Jump to content

Intrebare ulei


jag
 Share

Postare recomandată

Din 1992 de cand am masina, la toate aparea iarna maioneza la busonul de ulei daca nu mergi la drum lung. Uleiul se amesteca cu apa provenita din condens. La drum lung apa se evapora si maioneza dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jag

    12

  • Cristian

    10

  • fishu26

    4

  • traffic_76

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mersi mult, asa si am facut, am mers vreo 250 km si a disparut si spuma si culoarea uleiului s-a schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. La fel si la Cordoba mea 1.4 16 V . Sunt foarte multumit de uleiu pe care il torn in motor + aditivul de rigoare . E bardahl . Nu am completat in 7000 de km aproape deloc dar se comporta ciudat . La rece era o cafea cu lapte dar isi marea vascozitatea cand motorul de incalzea si devenea spre negru la culoare. La -20 cat au fost zilele trecute la Iasi , chiar si cu uleiul vechi tachetii nu-i aud mai mult de 7-8 secunde dupa pornirea motorului . Ieri l-am dat jos si am facut schimbul cu tot cu aditiv precum si toate filtrele . Nu stiu sigur care e diferenta ( exceptand ambalajul ) dintre uleiu vechi si cel nou , dar amandoua sunt 10 W40 . Mai jos o sa postezdenumirile cu uleiul vechi , cel nou si aditivul :

Uleiul vechi : Bardahl BM7 - 10w40 - din cate stiu e semisintetic

Uleiul nou : Bardahl XTC C60 10W40 - full sintetic cu polar protection

Aditiv ulei : B2Oil - daca nu ma insel . Se zice ca imbunatateste uleiul in ungerea tachetilor precum si formarea unei pelicule de protectie pe camera pistonului pentru o pornire usoara la rece si o ungere eficienta.

Personal am fost foarte multumit de acesti lubrifianti dupa mai multe incercari de Mobil , Castrol si alte uleiuri facute in EU .

PS . Schimbul de filtre am preferat sa-l fac cu filtre SCT ( Made in Germany ) decat sa-l fac cu filtre MANN ( Made in South Africa sau mai stiu eu unde ) si sa platesc firma pentru ele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

seat nu recomanda aditivi pt ulei, acel aditiv e mai mult pt solicitari extreme sau masini uzate si cam ciudat ca un producator de ulei sa "recomande" uleiul lui plus aditiv ulei, mai ales ca au chestii in comun, nu se satureaza?

iar 10w e cam gros pt timpurile si clima noastra.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Daca citeai un pic mai atent observai ca nu am pomenit nicaieri ca Bardahl recomandat aditiv la uleiurile sale. Acel aditiv l-am cumparat si turnat o data cu schimbul la recomandarea mecanicului dar si a altor posesori de motoare cu acest tip de ulei de care au fost foarte multumiti . E al doilea schimb la care torn acel aditiv si ma declar , impreuna cu cei care-l folosesc , foarte multumit de el . Recomandarile de tip "Producatorul de automobile x sau y recomanda uleiul z sau p " is pentru cine are timp si crede ca tot ce zboara se mananca . @jag Zi-mi cum se satureaza uleiul dupa spusele tale si nu cred ca 10w nu cred ca e prea gros pentru timpurile si clima noastra ... la 145.000 mii de km cat are motorul meu e cel mai bun ulei care l-am pus .... fara tacheti care bat , fara sa porneasca ventilatoarele de 10 ori intr-un minut , ungere corecta , fara impuritati ( sorb ulei curat ) , nu il mananca , etc. Fiecare toarna ce vrea in masina lui .

Stima .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

pai seat interzice aditivii in ulei, nu e recomandare.

iar a cumpara aditiv de la aceeasi firma de ulei mi se pare ceva de genul seat iti ofera modele de masini dar daca vrei cu adevarat sa mergi cu ele atunci le cumperi si motoare, altfel le primesti cu doar cu pedale.

daca firma are aditivul minunat, nu-l baga suficient deja in uleiurile ei?

iar 10w e pt motoare mai vechi sau cu probleme, in fine, poate ca e mai de firma uleiul pus de tine, dar totusi mai intai ar trebui probat un 5w de la ei(cu aceeasi tehnologie) ca sa fii sigur ca ai nevoie sau nu de 10w.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca folosesti ulei de calitate nu stiu ce nevoie este si de un aditiv,eu folosesc cel recomandat 5W40 si nu am probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aditivii aia sunt o porcarie. Daca si-au facut joc piesele mobile ale motorului, nu te scapa nimic de jocul ala. Decat un mecanic bun si piese noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu neg asta dar deocamdata nu am probleme mecanice in interiorul motorului . Urmatorul schimb o sa-l fac cu altceva ... recomandati-mi ceva de la Aral , Motul , Valvoline va rog.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un motor daca este exploatat corespunzator si primeste schimbul de ulei la timp nu necesita nici un aditiv de ulei si nici schimbarea marcii de ulei. adica, pune-i uleiul pe care l-ai pus si pana acuma si nu te mai complica. nu inteleg de ce ai schimbat atatea marci de ulei si in continuare cauti alta marca...

