Jump to content

Cum sa-ti intretii masina..


C.T.C.
 Share

Postare recomandată

M-am gandit ca multi dintre noi nu facem o analiza corespunzatoare masinii atunci cand vine vb despre intretinere, cu atat mai mult cu cat ne aducem aportul "dupa ureche". Aici avem cateva sfaturi reale despre cum sa ingrijim masina personala :

Autoturismele sunt niste masinarii complicate care trebuie sa fie ingrijite cat mai bine pentru a le pastra in cele mai bune conditii si in siguranta.

*

Nu ignorati nicio problema indiferent de natura acesteia. Daca nu o puteti rezolva de unul singur, duceti masina la un service specializat unde sa i se puna diagnosticul corect ca sa fie reparata. Daca primiti instiintare ca trebuie sa va prezentati din nou la service din cauza unei probleme din constructie, mergeti degraba. Reparatia va fi suportata de importator.

*

Respectati perioadele si datele de service asa cum au fost ele stabilite de constructor.

*

*

Sa nu credeti ca masina dvs. este sigura si ok din punct de vedere tehnic pentru urmatorul an doar pentru simplul fapt ca a facut ITP-ul.

*

Verificati periodic blocul de lumini. O puteti face fie in propriul garaj, fie parcand masina in fata unui zid de beton pentru a nu fi nevoiti sa coborati de fiecare data sa vedeti daca luminile functioneaza.

*

Verificati presiunea in pneuri cel putin o data pe luna, inclusiv la roata de rezerva. Respectati presiunea recomandata de constructor si schimbati-le in cazul in care sunt foarte tocite.

*

Completati periodic lichidele de parbriz, frana, ambreiaj si directie, uleiul si lichidul de racire, dar nu le umpleti exagerat. Nu asteptati sa fiti avertizati de martorii de bord.

*

Cand doriti sa verificati nivelul uleiului, parcati masina la nivelul solului si faceti acest lucru doar cand motorul este rece. Pentru o „citire” corecta a nivelului de ulei, joja trebuie scoasa si stearsa bine cu o carpa.

*

Inlocuiti stergatorul/stergatoarele uzate. Altfel, murdaria va fi intinsa pe tot parbrizul in loc sa fie stearsa, iar daca acest proces se repeta riscati sa zgariati parbrizul.

*

Reglati duzele de apa cu ajutorul unui ac pentru a va asigura ca jetul va fi aruncat pe parbriz si nu pe acoperisul masinii sau chiar pe luneta.

CUM SA VA MENTINETI MASINA IN CELE MAI BUNE CONDITII

V-ati gandit vreodata ce s-ar putea intampla daca ceva se strica la masina dumneavoastra? Consecintele pot fi foarte grave, asa ca este vital sa va pastrati masina in cele mai bune conditii. Verificarile sunt usor de facut, insa daca nu sunteti increzatori sau priceputi, faceti un drum la service si cei de acolo va vor ajuta.

IN FIECARE SAPTAMANA...

* Verificati starea cauciucurilor

Studiati cu atentie flancurile pneurilor (este vorba despre zona vizibila de pe partile cauciucurilor). Daca vedeti o neregularitate cat de mica, mergeti la un service specializat pentru a verifica toate rotile. Verificati suprafata care intra in contact cu soseaua cu ajutorul unui aparat special care masoara adancimea santurilor de jur-imprejurul cauciucului. Daca pneul este foarte tocit, nu numai ca va puneti in pericol integritatea dvs, ci si pe cea a celorlalti participanti la trafic, pentru ca masina nu va mai avea aceeasi aderenta si, implicit, va fi mai greu de manevrat. In plus, distantele de franare vor creste in mod dramatic, ceea ce sporeste pericolul accidentelor.

* Verificati presiunea in pneuri

Faceti aceasta operatiune cand cauciucurile sunt reci si cu masina parcata la nivelul solului. Daca nu aveti un dispozitiv special, mergeti la cea mai apropiata benzinarie care dispune de compresor, asta pentru ca un drum mai lung atrage dupa sine incalzirea cauciucurilor si, implicit, o citire incorecta a presiunii. Presiunea corecta este cea recomandata de constructor si este trecuta in cartea tehnica a masinii sau imprimata pe un sticker lipit pe interiorul capacului rezervorului de combustibil. Daca presiunea este scazuta, aduceti pneul la nivelul corect, iar daca presiunea este peste nivelul recomandat, in mod evident mai dezumflati roata.

LA FIECARE DOUA SAPTAMANI...

* Verificati nivelul uleiului

Daca sunteti acasa si motorul este rece, operatiunea se realizeaza in cateva secunde. In cazul in care abia ati ajuns, opriti motorul si lasati-l sa se raceasca timp de 10 minute. Odata racit motorul, scoateti joja, o stergeti bine cu o carpa, o reintroduceti in baia de ulei, iar in final o scoateti si puteti citi corect nivelul uleiului. Nivelul corect al uleiului este dat de doua semne de pe joja. Un nivel satisfacator va fi undeva intre cele doua semne, insa ideal este ca nivelul sa fie cat mai aproape de semnul de „maxim”. Daca este nevoie sa adaugati ulei trebuie sa desfaceti capacul, care este separat de joja, si turnati ulei pana la nivelul recomandat de constructor, care este trecut si pe majoritatea bidoanelor de ulei, bineinteles in functie de fiecare marca si model. Niciodata nu umpleti peste masura si aveti grija sa nu varsati, pentru ca astfel riscati ca acesta sa se aprinda in momentul in care porniti motorul.

