Jump to content

Probleme relanti 1.6 16V


tudor_85
 Share

Postare recomandată

Ce simtome are masina daca EGR e stricat?

CE Simtome are masina daca clapeta de acceleratie e stricata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si clapeta...tot asa face...... nu mai are nimeni idei sau propuneri?

Ai reusit pana la urma sa rezolvi problema? Eu nu am reusit. Ba chiar de cand mi-am pus doua boxe pe polita din spate face si mai rau. Imi vine sa inebunesc pentru ca dupa mine clar problema e electrica pentru ca e dependenta de consumatori, dar nimeni nu-i da de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am rezolvat problema.....doar ameliorat......am curatat senzorul de presiune aer de pe galerie, am curatat clapeta, bujii sunt schimbate acum 6000 km (NGK la 50 lei bucata), am schimbat regulatorul de tensiune din alternator ( verificat alternatorul si incarca f bine), injectoare curatate,sonde lambda testate, am curatat firul de masa al masinii, am curata bornele si clestii de la baterie, am curatat EGR-ul, am incercat si cu alta clapeta de acceleratie, filtre numai spun pt ca alea au fost schimbate primele, bateria este apropae noua adica are jumate de an, am verificat canistra de carbon (am spalat cu WD 40 supapa aia care tacane), furtunul de la servo-frana l-am verificat (nu este spart/ crapat desi atunci cand motorul este cald, daca "fac" pedale de frana turometrul urca pana pe la 1500-1700 RPM) si dupa toate astea am facut si 1 mil. de adaptari ale clapetei.

eu tind sa cred ca este vorba de o problema strict mecanica....AXELE CU CAME.....daca este ovala una din ele apare aceasta problema, toate belele apar numai cand deja motorul este cald, cat este rece nu este absolut nico problema si tind sa cred ca ar fi de la axele cu came, ar mai putea fi de la racordul flexibil, dar astea sunt doar banuieli (racordul flexibil la min este cam distrus si as vrea sa-l schimb dar nu stiu pe nimeni in Btotosani care sa se ocupe de asta si sa faca treaba buna).....inafara de un test de compresie am facut cam pe toate, masina merge bine, accelereaza bine cu exceptia acestui inconvenient destul de neplacut.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok hai sa zic eu ce am facut pana acum. Schimbat bujii - ngk, schimbat bobine inductie - OEM 200ron bucata, schimbat releu de tensiune - Bosch, schimbat punte de diode de pe alternator (si eu am fost la verificat cu alternatorul si mi s-a zis ca incarca bine, desi eu sunt de parere ca se poate mai bine).

Eu la inceputul anului am avut cureaua de distributie rupta si atunci am facut un schimb de supape, simeringuri supapa, garnitura chiulasa, full stuff. Deci daca ar fi probleme la axele cu came se vedeau atunci. Plus ca masina trage bine, si se aude bine motorul, ar trebui sa pacane ceva, sa piarda ulei etc. daca ar fi asa probleme. Mentionez ca problema asta o am de dinainte de ruptul curelei, deci nu are nici o legatura.

Am facut test de compresie dupa reparatii, nu e de acolo. Compresia e f buna la mine. 16 pe toti cilindrii.

Ai zis ceva de urcat la 1500rpm cand faci frana. Se mai intampla si in alt moment, sau doar la frana? A mea face ceva asemanator daca plec de pe loc usor pana pe la 1500rpm si apas ambreiajul. Ramane turata la 1500rpm cu toate pedalele ridicate si la punctul mort. Ca sa revina ori mai apas ambreiajul o data, ori ciupesc acceleratia putin. Nu face tot timpul, dar in aglomeratie e destul de enervant.

Interesant ca ai mentionat asta, poate gasim un punct comun la problema noastra.

Totusi trebuie sa fie o legatura intre consumatorii electrici si relanti. Daca iau toti consumatorii merge bine, sta relanti-ul ok. Daca tin piciorul pe frana (stopurile se aprind) sau daca pornesc faza scurta (la pozitii nu face) sau daca pun pozitii cu caldura pe 2 incepe sa o ia razna. Legatura e prea evidenta si totusi....

