Jump to content

Seat Altea 2.0 TDI DSG Sport Edition


tomyro
 Share

Postare recomandată

Salut,

N-am avut pana acum prea mult de-a face cu Seat, in afara unei perioade incantatoare de cateva zile in care am condus un Altea XL. Atunci am ramas impresionat de tinuta masinii si de usurinta cu care se conduce. Acum am ocazia sa cumpar un Altea, cel din titlu, insa am, fireste, unele indoieli. Prim urmare astept cateva pareri de la cunoscatori sau de la cei care au un model Altea. Datele masinii urmeaza (traduse cu Google din germana, sorry):

Seat Altea 2.0 TDI DSG Sport Edition

PRET: 12900EUR

EZ 08/2005

81,100 km

diesel de

103 kW (140 CP)

Automatic

ALTE SPECIFICATII

Displacement: 1968 cc

Numar de locuri: 5

Consumul de combustibil. combinat: 6,0 l/100km

Consumul de combustibil. urban: 7.5 l/100km

Consumul de combustibil. din oras: aproximativ 5,1 l/100km

Emisiile de CO2 combinat: cca 162 g / km

Usi: 4 / 5 usi

Clasa de emisie: Euro 4 Emisii autocolant: 4 (verde)

Numarul de proprietari de autovehicule: 1

HU: 08/2012

AU: 08/2012

Aer conditionat: klimatronic

Producator Nume Culoare: negru metalizat Magico

Culoare: negru metalizat

Interior: stofe

Culoare de interior: Black

DOTARI

ABS, el. Windows, El. Imobilizator, ESP, Garantie, Jante din aliaj, Full Service Istorie, servodirectie, scaune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si motorizare masina e destul de fiabila. Daca te poti obisnui cu materialele din interior, care sunt ceva mai slabe calitativ, dar si cu caracterul sportiv ceva mai pronuntat, masina e perfecta. Pretul mi se pare destul de mare, pentru o masina de 6 ani. In plus, din cate imi dau seama, masina nu e din Romania, descrierea fiind o traducere facuta de Google. Pe langa pret o sa ai de platit si taxa de prima inmatriculare.

In rest, masina pare foarte bine dotata si numarul de kilometri e unul foarte mic, suspect de mic pentru vechimea masinii. Ca sa-ti faci o idee, pe forum era acum putin timp o masina similara de vanzare, tot 2.0 TDI cu DSG, e drept nu avea trapa electrica, Xenon, in schimb era tot din 2005 si avea peste 200.000 km, iar pretul era de 6000 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

taxa de inmatriculare va fi 2300 euro...asta ca sa stii cam cum stai cu banii. Cam scumpa intr-adevar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde-l cumperi?

Cam putini km la vechimea lui, ia un VCDS si pune-l pe masina ca sa citesti km din ECU, poate nu au fost rescrisi si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri.

Mașina o sa răm

post-667-0-02534800-1300223316_thumb.jpg

post-667-0-53167600-1300223325_thumb.jpg

post-667-0-64412600-1300223336_thumb.jpg

post-667-0-53088300-1300223344_thumb.jpg

post-667-0-65337600-1300223358_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina pare echipare Sport UP, iar ca dotari, nu stiu daca ti-ai mai putea dori ceva in afara de eventual tapiterie din piele. Jantele sunt pe 17, din cat stiu. Ciudata folia aia pe geamurile din spate si luneta, dar daca ei iti garanteaza numarul de km si primesti si garantie un an, eu zic ca masina e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pe locurile din spate e cam intuneric. Nu-mi dau seama daca-mi displace neaparat: poate fi un avantaj, totusi.

Te refereai la ceva anume cand spuneai ca e ciudat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam la tipul de soferi care-si pun folie, nu sunt oameni care sa faca putini km. In 6 ani 80.000 km inseamna cam 13.000 km pe an, ceea ce e foarte foarte putin, eu am facut in 5 ani peste 110.000 km, fara sa fac naveta pe autostrada, cum fac marea majoritate a nemtilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam asta e limita anuala uzuala in Germania la o masina luata pe credit sau in leasing: 15000 de km. Iar daca persoana respectiva mai are inca o masina cel putin (dealerul imi zicea ca proprietarul are 4 masini :lol: ), un fapt iarasi uzual in Germania, atunci numarul de km pare real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus, daca ei iti garanteaza km si are si carte de service, masina e de luat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as citi km din ECU, nu cred nimic pe vorbe.

