Jump to content

Clapete admisie 3.0 V6 - Probleme (Touareg 7L)


FLIRTY
 Share

Postare recomandată

Salut

Am un Touareg v6 3.0 TDI 2007 ,77000km si mi s-a aprins check engine .Am fost cu ea la reprezentanta vw in bulgaria si mi-a zis ca trebuie schimbate motorasele + clapetele din stanga si dreapta si ca ma costa vreo 1200 euro.

Apoi am fost la Bucuresti la un service si au zis ca mi-o fac mai ieftin si s-au apucat....

Am fost vreo cinci zile la rand si tot se aprinde becul cateodata a durat chiar cateva ore pana s-a aprins.

Mi-a schimbat intai un motoras au zis ei si mi-au curatat clapetele prima data si de atunci pe partea stanga cum te uiti la masina n-au mai fos probleme (bank1) dar pe dreapta au tot aparut (bank2)ultima oara mi-a dat piesa aia cu clapete jos si mi-a schimbat o tija metalica cu trei ''banuti'' pe ea cu una de la un audi a6 dar dupa cealalta parte si au mai si modificat-o un pic la polizor....offf .Nu stiu ce sa mai zic ca initial nu i-am conditionat cu nimic la pret si nu le-am cerut sa faca economie sau altceva dar acum le-am dat si vreo 3 000 de lei si cred ca degeaba.Nu stiu ce sa mai fac sau daca astea se pot repara fara sa se schimbe cu unle noi si originale!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Din pacate acei 3000 ron i-ai dat cam degeaba. Se putea repara doar daca tija era uzata si era sarita de la locul ei. Daca e dusa dpdv electric (adica tija nu e sarita) singura solutie este inlocuirea ansamblului complet motoras+clapete. Motorasul de pe aceste clapete nu se schimba pur si simplu, ci motorasul nou trebuie adaptat cu un dispozitiv special, sanse de reusita la aceasta adaptare fiind foarte mici. Deci, ca sa nu mai ai acele erori solutia este cam scumpa: doua clapete de admisie cu tot cu motorase noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut! In urma cu cateva zile mi-a aparut pe bord eroarea "EXHAUST WORKSHOP". In urma unei dignoze cu Vag Com ul am constatat urmatoarea eroare:

005445 - Throttle Valve Controller: Malfunction

P1545 - 002 - Lower Limit Exceeded Freeze Frame:

Fault Status: 01100010

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 53

Mileage: 105788 km

In urma acestei erori am constatat ca si oprirea motorului este cam brusca, asemanatoare cu oprirea unui motor diesel vechi. Initial am considerat ca aceasta clapeta necesita o curatare( si chiar era nevoie ), fiind plina de funingine aproape pietrificata. Dupa ce am curatat-o am zis sa verific si partea electrica si cea mecanica, constatand ca un pinion(vezi foto) are dintii rupti. Aceste pinioane nu se gasesc de cumparat separat, este nevoie de o clapeta noua. Codul clapetei este: 4E0 145 950 C - la Volksparts a costat 1.100 RON. Am inteles ca problema cu pinioanele tocite este destul de frecventa la motoarele 3.0 TDI si la cele de 2.7 TDI montate pe Audi. In speranta ca poate voi ajuta si alti colegi, postez cateva poze din timpul demontarii - montarii clapetei cu ceva instructiuni:

1. Demontati capacul motorului

2. Scoateti joja de ulei altfel va incurca la desfacerea surubului de jos

3. Desfaceti cele 3 suruburi cu cheie Torx 27

4. Desfaceti colierul furtunului

5. Scoateti mufa; pt a scoate mufa trebuie intoarsa putin clapeta cu spatele spre fata masinii pentru a avea acces mai usor

6. Montati totul la loc in ordine inversa

7. Stergeti erorile cu Vag com

Dupa montajul clapetei noi si stergerea erorilor, eroarea "Exhaust Workshop" si martorul din bord au disparut, iar oprirea motorului se face normal, fara nici cea mai mica trepidatie.

post-23329-0-29847400-1338230881_thumb.j

post-23329-0-93992900-1338230891_thumb.j

post-23329-0-44622700-1338230902_thumb.j

post-23329-0-37551900-1338230909_thumb.j

post-23329-0-58148000-1338230916_thumb.j

post-23329-0-84848300-1338230926_thumb.j

post-23329-0-62408900-1338230937_thumb.j

post-23329-0-04035700-1338231053_thumb.j

Modificat de Baddboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Aia nu e clapeta de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte de a induce lumea in eroare, invata engleza: Throttle body cum se traduce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul are dreptate, aceea nu este clapeta de acceleratie.Motoarele diesel nu au asa ceva.

Din cate stiu eu aceea este anti shudder valve, si foloseste la obturarea admisiei in momentul opririi motorului din cheie. Are ca rezultat o oprire fara scuturari a motorului.

Al doilea rol ar fi ca asigura oprirea motorului din cheie in cazul ruperii axului turbinei , cand uleiul ajunge in admisie si apare autoaprinderea (se tureaza la maxim motorul pana consuma tot uleiul).

