Jump to content

frati cu 6N2, daca aveti nelamuriri intrebati-ma


barabas leiba
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor posesorilor de vw si in mod special celor de 6n2 ! Sunt din Arad , posesor de doi ani al unui model vw polo 6n2 ( 2001, 1.4 16 V ). Vreau sa va felicit pe toti cei care se ocupa de acest forum si mai ales pe cei care raspund intrebarilor care sunt adresate de cei care nu sunt tocmai "meseriasi " in ale mecanicii. Destul cu introducerea ca nu vreau sa va plictisesc prea tare. Ideea ar fi urmatoarea : In acest interval de timp de cand sunt posesor de vw mi-am dat seama ca intradevar masiana nemteasca are multe +++++ fata de alte masini (nu dau nume pt ca nu vreau sa jignesc pe nimeni). Totusi pt ca oriunde si in orice domeniu exista un "TOTUSI" AM SI EU CATEVA NELAMURIRI SI PROBLEME CU MICA MEA MASINA .

PROBLEME :

1. Am mai citit despre chestia asta pe forum :)) legat de spritzuitorul de apa , din spate de la luneta . Am vazut ca unii dinte voi v-ati plans ca ba se inunda masiana, ba e infundat..... etc. La mine treaba e si mai comica :)) cand actionez clapeta pt a spala luneta spate, stergatorul porneste apa bineinteles ca nu vine pe luneta, motorasul se aude ca functioneaza dar apa canci !!! Nu vine nici macar in masina sa o inunde :)) ... deci treaba e ca habar nu am ce se intampla nu gasesc apa nici sub masina (sa zicem ca s-ar scurge pe undeva) . Mentionez ca la parbriz functioneaza perfect . Ce ziceti ? Eu momentan am rezolvat aceasta problema foarte simplu : Nu mai folosesc aceasta comanda . :)

2. Treaba legata de inghetatul usilor iarna . Si la mine am obs ca ingeata ialele de la usi iarna la primele temperaturi sub 0 grade. Initial am rezolvat aceasta problema intrand in masina prin porbagaj (puteti sa radeti dar adevarat - parca i-mi aduc aminte cum prima oara eram imbracat in costum ma grabeam la servici si nu am putut sa intru decat prin porbagaj pt ca a fost singura iala care a functionat.) . Ulterior am cumparat un spray anti inghet pt iale si i-am dat din abundeta .

3. O problema mai grava sa zicem asa , care am incercat sa o rezolv la "mecanici auto" este ca tot mi se aprinde la bord becul acela portocaliu cu elementul grafic in forma de trasnet( cica de la sonda lambda sau ceva de genu ), motorul mergea uneori inecat iar la relanti si cand e rece si cand este cald trepideaza destul de tare.

Am fost cu ea la tot felul de vraci cred, ca mecanici nu erau (din moment ce nu i-au dat de cap). Am facut curatatea de injectoare, mi-a spalat tot carburatorul , am achimbat bujiile, a verificat fisele (care sunt ok), la scanat cu tot felul de programe, a resetat tot felul de erori care cica apareau, in fianal am schimbat si distributia, care na oricum zicea ca tre schimbata, filtre , ..... inclusiv sonda asta lambda.

Cert este ca nu am scapat nici acum de aceasta problema dupa ce am cheltuit o carutza de bani pe la testere si pe la mai multi mecanici inclusiv la reprezentanta care mi-au zis ca "aaa e ok am pus-o pe test si intradevar ai avut ceva erori pe care le-am resetat si acum e bine. Trage-o de pe linia de test inspre iesire si apoi du-te la biroul de facturara sa platesti !!! :frigbaitata: "

