Jump to content

Dupa curatare EGR suiera turbina


kari
 Share

Postare recomandată

Salut prieteni...Dupa o curatare amanuntita la valva EGR a aparur o (alta) problema.

Sa va spun cum era inainte...Totul OK pana la in jur de 2000 RPM de aici in sus nu mai urca motorul in ture decat foarte greu... si lipsa de putere.Pot sa zic ca lua limp din ce am inteles ca inseamna...pe aici.Turbina nu o acuzam pentru ca teoretic era ca-nainte, sunet un usor fluierat placut :) si fum de loc.

Asa ca m-am hotarat sa desfac valva EGR ... din ce am tocit pe acest forum, posibila cauza infundarea ei.E odata cu vremea buna azi am desfacut aceasta valva... ce am gasit acolo,... probabil n-a fost desfacuta niciodata. Am facut si cateva poze ca sa vada cei ca mine ce poate fi acolo.Mizerie de ordinul milimetrilor.

Dupa o curatare temeinica (m-am fost dotat cu 1L carbusolv si alte scule adecvate) am pus la loc cea ce am demontat.

La prima cheie motorul porneste, urca in ture la mers in gol dar un fasait puternic banuiesc ca de la turbina.

M-am dus intr-o proba...in speranta ca acel sunet va disparea...Mentionez ca acest sunet intra parca atunci cand si turbina ar trebui sa deschida mai mult (sa traga ).. In rest nu se aude, merge normal.

Am inceput usor pana ce a ajuns temp. la 90 ...dupa care i-am dat talpa...in treapta 3 pana la 4000 RPM si la deal si in toate felurile ... in speranta ca va disparea acel vuiet.Dar degeaba, masina merge mai bine per total dar parca totusi ar mai fi loc de mai bine.

Acum eu am o banuiala ca: atat timp cat valva EGR a fost limitata in functia ei turbina si ia a lucrat intro anumita plaja mai restransa...si acum cand ar trebui sa forjeze agata ceva pe margini(depuneri)

Acum eu intreb, trebuie sa schimb turbina? obligatoriu...sau merge reconditionata... sau poate asi revine dupa o vreme? Loguri n-am facut.

Masina merge binisor acum, dar sunetul acela e cam suparator.

Masina e adusa de mine din Germania de la neamt direct cu carte service tot...i-am schimbat distributia la 180k.km e in tara de 2 anisi acum are 189k.km.

Ce sa fac? E pe duca turbina ?

Daca gazdele considera ca nu am postat unde trebuie rog sa mutati la lucul potrivit:)

post-35348-0-98385400-1300553522_thumb.j

post-35348-0-39447500-1300553488_thumb.j

Modificat de kari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nush cat o sa te ajut raspunsul meu, dar o sa iti dau ca exemplu masina tatalui meu, un ford 2.0 tdci din 2002.Avea cam aceleasi simptome ca ale tale numai ca scotea foarte mult FUM(locomotiva pe carbuni nu alta).I-am demontat EGR-ul si galeria de admisie, dupa care am trecut la treaba.Era depus aprox 7-8 mm de funingine pe interiorul egr si pe galeria de admisie.Am curatat foarte bine, am anulat egr-ul cu o bucata de tabla din cutie de bere decupata frumos,pus galerie de admisie la loc.Vreau sa iti spun ca masina merge ffoarte bine,trage bine,nu mai scoate gram de fum,nu mai tremura numai ca avea acel suierat de care povesteai si tu cand intra turbina.Dupa vreo saptamana de mers a disparut de la sine zgomotul.

Modificat de wolksmanT4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suieratul apare de obicei cand exista o pierdere de presiune. Verifica daca ai bagat la loc bine toate furtunasele cand ai pus la loc EGR, sau sa nu ai vreun furtun crapat. Turbina nu trebuie sa o schimbi.."reconditionarea" ei consta in demontare si curatare de depuneri pe suprafata si pe palele de la geometrie. O curatare tot timpul e binevenita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reconditionarea turbinei nu insemna numai curatare practic asta as trece la intretinere. Unul din defectele care mai poate aparea la turbina este axul care in timp incepe sa prezinte joc si necesita un fel de recalibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru pareri.Mai terziu ma voi uita de furtunase si de eventuale scapari de presiune.

