Jump to content

Eberspacher BN2


SKULLMAN
 Share

Postare recomandată

Hello,

Am achizitionat un Siroco de brotac, din pacate incomplet.

Nu are tevile de dus si adus aerul in el, precum nici evacuarea si nici butonul de pornire al instalatiei.

Aveti careva informatii utile despre piesele lipsa, buton pornire , etc??

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi o adresa de mail pe pm sa iti trimit manuale. Nu ai vreo pompa de benzina in plus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: ..da, cauti pozele la topicurile ,,dedicate'' si iti faci (rost) :blah_: . Am o poza, daca ceri, pun. :icon_thumright:

Am postat in acelasi timp, doi. IO raspund autorului. :icon_thumright:

Modificat de LIVIU/RATB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

liviu, hai sus cu poza daca e relevanta... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-mi o adresa de e-mail la care poti primi niste documentatie pt BN2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treci pe la mine pe la birou :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

mai, nu mai gasesc schemele. cu BN2 :sly:

care stie unde erau bagate schemele cu cartile de BN2????

sa dea un linc, pliz. :emthup:

mersi. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..a luat cineva un BN2, cu toate butoanele, inclusiv cu asta- care are temporizator. :icon_thumleft: .

..n'am mai auzit sa aiba cineva :dry: ..Sau.. mai are cineva?? :icon_confused: ? ce face butonul asta?? :icon_bounce:

post-1207-0-56379800-1318535223_thumb.jp

post-1207-0-06484200-1318535251_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu nu are temporizator. Poate este un model mai vechi. Ideea e ca la toate jucariile astea, dupa ce il opresti, ventilatorul trebuie sa mai mearga un timp (parca la BN2 3 minute) ca sa raceasca camera de ardere. Poate la asta era folosit. Ai gasit schemele pe care le cautai? daca nu, da-mi un pm cu adresa de mail, sa ti le trimit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..da, am cautat si gasit niste (alte) scheme si chestii...

..mnu, temporizatorul, ca si la BA6, opreste alimentarea dupa un timp, reglabil... ele, toate, mai merg un pic dupa disparitia flacarei...si fara boton d'ala... nici al meu n'are boton d'asta..

//oricum, sunt mai multe modele...toate BN2... fiecare cu mersul ei...

-asta de la care am pus poza, cica a inceput sa mearga ok, dupa testari... va merge cu o petarda de ML...

..am retinut, cand e, iti dau de stire sa trimiti alea... thnks!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functionarea ventilatorului dupa incetarea arderii este comandata de un termostat aflat pe corpul sirocoului cu un fel de sonda in (sau langa) camera de ardere.

Temporizatorul are rostul de a tine sirocoul pornit o perioada de timp, tinand cont ca la brotac si typ3 sirocoul se foloseste (oficial) doar pana la incalzirea motorului, cand teoretic sistemul original de incalzire incepe sa faca fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine. Adica e nasol. :tuktuk: Cum sa facem sa NU mai opreasca temporizatorul dracia??

...alta intrebare acum: daca ala, regulatorul de presiune e bul(sh)it, putem pune noi oare o chestie, o piesa cu shtutz de intrare-iesire combustilibil si cu un shurup in mijloc, sa reg(u)leze debitul??? ca asta de pe divaiz ii da un timp amestec bun apoi face ceva si-l ineaca :tuktuk: ... la desfacere, din cauza statului :blah_: (degeaba..) o membrana era cam tare... marog, daca regulatorul se strica, putem face noi piesa de care zic?? :Computer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Temporizatorul de pe buton nu are legatura cu "internele" sirocoului. Exista butoanele alea cu temporizator (unele sunt mari, cubice, au in interior un mecanism cu arc de ceas, altele arata altfel, etc) ce inchid sirocolul dupa un timp presetat. Alea pot fi inlocuite cu succes cu un buton normal , ordinar, etc, pe care sa-l manevreze soferul (adica sa-l inchida dupa cat timp considera el).

ATENTIE: acel temporizator nu este un "OFF" general, al alimentarii sirocoului, ci inchide un circuit de comanda al unui releu al sirocolului. Dar el poate fi inlocuit de un comutator manual, fara temporizare. Trebuie doar studiata schema.

2. Termostatul de pe sirocol cu rol de protectie, pooate fi considerat o componenta interna a sirocolului si este ca o sonda, aflata in "aval" de camera de ardere, si este conectat la "creierul" sirocolului (sistemul de relee ). Rolul lui este acela de a opri sirocolul in cazul in care nu este detectata flacara, de a mai invarti elicea sirocolului pana la scaderea temperaturii in camera de ardere la o valoare sigura, si probabil si la alte chestii.

3. In configuratia de fabrica , sirocolul sta conectat la un + permanent . Intrerupatorul/temporizatorul comandate de utilizator sunt conectate la un sistem "automat" de comanda, insa nu taie total alimentarea sirocolului.

Termostatul ala din sirocol (de la pct. 2) e o chestie interna, asa cum e bujia incandescenta sau elicea turbinei, ca sa zic asa - utilizatorul nu are nici o treaba cu el, iar in cazul functionarii corecte acel termostat nu iti da nici o bataie de cap.