IN FIECARE LUNA...

* Verificati lichidul de frana

Inainte de toate, localizati rezervorul cu lichid de frana – cartea tehnica a masinii va va ajuta (de regula, acesta este la motor, pozitionat in partea stanga sau in partea dreapta). Identificati cum se masoara lichidul de frana - de regula pe peretele rezervorului este un semn care indica pana unde trebuie sa completam. Daca lichidul este putin sub nivelul minim, turnati lichid de frana pana la nivelul indicat. Daca nu vreti sa va complicati, mergeti la un service. Daca faceti operatiunea de unul singur, folositi intotdeauna lichidul recomandat de constructor si aveti grija sa nu varsati pe maini sau pe caroseria masinii – este extrem de coroziv! Daca descoperiti ca lichidul este mult sub nivelul minim, sub nicio forma nu incercati sa plecati cu masina la drum! Mai bine sunati la depanare.

* Verificati lichidul de racire

Operatiunea se face doar cand motorul este rece. Mai intai localizati rezervorul si analizati nivelul lichidului cu ajutorul semnului de pe vasul de plastic. Daca este nevoie sa completati, desfaceti usor capacul si turnati antigel pana la nivelul indicat de semn. Folositi intotdeauna concentratia corecta apa-antigel, in functie de anotimp, si nu uitati sub nicio forma sa turnati antigel. Acest lichid impiedica apa sa se imprastie in conditii de ger si chiar sa distruga blocul motor. Daca masina dvs. necesita completari periodice, este clar ca undeva exista o scurgere de lichid de racire si, in consecinta, va trebui sa mergeti la service pentru remedierea acestei probleme.

* Verificati lichidul de spalat parbrizul si stergatoarele

Mai intai localizati vasul pentru lichid de parbriz. In acest caz, nu trebuie sa respectati intocmai ceea ce scrie la cartea tehnica a masinii – pur si simplu umpleti vasul ori de cate ori se goleste (de regula, capacitatea acestui vas este de 3 litri). Daca stergatoarele lasa dare pe parbriz, incercati sa le stergeti cu o carpa imbibata intr-un amestec de apa si otet. Daca murdaresc in continuare si mai si scartaie este clar ca s-au uzat si trebuie inlocuite. Este indicat sa schimbati si bratul, nu doar cauciucul.

* Verificati luminile

Sunt cateva lucruri de care trebuie sa tineti cont pentru ca blocul de lumini sa functioneze corect. Primul dintre acestea este ca trebuie sa va asigurati ca farurile sunt curate. Apoi trebuie vazut daca toate becurile sunt bune – puneti contactul si verificati toate lampile. Avand farurile aprinse, verificati becurile de semnalizare, faza de intalnire si faza lunga. Eventual, rugati pe cineva sa va ajute atunci cand verificati luminile de frana si nu aveti altceva de facut decat sa apasati de mai multe ori pedala de frana. Pentru a verifica becurile de marsarier, cuplati cutia de viteze pentru mersul cu spatele. Daca sunteti singur, parcati masina cu spatele in dreptul unui zid si, alternativ, apasati pedala de frana si cuplati in marsarier. De asemenea, verificati ca lentilele sa nu fie crapate sau sa nu se fi infiltrat apa in interiorul blocurilor optice. In ambele cazuri pot aparea probleme.

Daca mai aveti si alte sfaturi legate de cum sa intretii masina, va rog sa postati aici. Orice idee este binevenita :D

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si app de intretinerea in anotimpul rece, gasim multe tehnici ce fac diferenta intre ceea ce trebuie sa facem cu adevarat . Un real ajutor

1. D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms man, app de "Incalzirea corecta" habar nu aveam ca trebuie lasate parasolarele in jos pt o mai rapida uscare a parbrizului. Foarte tare, maine dimineata cand o sa plec o sa fac intocmai :)))

..sa vedem timpii de reactie a circuitului de aer :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Aveti idee cum spal masina pe dedesubt? Am fost la tara si am ramas blocat efectiv in noroi..avem spalatorii si ma refer la cele automate, care baga jetul pe sub masina? :)

Modificat de C.T.C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee cum spal masina pe dedesubt? Am fost la tara si am ramas blocat efectiv in noroi..avem spalatorii si ma refer la cele automate, care baga jetul pe sub masina? :)

Heh, ma gandesc ca daca sunt in Targu Mures atunci cu siguranta ca trebuie sa fie si in Bucuresti..la spalatoriile automate gen "tunel" sunt programe speciale (de ales) care iti pot spala sasiul masinii (adica pe sub ea) iar la spalatoriile manuale..ei bine n'au decat sa se aplece mai mult si sa intinda pistolul acela de spalat si pe sub masina..sa o curete bine..!

