Jump to content

Pompa ulei CR


Gorillaz_Doktor
 Share

Postare recomandată

Gorillaz_Doktor

Urmaresc pe un alt forum (nu-i spun numele, daca imi da voie moderatorul o voi face) un topic interesant sau ingrijorator, depinde cum privesti problema. Se pare ca anumite motoarele CR (CBAA 100KW, CBAB 103KW, CBAC 105KW, CBBB 125KW) au pompa de ulei actionata de un "cardan" hexagonal.

Acolo se discuta de faptul ca accesta se uzeaza la 50 -60 k km. Uzura duce la scaderea presiunii uleiului, ungere necorespunzatoare, ce mai, probleme mari bibicule.

Stie cineva ceva despre subiect?

P.S. - daca se considera, se poate muta topicul la "tehnic". L-am postat aici pentru motorul meu CBBB.

post-9272-0-58898400-1306570772_thumb.jp

Modificat de Gorillaz_Doktor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca acest motor 'echipeaza' si alte masini, nu-i asa ??

N-ar trebui sa apara si la altii problema asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor
Publicat (modificat)

CBBB este codul pt skoda. Celelalte cred ca sunt de la VW, posibil si audi. Oricum, pompele de ulei la motoarele CR sunt antrenate fie de lant, fie cu acest "drive shaft" hexagonal de 77 sau 100 mm. Motorul 2.0 170 cp incepand din saptamana 22/2010 poarta codul CFGB si are pompa de ulei antrenata de lant.

Dau copy/paste din celalalt forum

"For information on this topic. I own a VW Eos TDI CR 140PS Engine type CBA. My Haynes manual which covers only the VW Passat from June 2005 to 2010, 05 to 60 reg., says that the common rail engines CBAA 100KW, CBAB 103KW (like mine), CBAC 105KW, and the CBBB 125KW all have a replaceable oil pump shaft. It looks quite easy to replace. "

si de asemenea

"As far as I'm aware the following CR engine codes apply to the Octavia, Yeti and Superb range;

CAYC 1.6 105 - Octavia, Superb & Yeti

CBBB 2.0 170 - Superb to WK22/10

CBDB 2.0 140 - Yeti to WK45/09

CEGA 2.0 170 - Octavia & Yeti (Yeti to WK22/10)

CFFB 2.0 140 - Superb

CFGB 2.0 170 - Superb from WK22/10

CFHA 2.0 110 (250 N/m) - Yeti

CFHC 2.0 140 - Octavia & Yeti (Yeti from WK45/09)

CFHF 2.0 110 (280 N/m) - Octavia & Yeti

CFJA 2.0 170 - Yeti from WK22/10

CLCA 2.0 110 - Octavia & Yeti (India) (Yeti from September 2011)

CLCB 2.0 140 - Octavia & Yeti (India)

CLJA 2.0 140 - Superb (India)

Only the 2.0 engines fitted to the Superb appear to use a drive shaft for the oil pump, however the CBBB engine uses a 77mm shaft the rest use a 100mm shaft."

Modificat de Gorillaz_Doktor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se adevereste, imi voi prelungi si eu garantia. oricum, la maxim 15000 km pe an, vor mai trece 3 ani pana la nr de km incriminat :icon_cool:

ma gandesc ca se poate pune o intrebare oficiala onor Skoda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi fost adevarat, defectul s-ar fi vazut in timpul testelor inainte de lansarea motorului pe piata si s-ar fi remediat. Pompa de ulei este un lucru f. important si nimeni nu-si permite sa o neglijeze. In caz ca pompa de ulei nu mai este antrenata, ungerea dispare brusc, motorul incepe sa bata instantaneu, becul de presiune ulei se aprinde ai ai pana in 10 secunde timp sa opresti motorul inainte de a se distruge.