PS: In engleza Throttle = a obtura, a "gatui". Este clapeta dar nu de acceleratie. :)

Modificat de Andrei18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.piesemasi...leratie-touareg

http://www.meat-dori..._products/89066

si cei de la volksparts au numit-o tot clapeta de acceleratie. Andrei18, daca ai etka, atunci cauta codul piesei pe care eu am schimbat-o la masina. Nu se numeste anti shudder valve. Se numeste throttle valve.

PS : De obicei motoarele diesel PD ( Pompe - duse ), intr-adevar nu au clapeta de acceleratie.

PS 2: Rog un moderator sa schimbe titlul daca se considera ca am gresit denumirea piesei. In fond eu am vrut sa ajut si alti colegi

Modificat de Baddboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci cum este pana la urma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

D-le felicitari pt munca depusa si fotografiile postate, poate o sa fie de ajutor cuiva (eu credeam ca cei cu Touareg au bani de service, dar aici intervine si pasiunea care nu are limite)

post-25908-0-22141400-1338452779_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul este foarte util, nu numai pentru cei cu motorul de 3.0. Si eu suspectez ceva probleme la acea clapeta, asa ca-i multumesc autorului.

Cu privire la disputa lingvistica, carcotasii cam au dreptate. in limba noastra asa se traduce cel mai des, dar este incorect. Cel mai corect ar fi sa i se spuna clapeta de admisie, ca de asta se ocupa.

In limba engleza, throttle se numeste orice loc care prezinta o gatuire. Astfel veti gasi throttle valve si la evacuare, desi cred ca e clar ca n-are treaba cu acceleratia acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, clapeta de admisie ar fi corect. Clapeta de acceleratie este doar la benzina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca ma intereseaza direct, am sunat la Volksparts si m-am lamurit:

- la 1100 ron este clapeta de acceleratie

- la 1700/bucata sunt cele doua clapete de admisie

Nu stiam de ce la service imi spuneau ca e mai bine sa le schimb pe toate trei odata pt ca daca a picat una vor pica si celelelte curand.

Sper ca am fost de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- prima este clapeta de admisie, care are rol in regenerarea filtrului de particule, antishudder sau de protejare a motorului cand o ia pe ulei, cum s-a mai sus.

- celelalte doua sunt motorasele clapetelor swirl, in numar de 6 (clapetele) la acest motor.

Daca tot despre astea vorbesti, eu zic sa nu le schimbi inca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapetele de admisie pica de obicei pe la 100k km. Intr-adevar fiecare dintre cele doua costa 1.700 lei la volksparts

D-le felicitari pt munca depusa si fotografiile postate, poate o sa fie de ajutor cuiva (eu credeam ca cei cu Touareg au bani de service, dar aici intervine si pasiunea care nu are limite)

Multumesc pentru apreciere si pentru poza de pe google :)). La Augsburg Militari unde am fost cu masina au numit-o clapeta de acceleratie, de aici confuzia. Au numit clapete de admisie cele doua de pe fiecare parte a V-ului. Iti dai seama ca nu a fost o problema de bani pentru schimbare, chiar am vrut sa fac acest DIY in speranta ca poate voi ajuta si pe altcineva care are aceeasi eroare ca si mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut,

Desi acest topic e cam parasit, cred ca sunt destule probleme cu aceste clapete. Va rog sa-mi spuneti daca aveti cunostinta despre fiabilitatea kitului de reconditionare de pe ebay.

http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-VW-2-7-3-0-TDI-V6-Intake-Inlet-manifold-complete-repair-kit-set-a4-a6-a8-q7-/121271773002?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c3c5c674a

Vrea sa cumpar 2 bucati si sa scutesc astfel multi bani platiti pe colectoare complete noi.

Jocul mare in axul orizontal al acestor clapete poate influenta consumul care la mine este exagerat (20l/100km 80% Bucuresti) de mare?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

este ok, asa am citit, o sa il iau si eu cand voi avea probleme. Eu sunt norocos la 175k inca nu am probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat eu. Inca nu le-am montat pe masina, dar la prima vedere pare un plastic cheap. Si nici nu cade bine pe gaurile din carcasa.... Deci trageti voi concluziile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sunt mai bune alea care le face colegul tau ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le-am cumparat si eu si astept sa-mi gasesc timp pt inlocuire. Lagarele de plastic sunt cu bavuri de la turnare dar plasticul nu pare prost. In 5 min le-am curatat de "mustati" si arata perfect. Cu polonezul de le vinde pe ebay se poate negocia pretul daca se cumpara 2 seturi. Eu le-am luat la 1.140 lei cu transport cu tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ieri am reconditionat clapetele si studiind piesele uzate am constatat ca nu sunt diferente notabile de calitate fata de cele AM luate de mine. Nu ma pot pronunta daca aceasta operatiune va influenta consumul de carburant. Toata lucrarea care a durat 2,5 ore a necesitat scule obisnuite si abilitati tehnice de nivel mediu.

Modificat de camsonat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si sunt mai bune alea care le face colegul tau ?

Din punctul meu de vedere da.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

Care ar fi impactul nerepararii (la timp) a acestor clapete ?

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consum usor marit, masina nu mai trage la fel de bine, poti merge cu ele asa mult si bine daca nu te deranjeaza aspectele enumerate, dar eu consider ca pentru 200 euro cat costa kitul de reparatie nu merita, eu inca nu am probleme la 202k.

Modificat de Baddboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!