Jump to content

Intrebare ulei


jag
 Share

Postare recomandată

stiti daca seaturile noastre au venit din fabrica.. cu ulei repsol(sigur)? fiindca mi se pare ca atunci a mers motorul cel mai bine, fata de cum merge cu mobil1 pus de la reprezentanta pe urma.

si atunci nu i-as mai intelege pe cei care au testat ulei repsol si nu le-a placut, sunt cazuri spuse pe net.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jag

    12

  • Cristian

    10

  • fishu26

    4

  • traffic_76

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu, n-a venit cu Repsol, e doar un parteneriat intre Seat si Repsol. Din surse neoficiale, uleiul din fabrica e Castrol.

Parerile despre Repsol sunt impartite, cunosc oameni care nu mai vor sa puna alt ulei in masina de cand folosesc Repsol, asa cum sunt si unii care nu s-au inteles prea bine cu el. Personal nu l-am incercat, insa nu as zice nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fugi de mobil1 :| e unul dintre cele mai rele uleiuri de pe piata, a scazut foarte mult la calitate in ultima vreme, si eu am baga in vechea masina de la magazinul unui amic care chiar era din import amercia, dupa 5000 de km cu el de abea mai ajungea joja in ulei. am facut iar schimbul si am bagat in el castrol si am mers cu el 12000km si am completat 400 de ml. si tatal meu foloseste in sprinter castrol care e garantat 30000km si il schimba undeva la 25000 si chiar e foarte multumit de el si masina are 800.000 de km si merge cate 3000 de km fara pauza si consuma foarte putin din el!deci iti recomand cu mare incredere CASTROL!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e ciudat sa puna castrol in spania, dar nu e imposibil de crezut. chiar si asa, mi-e teama de castrolul si mobilul de-l gasim la noi in tara.

deci castrol in fabrica, repsol pe sticker la capota recomandat si mobil 1 agreat la reprezentante. sunt cam nehotarati, sau vor sa-i impace pe toti. :D

cred ca voi alege intre repsol si aral in acest an de criza, trebuie ceva cat mai original(bun) si ieftin, nu sunt bani de aruncat. :)

daca imi spuneati ca a fost respol inclinam balanta mai mult, dar asa..ma mai gandesc si cand vad preturile.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la inceputul lui 2010, uleiul de prima umplere la Seat a fost Repsol.

Apoi, Castrol care este ulei de prima umplere in grupul VAG, a cerut pentru a continua colaborarea cu ei, sa preia si prima umplere la Seat.

Acum, in perioada de garantie cand facem reviziile la reprezentanta i-am lasat sa imi puna Mobil 1 ESP Formula, de care nu am fost multumit, pana cand am pus MOTUL. Ar trebui sa incercati, uleiul este produs in Franta si nu este atat de scump precum Castrol sau Mobil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am acum in motor Mobil 1(5w40) dar nu mai stiu exact de care, oricum nu sunt multumit de ulei nicicum; motorul e mai galagios, nu pot spune ca masina mananca mai mult(benzina) dar dupa cca. 10000km am adaugat aprox. 100-150ml. de ulei, pot spune ca e normal insa la celelalte schimburi cu Castrol si Shell nu a fost nevoie sa adaug ceva in 15000km iar motorul torcea ca o pisica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu fie 5W30, e ceva mai subtire si e oarecum normal sa se duca din el. Eu am 113.000 km facuti doar cu ulei Castrol si nu am completat niciodata ulei.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adresez o intrebare. Detin un Seat Cordoba cu motor de 1.4 16V 35.000 de km reali in bord (luat nou din reprezentanta in 2005) care mananca ulei peste limitele normale zic eu (adica in 5000 de km a mancat vreo 800 de ml daca stiu sigur) - am citit in cartea tehnica referirea la consum dar nu mi se pare chiar normal. La voi cum sta situatia? . Nu are scurgeri, nu scoate fum (nu ca ar putea scoate fum daca arde ulei sintetic). Modul de utilizare: niciodata mai mult de 4000 de ture, niciodata mai mult de 140 de km/h (masina parintilor). A rulat cu ulei Mobil cu vascozitati ciudate din partea dealerului uitandu-ma acum in cartea tehnica: 0W30, 10W30??? Acum are 5W40 Mobil 1 (nu a mai mers masina pe mana dealerului care are preturi cam piperate). Intentionez sa ii pui Motul (fiind motociclist, este un ulei recunoscut in lumea moto ca fiind unul de top alaturi de Motorex). Credeti ca poate fi din cauza uleiului? Ce alt brand recomandati? Ideea e ca masina trage excelent, nu are nici o problema care ar indica compresie proasta sau chestii de genul. Mi s-a spus ca ar putea fi simeringurile de la supape duse, sau din fabrica sa aiba un segment de ungere cu un defect. (desi nu cred ca ar fi variantelea acestea)