4. Problema care ma chinuie acum cel mai mult este evacuarea care de vreo 3 luni tot i-mi arunca afara un fel de material gen "fuior ca din vata de sticla sau un fel de par :blink: " . Am venit odata pe dn 7 dinspre deva spre arad si am obs ca motorul nu prea trage iar la un moment dat p eo portiune relativ dreapta i-am dat blana si al 120 s-a oprit acul nici 1 km mai mult nu s-a dus iar motorul parca mergea in gol. Am aruncat o privire in oglinda retrovizoare si am vazut cum dupa masina flutura ca la cei proaspeti casatoriti un fel de "fuior" cum l-am denumit eu lung de vreo 3,5 m fara sa exagerez. M-am speriat si am tras pe dreapta . Am coborat si am mai tras si eu manual din toba inca vreo juma de metru de material dinasta sinistru . Apoi mi-am continuat drumul bineinteles motorul rasufla mai usor. Treaba e ca saptamanal observ ca iasa cate o mana de material . INTREBARE : DE UNDE SARACIE TOT IASA SI CAND SE GATA ? SAU ? Dupa capul meu ma gandesc ca nu ii e foarte bine la motor sa mearga tot infundat.... Ce sa fac ? care din cele 3 tobe tr schimbate ? pe exterior ele arata impecabil nu se vad urme de degradare.

SUGESTII :

1. As vrea sa i-mi montez un filtru de aer "sport" sau ma rog ceva de genul atat timp cat gasesc unul la pret de 100 ron si nu cat este unul original care ajunge pana la 150 - 200 depinde du unde il comanzi. Acum dilema mea este cum sa procedez ? demontez toata TARASHENIA aia de cutie in care este monta filtrul original si il pun pe cel sport care are diferite inele de cauciuc pt diferite tipuri de carburatoare. Pana aici stiu dar ce fac cu restul de furtunele care sunt pe acolo conectate la cutia neagra din plastic si care in mod normal erau puse pe acolo pt diferite functii (ma gandesc ca nu le-a pus ing. nemti acolo degeaba).

Cam atat am deocamdata de spus despre magnifica mea masina , care in ciuda atator chestiuni pe care le-am expus si aici nu m-a dezamagit niciodata. In speranta ca o avut cineva rabdare sa citeasca tot ce am palavragit eu pe aici astept idei si raspunsuri iar de acum sper sa ma pot implica si eu mai mult pentru a discutata pe acest forum cu toti posesorii de 6n2 si nu numai.

post-40370-1247738223_thumb.jpg

post-40370-1247738550_thumb.jpg

Modificat de mihai_soy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Intrbare: se potriveste macaraua de la geamul din fata dreapta de la Polo 2002 -2005 a Polo 2000? Precizez ca au 5 usi.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Intrbare: se potriveste macaraua de la geamul din fata dreapta de la Polo 2002 -2005 a Polo 2000? Precizez ca au 5 usi.

Multumesc

Din pacate CLI, Nu se potriveste, am vrut sa cumpar si eu ca era din dezmembrari fff ieftin si nu e acelasi lucru. Sorry

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai_soy : ai PM-u de la mine.. vezi ce faci cu supapele si care e treaba cu catalizatorul tau!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor am si eu o nebunie in cap si as vrea sa stiu daca este realizabila ,am un VW Polo Classic `98 1.6 8v AEE si as vrea sa stiu daca se potriveste sub capota , fara nici o modificare un motor 1.6 16v AFT ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor am si eu o nebunie in cap si as vrea sa stiu daca este realizabila ,am un VW Polo Classic `98 1.6 8v AEE si as vrea sa stiu daca se potriveste sub capota , fara nici o modificare un motor 1.6 16v AFT ???

Salutare ! Nu sunt un mare cunoscator de mecanica dar din cate stiu eu si dupa cum arata aceste 2 tipuri de motoare pe care le-ai specificat, pot sa iti zic ca nu o sa poti sa rezlizezi "nebunia" prea usor si in nici un caz fara sa faci modificari. Mai mult decat atat, nu stiu cat este de rentabila aceasta modificare (umblatura multa , omologari, posibile probleme ulterioare ). Sper sa primesti si alte raspunsuri de la alti utilizatori ai acestui forum , poate mult mai experimentati decat mine..... :(

