Jump to content

intrebare


thelegend_74
 Share

Postare recomandată

thelegend_74

ce se intampla daca schimb dinam pe broscuta mea 1200 cu un alternator de pe o duba 1600?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai depinde de multe. E dinam pe 12V? daca da, atunci nu e asa grav. Din cate stiu, trebuie un picior de alternator si depinde daca se potriveste turbina. Daca aia de bus e de la tulumba cu doghouse, poate fi mai lata, dar poti desface turbina de pe alternator/dinam si sa o schimbi. Iti trebuie si releul alternatorului. Daca sistemul de incarcare e pe 6V, atunci ai de lucru, trebuie sa schimbi toate becurile si alte accesorii de pe 6V la 12V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merita sa faci acest "transplant" :icon_thumright:

Piciorul de dinam (daca era dinamp pe 12V ) poti sa-l adaptezi ca sa accepte si alternatorul (pilesti din buza piciorului, cat sa intre corpul mai gros al alternatorului).

In rest, e usor.

Daca e modelul cu releu extern, poti folosi si releul de Dacie - functioneaza la fel si poti sa-l cablezi sa iti mearga inclusiv becul din bord de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

thelegend_74

deci,,avnd becul din bord aprins am crezut ca nu incarca dinamul de mi-a consumat bateria

azi am scos dinamul si l-am probat cu corpul dinamului pe minusul bateriei si d+cu plusul bateriei si invartea bine

releul ala de sub bancheta spate l-am schimbat cu unul (tot folosit)si tot ramanea aprins becul

cert e ca imi consuma bateria si gata

dinam bun,releu bun(zic eu)ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat cu motorul pornit, si in turatie, ce tensiune ai la bornele bateriei? Trebuie sa ai in jur de 13,8V. Daca nu ai atat, releul nu functioneaza corect. Nu am vazut daca ai facut acest test.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima oara pune bateria pe redresor, apoi masoara cat incarca altfel de unde stii ca e bun releul? cu farurile aprinse/fara, vezi ce-ti da, dupa aia scoate borna + si masoara intre borna si + -ul bateriei cu multimetru pe amperi pe scara cea mai mica si vezi ce consumatori ai, trebuie s fie 0,o3, max 0,05, daca e mai mult ai un consumator care descarca bateria!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

thelegend_74

am un aparat de masura dar nu stiu daca arata bine dar ce stiu e ca bateria am cumparat-o noua nouta din magazin si e inca in garantie

e un bosch de 74 ah pe care intr-o luna cam asa s-a consumat pe broasca ca am mers cu becul galben aprins(ala din bord)acum am alta baterie,buna dar nu mai scot broasca la plimbare pana nu pun la punct chestia cu dinamul,sau ce ar fi

cred ca ma ajuta un tip cu un alternator,si am sa-l montez sa vad daca face tot asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domne, te complici prea tare cu incercari. Nu lucra orbeste ca nu rezolvi nimic. Masoara cum am zis eu si cum a zis si prepeleac. Identifica problema si rezolv-o, nu o lua la intamplare ca apoi iar o sa iti pice si iar te invarti. Un aparat de masura e 15 lei, si iti va mai fi util si alta data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci,,avnd becul din bord aprins am crezut ca nu incarca dinamul de mi-a consumat bateria

azi am scos dinamul si l-am probat cu corpul dinamului pe minusul bateriei si d+cu plusul bateriei si invartea bine

releul ala de sub bancheta spate l-am schimbat cu unul (tot folosit)si tot ramanea aprins becul

cert e ca imi consuma bateria si gata

dinam bun,releu bun(zic eu)ce ar putea fi?

Şi ce relevanţă are acest control? Ce, e electromotor? E dinam, generator, nu se probează după cum învârte..

prima oara pune bateria pe redresor, apoi masoara cat incarca altfel de unde stii ca e bun releul? cu farurile aprinse/fara, vezi ce-ti da, dupa aia scoate borna + si masoara intre borna si + -ul bateriei cu multimetru pe amperi pe scara cea mai mica si vezi ce consumatori ai, trebuie s fie 0,o3, max 0,05, daca e mai mult ai un consumator care descarca bateria!

E riscant să măsori pe scara cea mai mică a ampermetrului, căci, dacă ai un consum mare, e posibil să arzi şuntul din ampermetru. Se recomandă ca la măsurătorile în curent necunoscut să se plece de la scara cea mai mare şi să se coboare scara treptat, până la o rezoluţie optimă.

am un aparat de masura dar nu stiu daca arata bine dar ce stiu e ca bateria am cumparat-o noua nouta din magazin si e inca in garantie

e un bosch de 74 ah pe care intr-o luna cam asa s-a consumat pe broasca ca am mers cu becul galben aprins(ala din bord)acum am alta baterie,buna dar nu mai scot broasca la plimbare pana nu pun la punct chestia cu dinamul,sau ce ar fi

cred ca ma ajuta un tip cu un alternator,si am sa-l montez sa vad daca face tot asa

Cu motorul funcţionând şi cu borna B+ de pe dinam lăsată în gol, borna Df tot în gol, pui aparatul de măsură pe voltmetru între B+ şi masă (corpul dinamului) iar borna Df o pui la masă şi va trebui, cu motorul turat moderat să ai, în gol, o tensiune de 30-40V între B+ şi masă, sau poate mai mică de vreo 20 şi ceva de V, dar, în nici un caz în jur de 12-14V. Astfel, te vei convinge că dinamul este în stare de funcţionare. Apoi, cuplezi la loc releul şi firul de plus la B+ şi măsori tensiunea la bornele bateriei cu sau fără consumatori, în anumite regimuri de turaţie, aşa cum au spus şi cei de mai sus.

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

awo, te inseli.

se poate actiona dinamul ca nu motor electric , alimentand-ul astfel incat sa iti dai seama daca e legat bine sau daca are vro spira rupta de pe interior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ştiu că se poate alimenta, că e o maşină de curent continuu şi poate fi at

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: pai daca o facea pe invers...l. ;) se incalzea, no? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!