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turatia motorului urca numai cand fac pedale si intradevar uneori patesc si eu chestia cu ramasul pe la 1500 RPM, si variatia relantiului intradevar dispare la oprirea consumatorilor.......dar parca dupa ce opresc toti consumatorii dupa un timp incepe usor acea variatie.....( sau poate doar mi se pare). In concluzie sa o ia dracu ca numai stiu ce sa-i fac.....poate o sa-i schimb racordul flexibil, daca gasesc unul care se baga si care se pricepe......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e, dispare pe moment sau apare mai t

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand se scrie "simptome".

Ca sa-ti raspund strict la intrebare. Daca una dintre ele e defecta sigur o sa ai eroare si o sa sti. Nu o sa poata nimeni sa-ti insire o lista clara de simptome. Daca te documentezi putin doar intr-un program gen Autodata asupra defectiunilor posibile vei vedea ca la majoritatea pe lista de posibile cauze este si clapeta de admisie si EGR.

Asa, orientativ doar, fara sa acopar toata gama de simptome, daca EGR nu inchide bine vei avea relanti neregulat din cauza gacelor recirculate care intra in motor. Clapeta daca nu functioneaza corect o sa iti dea si ea relanti neregulat, intarzieri in acceleratie, lipsa de putere, blah blah.

Mai bine zi-ne ce probleme ai si incercam sa te ajutam, la obiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt aprinse EPC ESP si check ,la relanti balbaie intre 700-1000... si nu se accelereaza maxim pana in 3000 de ture... cam asta pot sa va spun...am fost la mecanic si a zis ca ma costa 1000 RON si o face... dar nu mi-a zis ce e stricat... clapeta am curatato e ca noua la EGR nu m-am uitat...NU stiu ce sa zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o diagnoza.....de obicei cand apare EPC este o problema de ordin electric.......eu cand am curatat clapeta am rupt un pic mufa care vine bagata in clapeta si a trebuit sa o schimb. Am schimbat mufa prin taierea firelor si izolarea acesttora, neizolnad bine firele a aparut chestia de care spui tu, EPC aprins, mers al motorului putin neregulat si nu puteam accelera peste 3000 de ture. Am desfacut firele le-am izloat si nu am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut o diagnoza dar nu pot sa va zic exact ...ceva legat de EGR si clapeta de acceleratie,mai zicea si ceva de sonda lambda dar nu stiu exact... astea 3 ar fi problema si nu stiu ce sa fac,ori sa le schimb ori nu stiu....eu vreau sa schimb prima oara EGR poate o fi de la el... si dupaia clapeta...VREAU SA VA MAI INTREB CUM E NORMAL SA FACI O ADAPTARE PENTRU CLAPETA DE ACCELERATIE? CU MOTORU CALD CUM E NORMAL?STIU CA DOAR TREBUIE SA SCOT BORNA + SA IMI ZICA CINEVA MAI CONCRET...MULTUMESC ANTICIPAT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E important sa stim ce erori sunt. Mai scaneaza o data si salveaza erorile, dupa care posteaza-le aici. Ca sa iti dau un exemplu, daca ai eroare la EGR ca ai "insufficent flow" atunci trebuie sa-l cureti bine si sa-i faci adaptare. Daca ai eroare de "short to plus" atunci e ceva in neregula cu mufa, cabluri sau chiar e stricat el. Nu te arunca sa cumperi EGR aiurea. Nu se strica asa usor.

Cat despre adaptarea clapetei, de la wiki ross citire:

"There are certain test conditions that must be met before doing a TBA:

  • No DTC's in the Engine Controller
  • Battery voltage at least 11.5 V
  • Throttle must be at idling position (keep your foot off the gas pedal)
  • Throttle body part must not be dirty (carbonized).
  • Coolant temperature must be between 5 and 95C
  • If fault codes were cleared cycle the ignition off and back on prior to running Basic Settings."

