca. becul se stinge. aparatul indica 12,9-13,0 v...cam putin :D . deci se poate face ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca releul nu e nou, in cazul asta desfa capacul si in interior o sa gasesti niste lamele. Cu foarte mare grija sa nu le modifici distanta curata punctele de contact. Dupa ce-l pui la loc masoara din nou cu consumatori si fara si vezi ce se mai intimpla. ATENTIE! Umbla cu mare grija in releul ala, eu am prajit odata juma din instalatia electrica dupa ce a umblat un bou in releu! Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci chiar nu se poate face nimic, doar schimbat cu unul nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate face unul deshtept si electronic. Foloseshte search, s-a mai discutat pe aici, este si o schema pe undeva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nota zece pentru niq! Poate faci un efort sa vezi un pic si solutia cu comparatoare si FET, eventual comenteaza un pic avantaje/dezavantaje pentru cei care citesc mai greu o schema electronica.

Articolul cu schema e reprodus aici: http://www.aircooled.ro/fol809430/fol179372/doc200013

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:(

Nicule eshti bestial bai tata! Cum naiba de ai timp, rabdare, chef sa studiezi toate astea, sa le pui pe site! Bravos tata! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit pe net si articolul original cu explicatii la http://ludens.cl/Electron/dynareg/dynareg.htm

ce sa zic?1 e frumoasa schema, cu de toate, inclusiv LED-uri care indica functionarea si defecte, dar eu sunt adeptul unei scheme simple...

cea pe care am indicat-o e simpla si functioneaza (a testat-o un motociclist pe dinamul lui, chiar daca e incepator in ale electronici si a reusit, a se vedea topicul http://www.elforum.ro/viewtopic.php?t=14268 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

simplificat e asha:

vrei atat regulator de tensiune cat si limitator de curent foloseshti schema mai complexa. Bonus: indicatori de stare/operatii

vrei ceva mai simplu si mai ieftin si ai grija sa nu turezi motorul cu bateria moarta :) foloseshti schemutza lui Mihaiescu; chiar si asha ash inlocuii dioda cu un shotky pentru a merge mai rece (low voltage drop).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am adus aminte de o schema (la care e disponibila si cablajul, eventual si piesele) de releu de alternator, adaptabila pentru dinam (prin inserierea rezistente), are si limitare de curent (R3=0,6/Imax)... se gaseste la http://www.epsicom.com/produse.php?IDcateg...1&page_nr=1 (sau link direct http://www.epsicom.lx.ro/docdown/ep0202.pdf )

PS: teoretic ar trebui sa functioneze si schema de conectare a unui releu de alternator (de exemplu mecanic) la care se conecteaza o dioda de putere de la borna plus a dinamului la baterie

post-22-1168413105_thumb.jpg

post-22-1168413269_thumb.jpg

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!