Mai trebuie sa spun ca un furtunas a trebuit sa schimb, pentru ca la demontare sa distrus si era jumulit tare de tot.In consecinta l-am inlocuit cu unul de plastic fara protectie de azbest sau ce o fi aia pe cel original.Asta trebuie sa-l urmaresc si pe viitor ..oricum eu zic ca va face fata pentru ca e gros in perete si e un plastic special.

In consecinta voi mai astepta putin ...maine am un drum de Cluj 120km dus intors poate va disparea sunetul acesta.:)

Iar daca nu, atunci al voi demonta sa vedem ce mai e si pe acolo...apropo e greu de demontat turbina?Trebuie dat jos multe pana ajungi la ea?

Modificat de kari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca mai ai furtunul vechi incearca sa il pui inapoi sa vezi daca se mai aude. chiar daca erau rasfirate atele din invelisul exterior, furtunul poate fi bun. eventual daca numa la un capat era asa poti sa tai putin din el. Ce ai pus tu poate ca arata ca sta dar la presiune mare ai mari sanse sa scape. Eventual sa ii pui niste coliere daca ai asa mici sa vezi dupa aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul vechi era jumulit si chear strapuns pe zona centrala nu-l mai pot folosi ... si uitati aici linkul cum suna... daca observati face asa doar la accelerari mai bruste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca scapa presiune. N-ar fi rau daca ai avea posibilitatea sa pui si VAG-COM-ul pe ea, sa vezi daca ai vreo eroare (ceva cu positive deviation in cazul asta)

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica la egr daca ai pus tot ce inseamna garnitura si suruburile sunt toate stranse.

Daca ar avea pierdere de presiune codul de eroare ar fi cu negative deviation.

Modificat de bysus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da exact ca si la mine

Problema ta e ca scapa aer pe la conducta care vine de sub egr la galerie pe turbo undeva

eu am pus silicon si dupa 1 luna a inceput sa fumege masina si acum am comandat cele doua garnituri sa etansez cum trebuie

iti pun un print screen din etka ca sa iti dai seama unde e problema

este ceea incercuita de mine si unde scapa la tine ca si la mine e garnitura nr 2, bine eu am comandat si 2 si 3 la 11 lei bucata pe original

Bafta

post-80746-0-31791500-1300613433_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe pareri, si vad ca toti ziceti ca e scapare de presiune.Ma bucura sa aud asta pentru ca chear ma gandeam sa dau jos turbina.Nu-mi amintesc sa fi uitat vreo garnitura la remontare (nu mi-a ramas nici o piesa in plus :) ),si suruburile le am strans cu prelungitor (cat mi-a permis spatiu), Dar posibil na sa scape si chear mi sa parut ceva suspect, cand am facut clipul... miros de fum pe la motor cand verifivam mai indeaproape cu motorul pornit.Poate nu mai etanseaza vreo garnitura...sa desfac si sa adaog silicon din ala rosu? sau sa iau alte garnituri?, astea mi sau parut ca noi in afara de cea de cauciuc care vine pe EGR inspre admisie care intradevar parea mai tocita.Cea cu numarul3A din pozaSi multumesc inca odata pentru interes:).

Modificat de kari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate tin eu minte garnitura aia e in canal, poti sa o scoti si sa bagi ceva sub ea sa iasa mainafra daca nu gasesti alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da acea garnitura este in canal...

Ma gandeam la altceva.Oare ca sa elimin din ecuatie turbina,adica sa-mi dau seama ca sigur nu ea e de vina, sa scot furtunasul care merge la acuator ca sa nu mai deschida (sa ramana diafragma constanta).Oare se poate face acest experiment? nu se strica nimic? si sa accelerez asa, iar daca sunetul persista la fel ca inainte inseamna ca nu e turbina :) ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Printre altele, daca in video este masina ta.... las-o mai moale cat e rece motoru cu turatiile!!!

Ceva de genu am patit eu inainte de sarbatori. De afara de auzea un fasait ''frumos'', cum mentionezi si tu intr-un post anterior, din interior ceva similar cu sunetul din video! La urcare pe un deal, tragea pana in 2000rot/min, cand ajungea la turatia asta, dadeam talpa si greu urca peste 2000-3000 rot. La mersul pe un drum normal, tragea frumos pana la 3000 cand presiunea era mare pe tubulatura, si era o senzatie de limitare a pedalei! Am descoperit ca era furtunul ce iasa din turbo si face legatura cu intercooleru. Era ''taiat'' chiar in zona cotului. Cod 1K0145790T. Nu gasesc acum o poza sa pun, probabil nici nu ar fi la fel cu cel de pe masina ta, dar e clar si foarte sigur ca ai un tub, garnitura, ceva ne etans! :icon_thumright:

L.E. Am gasit pana la urma furtunu de care vb.

