Jump to content

Biodiesel


Ignition
 Share

Postare recomandată

Este vorba de un fiat doblo 1.3 multijet la 98.550 km mai precis si cumparat de nou... mers numai cu biodiesel 100%... daca am pus 30 litri de motorina de la peco. Toti mecanici au facut "bascalie" si tot nu le vine sa creada ca am facut atati km si arata asa de bine motorul.

O sa desfac saptamana asta si turbina sa vad daca si ea este asa de curata.. voi revenii cu poze.

Nu mai da quote la postul anterior pentru ca este interzis de regulament!

Foloseste "add reply" sau "fast reply".

Multumesc!

aryes13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Administrator

Am sters iarasi aproape doua pagini de posturi OFF TOPIC...

Este a doua oara in nici o luna de zile cand VA ROG FRUMOS sa reveniti ON TOPIC!

Terminati cu acuzele si jignirile personale pentru ca o discutie plina de asemenea invective denota DOAR lipsa de educatie si bun simt.

ATAT!

Oamenii civilizati pot purta o discutie (fie ea si in contradictoriu) fara a ajunge la jigniri si acuze personale.

Daca nu "coborati cu picioarele pe pamant" ma vad nevoit sa aplic regulamentul si sa acord warning peste warning pana va reveniti! :) :Driver:

In plus, la urmatoarea situatie de acest gen acest topic va fi inchis si inchis va ramane.

Multumesc pentru intelegere! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca se vor folosi din ce in ce mai mult combustibilii alternativi .

O alta varianta in afara biodiesel-ului ar fi uleiul vegetal . Am gasit pe net o firma care face conversia motoarelor TDI in vedera functionarii cu ulei vegetal .

http://www.elsbett.com/ro/tehnologia-de-co...ndamentale.html

Din cate vad acolo insa trebuie avut grija intrucat citez" Motorul, sistemul de injectie si instalatia electrica a autovehiculului trebuie sa fie in perfecta stare. Daca aceasta conditie nu este indeplinita sau daca autovehiculul a folosit biodiesel, atunci NU PUTEM garanta conversia"

Acuma'...de unde poate sti un posesor de transporter sau de turism care face mii de km pe an daca s-a mers cu bio-diesel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu uleiul simplu e si mai tricky decat cu BD. Chestia e ca uleiul simplu neprocesat are vascozitate mult mai mare decat motorina, si ori iti mananca injectoarele ori nu se pulverizeaza bine in cilindru si face o gramada de necazuri din cele mai serioase.

Pt a functiona bine motorul trebuie asigurat ca motorul este alimentat doar cu ulei pre-incalzit, si doar cand si motorul este cald.

Asta inseamna instalarea unui sistem cu rezervor separat, instalatie de incalzire pe traseul de alimentare, si grija mare ca alimentarea cu ulei sa se faca doar dupa incalzirea motorului si sa se opreasca inainte de oprirea motorului a.i. sa nu ramana ulei in partea comuna a instalatiei de alimetare (pompa, conducte, injectoare) care sa fie folosit rece la urmatoarea pornire.

In plus uleuil folosit trebuie curatat f. bine de impuitati si apa.

Se poate si asta, se si face cu succes, dar aici deja trebuie dedicare adevarata in exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar!

Varianta asta este utila pentru cei care au masini ce parcurg rute interurbane ( de minim 80-100 km ) sau pentru cei care au masini agricole sau motoare ce ruleaza ore in sir.

Aici se prezinta varianta in care se foloseste ulei special produs cu aceasta destinatie insa din ce am mai vorbit si cu Alextz mai anul trecut :) exista pozibilitatea (cel putin intr-un demo facut de Discovery Channel) utilizarii de ulei alimentar folosit (ceva de genu' ...astept la fast-food pana schimba uleiul si il colectezi dupa care il conditionezi si il pui in rezervorul special destinat).Ce-i drept in acel demo se folosea un mercedes w-124 care e o masina la care tolerantele admise la uleiuri si carburanti este mult mai mare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, trebuie schimbate injectoarele. Vad ca in poza este un motor PD. Oare la cele cu pompa de injectie, mai trebuie schimbate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tradus de google a iesit cam asa un extras din PDF-ul aferent unui passat 1.9 tdi 85 kw :

De

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zice nimic si avand in vedere ca un asemenea kit costa pe la 1500 euro nu prea vad unde ar intra injectoarele custom-made in acest pret .

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are sens sa ne gandim la BIODIESEL decat in situatia in care l-am gasi peste tot, ar fi mai ieftin decat motorina iar masina pe care o conducem poate folosi(asta sa spuna producatorul) BIODIESEL. Acest combustibil cred ca va ramane multa vreme o utopie.

