Jump to content

LT35 sau T4 2500 TDI - probleme turbina, vacuum, actuator


kilemore

Recommended Posts

va salut ... mai fratilor nu mai imi merge masina . de fapt merge dar nu mai trage aproape deloc

de cand am luat-o, motorul se afla intr-o stare avansata de " mesterire" , vacumuri anulate, piese peste care s-a sarit... multe artificii , cu toate astea motorul tragea ca draq ... adica mergea bine si avea forta. am dus-o la pompagiu, mi-a reglat injectia, curatat pompa si injectoarele, merge OK la ralanti DAR nu trage la sarcina . nu imi lucreaza vacumul de la turbo. l-am desfacut cu un amic, si am constatat:

1 lucreaza pe presiune cu +++ nu cu minus... adica lucreaza daca bagi aer in el si nu daca il tii in presiune negativa ca un VACUM .

2. clapeta de geometrie a palelor se misca foarte usor deci lucreaza bine

3 turbina lucreaza bine in sensul ca nu avea ulei in turbo

Vreau si eu ceva skeme detaliate la ce inseamna sistemul turbo la modelul asta AHG, AHU,AHF, ANJ, AVR sau ce draq motor o fi .. 2.5 TDI din 1999.

Daca se baga careva din zona mea sa imi dea o parere sau sa imi spuna unde sa o duc sa o iau gata reparata ...

astept sfaturi si mesaje ... mi-a dat de cap ...

respect

Edit. flotouran95

Te rog sa renunt la scrisul de chat esti totusi pe un forum . Multumesc

Edited by flotouran95
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vw-raz-van

    9

  • noobsound

    8

  • catalint42

    7

  • luchian ioan

    7

Poti pune aici o poza cu motorul tau ???

Caci s-ar putea sa te pot ajuta, dar numai sa vad ce fel de motor ai .

De obicei pe LT-ul din 1999 ar trebui sa ai motorul AHD cu 2 electrovalve de actionare - una pt turbina si una pt EGR.

Link to post
Share on other sites

interesanta teorie cu presiune +++++ chiar sunt al dreaqu de curios de unde bagi aer in ea atata timp cat pe vw nu exista nici o pompa de aer de presiune ceva doar pompa de vacum care clar lucreaza cu presiune negativa ------eo zic ca ai o problema acolo la acel actuator

si ca sati simplicfic explicatia : turbo egr merg pe vacum facut de pompa indiferent de situatie acele supape ( electrovalve ) doar schimba modul de aspirare dinspre turbo /egr spre exterior adica in loc sa traga aer din supapa de turbo trage de afara deci daca pe vacumul care intra in capsula exista aspiratie e perfect vezi supapa care comanda turbo caci de acolo e problema musai trebuie sa revina pe aspiratie sa inchida gemetria ...

Link to post
Share on other sites
cipriantransporter

buna..motorul meu 2500 td nu are intercoler simt ca nu prea mere turbo....cum imi dau seama....am mesterit la un audi si la acela desi turam in gol vacuumul lucra si impingea tija la al meu nu misca tija daca turez in gol,se aude un fluierat sau ceva de genu(asta doar dupa ce a fost in sarcina si las acceleratia),nu prea inteleg.multumesc voi ce ziceti?

Edited by cipriantransporter
Link to post
Share on other sites

la t4 numai la 2,5 tdi 150 cp se misca acea tija la 102 si 88 cp trubo nu e cu gemetrie variabila

ca sa vezi daca merge turbo pui pe cineva sa acelereze si tii mana pe furtunul de admisie daca se intareste turbo merge

Link to post
Share on other sites
cipriantransporter

buna...atunci inteleg, vroiam sa i pun si un intercooler ar avea un efect?....parca nu mai trage,cum tragea,multa lume ma trimite la debitmetru....?nu mananca ulei,motorina buna..la tester au iesit toate ok....as vrea sa i ridic puterea un soft si intercooler softul stiu ca ridica puterea dar cealalta operatie ar avea efect? si debitmetrul ala cade de tot sau incepe sa nu mai transmita date corect? la ce sa ma uit?aa si sa nu uit Multumesc vw raz van

