Jump to content

Probleme relanti 1.6 16V


tudor_85
 Share

Postare recomandată

am fost astazi la un alt electrician si a spus ca alternatorul este ok, am facut si o scanare, totul merge in parametri optimi. Electricianul a spus "sa caut in alta parte", nu de la alternator este problema......In situatia de fata ar trebui sa ma invat cu ea asa desi nu prea pot. Acea cadere a turometrului de 2 mm si implicit variatia relantiului apare in special atunci cand aprind farurile sau pornesc aeroterma, cand pornesc AC-ul totul revine la normal......Am scos astazi de la aternator mufa care vine bagata in redresorul de tensiune (nus exact cum se cheama) iar relantiul tot asa facea....

post-61370-0-16175400-1304685185_thumb.j

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa faci ce ti-am zis cu bornele de la baterie? Scoate-le si curata-le bine cu spray WD40 si strange-le bine la loc. Poate ne dam seama impreuna ce au masinile noastre, insa a mea nu mai face chiar asa de rau dupa ce am curatat bornele.

LE: Am gasit un topic asemanator pe vwvortex. Acolo se recomanda verificarea conexiunilor eletrice, inclusiv cele de masa si pierderile de curent.

Modificat de gabyte00
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

E normal ca cand pornesc masina sa stea turata la 1100 vreo 1 ,min jumate si apoi scade la 900.? kiar daca ii cald afara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oky ms frumos. o mica intrebare. pe timp de vara are ceva daca bag apa normala fara antige? trebuie neaparat apa distilata ?

Modificat de Bursasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apa distilata fara antigel nu are ce rau sa faca.Antigelul ajuta doar iarna.Important e sa nu uiti in octombrie de el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca am vazut pe undeva printr-un manual ca si vara trebuie antigel in motor. Protejeaza la coroziune radiatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

slasher & gabyte00 nu vi se intampla sa va dea in nas masina cand motorul este cald ? intreb pentru ca si eu ma regasesc intre simptomele descrise de voi pentru masina din semnatura. Am observat stationand ca mi-a picat si mie acul turometrului pentru o secunda. Presupun ca acelasi lucru se intampla si in mers iar din cauza asta isi da in nas.

Recent i-am schimbat distributia si filtrele iar la scanare nu primesc nicio eroare. Ce este mai deranjant ca atunci cand masina este calda trage mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salut silviu_ben !

vroiam sa te intreb cum ai rezolvat problema ta cu variatiile de relanti, pentru ca aceeasi problema o am si eu cu golfu 4 din 2000 1.6 benzina 100 CP.Daca ai rezolvat problema imi poti detalia si mie cum ai rezolvat-o? Multam anticipat! :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Variatiile de relanti se realizeaza deobicei datorita impuritatilor depuse pe clapeta de acceleratie inclusiv pe partea inferioara a clapetei. Am avut si eu aceasta problema. Am dat jos clapeta, am curatat-o si nu am mai avut probleme .

Este si un DIY daca nu ma insel la 1.6 16v AZD daca nu ma insel.

Este intalnita des problema asta. Eu pe ideea asta cu clapeta as merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clapeta nu are absolut nicio problema (in cazul meu), pt ca a fost curatata cum trebuie si adaptata de 1 mil de ori); aceasta variatie de turatie este sesizabila numai cu motorul stand la relanti (relantiul variaza atunci cand am aprinse becurile.....pozitie, stopuri de frana sau ventilatorul pornit). Toata aceasta frumoasa oscilatie de relanti si cu toate cazurile expuse mai sus, are loc dupa ce s-a circulat cu masina aprox 10 min. Daca opresc unul sau toti consumatorii expusi mai sus variatia relantiului dispare, daca pornesc AC-ul, din nou totul dispare simtindu-se o variatia de relanti dar fffff slaba, insesizabila. Cu toti consumatorii porniti la borne am 13.91 V.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut si eu variatii din astea (1.6 16v AZD), am vb cu multa lume si m-am hotarat sa schimb EGR-ul. L-am schimbat si au disparut variatiile alea.

Cat despre curatare nu am putut sa-l curat deoarece benzina e mai "tare" si ramane pe peretii aia din interiorul valvei EGR.

Dupa montare si verificare in soft, mi-a dat o singura data eroare la sonda 1 lambda. Dupa ce s-au resetat toate erorile din log, nu a mai facut probleme.

Dar si cu schimbarea acestei valve EGR, cateodata cand e pornita clima si e la relanti se observa la ureche o usoara variatie, dar nu si in sistem. Cum opresc clima, cum dispare acea usoara variatie.

Cu toate acestea, eu am 153.500 km si am gasit pe un forum din germania "o regula" cum ca la 160.000 trebuie schimbate sondele lambda. Ele sunt cam usturatoare la fel ca si EGR-ul dar astept sa fac 160.000 si le voi cumpara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut! am si eu un golf 4 1.6 16v, si dimioneata cand il pornesc timp de vreo aproximativ 30 de secunde imi variaza turatia, motorul fiind la relanti, aproape da sa moara pe urma se accelereaza din nou toate astea cu motorul rece. dupa ce plec cu el nu mai am nici un fel de problema merge normal, pina il pornesc a 2-a zi. Care ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am o bora 1.6 16v AZD + GPL. Am exact aceeasi problema ca cea descrisa de cel care a deschis topicul. Mentionez ca masina prezinta aproximativ aceleasi simptome si pe benzina si pe GPL . Pe GPL totusi trepidatiile sunt mai dese si mai pronuntate. Turometrul sta de obicei la 750 insa cand incepe sa trepideze scade pana la 500 poate chiar sub.