Uita-te in cartea de service, daca stampilele sunt la fel, la tus, la semnaturi.

Cere un sumar echipare masina din ELSA de la dealer.

Pe spate este folie sau geamurile sunt ionizate?

La 6 ani vechime trebuie sa schimbi obligatoriu kit-ul de distributie, probabil si cel de accesorii, cost suplimentar.

Cutia DSG se defecteaza de regula dupa 80.000Km, ai discutii nesfarsite pe forumuri de afara, chiar si aici sunt descrise incidente, nu vrei sa stii cat costa reparatia.

Masina este scumpa avand in vedere ca in RO poti sa-si iei un Altea Freetrack 2.0 TDI 170CP de 3ani, acelasi nr. de km, cu 14.000EUR.

Bine, la asta trebuie sa schimbi volant...

Late edit: sters eroare

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu chiar nu ai idee despre ce vb masina are DSG ce pedala sa apese? Nu cred ca e regula sa pice cutia DSG dupa 80000 km daca schimbul de ulei a fost facut la timp.

Iar nu vad legatura cu tipul de sofer care iti pune folie. Poti sa faci si 5000 km/an si sa iti pui folie

Mi se pare normal ca masina din germania e mai scumpa decat cea din romania, dupa cum vezi cea din germania are trapa xenon DSG(numai optiunile astea costa 4000 de euro)

Modificat de robi_zet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, imi cer scuze pentru eroare, testul era pentru cutie manuala, ma gandeam la Freetrack cand am scris, tocmai schimbam impresii cu un posesor care de la volant(a) si-a gaurit cutia (se stie aici pe forum problema generala a VAG).

Despre DSG am citit destul de mult, a fost la un moment dat o optiune de achizitie la un SH cu mult mai putin de 80.000Km.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ingrijorator ce citesc desre DSG, desi parerile sunt impartite.

In schimb am o intrebare punctuala: la cati km se schimba kit-ul de distributie la motorul respectiv?

Si care e intervalul de service pentru cutia DSG?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervalul de schimb, depinde de la tara la tara, probabil pentru Germania este la 110.000-120.000Km dar buletinele de service VAG (nu ma refer doar la Altea) recomanda schimbarea kit-ului de distributie la 4 ani chiar daca nu s-au efectuat km.

De ex. pentru motor BKD, ceea ce cred ca este la tine, AUTODATA spune:

"Repairs are advising the customer at the time of service, to replace the timing belt every 4 years if the replacement mileage has not been reached.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place Altea. Pana acum ma doar nemultumeste cu adevarat doar garda la sol (la mine de 12 cm). Citeste aici

Daca ai echipare Sport up nu stiu cum o sa circuli de drumurile din Romania, probabil la prima groapa in asfalt o sa ramai suspendat :vaidecapulmeu:

Alte nemultumiri

-stergatoarele fata sunt proiectate gresit, iarna sunt un fail total

-deschiderea la capacu de la portbagaj imi mai face figuri

-cam deranjeaza montatii fata care iti taie din vizibilitatea la condus datorita cadrului A, dar am trecut peste asta, doar 5 stele la sigurant vin cu un pret

-claxonu e jenant cum suna :))

@Tomyro nu apleca urechea la tot felul de zvonuri. DSG sunt cutii de viteze foarte bune si foarte reusite.

Problema lor este cand cad pe mana romaniilor care nu le fac intretinerea corespunzatoare si apoi se mira. Trebuie sa schimbi filtru si uleiul din cutia de viteze la 60k km sau la nu stiu cate luni.

In Romania este foarte scump acest ulei si lumea nu il pune de la reprezentanta ci cauta unu compatibil.Aici e tzeapa, uleiul compatibil e compatibil mecanic si nu neaparat chimic. In multe cazuri aceste uleiuri compatibile ataca cablajul electronicii din cutia de viteze si de aici urmeaza adevaratele probleme costisitoare.(electronica e scufundata in ulei pt. racire)

Personal mai degraba as cumpara mai cu incredere o masina second echipata DSG decat una cu cutie de viteze manuala.