Modificat de BOMBANITORUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In judetul Calarasi este cel putin una langa Lehliu ce produce biodiesel de peste 1 an.Mai am un cunoscut ce s-a inhamat la un proiect cu fonduri europene in acest sens. Cred ca in 2 ani isi va alimenta flota cu biodiesel ...cat despre alimentarea cu ulei vegetal e cu totul altceva.

Sa nu facem confuzie intre ulei vegetal si biodizel

Uleiul de rapita este materia prima pentru obtinerea biodizelului care este alt produs ce merge pus in rezervor fara a face modificari masinii.

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul de rapita este materia prima pentru obtinerea biodizelului care este alt produs ce merge pus in rezervor fara a face modificari masinii.

E bine ca merge la tine, ca la mine pe capacul de la rezervor scrie clar ca nu am voie sa pun. Din cate am auzit sunt foarte putine masini care se preteaza la asa ceva, poate la cele mai vechi. Ma refer evident la situatia in care nu trebuie sa modificam nimic la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zice:

Air filter change interval every 60.000 km / 2 years

Fuel filter change interval with bio-diesel every 30.000 km

Fuel filter change interval every 60.000 km

Brake fluid change interval every 2 years

Engine oil and filter change interval during each service according to interval display

Interior filter change interval every 30.000 km / 2 years

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa zice:

Fuel filter change interval with bio-diesel every 30.000 km

Fuel filter change interval every 60.000 km

Nu stiu unde zice si ce zice, cum spuneam pe capacul de la rezervorul masinii(TDI-A4 B8) scrie pe interior un singur lucru "not for biodiesel".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari la toti.

Am si eu o intrebare: am un Golf 3 TDI din '94 si circa 400 litri de ulei alimentar uzat (de rapita cred). Pot folosi uleiul in combinatie cu motorina, dupa o filtrare a uleiului, fara probleme ulterioare asupra motorului sau fara modificari sau alte instalatii. Oricum ma gandeam sa folosesc uleiul doar dupa ce se mai incalzeste vremea pentru a evita problemele cu vascozitatea uleiului. A mai folosit cineva asemenea combinatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca merge, dar mai bine lasa pana vine vara. Sau, baga 80 % motorina, si restul ulei. Ar fi bine sa iti faci si un preincalzitor, cu o bujie incandescenta.

Daca vrei mai multe detalii, PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://journeytoforever.org/biodiesel_svo.html

Niste amatori scriu aici ca merge. Ideea e ca trebuie sa reduci vascozitatea uleiului cat mai mult . Eu as avea mare grija cu partea de filtrare a uleiului ca daca raman balauri in suspensie se vor opri in filtrul de motorina si il vor colmata cat ai zice "ulei".

Eu unu as incerca la o masina cu pompa rotativa.

O.T.

Am vazut cum se filtreaza vinul cu niste pompe de inalta presiune si niste filtre groase de 1 metru si am ramas impresionat de cate chestii se pot retine in filtru dintr-un vin care aparent e limpede ca lacrima asa ca da-ti seama ce rezulta din uleiul in care s-au prajit aripiarele crocante :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

cand am fost ultimata data la mol sa pun motorina, de unde pun deobicei, mi-a aratat pe capacu de la rezervor semnul de biodiesel taiat si mi-a zis ca nu poata sa imi puna motorina din aia mai ieftina la 35500 pentru ca e biodiesel si motoru e facut din aluminiu ... e un tdi pd de 105 cai pe un passat din 2008. in consecinta am pus motorina mai scumpa de 38000 ... care e situatia reala ? help me ! :icon_thumright: ... am fost la petrom de exemplu si am vazut ca nu este un singur tip de motorina ... sper sa nu ma fi uitat eu aiurea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Man, la ORICE pompa diesel daca nu ma insel au adaugat cam 5% de biodisel deci un procent asa de mic nu are cum sa afecteze negativ :icon_thumright:

Daca gresesc sa ma corecteze cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu in momentul de fata sunt 4% BD in toate sortimentele de motorina.

Toti constructorii de masini permit pana la 5%. In plus nu exista niciun TDI facut din Aluminiu, si daca ar exista n-ar avea nicio problema cu biodieselul din cauza asta.