Recomandarile de pe site-ul motul pentru acest motor sunt:

Best Specific 504 00 507 00 5W-30

Better 8100 X-clean 5W-40

Good 6100 Synergie+ 10W-40

Modificat de George_costin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorizarea e una recunoscuta pentru consumul de ulei, lucru pe care ti-l pot confirma posesorii de Cordoba de pe vwforum cu aceasta motorizare. Totusi, 800 ml la 5000 km mi se pare o cantitate mare ca si consum. De cand ai schimbat uleiul si ai pus 5w40 s-a mentinut problema? In mod normal, 0w30 si 10w30 sunt uleiuri mai putin vascoase, deci un consum ceva mai ridicat de ulei. Incearca sa pui Castrol 5w40, sa vezi care e situatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@george_costin, masina mea e la fel ca a ta si nu a mancat niciodata ulei, nu am pus deloc intre schimburile facute pe la 8-12 mii km maxim.

la reprezentanta i-au pus intotdeauna mobil 1 5w-40. acum am inteles ca au mobil 1 0w-40 dar nu ma mai duc la ei ca vand mai scump si din butoi.

in mod normal 5w-40 e vascozitatea recomandata, desi eu as incerca 0w-40 fiindca e mai bun. uleiul trebuie sa aiba aprobarea vw 502.00 sau mai nou vw504.00

incearca acel motul 8100 x-clean 5w-40(sau motul 8100 x-cess 5w-40) daca mananca ulei. cele cu "0w" sau "-30" ar trebui sa manance si mai rau decat un 5w-40 . daca tot mananca probabil ai o problema. sau s-a "prostit" motorul fiindca i-au pus uleiuri care nu trebuiau. :( cele puse de dealerul tau de care ai zis, nu cred ca au certificare vw 502.00

si tureaza-o mai mult cand ai drum, adora 4000-4500, pana in 5000rpm. schimba treptele la minim 2500rpm(daca ai pasageri/bagaje schimba la peste 3000) si 160 km/h mi se pare cel mai frumos la ea.

eu o sa ma orientez deci spre repsol.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit cu semeringurile de supapa.Dupa 150.000 vorbesti de ele.0W30-0W40 e pt servisare extinsa...sa mergi cu el in jur de 30.000.Eu spun sa pui 5w40 castrol ori magnatec ori edge.As merge pe edge e abia aparut de 1 an.Exact cum ti-au spus si colegii incearca 5w40 si vezi cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@George_costin: Si eu am la Seat-ul din semnatura un consum asemanator cu al tau...masina are 69000km si de la 20000km imi tot spun mecanicii ca poate o sa si dea drumul dupa mai multi km...la mine ar fi problema ca masina a stat aprope 1 an pana s-a vandut si s-ar putea sa se fi coxat un segment de pe la vreun piston sau posibil unul din semeringurile de la supape...mentionez ca mecanicii sunt de la diferiti dealeri Seat si VW,ca si ulei am folosit diferite marci...cu Castrol am avut cel mai mare consum, iar cu Aral cel mai scazut...urmatorul ulei o sa fi Repsol, iar daca ajung la 100000km si tot asa consuma cred ca am sa desfac motorul, eu unul, sincer am refuzat sa desfac un motor la 20000km sa-l segmentez...uleiul pe care-l folosesc acum este Motul 6100 Synergie.

si pentru ca in familie mai este si un Golf4 tot 16V si asta consuma, dar nu asa mult... :Driver:

Modificat de Luci26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@George_costin:

Cristian are dreptate, acest motor se cam "da la ulei", insa 800ml la 5.000km e cam mult, la mine consuma 300-400ml la 10.000km.

Mai mult, de la ultimul schimb facut la 69.500km a consumat 600 ml, acum avand 77.500km. De ce? Fiindca in aceasta perioada, fiind destul de prins cu treaba si pe drumuri, am mers cu ea mult pana aproape de 5.500-6.000 de ture, demaraje lungi in trepte inferioare, etc.