Cel mai simlpu se face cu Vag-com-ul. In anumite cazuri se adapteaza singura daca scoti bornele de la baterie 30 min, iar la prima pornire tii contactul pus vreo 30 sec inainte de a-i da la cheie.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cine este din constanta si poate sa imi faca si mie o adaptare a clapetei de acceleratie cu vag-com... Contra cost binenteles,masina nu mai merge de loc si nu pot sa ajung cu ea la service.Am incercat chestia cu borna de la baterie dar nu merge ... nu stiu ce sa i mai fac... poate ma ajuta cineva cu vag-com.Multumesc Anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cand cedeaza clapeta de acceleratie, nu mai poti accelera. Sta motorul la relanti si atat + martorul epc aprins pe bord. Patit, schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pei la mine se accelera pana la 2000-3000/Rpm... o fi stricata clapeta? sau egr?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

neckerman, fa o diagnoza, spune-ne si noua ce iese, si poate putem sa te ajutam mai mult. numai dupa "o fi aia sau aia" nu vei putea primi rezultate sau sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am o problema daca cineva poate sa ma ajute.am un seat toedo din 2001 1600ccm 16V cod motor AUS ,cand pornesc motorul la rece 2-3 min relantul se variaza foarte mult chiar se si opreste motorul cite odata,dupa 2-3 min isi revine si merge OK.am curatat clapeta,EGR si nu stiu ce sa mai fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ai curatat clapeta de aer si EGR ai facut adaptarile necesare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ m.imi problema asta am avut-o si eu la golful meu cu acelasi motor 1.6 16v AUS si de vina a fost prima sonda lambda, adica aceea din comprtimentul motor, inainte de catalizator! a fost arsa rezistenta ce o incalzeste, si la rece, la prima pornire din zi, de exemplu dimineata oscila relantiul si uneori se si oprea cum zici si tu, abia dupa 1 minut 2 mergea normal, iar pe urma nu mai avea nici o problema pina dupa o stationare mai lunga! dupa ce am schimbat-o si-a revenit, nu am mai avut probleme! dar ar fi indicat sa mergi sa iti faca cineva o diagnoza sa sti mai exact! in bord nu ai aprins martorul de check engine, pt ca la mine era?

Modificat de george.o
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am curatat clapeta am facut adaptarea ,a doua zi a mers normal a treia zi iarasi a inceput problemele,am pus si pe tester si da problema cu sonda de la galeria de admisie,si da problema si cu egr-ul,si cu sonda lambda si se aprinde si martorul la bord.am observat daca daca pornesc si nu merge rotund scot firul de la egr si revine daca pun inapoi firul iarasi face probleme.egr-ul am curatat.cat costa lambda sonda de care zici?si mai exact unde este sonda acea?cred ca si la mine asta e problema ca am verificat si sonda lambda nu lucreaza la relantin

cum se adapteaza clapeta,am si eu wag-com dar nu prea stiu sa lucrez cu ea daca pti sa dai ceva explicatii.mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda asta se afla chiar intre motor si radiator, cum deschizi capota si te uiti in fata motorului, este asemanatoare cu o bujie dar din ea pleaca niste fire, este infiletata in galerie, uita-te atent nu ai cum sa nu o vezi! pe mine m-a costat apoximativ 500 de lei NGK pe original, dar mi-am montat-o eu, nu e mare lucru, iar in legatura cu egr-ul nustiu ce sa sfat sa iti dau, dar s-ar putea sa aiba legatura una cu alta! pentru adaptare clapeta da o cautare pe forum ca este un topic despre curatarea si adaptarea ei, si sfatul meu ar fi sa te duci la un specialist care a lucrat mai mult cu vag com-u!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si poti sa masori sonda lambda daca e defect sau se vede pe el ca e ars?mersi pt sfaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca e defecta se vede cu vag com-u! cu ochiu liber nu iti poti da seama :lol: , si mai este o metoda de masurare daca nu ma insel da trebuie demontata si abia apoi masurata cu niste instrumente (osciloscop, sau scopmetru daca nu ma insel) , da nu cunosc procedura si numa un profesionist o poate face! da mai simplu un meserias bun si vag com! :icon_thumleft: numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, colegi de suferinta!

