Jump to content

Senzor arbore cu came - Tour 1.6 MPI 2001 AKL


Runky
 Share

Postare recomandată

la ce motor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Al Bundy

    11

  • andrei_221

    9

  • Runky

    5

  • chris1975

    4

stancuadrian
9 hours ago, andrei_221 said:

la ce motor? 

Tipul meu este BWB (1,4 TDI), am presupus ca ar trebui sa fie acelasi principiu de functionare si aceleasi tensiuni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe200616

Buna ziua,

Un pic pe langa subiect, dar se discuta de senzorul arbore cu came. De curand, la Passat-ul tatalui(an 2001, 1.6 ALZ) am stocata permanent(reapare dupa stergere)DTC 16726" Circuit senzor pozitie arbore cu came, semnal prea jos- Permanent". S-a cumparat senzorul si acum vine intrebarea: trebuie demontata distributia pentru a-l schimba? Se poate face fara demontarea partii frontale a masinii(bara, radiatoare, etc- cand s-a schimbat distributia asa s-a procedat)? Aveti cumva o sectiune/vedere explodata cu acest motor sa vad si acest senzor unde este pozitionat? Am cautat dar deocamdata nu am gasit.

Va multumesc pentru ajutor!

O zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la unele e pozitionat pe lateralul chiulasei, pe partea stanga. Nu ai gasit nimic acolo? 

in cazul ca nu e acolo... da, se da jos distributia

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, la 1.6 benzina se da distributia jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

john_doe200616

Mulțumesc. S-a dat cureaua de distributie jos si fulia de pe axul cu came si s-a schimbat. O seara faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am o Bora 1,6 cod AKL din 2000. De ceva vreme a inceput sa-mi faca figuri motorul, iar la scanare imi apare -> 00515 - Camshaft position (Hall) sensor (G40) 27-10 - Implausible signal - intermittent  Readiness: N/A.

@Al Bundy, scriai mai sus ca ar trebui verificate firele inainte de orice munca de demontare a distributiei, este valabil si la acest tip de motor AKL? Sau acele fire de fapt sunt legate de axul cu came si nu scap de demontat distributia?

Atasez si o poza in care sa imi aratati unde sunt acea mufa/fire, in cazul in care exista ceva de verificat la "suprafata".

Multumesc.

 

WhatsApp Image 2016-10-17 at 11.30.57.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine schimba direct senzorul. DAr trebuie data dostributia jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns @Al Bundy!

Simptomele sunt cele obisnuite, adica porneste greu, nu trage, etc.; daca ii sterg eroarea merge bine cateva zile ... pana nu mai merge si incep aceleasi simptome. Dar am observat ca daca porneste normal, atunci merge ok tot drumul, daca porneste prost, merge prost. Distributia a fost schimbata acum 2 ani, dar pana acum nu a facut aceste figuri, deci banuiesc ca iasa din discutie sa fie decalata cu un dinte. Am scris aceste lucruri pentru alti colegi care au aceleasi simptome.

Modificat de cosmosin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare. Am si eu o intrebare legata de senzorul de la axul cu came pe un Golf 4, 1.6, AZD. Am scos mufa de la senzor in timp ce functiona motorul si nu s-a modificat nimic la mersul motorului...E normal? Pe de alta parte m-am confruntat azi cu o situatie - un Polo 1.2 care nu vroia deloc sa porneasca - am scanat si mi-a dat eroare senzorul G40. Sunt nelamurit - la Polo nu vrea sa porneasca din cauza senzorului, iar la Golf nu se intampla nimic daca il decuplez? Merci - astept cu nerabdare un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de ax came este folosit doar la pornire, pentru a vedea rapid in ce pozitie sunt pistoanele. Dupa pornire, se foloseste senzorul de arbore cotit, fara de care motorul intr-adevar nu mai porneste si nici nu mai merge deloc. 

erorile de G40 sunt de 2 feluri... circuit electric (cand e o problema cu senzorul in sine sau cu cablajul lui) si semnal implauzibil... ( cand e posibil sa fie distributia sarita ... ). Deci la Polo ala e posibil sa aiba si alta problema in afara de senzor (care senzor intr-adevar se strica frecvent)

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc frumos pentru răspuns. M-am lămurit. Sper ca la Polo să fie varianta în care e stricat senzorul... Am făcut niște verificări și am văzut că nu dă scânteie pe bobine și bujiile erau bineînțeles ude. Dacă era de la distribuție mă gândesc că ar fi trebuit să bâlbâie totuși ceva, dar așa parcă învârt motorul în gol. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba as merge pe distributie sarita/lipsa compresie daca "se invarte in gol".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper să nu fie asta... Într-adevăr se aude când dai cheie de parcă ar merge în gol....parcă nu ar cupla electromotorul. M-am uitat în locașul senzorului și axul se învârte...dar pe bobină nu dă deloc scânteie (bineînțeles cu senzorul montat) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a spus si Andrei, depinde de felul erorii pe senzor/fa un test de compresie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
cristy_snacks

Salutare, am si eu o problema cu o Skoda Octavia 1. Mersul la relanti este neregulat (fluctueaza). Am schimbat distributia, bujiile, insa se comporta la fel (la inceput aparea martorul de check engine, apoi am schimbat benzina si nu am mai avut probleme, dar uneori porneste greu cand motorul este cald). Am facut si cateva diagnoze, cam toti mi-au spus ca ar fi aceeasi problema: senzorul de la axele cu came G40. Atasez mai jos o poza cu eroarea. Inainte sa ma apuc sa schimb, doresc si parerea voastra, in special daca la motorul de 2.0 benzina AZJ, necesita si desfacerea distributiei

IMG_0523.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se da jos distributia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare!

 

Dupa parerea voastra de ce arata axul cu came in halul asta? Mecanicul meu zice ca este arsura, din cauza uleiului prost, si ce ma deranjeaza mai mult, zice ca procesul asta a inceput acum nu demult, de cand masina e la mine, de aprox. 20.000 km. Eu intotdeauna am folosit ulei premium, in cazul de fata Motul 8100 xcess 5w40, avand in vedere si norma vw. Nu stiu daca conteaza, masina are 80.000 km reali, stiu ca sunt reali, dar nu stiu ce ulei s-a folosit inainte. In cartea service intervalul de schimb a fost  intre 10.000 - 12.000, la mine strict 10.000, sau mai putin. Se mai poate folosi acest ax, sau trebuie schimbat cat mai repede?

Cat de afectat poate fi restul partilor interne, daca axul arata in halul asta?

Motor 1.6 BFQ.

Multumesc.

image000000(1).jpg

Modificat de rocket
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe suprafata camelor se vede pitting, coroziune in puncte... posibil masina a stationat mult, condensul din motor  si uleiukl vechi a afectat (rugina) camele, iar la reluarea utilizarii a rezultat ce vezi acolo.

eu zic ca il lasi asa... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de raspuns, ai confirmat ceea ce aveam si eu in minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!