La Daciile vechi pompa de ulei avea un ax cu zimti care intra intr-un pinion care avea si el zimti in interior. Tinea vesnic, pana au pus pompa de ulei cu debit marit. Asta tocea zimtii din pinion si nu se mai invartea deloc. Eu am patit, am oprit imediat si nu s-a intamplat nimic. Am avut un coleg care a patit la fel si a oprit, a verificat nivelul de ulei si crezand ca este doar sonda defecta a pornit. Imediat s-au topit cuzinetii si s-au scurs pe margini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Discutia a ponit pe briskoda(voi pune si linkul) de la un mecanic de la skoda din malta care a avut 2 masini in timp scurt cu aceeasi problema: tocirea acelui ax hexagonal datorita(spune el) calitatii slabe a materialului, nu neaparat a solutiei constructive. Practic piesa respectiva devenise cilindrica si nu mai actiona pompa de ulei. Dupa cum am spus si acolo, la urmatorul schimb de ulei voi cere schimbarea acelui ax (am inteles ca nu e foarte greu, iar piesa in sine este cca 10 E) voi face poze si masuratori micrometrice sa ma lamuresc - masina va avea 42-43k km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cel mai bine demontati piesa respectiva si daca hexagonul arata impecabil, fara nici o urma de rotunjire, puneti-l tot pe ala la loc. Poate o piesa noua sa nu fie calita la fel sau dintr-un otel inferior, asa ca mai bine ramane piesa veche daca este ca noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Revin cu linkul, cum am promis.

link

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CBBB este codul pt skoda.

CBBB este motorul de pe AUDI TT si A3, folosit si de Skoda. Motoare VAG

Faptul ca axul respectiv s-a 'tocit' poate fi o consecinta si nu o cauza. Adica defectul poate fi cautat si in amonte si in aval de axul respectiv (spre exemplu vibratii in pompa de ulei, care au antrenat de-a lungul timpului aceasta problema cu axul, etc.) Cu alte cuvinte poate trebuie schimbat tot ansamblul pompa ulei, etc.

Daca este un defect de echipament sau piesa, sa speram ca acest defect este doar unul izolat, adica motoarele cu serii intre xxx si yyy care s-au fabricat intr-o anumita perioada de timp.

Daca acest defect a aparut doar izolat in Malta pot presupune spre exemplu ca masiniile respective au avut aceste probleme deoarece au folosit un ulei de ungere slab calitativ, de la acelasi autoservice.

Atita timp cit nu cunoastem istoria masiinilor respective (care au avut problema cu axul) este dificil sa ajungem la o concluzie.

Modificat de vixen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor
Publicat (modificat)

Nu spun ca toate motoarele vor fi afectate. Evident, uleiul are rolul sau si iesirea din norma poate cauza. Nu sunt alarmist de fel, dar cred ca problema merita investigata. De asemenea, se poate ca un anumit lot de piese sa fie in afara specificatiilor materialului. Cauze pot fi multe, de aceea am spus ca nu acuz solutia constructiva aleasa, dar ar fi interesant de verificat. Cine poate si doreste, sa verifice piesa respectiva pentru urme de uzura.Tteoretic, piesa ar trebui sa tina cat motorul, avand in vedere rolul crucial pe care il joaca (ca de altfel toata pompa de ulei in ansamblul ei). Din cate explica mecanicul respectiv, cand se aprinde senzorul de ulei este deja prea tarziu. In concluzie, nu cer o concluzie ci o investigatie (desi termenul este poate prea "pompos").

P.S. - mecanicul respectiv spuneca a schimbat "quite a few" la masini in garantie, 50-60k km. ramane de vazut. eu unul voi cere verificarea acelei piese si va anunt rezultatul.

Modificat de Gorillaz_Doktor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand intentionezi sa faci asta ?

la urmatoarea revizie ??

nu e nimeni pe forum de la skoda, pentru un punct de vedere oficial ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu" Elena33 "lucreaza la Avia , dealer Skoda

Modificat de b97dmt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati linistiti ca pana vine Skoda cu un punct de vedere oficial trebuie sa cada mai toate pompele de ulei de pe motoarele CR, cum de fapt a fost si la Passat B6 cu injectoarele le-a trebuit 6 ani sa recunoasca ca e defect de fabricatie ... Din pacate se observa din ce in ce mai multe greseli de proiectare la VW, bine e si perioada asta in care au fost aruncate pe piata multe motoare noi ...

Din ce am citit in link-ul oferit am vazut ca omul lucreaza la o reprezentata Skoda (sau ma insel?) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

macristian1

Problema aceasta este foarte frecvent intalnita si la Audi B7 cu motorizarea 2.0 TDI Pumpe Duse. Se strica acel ax de antrenare din pompa de ulei. Se ovalizeaza din cauza slabei calitati a materialului din care este confectionat axul. Eu am reusit sa gasesc o modalitate de inlocuire si reparare al acelui ax. Am marit gaura din pompa de ulei prin electrocoroziune si am marit si axul la partea care intra in pompa de ulei. Axul original are exact dimensiunea unui imbus de 6. Arata exact ca un imbus de 6 cu lungimea de 100 mm. In pompa intra cam 20 mmm. Acea parte din pompa am marit-o, respectiv gaura in care intra axul. Urmatorul pas a fost sa fac un alt ax de antrenare de o duritate marita si supus unui tratament termic special. Gaura din pompa am majorat-o pana la dimensiunea de 8, implicit si partea din ax tot de 8, partea care intra in pompa de ulei. Acum o sa tina pana crapa motorul. :) Acel ax nu se va mai ovaliza in veci mai ales ca l-am tratat si calit.