Edited by cipriantransporter
Link to post
Share on other sites

de obicei cade pur si simplu debitmetru ... si pui intercooler e fix frectie la picior de lemn ( setarile ecu nu permit ) degeba ii pui intercoler debitmetru senzor de supraalimentare ca tot 88 de cp o sa ai caci atat ii da voie ecu pompei de injectie sa bage am mai vazut chestia asta si nu a iesit upgradeul ...

daca nu trage bine o problema la t4 este tubulatura de aer din filtru in turbo isi face joc la intrarea in turbo a doua ca frecventa in scaderea puterii ceva pierderi de vacum ( de obicei pe la egr ) urmeaza avansul si atentie DEBITUL la pompa care in timp scade din cauza uzuri firesti a pompei iar debitmetrul cand cade tia scazut puterea la jumate te rogi de ea sa mearga consuma mai mult etc ..

Link to post
Share on other sites
cipriantransporter

ciudat,incep sa inteleg....poate cand simtem ca trage...incarcata si remorca(drum de italia incarcat mult peste limita)viteze 120 reuseam nu mai mult de 7 nu ma credea nimeni,am zis ca ma insel,am mai facut o data si tot asa prin diferite metode,am patit odata si a luat mai mult am curatit debitmetru(am suflat cu aer sita aia si un pik filtru de aer care era aproape nou,si a mers o perioada)va intreb pe voi sincer am mai multa incredere in ce spuneti voi de cat ce spun mecanici din service,merita sa pun unul uzat sau nou? pompa de vacuumare treaba cu vacuumul ce ajunge la turbo sau egr,am pus pompa noua pt ca aveam probleme batea(in italia era sa imi dea mecanici de acolo jos chiulasa ca bate motoru...tot cu ajutorul vostru am scapat)in urma cu ceva timp imi sufla la pedala de frana,se audea un sss continuu pana atingeam pedala si se oprea......problema principala era ca nu mai trage asa de bn si sincer nu asa vrea sa dau bani pe piese care nu trebuie schimbate,mi foarte drag busul am amasina mica si tot pe el port....scuze sa nu ma abat de la problema caut ceva sa il aduc la puterea lui sau macar sa o pot creste putin....ce ziceti ce asa putea face??scuze am uitat ceva al meu trage cam de la 2000 pana la 3000 de acolo nu mai trage ce poate avea?

Edited by cipriantransporter
Link to post
Share on other sites

pune un debitmetru de putere mai mare o sa scoat fum ca la tuning dar o sa traga mai bine :icon_cheesygrin:

Link to post
Share on other sites
cipriantransporter

noh ceva am rezolvat,am pus alt debitmetru si nu o mers dupa ce l.am dat jos mio venit in minte sa verific tubulatura si ca sa vezi juca ca naiba am rezolvato cu garnitura noua sii....parca merge mai bine,tot cand am demontat tubulatura am vazut ca paletele de la turbo is asezate cate nu sant asezate simeric cate una ci cate 2 si 2,am am vazut ca axul are joc atat in lateral cat si pe ax(nu foarte mare)si este ulei pe furtune aici i ceva in neregula????

Link to post
Share on other sites

Da, problema ca o turbina normala nu are voie sa scuipe ulei - cand "o ia pe ulei" e foarte periculos, daca ajunge sa bage destul ulei sa ii ajunga pentru combustie se cam duce motorul definitiv, nu il mai pot opri si se auto-accelereaza pana se termina uleiul din baie si se gripeaza toate axele in miscare.

Si da, turbina de pe 2.5 are un desen de parca ai palete rupte, dar asa e ea.