DSG nu ai cum sa o strici daca esti un sofer netalentat pe cand in cazul unei cutii manuale un sofer netalentat fie merge subturat, fie merge turat excesiv, fie schimba vitezele aiurea, fie strica turbina, fie merge cu mana pe schimbatoru de viteze si ii strica timoneria, fie ureaza prematur ambreiajul .. si lista continua

@Tomyro distributia pentru motorul respectiv se schimba la 90k km. De aia o vand aia ca sa ii faci tu distributia pe banii tai.

Urmatoarea teapa la un diesel echipat cu filtru de particule este la 120kkm cand de obicei se cere inlocuirea filtrului de particule, doar la aceasta operatiune scoti peste 1000euro ..

Detalii de intretinere gasesti la http://www.scribd.com/doc/2550644/Seat-Altea-Owners-Manual-English-2006-Version

Cu sau fara distibuite facuta de ei pretul la care vrei sa cumperi masina mie imi suna cam mare.

Vezi ca ceea ce ai scris "Consumul de combustibil. din oras: aproximativ 5,1 l/100km"

e gresit, probabil ca vroiai sa scrii consum inafara orasului.

In mod real cunsumul masurat de mine la Altea 2.0 TDI 140 cai din 2005, consum efectuat in conditii de iarna si cu motorina romaneasca este

5.9% extern, (utilizez extern destul de frecvent 90-110 si cu reprize la 140 km/h)

8.3% in oras (pe drumuri scurte in general mai mici de 4 km).

Media extern-intern la 1000km imi oscileaza intre 6.7 -7.7 % (repet in conditii de iarna)

Modificat de stegosaurus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@stegosaurus

Multumesc pentru raspunsul amplu.

Intr-un final, m-am linistit cu DSG-ul. Insa am inteles ca trebuie schimbat kit-ul de distributie oricum, chiar daca nu are 120.000 km. Dealerul respectiv m-a asigurat ca schimbul se face la 120.000, insa a mintit prin omisiune, uitand sa spuna si de limita de timp. Ar fi trebuit sa stiu, insa, de la Passat-ul TDI pe care-l am de 7 ani si cu care am fost aproape paranoic in privinta schimburilor de ulei/filtre/kit/etc...Am mai observat si ca discurile de frana de pe spate sunt cam spre sfarsit. Apoi nu sunt inca sigur ca proprietarul anterior a facut schimbul de ulei si filtru la DSG pana acum - va trebui sa iau la puricat caietul de service.

Prin urmare, incep sa devin foarte constient ca pretul e cam mare, desi ma lasasem convins in prealabil sa dau 12.200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai schimbatul kitului de distributie ajunge lejer in Germania la motorul asta de 2.0 litri cu material cu tot (pompa de apa, etc etc) la 800-900 de euro la un dealer Seat(VW, Audi, Skoda)...

Parerea mea este ca masina este bine echipata insa cam scumpa pt. anii ei; chiar acum am calculat pretul pe dat.de si imi iasa un pret de 8347 euro, bine, nu e un pret real, adica nu se ia in calcul si accesoriile montate extra pe masina(stadheitzung, folie geamuri etc etc). Uite linkul sa-ti calculezi singur pretul masinii: dat.de

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timpul recomandat de schimb pentru distributie este hotarat de catre fabrica in functie de tara unde a fost livrata masina si se seteaza si in computerul masinii, adica intervale de service Normale/Extinse.

Cu VCDS il setezi cum vrei tu, dealerul poate sa scrie orice vrea el...

Oricum, daca iei un sumar al masinii din ELSA (sa-ti dea dealer-ul pe baza VIN), acolo scrie cum sunt setate intervalele de service din fabrica, de regula pentru Germania sunt cu intervale extinse si schimb la 120.000Km.

Daca refuza, vezi la vagauto.com.

Motoarele BKD (m-am uitat pentru 2005) vin cu interval de 120.000Km in Germania, dar cu 90.000Km pentru UK, probabil pentru ca este traficul mai inchis, este insular, drumuri virajate, etc.

De fapt se mentioneaza intervale de service fixe.

Investigheaza mai bine si DSG-ul, vezi pe ani de fabricatie, nu te lasa dus de un simplu comentariu,

Daca omul a fost sportiv este probabilitate foarte mare ca sa ai probleme chiar si la productie 2008-2009.

