Jump to content

Vitezometrul oscileaza


stealth
 Share

Postare recomandată

De la un timp am observat ca uneori acul vitezometrului sare brusc sau "cade" cam 1 cm in mers, di la viteze mici de 20-30/h si la viteze mari de 100/h.

Fluctuatia e foarte scurta si deocamdata rara,odata la cateva saptamani, acum am remarcat ca e odata la cateva zile,deci urmeaza traseul clasic de problema care se inrautateste..

Poate fi doar din mufa de pe cutia de viteze? sau e din bord?

Cu ocazia asta as vrea sa intreb daca ECU se serveste in vreun fel de semnalul de viteza ,masina nu are CB,nu arata consum etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fostul meu g3 imi facea la fel, urca si cobora in ture singura. Nu am rezolvat problema pt ca am vandut masina intre timp dar mecanicul mi-a spus ca ar fi clapeta de acceleratie murdara sau motorasul pas cu pas. Injectia era monopunct!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cititi cu atentie problema omului. La el nu sare in ture, deci nu are probleme cu turometrul. La el variaza vitezometrul. Probabil un contact oxidat la masa, la ceasuri,cutie,la mufa de la ECU. Mufa se desface tragand de o clema de plastic care gliseaza. Multi au rezolvat aceasta problema doar prin curatarea contactelor. (poate si siguranta sa nu stea bine)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Acum nu mai merge vitezometrul deloc. Si nici contorul de kilometru.

Pe langa asta mai e o problema, indicatorul debenzina joaca tare la viraje dupa cum se plimba benzina prin rezervor, ca si cum nu ar mai face media aia ci arata direct cum creste sau urca nivelul

Ce poate fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de pe cutia de viteze sau fire intrerupte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am conectat si deconectat senzorul de pe cutia de viteze ,am dat si cu spray,no cure.

Ce legatura sa aiba si cu acul de benzina? au crapat in acelasi timp,de fapt asara cand am plecat de la job spre casa,nu in timpul mersului, ci cum am pus contactul,de la primii metri.

\ Cumva vreun fir de masa in bord?

Cum se realizeaza "media" indicatiei de benzina,avand in vedere ca acum ceasul arata "live" cum se plimba benzina prin rezervor? ca la Daciile vechi.

Va rog, orice sfat de unde sa pot incepe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de unde pot cumpara senzor de viteza? autokarma nu are. situl al padrino e mort 404. la augsburg nu reusesc sa inteleg nimic cum sa fac o intrebare. voi de unde vi le-ati procurat? si cat a costat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

reporezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUTARE

POT SA ITI DAU UN SFAT SA MERGI CU CEASURILE LA UN ELECTRONIST CARE STIE SA LIPEASCA BINE SI SA ITI REFACA LIPITURILE LA MUFA DE PE ELECTRONICA CEASURILOR SI CE SE MAI VEDE A FI OXIDAT SAU LIPITURI RECI. EU AM REZOLVAT LA MAI MULTE BORDURI DE POLO GOLF SAU PASSAT DOAR CU NISTE LIPITURI.

MAI ESTE UN TRANZISTOR CARE ALIMENTEAZA CEASURILE CARE POATE ARE LIPITURI RECI, ETC

MULTA BAFTA

Te rog sa nu mai scrii cu majuscule. Citeste si respecta regulamentul!

Modificat de Aditu
Te rog sa nu mai scrii cu majuscule. Citeste si respecta regulamentul!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am desfacut intrumet clusterul -tabloul cu ceasuri- m-am uitat in el, aparent e toitul ok, curat, fara praf sau urme de oxidare.Are o gramada de electronica.

Am schimbat senzorul de viteza, a mers cu intermitente, apoi a mers bine vreo 2 zile , in cele din urma iar a murit.

am verificat de zeci de ori mufa de pe senzor, am facut rost si de schema electrica din Haynes, totul pare ok insa vitezometru; tot nu vrea sa se repare definitiv.

In continuare, ramane aceeasi problema legata si cu indicatorul de benzina,adica atunci cand vitezometrul moare,incepe sa se plimbe si acul benzinei dupa cum se misca ea prin rezervor.Cum isi revine la viata vitemoetrul se stablizeaza instant si benzina. Toti spun ca e o problema cu masa care e comuna pt vitezometru si benzina, insa am verificat-o, e prinsa bine de motor!