Observatiile mele:

In forma sa originala, sirocolul ala este un lucru foarte bine gandit si sigur. Eu am unul instalat corect pe una din masinile mele si intr-adevar functionarea lui este facila si comoda.

Daca e nevoie sa faceti improvizatii (din cauza ca aceste aparate sunt foarte vechi, nu se mai gasesc componente, etc) , studiati bine sistemul, intelegeti cum functioneaza, si dup-aia ganditi-va daca modificati o componenta SAU un sistem - altfel spus, fie facem o componenta care sa aiba exact acelasi rol ca cea initiala in sistemul gandit original, fie anulam tot si facem un sistem de la 0 ( sa zicem unul fara automatizari, in care operatiile sunt cotrolate de sofer, prin butoane independente).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

elkan peter emil

in cazul in care regandesti de la zero.. presupun ca trebuie regandit chiar tot adica alta bobina de inductie alta bujie etc.?!?!?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..da, alta bobina de inductie ( nu e pe sirocou..da' ce conteaza???), alta bujie, alt motor, alta caroserie :icon_cheesygrin: ..numa' sa fie aceeasi marca! :icon_bounce: .. schimbat de la zero!

..cum am zis, schimbam o piesa care, se pare, nu mai face ce trebuie..din pacate... :icon_redface:

..ps- ce zici tu la punctu' doi nu ezixta pe modelul asta de care vorbim... :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..ps- ce zici tu la punctu' doi nu ezixta pe modelul asta de care vorbim... :icon_confused:

Daca vorbim de "Eberspacher BN2" in mod sigur are. Uite in poza tipului asta: e piesa cu "putza" din mijlocul pozei - http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=646387 . Te pot ajuta sa faci una "de la 0" , daca vrei.

Are si BA6, daca nu ma insel, dar arata altfel: fig. 12 din poza asta: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/1977eberspacher_ba6_repair_manual/7.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mnu. :sly:

termostatu' de care zici acolo, ca opreste SIROKKO -ul, e intr-o cutie transparenta, si daca nu porneste dracia, adica nu simte flacara, il opreste. (-are un suici pe lateral).. daca ,,chestia'' nu are flacara in 3 minute, il opreste...

..mai e un termostat, ala cu tija, care intra in gaura :king: in el, si care OPRESTE BUJIA daca are flacara acolo... daca nu are flacara sau dispare NU IL OPRESTE ci ii da curent sa se incinga, iar. :icon_idea: ... in momentu in care VREI SA-L OPRESTI, pe SIROKKOU, deci nu singur de capul lui, si tragi de un boton, piesa de care zici mai lasa motorul sa mearga pana se raceste ,,chestia''..

nevermind..sa vedem ce facem cu restul...

Modificat de LIVIU/RATB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cutia transparenta e partea de comanda/releele ce opresc toata dracia - termostatul e ala cu putza. Deoarece prin definitie un termostat trebuie sa aiba si o parte ce "simte" temperatura , pt. a-si face treaba. Termostatul cu putza "returneaza" 2 valori - 0 sau 1. Respectiv, daca camera de ardere este rece el este deschis, daca camera de ardere este fierbinte este inchis. Pragul de temperatura este undeva intre 60-80 grade Celsius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..bai, io am altceva.. stii ca sunt mai multe modele, la mine in carte scrie ca acolo, in cutie e un termostat care opreste divaizu' daca nu ia foc in el, dupa 3 minute.. ASTA il opreste, deci...Termostatul ala de care zici, nu opreste nimic, in afara bujiei, daca ia foc inauntru ,,chestia''..

da', cum am zis, nevermind, adica nu conteaza ce trancanim aici, acum, daca nu-l facem sa mearga..am zis la telefon,treabacu alimentarea.. ,,secvential-moderata, cu impulsuri inegal structurate''.. :alien:

Modificat de LIVIU/RATB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

buna am un sirocol si eu la un bmw 320d 2000 nu am telecomanda la el ce as putea sai fac, ca sa functioneze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NTZ'!!!! :dry: .. nu ma bag la alea cu telecomenzi... au radiatziii :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Chestie: nu stiu care din voi a ,,sexperimentat'' un sirocou ebersp. dar am pe cineva care are unul montat - BN2, si care nu functioneaza incontinuu mai mult de aproximativ 35-40 minute...

.Am cetit intr-o carte despre BUS T2, ce descrie o dr.. aaa.. o chestie d'asta, ca sunt facute cu temporizator si ca ar fi programate sa functioneze cam pana se incalzeste motorul. Vorbesc deci, de un BN2 simplu, fara chestii electronice..

DECI: voi ce stiti despre timpul de functionare??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai tot zis...temporizarea e din buton, ala are ceas in el. Am avut un buton ce tinea 15 minute, dar cred ca sunt si de 30 minute, pare mai logic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..poate... omul zicea c'a urmarit BENZINA si dupa timpul mentionat de mine, din furtunul scos din ,,injectorul'' de benzina, curgea tot mai PUTINA benzina... ceva gen ca regulatorul de presiune ar fi redus SINGUR presiunea... cunm naiba?? la alea de trab sau barcaz nu e nimic de genul asta... sunt mai simple...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!