M-am lovit si eu de aceasta problema mai ales ca am si un Audi B7 2.0 TDI (cumparat de nou) in posesie si preventiv am confectionat un ax si daca pompa de ulei da semne de oboseala, sau atunci cand voi umbla la baia de ulei si o voi desface, sa inlocuiesc si axul de antrenare al pompei de ulei. Momentan nu am avut probleme cu aprinderea senzorilor din partea pompei de ulei. Am si putini Km efectuati cu masina (70.000). Sper sa nu am sau sa apara si la mine aceasta problema. :) Toate operatiunile descrise mai sus le-am efectuat la masina unui amic tot A4 B7 caruia i s-a stricat pompa de ulei din cauza ovalizarii axului de antrenare. Ne-am cumparat masini noi ca sa avem ce repara la ele.:)

O zi buna

Modificat de macristian1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

@ oaspetele - da, la urmatoarea revizie. din pacate abia am 1500 km de la ultima, deci undeva in toamna - spre - iarna vine urmatoarea.

Din cate am inteles, mmotorul CBBB are axul de 77 mm, celelate motoare au ax de 100 mm. Cam asta explica si maltezul : acul devine din hexagonal rotund si nu mai antreneaza pompa, scade presiunea la ulei si pana cand ti se aprinde senzorul, la revedere tacheti , etc.

q macristian1 - se discuta pe briskoda de masini de 50-60k carora li se schimba axul pe garantie datorita uzurii. Parerea mea este sa verifici axul. Oricum, in functie de ce gasesc la al meu, te contactez sa operam pacientul si modificam angrenajul. (oricum am garantie 4 ani /60 000 km, deci, numa de bine, de la nasu mare, n-a mancat, n-a baut, a daruit masa, sa traiasca-asca-asca-asca.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si putini Km efectuati cu masina (70.000).

Cum ai reusit sa-ti dai seama de acest defect? S-a aprins becul de ulei? S-a blocat motorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor
Publicat (modificat)

Nu, tocmai asta spunea, ca nu a observat probleme,dar si-a confectionat un ax "just in case".

La ALH pompa este actionata de lant ca aici

Modificat de Gorillaz_Doktor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum putem afla, care motor are pompa de ulei antrenata de lant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreband aici pe forum... sigur va stii cineva raspunsul.

Stiu vreo 2 Superburi care au depasit de mult 100.000 km si nu au avut probleme cu pierderea presiunii.

Singura problema care o stiu, este la un AUdi de 140 cai, care a avut motorina in ulei, a gripat pompa de ulei.. si s-a rotunjit axul.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am mai citit si pe alte forumuri, se pare ca problema motorului CBBB a fost rezolvata incepand cu saptamana 22/2010 si de atunci acest motor nu ar mai avea probleme. Imi poate confirma cineva daca este asa?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din saptamana 22/2010 s-a schimbat codul piesei respective.... posibil sa aiba legatura cu problemele mentionate. Codul vechi nu se mai poate comanda, a fost inlocuit de cel nou.

post-17228-0-52363500-1308397953_thumb.j

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Nu am auzit de motor CR sa ii pice pompa de ulei din cauza axului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am şi eu la tiguan 2.0tdi o pierdere pe la răcitorul de ulei.

l am dat jos dar stupoare garnitura pe original cu nr 038117070b s a schimbat în garnitura pe original 038117070a.cea cu ,,b,, nu se mai fabrică şi nici nu se mai găseşte nicăeri.2.0tdi cbab motor

întrebare :

Trebuie să schimb şi răcitorul de ulei ?

Mulțumiri

Modificat de vik71
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

O întrebare daca motorul merge bine si trage si acum in mai a fost schimbat uleiul si filtre le are rost sa ma bag sa schimb axul ala la pompa ulei?  Menționez ca fostul proprietar sa trezit (omul nu a fost rau intenționat)  a vrut sa imi zi ca, ca se poate uza piesa aia,Deci sa ma bag sa il schimb sau??? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!