Nu mai situ ce sa fac, am inceput sa inebunesc.

Te rog da-mi mai multe detalii despre cum ai reparat tu vitezometre moarte si daca de fiecare data era in legatura si ala de benzina.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine se intampla asa,dar nu des,inca, am observat ca se intampla asta mai des cand da caldura afara,pe timpul iernii mai putin de ma face sa cred ca problema s-a rezolvat de la sine.

m-am apucat si am desfacut ceasurile si singurul lucru pe care l-am facut a fost ca am izolat bine acel cablu care este mufat si intra in ceasuri si apoi din aproape in aproape l-am legat strans cu cleme sau coliere din acelea de plastic(nu stiu cum se numesc) ca ma gandisem ca o fi vreun fir intrerupt si la un hop ceva mai mare nu mai imi indica viteza ,nu mai inregistra nici kilometrii parcursi cat timp vitezometrul era mort iar indicatorul de la benzina oscila cum se inclina masina.dupa ce am facut faza asta mi-a tinut de anul trecut din vara pana acum vreo 3 saptamani cand tot asa era cald si mi-a murit vitezometrul.nici eu nu stiu ce sa ii fac,poate doar un electronist de pe forum sa stie ce se intampla.

si pe mine ma face sa innebunesc de ii mai scap cate un pumn in bord de mi-e frica sa nu-l sparg,macar sa stiu cu adevarat cauza functionarii incorecte.e de belea ,chiar nu ii gasim leacul???

Modificat de COSMIN27
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Eu am rezolvat-o aseara. Sper ca definitiv. Si eu incepusem sa bag pumni grei in bord, de credeam ca il sparg dar macar sa imi dau seama daca e din ceasuri vreun contact.

Fii atent; oricat de greu ti-ar veni sa crezi, este vorba de contact oxidat la vreo mufare. Aseara am scos pentru a mia oara mufa de pe senzor , inainte ii dadusem cu un spray pe care scira clar ca e pentru contacte electrice, dar sprayul era foarte uleios! Nu prea mi-a placut de atunci,dar aseara am dat cu alt spray, unui pentru curatat Choke de carburatoare, care nu lasa uleiuos in urma,ci spala orice jeg si lasa totul uscat imediat cu curat..

In celasi timp am desfacut si mufa aia mare rotunda, cu multe fire, care se afla sub termostatul de apa, unde intra furtunele groase de apa in motor de la radioator.

Se rasuceste butoiasul ala negru spre stanga , ca si cum l-ai desuruba, cam o tura si apoi el iese singur. Firele de la sensor trec si ele prin acel conector.

Am spreiat abundent "si mama si tata" si l-am recuplat. Aveam senzorul prins intr-o bormasina cu acumulatori si il invarteam cu bormasina, ca sa imi dau seama daca functioneaza, si a mers vitezometrul perfect stabil.Evident ca merge totul ok acuma ,vitezometru+benzina.

Tu ai demontat vreodata sensorul de pe cutia de viteze? E simplu, daca e strans mai tare ia o cheie din aia tip "cleste reglabil" si desurubeaza-l.Are si un hexagon,nu stiu de cat vreo 21-24 parca.

Verifica si curata absolut bine de tot contactele, are trei borne. Eu le-am si rasucit usor cu un patent ingust ca sa frece mai bine in mufa electrica.Curata de asemena bine de tot cu ceva subtire si ascutit contactele din mufa mama , cea care se cupleaza pe sensorul de viteza,dai cu spray si dai cu frecatul pana esti absolut sigur ca nu mai e urma de oxid.

Semnalul emis de el e foarte slab si orice urma oricat de mica de oxidare il perturba. Eu am scos acea mufa de zeci de ori in ultima luna de cand nu mai mergea bine si eram convins ca s-a curatat numai de la frecusul ala, dar iata ca nu e indeajuns.

Daca ai neclaritati, imi zici, daca nu stii unde e sensorul de viteza pe cutie etc. Bafta !

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este foarte bine ca ai scris in detalii ce ai facut si eu unul iti multumesc pentru asta,dar ar fi fost exceolent daca puneai cateva poze cu mufele pe unde ai umblat,senzorii,sprayul care l_ai folosit ca sa stim si noi ceilalti ce sa cautam in caz ca iti reuseste treaba %,inca odata multumiri din partea mea,poate pui cateva poze ,plz!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai mai facut, ai rezolvat cu vitezometrul? iti mai fluctueaza? al meu a murit de tot dupa ce a mers bine cateva zile.