Modificat de DanuAL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A-si elimina din ecuatie acel furtun ...deoarece nu am umblat la el. Am spus in posturile anterioare ca acest sunet a aparut dupa curatare EGR.S-ar putea totusi sa sufle pe la garniturile la care am umblat...

Si desigur sant prudent cu turatiile mari cu motorul rece :)stiu ce inseamna asta, paersonal zic totusi ca pericol este daca ungerea e deficitara adica dai cheie si o si turez.Inainte de a face clipul am lasat-o min 5 minute dar desigur nu sa incalzit la 90 grade :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vad ca va dati cu parerea despre niste garnituri care chiar nu au dea face cu acel zgomot

am spus zic eu destul de clar despre care vb, in plus pe poza se vede nr 2 sau 3, nu e vorba ca nu ai strans bine, ci e vorba ca dc desfaci trebuie sa pui garnituri noi, dat fiind temperatura la care au fost solicitate.

eu ti-am scris despre aceasta problema, ca la fel am patit si eu dupa curatarea egr-ului si stiu despre ce vb nu dau cu presupusul , am pus si eu silicon la 280 de grade si dupa 2 luni am observat ca incepe sa scoata fum dat fiind ca siliconul nu a etansat bine si in ceea conducta sunt gazele recirculate, unde dc scapa egr-ul nu lucreaza in parametri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vai urat suiera!

Nu trebuie nici o garnitura noua. Eu am lucrat mult in zona, la destule TDI-uri. Daca nu sunt arse garniturile, nu e nici un stres.

Primul lucru: blindeaza fizic EGR-ul. Cum faci asta?

Una din cele 2 garnituri (tabla inspre turbina si fiobrotex inspre EGR) o inlocuiesti cu tabla si vezi daca se mai aude dupa.

In acest fel elimini EGR-ul ca posibil suspect.

In functie de asta, vedem ce se poate face.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut domnilor!Am remediat situatia aseara, cand m-am apucat sa dau jos din nou tot.Si surpriza! piulitele de fixare a cotului care face legatura intre EGR si turbo (cred ca bine zic) au fost slabite ... amindoua... atunci miam adus aminte ca le pusesem la loc dar nu leam strans de tot pentru a ceda atat cat este necesar sa introduc surubul acela de desupt de la EGR. Dupacare asa au ramas:) Mea culpa...asta -i mecanicul din mine:) .Una peste alta, eram curios daca se poate elimina din ecuatie turbina....Si sper ca in viitorul apropiat sa aiba parte si ea de o demontare si curatire, dupa ce a fost in EGR probabil si ea are nevoie de putina "atentie" eu cred cu tarie ca e loc de mai bine... masina nu merge totusi ca si acum 2 ani...cand voi avea ocazia neaparat voi face un log in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine totusi ca ai postat si solutia si nu ne-ai lasat in ceata cu suieratul. Multi nu o fac. Cosmin a avut o intuitie foarte buna la problema asta :)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai toti erau pe aproape si ma sfatuiau sa verific etanseitatile ... dar eu luat de val ...dupa ce am fost in proba si am observat o crestere a puterii si un comportament mai bun in ture, fiind aproape sigur ca toate le-am pus la loc, am dat vina pe turbina, fara experienta in asemenea situatii am apelat la experienta voastra.Si a fost cu folos :) A-si vrea totusi sa stiu @cosmin daca scoteam furtunul de la acuator ce se intampla?dupa mintea mea eliminam turbina de la banuiala...si interesant ca facea acel suierat doar cand apasam mai brusc pe accleleratie.Si inca ceva, nici nu ma gandeam sa rezolv si sa nu va spun solutia dupa ce ma-ti ajutat la rezolvarea ei :). :beerchug:

Modificat de kari
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bine sa functioneze motorul cu furtunul de la actuator scos. Geometria se deschide la maxim si la o talpa se poate rupe axul.

Suieratul il facea doar la accelerare brusca, pentru ca atunci era presiunea mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea fiind spuse si pentru ca si altii ...ca mine :D sa-si poata rezolva problema, eu propun sa inchidem topicul pentru a nu deveni stufos pentru cei interesati.Multumesc gazduirii si celor implicati, :beerchug: raman dator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!