Bafta ! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti idee cum spal masina pe dedesubt? Am fost la tara si am ramas blocat efectiv in noroi..avem spalatorii si ma refer la cele automate, care baga jetul pe sub masina? :)

Heh, ma gandesc ca daca sunt in Targu Mures atunci cu siguranta ca trebuie sa fie si in Bucuresti..la spalatoriile automate gen "tunel" sunt programe speciale (de ales) care iti pot spala sasiul masinii (adica pe sub ea) iar la spalatoriile manuale..ei bine n'au decat sa se aplece mai mult si sa intinda pistolul acela de spalat si pe sub masina..sa o curete bine..!

Bafta ! :icon_thumright:

ms man, o sa ma interesez la o spalatorie automata. Nici acum nu am ajuns..:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Stiu eu spalatorie tip tunel ! Nu garantez ca face ce.ti trebuie, dar poti intreba :)

La statia de metrou Aurel Vlaicu, este o benzinarie LUK-OIL. gard in gard cu ei, este acea spalatorie.

N.am spalat niciodata masina acolo, merita sa vezi daca ti.o face asa cum doresti.

Daca nu, catush de cat poti sa o faci singur, la OMW, nu la spalatoriile automate, la cele la care.ti faci masina singur fix cum vrei :)

Ca solutie extrema ar fi sa o ridici si pe cric la OMW.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, mersi pt info.

Intre timp am vandut masina insa am fost la spalatoria din XXL Fundeni. Am ales un program special cu astfel de spalari inclusiv spalare sasiu, insa surpriza la iesire (nu am putut sa nu ma uit) ..nici macar scutul de la motor nu a fost atins ..cred ca m-au pacalit :)))) si au bagat alt program si mi-au luat banii pe X spalare, sau chiar atat poate.

Dar recomand ceea ce ai spus si tu, cea mai buna solutie este sa o faci singur, ridicata pe cric pt astfel de evenimente :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cum sa intretii vopseaua masinii

Odata cu aparitia vopselelor moderne pe baza de apa vine problema degradarii vopselei.

Cu un atac constant de la ploi acide, expunerea la ultraviolete,excremente de pasare, sare rutiera, gudron si lovituri de piatra vopseaua este, cu siguranta sub un atac violent.

Deci, ce puteti face pentru a proteja vopseaua de la acest prejudiciu?

Foliile de protectie sunt destul populare si multe vin sub forms de kit-uri cu bucati pretaiate la forma masinii tale. Acestea sunt de obicei amplasate sn zonele de risc ridicat si pot fi foarte usor eliminate in cazul in care s-ar deteriora. Aceasta este probabil cea mai bună optiune, mai ales dacă aveti o mulţime de calatorii pe drumuri rapide(autostrazi) sau de tara unde sunt mai multe sanse sa vopseaua sa fie deteriorata de pietricele.

Foliile sunt taiate dintr-un plastic rezistent si sunt clare. Folia este aleasa pentru flexibilitatea care o ajuta sa se muleze pe formele masinii si reprezinta o bariera eficienta impotriva ciobiturilor cauzate de pietre. Ea este taiata pentru a se potrivi panourilor de pe masina dvs., astfel incat nu vor fi urme de imbinari vizibile.

Impachetările in autocolant fac masina sa arate fantastic si sunt o modalitate buna de a proteja vopseaua. Desi nu este cu adevarat conceput pentru a proteja vopseaua impotriva loviturilor de piatra,autocolantul va rezista si loviturilor de pasare, pietrisului rutier si celor mai multe zgarieturi minore.

Multe vehicule off road vin cu o vopsea mult mai groasa in jurul pasajelor rotilor si in apropiere de praguri.Audi Allroad este un bun exemplu. Deoarece este greu sa se potriveasca cu aceasta vopsea mai groasa, veti gasi de multe ori ca o culoare contrastanta este utilizata.

O metoda simpla, care ar trebui sa faca parte din rutina de intretinere a fiecarui proprietar auto este aplicarea unui strat de ceara(Wax). Ceara ajuta la protectia UV, reducand decolorarea cauzata de lumina soarelui. Se formeaza, de asemenea, o bariera impotriva excrementelor de pasari.

Un proprietar norocos care isi ceruia masina la fiecare cateva saptamani a fost victima unui atac cu vopsea.Stratul de vopsea nedorit s-a spalat usor,iar ceara a protejat vopseaua originala. Asta arata ca ceara nu ar trebui sa fie subestimata ca si protectie pentru vopsea.

Mai exista si varianta unei huse pentru capota.Acestea vin in diferite forme si culori si se potrivesc perfect pe masina. Arata un pic ciudat,dar este o metoda preferata de foarte multi conducatori auto.

Husele pentru capota sunt adesea utilizate in comertul auto,in timpul transportului vehiculelor pentru a pastra aspectul de showroom al vopselei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!