Am problema asta cu relantiul de vreo 3 ani si nu am avut erori pana recent pt sonda lambda 1 pe care am schimbat-o dar in afara ca am scapat de eroare nu am rezolvat altceva. Am o lista cu verificarile de pana acum:

1. clapeta schimbata si adaptata

2. EGR schimbat

3. bujii

4. filtru benzina+aer

5. injectoare curatate

6. senzor temperatura apa

7. bateria

8. suport motor stanga

9. distributie

10. evacuare ok

As vrea sa verific din vag-com: bobina, MAF, injectoare, vacuum, pompa de aer secundar, pompa benzina....

M-am uitat sa nu am aer fals, furtune crapate si pare ok

Ce valoare trebuie sa am la relanti din fabrica si unde se modifica in vag?

Problema asta ma DISPERA pt. ca stiu cum poate sa mearga masina asta dar de atata timp merge ca un tractor....si nu are decat 102000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare cu respect pentru toti membri si vizitatori acestui forum.

Detin o masina vw golf4,variant,1.6,16v AZD,1j5,benzina,2001.Dupa ce am cumparat masina toate mergeau cum trebiue dar a trebuit sa ii schimb ulei toate filtrele si distirbutia.Am schimbat tot numai ca dupa schimbarea distributiei la prima cheie motorul avea oscilatii mari de relati.Dupa punerea pe tester (test care nu a dat nici o eroare)si alte citeva curse test si-a revenit.Aceste variatii de relati mi-au aparut si alta data pina am observat ca aceasta apare dupa oprirea functionarii aerului conditionat.Uneori variatii mari de relati alteori vatiatii mai putin sesizabile si toate dupa oprirea functionarii aerului.Ca pina am sesizat cind ,de unde,de la ce ,un urma la ce am aceste fructuatii de relanti am schimbat si sonda lambda la recomandarea unor ,,specialisti''

La diacnoza nu am alte erori cecit cea cu gaze nearse in catalizator si chek engine aprins .L-am resetat dar chiar daca este aprins sau stins nu simt nici o diferenta adica masima merge bime.Am facut 9000 de km de la schimbarea distributiei.Cred ca scap si se acest chek engine dar dupa ce scap de fructuatiile astea enervate.Dece spun asta pentru ca la o diacnoza la clapeta de acceleratie mi-a dat o alta setare(mai mult aer)dar avind aceste variatii in urma folosirii aerului acestea erau foarte mari si chiar duceau pina la oprirea motorului.An revenit la setarile normale si fructuatiile de relati sunt mai mici.dupa ce vin de la drum opresc aerul si apar fructuatiile o turez si se stabilizeaza o turez din nou si la revenire relantiul iar variaza.Mentionez ca am curatat clapeta de accelerarie si am schimbat bujiile (NGK).

Astept sfaturile voastre deoarece nu stiu ce sa mai cred.Cind mi-a schimbat distributia mi-a schimbat si altceva ma intreb???

Astept sfaturile vostre deoarece la mecanic cind te duci ,am observat la TOti mecanici(din zona,,, ca pot sa-i bag pe toti in aceiasi oala) te duci cu piesa te intelegi la pret si o schimba ca daca te duci cu o astfel de problema multi nu stiu alti spun ca nu se baga la masini cu probleme asa cum ma pasat mecanicul care mi-a schimat distributia,,,la ati te costa cel putin 2000 ron si banuesc ca tot nu o rezolva.De caceia va cer sfatul a sa-i spun mai i-a caut-o tu acolo zi vezi si chimba daca nu e bun.E dureros sa spun asa dar majoriattea asa sunt,clientela destula asa ca repara ce vor cum vor si mai ales in functie de de nestinta proprietarului care devine victima.

Salutare cu respect pentru toti membri si vizitatori acestui forum.

Astept raspunsurile voastre si sa nu uitam ca traim unde traim si parca nu vreau sa ma invat minte .

Multumesc!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!