Succes. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar merge mai usor si mai sigur daca ai vinde masina si ti-ai lua alta cu motor de care vrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am si eu o problema ...sper ca am postat corect deoarece sunt la primul post pe acest forum , am folosit "search" ...problema mea sta in felul urmator ...am cumparat un polo 2001 1.4 mpi ...si am intampinat unele mici probleme..lam scanat cu vag-com si mia iesit sonda lambda (nefunctinal) si senzorul de temperatura la motor (cred ca la apa ) intermitent ...merge cand vrea el , masina are trepidati la relanti (parca ar merge in 3) si relantiul variaza de la 800- 1100 si la rece si la cald

am verificat si clapeta de acceleratie (vizual) impreuna cu mecanicul dar el a vazut ulei pe clapeta de acceleratie,mai mult de cat este normal a spus el,si a zis sa nu schimb sonda pana nu vad daca masina "papa" ulei pentru ca as putea sa o stric din nou.voi ati gasit ulei pe clapeta ? care ar putea fii cauza ???daca curat clapeta poate aparea "acel ulei" din nou ? merita sa schimb lambda ? ....si daca imi puteti oferi o solutie ca masina sa nu mai tremure si sa nu mai varieze relantiul ....pentru ca fiecare mecanic vorbeste pe limba lui si nu m-a convins niciunul ....help me pls :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Raul !

Ai un PM de la mine, sper sa iti fie de ajutor macar asa ca si parere personala, iar daca mai ai intrebari te rog sa nu eziti si te ajut daca stiu si pot.

Salut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajutooooooooooor!sunt posesorul unui polo 1,6 din 1999 si sunt foarte multumit de masina mea.dar acum am un necaz si cred ca e bine sa intreb pe cineva din marea familie VW daca ma poate ajuta.am patit-o acum o saptamana cu geamul electric dreapta fata,s-a rupt o piesa alba din plastic de la macara.la service unde am ajuns am vrut sa fac o comanda dar mi-a trebuit un scaun sa ma asez cand am auzit pretul-560lei-(nu cu mult sub salariul meu),prin magazine auto tot la comanda "doar" la 360 lei.ma poate ajuta cineva sa gasesc aceasta piesa la un pret mai mic sa mi-l pot permite?sa fiu mai explicit este vorba despre piesa de la macara geam electric dreapta fata pentru VW Polo 1,6,75 CP,5 usi,1999.celelalte piese din interiorul usii am observat ca sunt ok,motorasul si cablurile.in speranta ca ma poate ajuta cineva,va multumesc anticipat.adresa: steve74usa@yahoo.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vestita clema de plastic. din pacate la polo nu se poate comanda separat ca la golf IV, ci numai impreuna cu macaraua.

in functie de felul cum e rupta se mai poate lega/strange cu soricei (benzile acelea de plastic care la un capat au o fanta prin care treci celalalt capat si se autoblocheaza datorita striatilor de pe lungimea ei).

daca nu ai norocul sa reusesti ceva, poti temporar sa blochezi geamul pe inchis folosind o bucata de lemn.

stiu, e dureros, mai ales acum in timpul concediilor, dar poate gasesti pana la urma la dezmembrari sau reusesti sa improvizezi ceva

P.S. macaralele de 360 de ron sunt turcesti si nu prea se potrivesc :D decat cu multe insistente si multa rabdare si ajustari...

am si eu o problema ...sper ca am postat corect deoarece sunt la primul post pe acest forum , am folosit "search" ...problema mea sta in felul urmator ...am cumparat un polo 2001 1.4 mpi ...si am intampinat unele mici probleme..lam scanat cu vag-com si mia iesit sonda lambda (nefunctinal) si senzorul de temperatura la motor (cred ca la apa ) intermitent ...merge cand vrea el , masina are trepidati la relanti (parca ar merge in 3) si relantiul variaza de la 800- 1100 si la rece si la cald