In acest moment folosesc MOTUL 8100 Eco-nergy 5W-30 de care sunt foarte multumit, din punct de vedere a felului in care merge motorul nu a fost doar un efect "placebo".

de asemenea, legat de uleiurile MOTUL enumerate de tine, producatorul VW recomanda pentru motorul 1.4 16V 74KW normele 505.00/501.01/502.00, care se regasesc la 8100 X-Clean 5W-40, Spec 505.01 care include si 505.00/502.00 si 6100 Synergie 10W-40.

Bine, eu vorbesc care folosesc un ulei ce nu are nici o norma VW, fiind mai mult universal, insa care functioneaza bine. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de la prima revizie pana la ultima am bagat mobil 5w40 si n-a mancat niciun pic de ulei. Am 115 000 de km. Insa din iarna asta a devenit mai galagios un pic la pornire. Dupa ce se incalzeste merge bine. Ultimele 2 bidoane le-am prins fabricate in Turcia si de vreo 2 ani i-au schimbat denumirea in Super X1 parca. De asemenea cand plec de pe loc nu astept mai mult de 15 secunde ca sa se incalzeasca motorul.

Sa incerc si alt ulei si s-o las mai mult dimineata cand e rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimic, tachetii sunt mai zgomotosi pana se incarca cu ulei, e normal sa faca asa, cand e frig afara. O sa vezi ca dupa ce se incalzeste zgomotul e mai slab si dureaza mai putin timp, uleiul e iarna mai vascos si vara mai fluid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit asta dar pana iarna asta nu se auzeau. Ma gandeam ca a scazut calitatea uleiului. Sau poate din cauza ca n-o mai las sa se incalzeasca un pic la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat de mult se aude? La mine dureaza cam 2-3 secunde, dupa aceea motorul revine la sunetul normal. E drept, si la mine zgomotul s-a mai accentuat in ultimii 2 ani, insa nici motorul nu mai e chiar nou, masina are 113.000 km.

Oricum, revenind la consumul de ulei, tu ai alta motorizare decat cea de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam 1 minut. Cand plec bataile se aud mai des (destul de discrete) si cand schimb in treapta a 3-a dispar complet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu e foarte deranjant las-o asa, n-ai ce face decat sa desfaci motorul si sa schimbi tachetii, insa eu zic ca e cam devreme. Incearca totusi sa schimbi uleiul, mergi pe 5w30 care sa respecte normele de ulei pentru motorul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de cand am masina am facut schimbul de ulei cu MOBIL 5W 40.Acum am 74000 km.din iarna asta am observat ca zgomotul datorat intarzierii amorsarii cu ulei al tachetilor hidraulici,dureaza ceva mai mult timp si sunt un pic mai zgomotosi chiar si dupa ce se incalzeste motorul.Asadar la urmatorul schimb de ulei am sa pun 10 w40,eventual REPSOL,daca asa recomanda constructorul si chiar m-as hazarda sa-i adaug si un DURALUBE sa vad daca se amelioreaza cu ceva .Daca nu ,inseamna ca este un compromis pe care producatorul l-a facutin numele profitului si in dauna clientilor,ca atare o sa depistez intr-un fel sau altul care sunt tachetii galagiosi si am sa-i inlocuiesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu pune 10w-40, lasa tot asa, eventual schimba cu unul mai bun/original sau mai subtire gen 0w-40 sau 5w-30. si fara duralube, nu ai voie sa pui nimic in ulei. incearca o benzina mai buna, ii schimba si din sunet. :)

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pui 10w40 o sa se accentueze problema, pentru ca e mai vascos decat 5w40. Incearca ceva gen 5w30. Duralube nu ti-as recomanda, nu s-a demonstrat ca are un efect benefic asupra functionarii motorului. Nu te baza pe reclamele de la televizor sau cele de pe internet, ascunse in impresiile unor asa zisi utilizatori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pune un Motul 8100 Xcess 5W40 si o sa se reduca la minim acel zgomot si durata lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

o intrebare despre nivelul uleiului, cat ulei intra(ml) in zona C, adica de unde se termina portiunea hasurata pana la cotitura jojei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut! Am si eu un Seat cordoba 2002 motor 1.4 16v, si am observat la capacul motorului (pe unde se toarna uleiul) o spuma alba. Am inteles ca ea poate aparea in perioada rece si la distantele parcurse mai mici (in oras). Atunci am extras cam 50 ml ulei si am observat o culoare interesanta cum ar fi cea a cafelei cu lapte plus ca mai avea si bucati mici de pasta (sau spuma) alba prin el. Nu am observat sa scada nivelul de antifreeze. Ce cunoasteti despre asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!