Deci, bogdan, tipul de la pompa te-a tapit fie cu intentie fie doar pt. ca e mai prost decat permite legea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce e cu aluminiul, cert e ca pe capacul de la rezervor apare intradevar biodiesel taiat si pe pompa cu motorina de 3.55 RON scria biodiesel si de asta nu stiu ce sa cred. oricum ms pt raspuns si mai astept si alte pareri :icon_thumright: eventual daca ar trebui sa ma mut la alta benzinarie, desi nu am avut probleme cu MOL`ul pana acuma...

am cautat acuma pe net si e clara treaba... la toate statiile contine acuma motorina un procent de biodiesel, deci cu alte cuvinte mi-am cam luat teapa, ai avut dreptate. din ce am citit, nici nu cred ca exista biodiesel propriuzis in Romania, doar eventual daca te duci la McDonalds si cumperi ulei prajit de la ei :D si mai ai dreptate si cu aluminiul, chiar daca ar fi facut, biodieselul ataca cauciucul si nu aluminiul :D

Modificat de bogdan788
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat ca scria 'biodiesel' pe pompa... n-am mai intalnit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o diferenta majora intre biodiesel si ulei - virgin sau uzat. Ca regula, daca amestecati ulei - de orice fel - cu motorina, in orice cantitate semnificativa - sa zicem peste 10% - scurtati serios viata motorului.

Biodiesel este obtinut prin "cracarea" - respectiv scurtarea lanturilor uleiului. Este mult mai apropiat de motorina, dar tot nu l-as baga in motor in cantitati mari. In cantitati mici face bine. actioneaza ca un lubrefiant.

Cat despre filtrarea uleiului uzat in conditii de amator, mai bine pauza. In plus, separarea apei, corectia PH-ului si separarea contaminantilor lichizi nu se poate face la nivelul la care sa fie OK pt tolerantele din pompa sau injectoare.

Asa ca pana nu o sa traim in conditiile din "Mad Max" nu cred ca e cazul sa faceti experimente pe motoarele voastre. Pe TDiClub este povestea unuia care a facut un motor atat de zob incat iti venea sa plangi. S-a datorat mersului cu WVO si economia nu a compensat motorul. Reparatia a fost prin inlocuirea integrala a motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salutare,

Astazi am citit si eu acest topic, eram la servici, si in drum spre casa m-am oprity la Metro am luat cel mai ieftin ulei la bidon de 5 L (19 lei) care l-am gasit si am facut o proba pe un MB w123 din '79. Nu am bagat uleiul direct in rezervor ca sa nu risc o infundare generala, si am pozitionat bidonul sub capota de la motor, am tras furtune direct de la pompa in bidon, si i-am dat drumu. In prima faza nu s-a intamplat nimic, deoarece pompa era plina de motorina inca, dar dupa vreo 3 minute nu s-a mai auzit nici un injector, si a inceput sa scoata un usor fum alb care mirosea a fast food. Am fost foarte placut impresionat sa vad cu ochii mei ca chiar merge. Am decis sa dau o tura prin oras sa vad si performantele, din punct de vedere al puterii motorului nu am simtit nici o diferenta, merge la fel doar cu ceva fum alb in spate care mirosea a cartofi prajiti, sau poate chiar mai rau, a fast food... Am facut o oprire de vreo 30 de minute. La pornire am avut ceva emotii pentru ca a trebuit sa las demarorul mai mult pana a pornit motorul. De aceasta data au fost necesare cateva accelerari succesive pentru ca sa ramana la relanti, altfel murea.... A fost necesar sa-i maresc ralanti-ul w123-ul are aceasta optiune din habitaclu. In rest s-a comportat perfect. Am ajuns acasa, si cu motorul pornit am schimbat furtunele inapoi pe motorina din rezervor. In aproximativ 3-4 minute au reaparut pocniturile clasice de injectoare tipice pentru motoare asa vechi, si a inceput sa se tureze. Am redus ralanti-ul si gata. Banuiesc ca ralanti-ul a trebuit sa-l maresc datorita vascozitatii marite a uleiului fata de motorina, iar treaba cu fumul alb cred ca tot de acolo provine, fumul alb insemnand ardere incompleta. Cu uzura si distrugerea motorului nu cred ca se poate distruge mai ales unul de tip vechi, ca al meu, pentru ca nu are turbo, nu are nici un senzor, nici macar clapeta de aer, e un diesel brut si simplu. Cu motoarele mai noi, sincer nu as baga asa ceva in echipamentele mult mai fine ce echipeaza un motor din zilele noastre. Eventual un ulei garantat de vreo firma ca este pentru asa ceva, la care sa se vada clar ca are specificatiile motorinei, si nu are cum sa distruga pompe, injectoare, si sa aiba depuneri pe turbine, sau mai stiu eu unde. Oricum a fost o experienta interesanta si poate ajuta pe careva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!