P.S. nu am Seat, am Skoda, dar nu m-am putut abtine....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna sunt nou pe forum....de curand am achizitionat si eu un seat cordoba de 1.4 16 v BBY 104500 de km si mie imi suna tacheti dimineata pana se amorseaza si se incalzeste motorul un pic. Acuma cat de recent vreau sa ii fac schimbul de ulei si mam uitat in cartea servis in germania o fost bagat total 10 w 40 si inca unul de care nu am auzit eu inca fuchs. Eu cred ca o sa merg pe castrol sa vad sper sa se amorseze mai repede tacheti cu uleiul acela. Sau poate ma sfatuiti sa bag Rapsol. multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu acelasi cod motor si aceeasi masina ca si a ta; ca si ulei eu folosesc Aral 10w40 si este ok, nu sunt zgomote de tacheti sau altceva,eu am schimbat multe tipuri de ulei de cand am masina si am ramas la Aral :emthup:, multi km fara probleme :icon_cheesygrin: poate bem si o bere candva :beer:

Modificat de fishu26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai bine treceti la 5w-40 si repsol de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut schimbu de ulei si am bagat ARAL 10w 40. intradevar nu mai suna tacheti. Si o sa continui cu uleiul acesta ii foarte bun. Multumesc pentru sfaturi ;)

Am vrut sa bag 5w 40 dar din pacate acel ulei ii full sintetic si se foloseste mai mult la motoarele noi. Masina mea are deja 104500 km si are un pic de uzura.Oricum in iarna ii fac din nou schimbul de ulei si atunci ii bag 5w 30 ulei pentru iarna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca 5W30, o sa vezi ca tachetii bat mult mai putin timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

nu cred ca e bine sa-i schimbam la ulei prea des vascozitatile.

eu cred ca un 0w-30 este cel mai bun pt mers normal, pt economic adica sa-l tii mai mult de 1 an merge un 5w-30, iar pt mers sportiv sau bucuresteni-vara un 0w-40 . si ramas la acea vascozitatea dupa alegere.

@titus, uita-te daca acel aral are norma vw pt benzinare, pe net pare ca n-are.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti sa schimbati vascozitatile de cate ori vreti atata timp cat folositi ce e recomandat. Eu merg pe 5W30 sau 5W40 Motul. Presiunea cea mai ok la ulei in conditii de 140 grade temperatura acestuia (viteza pe autostrada peste 150km/h) am avut-o cu Motul 300V Power.

Modificat de SORAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Titus, poti sa ramai cu acest ulei si peste iarna, nu-i necesar sa-i schimbi vazcozitatea...

Jag , pe bidon exista si norma VW pt motoare pe benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteti sa schimbati vascozitatile de cate ori vreti atata timp cat folositi ce e recomandat. Eu merg pe 5W30 sau 5W40 Motul. Presiunea cea mai ok la ulei in conditii de 140 grade temperatura acestuia (viteza pe autostrada peste 150km/h) am avut-o cu Motul 300V Power.

ce vascozitate era acel 300V? oricum, cam aia e gama buna de la ei. pt presiune ulei, ti-ai montat ceas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W30 era Motul 300V Power Racing. Am doua ceasuri in care am incredere unul pentru presiune de ulei si unul pentru temperatura acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daa are 501.01 specificatia de la vw. in germania o fost bagat total quatz 10w 40 si inca unul fucks tot asa. eu am bagat tot 10w 40 pana in decembrie cand ii bag 5w 30 ii mai subtire si mai ales iarna ii super. uleiul asta lam bagat pe timp de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna ziua, va rog sa imi spuneti la un Cordoba 1.6,fabricat in Decembrie 1999, cod motor ALM , cu aproape 300.000 de km la bord, ce ulei sa-i pun ?

Pana acum avea 15 w -40.

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Decat 15w40, mai bine:

post-25544-0-32449800-1339082412_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat.

Apropos stie cineva de ce cheie am nevoie pentru a putea da drumul la ulei afara???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fixa...inelara de 19.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!