Consumul este iarasi unul ireal, poate ceva adevar sa fie in Germania, in RO este mult mai sus.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut cateva sapaturi si lucrurile stau asa:

- ulei motor + filtre: la fiecare 15.000 km. Aparent, asta s-a facut la masina in cauza cu constiinciozitate;

- DSG ulei + filtru: la fiecare 60.000 km. Nu sunt sigur ca asta s-a facut. Va trebui sa ma uit pe cartea de service. La o prima vedere, n-am remarcat nimic.

- cam/timing belt: la fiecare 120.000 km sau 4 ani. Asta cu siguranta n-a fost facut.

- filtru de aer, fitru polen, filtru diesel: la fiecare 30.000 km. Nici despre astea nu sunt sigur.

- lichid de racire, lichid de frana: la fiecare 2 ani: nici asta n-a fost facut.

Prin urmare, va trebui sa insist in legatura cu kitul de distributie, DSG, coolant si lichid de frana. Daca nu obtin raspuns favorabil, cred ca renunt la masina, e si asa prea scumpa.

Multumesc pentru raspunsuri inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

A trecut ceva vreme si nu ne-ai mai zis nimica de masinutza ta ...

Eu am un Toledo acelasi an , cam aceleasi dotari (mai putin webasto).In plus mi-am pus pe el navigatie RNS510 OEM si boxe FOCAL.

Sunt momentan f multumit de el, mai ales ca am dat....6000 euro.

E adevarat, l-am luat cu 185mii la bord , acum are 205 mii si urmeaza sa ii fac schimbul de distributie.

Din ce am vazut pe forumuri, motorul BKD este unul din cele mai fiabile iar cutiile DSG din prima generatie sunt cele care chiar nu au avut probleme de-a lungul timpului...comparativ cu surorile lor de prin 2007-2008 sau cele din ziua de azi....

P.S I-am facut Ecotuning....acum am 150cp si un consum in afara sub 5% daca nu depasesc 120km/h...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecotuning ecotuning, dar doar 10 CP? La cuplu cat a adus in plus remaparea? E interesant ca tu cu atatia km nu ai probleme cu cutia DSG. Sunt multi care au probleme cu cutia de la cateva mii de km. Schimbul de ulei in cutie l-ai facut cand ai luat masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eco tuning inseamna ca masinii ii da doar citiva cai in plus (10 in loc de 30 normal) insa masina consuma la mers normal mai putin intre 0,5 si 1% .

La mine s-a simtit : am 3000km din care vreo 2000 facuti in localitate si un consum mediu de 5,6% ceea ce mi se pare super ok (e adevarat, e mangalia nu bucuresti...)

Mai e cineva pe topicul jurnal DSG care are masina tot cu atitia km si luata tot de atunci si nu a avut probleme cu DSG-ul.

Schimbul de ulei s-a facut mereu la 60.000 km. Si s-a facut cu ulei original, nu inlocuitori....

SI inca ceva: din punctul meu de vedere, la orice masina conteaza fantastic de mult cum ai grija de ea. Este normal la mine sa tina atit din moment ce s-a mers cu ea la modul protejat, fara bruscari si alte suprasarcini....

Pe de alta parte ma uit pe forumuri cum toti se chinuie sau se lauda ca au acel launch control.... iar dupa ce pleaca de citeva ori de la semafor in tromba se mira ca ii lasa ba una ba alta....

Daca de masina ai grija si nu o fortezi aiurea, are si ea grija sa nu te lase aiurea in drum...

Modificat de kye04
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate cu intretinerea, trebuie facuta la timp si cu piese si consumabile de calitate. Cat despre Launch Control, eu stiam ca motoarele diesel echipate cu DSG nu au aceasta facilitate, tocmai pentru a proteja cutia de socul care apare la plecarea de pe loc la turatii cu cuplu maxim. Oricum, e admirabil ca o masina de 6 ani nu are nici o problema cu cutia DSG. Ma tot gandesc daca merita sa iau o asemenea cutie, avand in vedere problemele multiple care apar in exploatare. E drept, daca ti-ai luat masina cu o anumita motorizare nu ai luat-o sa o folosesti batraneste, altfel iti luai 1.9 TDI sau 1.6 MPI, insa de aici pana la a fi primul la plecarea de la semafor intotdeauna e o distanta mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!