Cred acum ca e din instrumet cluster, din "ceasuri". tot detectez o tensiune de 10 v pe firul care duce la vitezomeru dinspre sensor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,nu i-am facut nimic ca totusi face figuri destul de rar ,sa zicem,dar mi-e si sila sa umblu la el gandidu-ma ca poate o sa dau gres pentru a nu stiu cata oara,totusi nu se stie cand o sa ma loveasca si cheful sa umblu pe acolo

raman la ideea ca un electronist bun poate rezolva aceasta problema,imi pare rau ca n-a tinut faza

te anunt ce o sa mai fac,ca acum daca s-a mai incalzit ,pot umbla mai usor dar inca nu m-a prins cheful ala nebunesc si nici nu am vreo idee tamaduitoare deocamdata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

salut all am avut si eu o problema cu vitezometrul a inceput sa o ia razna,dupa un timp a inceput toate ceasurile sa o ia razna/la mine sa rezolvat prin a schimba o piesa ce ii pe cutie de viteza nu situ exact cum ii spune dar are un conector,am scos conectorul am desfacut acea piesa am scoso afara si supriza.era rupt daca doriti va fac niste poze la piesa.....+ dat cu spray de contac pe mufa de la cutie...va dorez o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,dece nu,daca poti,arata-ne niste poze cu piesa care dadea batai de cap.

eu pot spune ca am rezolvat problema cu oscilatia vitezometrului si indicatorului de la benzina.am scos ceasurile iar mufa care a ramas in bord si care intra in ceasuri am desfacut-o,apoi am scos fiecare fir in parte si am mai incordat putin lamelele alea care intra direct pe pinii din ceasuri,ca era dubios la mine ca era ceva ce nu facea contact cum trebuia si un loc era acesta.trebuie multa rabdare,dibacie,lumina pentru ca treaba asta nu se poate face decat in masina si un ac ascutit,subtire si lung sa puteti scoate fiecare fir.atentie sa nu le puneti gresit!

am preferat sa scot toate firele odata ca era mai usor,dar mai intai am scris pe o foaie culoarea fiecarui fir(de ex: alb cu dunga rosie) si pozitia la rand,mufa are inscriptionat pe ea cu cifre micute ordinea firelor si am scris in dreptul fiecaruia ce numar corespundea si dupa ce am mai strans lamelele alea le-am bagat unul cate unul la loc si merge foarte bine de vreo 2 luni.am luat si gropi,a fost si frig si ceasurile merg bine mersi si acum,slava Domnului.

sfatuiesc pe toti carora le pica acul vitezometrului la 0km/h de la gropi sau aiurea si oscileaza acul de la rezervor sa faceti acest lucru,este ceva migala dar cu rebdarea rezolvati!bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat tot ansamblul ala cu ceasuri (instrument cluster) cu totul ,de la dezmembrari si am rezolvat defitiv, acum sunt convins ca aia originala avea ceva ars-defect in electronica. Din luna mai nu am mai avut probeme, am rulat peste 8000 de km de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sal !!!!!!!!postati niste poze va rog ca si eo st in aceeasi situatie ziceati ceva de o piesa pe cutie sau si de pe la ceasuri ..multumesc:D:D:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut.Unde se afla senzorul de kilometraj si daca puteti sa imi exlicati cum sa desfac pentru a ajunge la ceasuri si la mufa.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Sensorul de vitez e pe cutia de viteze,deasupra e negru ,rotund,in care intra o mufa cu 3 pini, a nu se confunda cu contactul de bec de marsarier,care e mai jos si are 2 pini in mufa.

Insa 90% ala nu are nimic si din pacate problema e in "" ceasurile de bord", instrument cluster, si trebuie sa cauti unul prin dezmembrari. De preferat unul care ata km putini :D

O problema electronica.

 

Vezi ca merge si de la Seat Ibiza din aceiasi ani de fabricatie si acelasi motor (benzina in primul rand), eu am luat unul de pe o Ibiza din 98, pe Ibiza o sa ai active bec galben de benzina putina care culmea, o sa iti functioneze pe Polo, plus indicator de pozitii, care o sa mearga si ala.

Modificat de stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!