Tija de la turbina nu merge decat foarte putin si doar pentru a deschide WasteGate (un traseu pe langa turbina) cand presiunea generata de turbina este prea mare ca sa nu faca LIMP.

Sanatate

Link to post
Share on other sites
cipriantransporter

multumesc OXIGEN,nu era mult ulei,cred ca si daca ar pierde mult ulei l,ar aspira turbo si chestia i ca nu trebuie sa complectez de la schimb la schimb adun cchilomewri astia in maxim o luna jumate si poate scade un pik dar sa zic 20 ml,fac drumuri lungi de italia,si ma ingrijorez sa nu raman pe drum,,,,daca crezi pot schimba turbo ca am inca un motor,foarte important i sa nu raman pe drum,(turbina are un pik de joc lateral)si ce tip de ulei ar trebui sa ba in el ??? era sa uit sa multumesc!!

Edited by cipriantransporter
Link to post
Share on other sites

nu am mai gasit un topic asemanator, dar probabil nu am cautat destul...

eu am un T4 2000 2.5TDI 102CP..

ceea ce ma intrebam eu ar fi: s-ar putea face upgrade la 150 cp? ce ar fi necesar in afara de turbo si schimbat mapa?

multumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites

Salu, am si eu un T5 am si eu niste porbleme asemanatoare, are 250000 de km nu am schimbat nimic la el decat: ulei placute discuri etc. De vreo 3 luni mi s-a parut ca relantiu nu se auzea ca inainte, dupa ceva vreme a inceput sa nu mai traga masina (2.5 130cp). Am schimbat axu cu came, dupa probleme mai mari relantiu e la fel sau poate mai rau, cand accelerez are o mica inatarziere enervanta rau de tot, de tras tot asa. Am fost la reprezentanta si baietii de acolo niste "draguti" miau facut o diagnoza in 9 ore. Acolo miau spus ca racitorul de gaze recirculate sau ceva de genu e dus trebuie reglate in injectoarele(aprinderea), plus ceva erori la egr......am fost la mecanicu meu lam pus sa curete egr-ul, clapeta funcioneaza bine, la racitoru de gaze intr-adevar am inteles de la el ca in spatele lui are o capsula mica cu o membrana si un piston membrana ar fi rupta.....m-am dus la piese auto si am intrebat de un racitor de gaze ....pret 24 de mil.......intrebarea mea este daca pot cumpara de undeva membrana separat de racitor la un pret mai mic sau orice alta solutie care m-ar ajuta....multumessc anticipat!!

Link to post
Share on other sites

ecu cu instalatia electrica si galeria de admisie

merci!

oare, doar atat? ar fi un proiect destul de interesant.. nu as gasi un doritor sa schimb actualul turbo cu unul de la versiunea de 150 (+ diferenta aferenta) ? :D

Edited by rafael21
Link to post
Share on other sites

ma indoiesc ca mai are careva asa ceva de gand :icon_cheesygrin:

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

salutare

am o mare problema pe care nu o pot rezolva la un vw lt fabricatie 2005 motor de 2500 cmc 109 cp. problema ar fi ca masina are perioade cand din senin nu mai trage,uneori in aceste perioade cand nu trage daca opresc motoru il pornesc din nou si isi revine(dar nu de fiecare data).am pus testerul pe ea si nimic,am fost la zeci de mecanici si la fel . am schimbat o multime de piese debimetru ,pompa vacum,supape vacum(electrovalvele alea 2 de sub capota) curatat debimetru etc.din ce am luat-o eu prin eliminare am observat urmatorul lucru : in perioada cand nu trage nu mai trece vacumul prin supapa(electrovalva) de la egr,nu am verificat inca daca acelasi lucru se intampla si cu electrovalva de la turbo. as dori sa stiu deci de unde primesc comanda electrovalvele alea 2 daca este vreun senzor de sarcina sau vreun releu  ceva care le comanda. pentru ca disper mai ales cand face figuri pe autostrada in panta si ma depasesc tirurile pentru ca eu sunt nevoit sa-i dau pana si a treia.in rest are si perioade bune cand trage de zici ca are 150 cp dar apoi dintr-o data parca ii i-a cineva aerul si nu mai trage deloc.va rog sa ma ajutati pentru ca miercuri plec cu platforma in germania si ma trag aia pe dreapta daca merg cu 70 pe autoband .daca aveti careva atelier pot trece pe la voi, eu sunt din craiova.

Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!Am o problema total asemanatoare ca ce a lui VADRE!Am o furgoneta acelasi model,acelasi motor,aceeasi CP si din nefericire aceeasi problema.As vrea sa te intreb VADRE daca ai solutionat problema si cum si daca mai putea ajuta si pe mine cu un sfat.Aceeasi rugaminte o am catre toti ceilalti daca ma pot ajuta in aceasta problema!Va doresc drumuri bune!!!!!!!!!!!!!Va multumesc anticipat!

Link to post
Share on other sites
vw-raz-van

Sa rezumam un pic subiectul  masina nu traga din 2 motve  aer ,combustibil ( cum cele cu pompa rotativa nu prea au treba  cu partea de combustibil )  intervine aerul  mai exact  ce baga turbina in motor  ( la lt de 109 e turbo cu gemetrie variabila )  si probleme pot fi urmatoarele   electronice  debitmetru ,senzor de supraalimentare   si mecanice   defectiunea geometriei variabile  de la turbo defectarea supapei  de control a gemetriei ( acea capsula de pe turbo )  pompa de vacum   electrovalva de control vacum   si  CEA MAI COMUNA problema  la genu asta de masini  pierderi de vacum  un furtun crapat , fisurat  ascuns  care se vede greu   o membrana sparta  egr sau turbo  prima data   la o astfel de reparatie  dupa verificarea electronica   (senzori)   as trece la verificarea directa a vacumului  de pe turbo  daca nu e suficient continuam  pana la indentificarea problemei  ( cea mai simpla metoda scoateti celelete furtune  din electrovalva si tineti degetul la capatul lor daca creste presiunea pe turbo ati indentificat problema )  

Link to post
Share on other sites

poti sa fi mai explicit?sa scot furtunul de la electrovalva de turbo si sa tin degetul in capul lui!asta ai vrut sa spui?eu asa cum am spus am inlocuit cele 2 electrovalve,masina imi trage bine dar are momente cand nu mai functioneza electrovalva de la egr si trb sa i-au contactul ca sa-si revina.Clar la masina mea este din aer pentru ca atunci cand are momentul in care nu mai trage este rau de tot adica abia se misca nici daca ar fi motor simplu adica fara turbo si tot ar trage mai bine!

Link to post
Share on other sites
vw-raz-van

electrovalva  e piesa din care vin vacumurile   piesa negra cu mufa in ea  aia de la egr de care zici tu  si aia de la turbo  o fi ele valve  da nu ,,electro ,,   nu au nimic electric pe ele  .. 

in fine  furtunul de la egr poti sa il infunzi  sa vezi daca te ajuta  cel de la turbo  nici vorba  de fapt asta incerci sa faci sa directionezi vacum suficient  spre capsula de la turbo 

Link to post
Share on other sites

eu le ziceam electrovalve ca am vazut ca vin niste mufe in ele.!!!o sa incerc maine sa fac si ce ai zis tu desi eu asa cum am spus cand se intampla sa nu mai traga vine vacum pana in valva si de acolo nu mai iese!!!de asta incercam eu sa aflu de unde primeste comanda aceasta valva!

Link to post
Share on other sites
vw-raz-van

vacumul vine   din pompa de vacum  se duce in electrovalva   si de acolo este directionat  catre acele capsule  de la egr si  turbo ( astea nau mufa in ele doar un furtun )  

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri