Jump to content

dinam


charlie
 Share

Postare recomandată

releul este cea din prima poza a lui Nicu(cutia metalica pe dinam)

releul este de incarcare sau de redresare. Am si eu acest releu cumparat recent.

Poze cu dinamul si reg meu.

si releul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dinamul scoate direct tensiune continua, alternatorul tensiune alternativa da' are punte redresoare incorporata si tot continua ia la iesire... oricum nu exista releu de redresare, doar relee regulatoare de tensiune...

da' pana la urma pe instalatia electrica ai sau nu releul ala? ca nu avea cum sa-ti functioneze corect dinamul fara releu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am dat jos dinamu de pe motor pt ca era defect(era adaptat un alternator de dacie pe-acolo, unii stiu :blink: si nu imi mai placea) si l-am desfacut. ceea ce am observat eu: perii lipsa, un arc pt apasarea periilor lipsa, cele 2 iesiri(contacte) ale dinamului lipsa. atata vad si stiu. acuma va intreb: cum il pot face sa functioneze, asta dupa ce ii pun perii si tot ce lipseste? cum se fac legaturile? unde vin firele de la bobinaj? pls help!!! mersi mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intri pe thesamba.com te duci pe tehnic si ai acolo schemele electrice in functie de anul de fabricatie al masinii si asa vezi cum se leaga orice. Uite si link-ul: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt2.php

Daca te pasioneaza am un dinam de broasca NOS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai eu ma tot gandesc sa ma apuc sa fac un alternator de broasca pornind de la unul de Dacie.... folosesc statorul si rotorul caruia ii fac alt ax, fulie de dinam original, si carcasa facuta de mine (o semicarcasa o refolosesc de Dacie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dinamul e cel mai bun cand ai nevoie de putina putere la o cursa drag. Reteta vazuta de mine e urmatoarea:

Dai cureaua jos, legi dinamul in scurt-acesta se invarte ca un motor electric, racind motorul- si iei startul la cursa de drag pe 400 metri. Se zice ca asa castigi cam 3-5 cai putere, cu conditia sa ai bateria incarcata cat de cat. :lol:

Lucrul asta nu il poti face cu un alternator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu stiam de la un mecanic "uns" un tips: se poate porni masina, fara baterie cu manivela, doar daca ai dinam. Cu alternatorul, sanchi :)

Daciile mai vechi care aveau dinam asa erau pornite. :D

Apropos de asta e misto si contextul in care mi-a povestit-o: cica l-a oprit un politzai ca avea numarul de inmatriculare pus mai in stinga (ca astupa orificiul unde baga scoaba ;) ) Si l-a intrebat de ce-i asa numarul si asta a trebuit sa-i arate ca el pornea masina din manivela :P , fara baterie ... ca politaiul nu-l credea !!!

In rest poate e mai avantajos un alternator :D (personal consider ca sint dragutze amindoua)

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit dacie cu alternator cu manivela :). Nu prea imi vine a crede faza cu dinamul, se stie doar ca dinamul "baga" de la o anume turatie in sus, spre deosebire de alternator ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara baterie ?! ... nu prea cred. Adica daca ai un strop de curent in baterie, poti sa o pornesti si cu alternator / manivela.

Nu sint totusi sigur - era o vorba care am prins-o in vint iar notiunile de fizica le-am cam uitat. Bine, probabil daca nu mai e magnetizat statorul la dinam posibil sa nu mearga faza.

A n use confunda, dinamul baga tensiune, dar nu si cit sa incarce bateria ! (adica tensiunea care trebuie sa depasasca pragul de incarcare al bateriei prin releu (14, ... V), apare dupa o anumita turatie, intr-adevar. LA dinam tensiunea generata e in functie de turatia lui. Dar iti furnizeaza suficient curent cit sa se amorseze bobina/condensatorul si sa scinteiasca bujiile. De fapt asta e ideea ... ca sa o pornesti.

Alternatorul are nevoie de ceva curent de la baterie ca sa genereze in continuare curent. Gresesc ? :)

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu bre, cu baterie, evident, se descarcase, de-aia am apelat la manivela, ca eram curios :P

Iar in cartea masinii mele zice asa, la dinam:

"Lichtmaschine.....spannungsregelnd, 6 Volt, 180 Watt bei 2500U/min "

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai asta ziceam ... daca cineva iti fura bateria (sau crapa, sau nu mai e nici un strop de curent in ea) ... iti trebuie musai dinam s-o pornesti cu manivela :P

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alternatorul are nevoie de ceva curent de la baterie ca sa genereze in continuare curent. Gresesc ? :P

Nu, asa e, are nevoie de excitatie ca sa genereze

pai asta ziceam ... daca cineva iti fura bateria (sau crapa, sau nu mai e nici un strop de curent in ea) ... iti trebuie musai dinam s-o pornesti cu manivela :P

sau magnetou :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P simple si bune erau masinile de odinioara ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gasesc explicatzii detaliate despre dinamuri si releele pt ele nici in cartzile f vechi, iar in cartea litografiata din faculta nici nu se mai face referire la dinam. Mai gasim ceva link-uri? Subiectul, ca orice chestie depashita moral, incepe sa ma pasioneze grav :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca am timp, scanez ceva carti vechi... cu ample referiri la dinamuri si alternatoare primitive :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mishule, despre relee de dinam si dinam (generalitati) am pus eu la http://www.vwkafer.lx.ro/ la "partea tehnica" si o sa-ti scanez si despre intretinere si probe...

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Niq, am desc primele 2 pdf-uri, la ultimul (dinamul-intretzinere, incercari, reparare) zice:

Eroarea 404 - Pagina Inexistenta !

404 Error - Page does not exist !

Posibile explicatii:

* Pagina/poza pe care incerci sa o accesezi nu exista fizic pe server; posesorul acestui site nu a pus pe server pagina/poza pe care incerci sa o accesezi;

Remediu: Contactati posesorul site-ului si informati-l ca trebuie sa faca upload la poza/ pagina pe care incerci sa o accesezi.

* Site-ul pe care incerci sa il accesezi nu a fost inca activat;

Remediu: Cel care a creat acest cont trebuie sa dea click pe linkul de activare din emailul primit cand si-a creat contul;

* Site-ul pe care incerci sa il accesezi a fost suspendat pentru unul din urmatoarele motive :

1. phishing;

2. warez;

3. hacking;

4. torrents;

5. irc;

6. pornografie;

7. site-ul oferea posibilitatea downloadarii de continut ilegal cum ar fi :MP3-uri, programe cu licenta, crackuri , serials etc.

Sa fi fost dinamul in pulia goala??? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a gresit nicu, degeaba incarci fisierul pe lx daca nu faci si o referire la el pe sit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uff.. am incarcat-o da' se pare ca-i prea mare pentru lx asa ca o s-o rezolv maine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut eu sunt doua feluri de dinamuri (12 V) folosite pe broscute si bus-uri:38 AMP Diameter 90mm si 30 AMP Diameter 105mm. In "colectia" mea am si eu un NOS de broscuta, se poate vedea pe rotor ca nu a fost folosit. Personal am o parere foarte buna, dinamul in general nu are moarte, dar esti limitat la puterea dezvoltata ca urmare daca vrei sa pui consumatorii mari pe masina nu te prea ajuta (statii audio, frigidere etc ). La broscuta si bus e mai simplu pentru ca se poate face conversia la alternator cu unul "original" de VW. La typ 3, nu pt ca nu s-a pus niciodata alternator pe aceasta masina iar adaptarea unuia mi se pare cel putin inestetica. Asta a fost si motivul pt care am renuntat la alternatorul de dacia (stai linistit ca nu arunc nimic ci doar le "arunc" in depozitul cu "maimute").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(stai linistit ca nu arunc nimic ci doar le "arunc" in depozitul cu "maimute").

;) :blink:

Pai nu mai speria domne lumea! :P

Am eu pe undeva un dinam de tip3, anvizajez ceva schimburi cu Oana :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!