am verificat si clapeta de acceleratie (vizual) impreuna cu mecanicul dar el a vazut ulei pe clapeta de acceleratie,mai mult de cat este normal a spus el,si a zis sa nu schimb sonda pana nu vad daca masina "papa" ulei pentru ca as putea sa o stric din nou.voi ati gasit ulei pe clapeta ? care ar putea fii cauza ???daca curat clapeta poate aparea "acel ulei" din nou ? merita sa schimb lambda ? ....si daca imi puteti oferi o solutie ca masina sa nu mai tremure si sa nu mai varieze relantiul ....pentru ca fiecare mecanic vorbeste pe limba lui si nu m-a convins niciunul ....help me pls :icon_thumright:

responsabil cu variatiile de temperatura, cred, ca e senzorul de temperatura. se schimba usor, chiar si in regie proprie, numai ca trebuie sa ti cont de pierderea de antigel pe care trebuie s-o completezi.

cat despre sonda lambda, din pacate, nu stiu si nu cred ca mai ai ce sa-i faci. verifica totusi firele si vezi poate ai norocul sa fie numai un fir intrerupt pe undeva. vezi ca sondele se testeaza cu vagul astfel:

Catalizatorul trebuie sa fie peste 400 de grade pentru a test sonda lambda.

Canalele de testare in Vag pe Basic Settings (nu Meas. Blocks) sunt 34, 36.

Cand catalizatorul a ajuns la temperatura de testare se apasa frana (press and hold) pentru a porni testarea iar motorul se tureaza singur pe la 1300rpm si isi face testul, aproximativ 30 de secund si apoi da rezultatul ok sau fail

cat despre clapeta de acceleratie, de fapt clapeta admisie aer, e foarte usor de curatat cu diluant. o sa gasesti topic-uri foarte bine documentate pe topicurile de fabia si chiar golf. in principiu ai nevoie numai de un imbus.

trebuie insa sa faci readaptarea dupa cureatarea ei. readaptarea se face motorul la 90 de grade ori cu vag-ul : ENGINE> Meass. Block> Grupul 60> dupa care se da pe Swich to Basic Settings. Abia acum incepe adaptarea clapetei de acceleratie. Dureaza cam 25 de secunde

ori fara vag :

- (optional, cred) opresti toti consumatorii

- opresti motorul

- deconectezi bateria (atentie la codul cass)

- astepti cateva sec

- reconectezi bateria

- pui contact fara sa atingi pedala de acceleratie; consumatorii erau opriti de la primul pas

- astepti un minut (timp in care clapeta va bazai)

- (optional, cred) dai drumul la motor fara sa atingi pedala de acc.

- (optional, cred) mai astepti un minut cu motorul la relanti

- gata!

succes :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca iti papa ulei trebuie sa fie si alte simptome:

- iti lipseste din ulei

- nu ai compresie buna

- scoate fum albastru

- sufla tare in furtunele de recirculare a gazelor (care merg spre clapeta)

- esapamentul e plin cu depuneri (asta poate sa fie si de la sonda daca iti face amestec bogat)

o sonda noua fiind 500ron, cred ca testul de compresie merita facut

btw, daca faci griji pentru sonda lambda la pierderi de ulei... acolo este si catalizatorul, care e la fel de sensibil insa mult mai scump.

verifica si bujiile, ca la inceput, pana nu intra prea mult ulei in compartimentul de ardere, ar trebui sa fie ars complet fara semne uleioase peste tot. (+fum)

numai daca nu-ti merge bine un cilindru, atunci apar semne de ulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat search dar nu am gasit :) Care sunt dimensiunile la stergatoare fata-spate. As dori sa pun de tip aero, a pus cineva asa ceva pe un Polo 6N2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dincolo zicea cineva ca a pus dar nu era prea multumit. Eu nu mi-as pune.

Alea originale merg foarte bine si nici nu costa o avere (100 alea de pe fata si tin cam 1 an).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dincolo zicea cineva ca a pus dar nu era prea multumit. Eu nu mi-as pune.

Alea originale merg foarte bine si nici nu costa o avere (100 alea de pe fata si tin cam 1 an).