Nu face mereu asa...are momente dar nu am reusit deocamdata sa imi dau seama ce determina aparitia trepidatiilor. Cred totusi ca are legatura cum spunea si cel care a deschis topicul cu temperatura motorului si cu temperatura de afara. Cand este foarte cald se intampla mai des.

Am distributia recent schimbata si bujiile la fel. Inainte sa schimb bujiile se intampla sa trepideze pana se oprea. De cand am schimbat bujiile nu s-a mai oprit dar tot trepideaza cateodata.

Daca cineva a gasit rezolvare la aceasta problema va rog impartasiti. Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu problema mea. Inainate de a merge la service am scos bateria, am curatat cu smirghel+WD 40 masa care vine prinsa de caroseria masinii, bornele si clestii care prind bornele bateriei.

Astazi am fost in service iar si a fost masurata tensiunea la bornele bateriei cu toti consumatorii porniti (AC, faruri), tensiunea masurata la borne a fost de 12.99 volti, cand era accelerata tensiunea urca la 13.90V; in urma constatarii am ajuns la concluzia ca trebuie schimbat regulatorul de tensiune al alternatorului si sper acu sa scap de aceasta problema sacaitoare. Penultima data cand am fost in service si cu toti consumatorii porniti aveam o tensiune de 13.90V.....nu stiu care este explicatia dar sper ca o data ce schimb regulatorul sa nu mai am probleme. Am sa va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate si prin alternator sunt ceva defecta cum ar fi colectorul mancat de carbuni pe un arc de cerc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ! Am avut si eu o problema asemanatoare cu masina mea, trepidatii la ralanti, problema a fost o bobina de inductie care avea mici intreruperi, nu mi-a venit sa cred ce simpla a fost rezolvarea .Precizez ca inainte am dus-o pe la tot felul de meseriasi ,mi-a mancat zilele cateva saptamani, au scanat-o, dar...Cauta pe cineva cu un program vag actualizat.Daca ai o bobina noua, incearca sa le schimbi pe riand, poate ii dai de cap.Succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

revin cu vechea problemuta destul de stresanta. Am schimbat regulatorul de tensiune, am curat masa care vine prinsa de caroserie, am curatat bornele bateriei si tot variaza relantiul......adica o treaba destul de stresanta......acul de la turometru cade 2 milimetri apoi urca (in mai putin de o secunda).....Am facut cam tot ce mi s-a recomndat pe forum. Alternatorul incarca perfect. Becul cu bateria din bord ramane aprins un pic dupa ce pornesc.

Am curatat clapeta de acceleratie si EGR (mai putin teava EGR-ului, mecanicul vietii), bujii schimbate, injectoare curatate, filtru aer si combustibil aprox 5000 KM. Bobinele dupa cum am inteles eu de pe forum ori merg ori nu merg deci nu cred ca ar fi vreo bobina. Scanat cu VAG si nu are nicio eroare. Nus ce dracu sa-i mai fac.

Este destul de stresant acest relanti, in sensul ca se simte f bine cand stau la semafor sau in general cand stationez si ma aflu in masina. Cand dau drumu la AC dispare simtindu-se ff slab. Daca gaseste cineva rezolvare la asa ceva va rog postati aici. Va multumesc.

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la scanare,ai intrat si pe canalele de missfire sa vezi counterul daca inregistreaza ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am facut eu scanarea.....a fost facuta de altcineva.........am sa ma duc sa-i spun sa faca un scan si pe canalul missfire

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe 14 si 15 in Engine sunt cilindrii iar pe 16 counterul daca mai tin bine minte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am reusit sa fac ceea ce spuneti voi (scan-ul am sa-l fac maine si revin cu detalii) dar o alta treaba enervanta este legata de servo, adica atunci cand invart volanul repede pe loc scade turatia f tare si motorul parca vrea sa se opreasca (dar nu se opreste), parca nu are aer nus ce dracu are. Cand o accelerez brusc stand pe loc se aude avansul( un sunet metalic) iar motorul nu reactioneaza din prima.

Am si o skoda de 101 cai dar aia nu face asa, (toate problemele expuse mai sus); atunci cand o accelerez (Skoda) se aude cum trage aer prin clapeta de acceleratie,la golf se aude zanganitul ala de clapeta sau de avans, ca si cum s-ar infunda motorul, si dupa aia se accelereaza (sunetul aerului tras prin clapeta lipsind cu desavarsire). Masina trage f bine (Golf) dupa ce depaseste acea ezitare de parca nu iar veni aer, ulei nu consuma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut scanarea pentru missfire si totul este ok.....poate fi bolnava clapeta de acceleratie?......simtomele unei clapete defecte sunt cele descrise de mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am descoperit ceva si incerc sa merg pe aceasta pista numai ca nu prea am cunostiinte despre aceasta problema. Cand scot furtunasul de la "vacum" (furtunasul care vine bagat intr-o supapa de la capatul rampei injectoarelor) relatiul devine stabil, cand il pun la loc incepe sa oscileze iar; cand apas pedala de frana incepe sa oscileze din nou. Momentam am lasat scos futunasul iar relantiul se comporta f bine. Poza care vorberste de furtunas.

Supapa de care vorbesc, in care vine bagat un furtunas subtire imbracat intr-o pasla .

post-61370-0-16752300-1317141698_thumb.j

Modificat de slasher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!