28 pe spate si 47 in fata (masurate cu rigla :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus aero si le-am aruncat destul de repede, revenind la cele cu care am luat masina. acum ca e cald afara s-a mai inmuiat cauciucul si nu mai sunt zgomotoase si oricum in scurt timp le schimb cu altele, dar tot normale.

cat despre ce as pune: stergatoarele, pe fata 21" pe partea soferului si 19" pe partea pasagerului (asa le am si acum si garantez ca nu se ating intre ele si nici nu lovesc in margine.

originale vs. neoriginale : am gasit la skoda stergatoare valeo(foarte bune, fiind si echipare de fabrica la skoda) cu 40-50 de ron, si au si indicator de uzura.

pe spate, nu stiu, asa ca merg pe mana lui hhhhrobi :)

Modificat de strengarul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi strengarul ....am reusit sa merg cu masina vreo 400 de km ...dar in astia 400 nu am observat sa lipseasca nici un strop de ulei ca iam facut semn la joja...masina nu scoate fum albastru sau alb ....atata tot ca am gasit ulei pe clapeta si nimeni nu stie ce are ....am sa schimb maine senzorul de temperatura si sonda lambda ....dar prima data trebuie sal sun pe ala ce mia gasit sonda stricata sa-mi spuna care sonda ca am inteles ca is 2 sonde lambda pe masina .... am observat ca la relanti masina tremura si variaza relantiul numai cu clima pornita ...fara clima variaza numa cand o pornesc si dupa ce variaza de 2-3 ori se stabileste la 800 ....ar putea avea o problema clima ??? sau e mic motorul si e normal sa faca asa ...intreb deoarece inainte am avut un bmw si cand porneam clima se ridica relantiul la 900 dar nu varia ...

mai am o problema la inchiderea centralizata ...de inchis inchide dar de deschis nu vrea sa deschida numa 2 usi :unsure: stiti care ar putea fii problema ??

inca o curiozitate :D : acuma am 155/70/13 si vreau sa pun 185/60/14 am sanse sa frece in aripi ???? mentionez ca suspensile is stock ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba senzorul de temperatura.

cand se face testul sondelor se teteaza amandoua individual, asa ca o sa vezi care si daca e defecta. prima sonda se vede cand deschizi capota. e montata pe galeria de evacuare si la mine e in fata motorului, dupa saxofon. cea de a doua e dupa catalizator si trebuie sa te strecori sub masina ca s-o vezi. gaseste pe cineva cu vag si testeaza-le chiar tu, sau cel putin stai langa el. vei vedea cu ochii tai daca chiar e vreuna defecta si care.

dar schimba intai senzorul de temperatura, sterge erorile si abia apoi sa faci testul.

cat despre inchiderea centralizata da mai multe informatii., e vacumatica (originala) sau electromagnetica (de la o incidere montata ulterior?

daca e originala ai pe undeva o problema de neetanseitate (ar trebui sa sezizezi si ca pompa lucreaza un timp mult mai lung decat pana acum-maraitul acela specific ce se aude din porbagaj), daca e montata ulterior ... ma depaseste :D

Modificat de strengarul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Polo 6N2 1.4 44kw AUD.

1.Stie cineva unde este conectorul OBD? Daca cumva este sub volan, cum se scot plasticele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate scrumiera :Driver: Acolo sta ascuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, am si eu o problema. Am un vw polo 6n2 din 2000 motor 1.0 mpi, tip motor AUC.

As dori, daca se poate, sa-mi faca si mie cineva cu un model la fel de motor , poze la cele 3 relee din bord, din spatele cutiei cu sigurante. Am nevoie pentru ca mi s-au furat cele originale, intr-un service, si nu stiu cum arata sa-mi iau altele. un releu nou costa 200ron, si am gasit la cineva care a dezmembrat model ca al meu , la 50 de ron, dar nu le-a pus separat, le-a pus intr-o mare cutie si nu stie ce sa-mi dea. Multumesc mult.

PS: 2 - 3 poze, ar fi ok, de fiecare releu, si mai ales la pini, cati are fiecare. Stiu doar ca cel de pompa de benzina are 8 pini, dar nu stiu cum arata. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!