Jump to content

Ce secrete ascunde Climatronicul.


voinea
 Share

Postare recomandată

Imi cer scuze daca sunt off-topic, dar vreau sa intreb ce numar are canalul principal si subcanalul si numele masurii indicate in care imi arata temperatura pe care vreau sa o reglez,asa cum vine setat din fabrica? Masina pe care o detin este un golf V, an 2007? Vreau sa stiu chestia asta deoarece vreau sa setez sa-mi arate viteza actuala(km/h) la climatronic si vreau sa stiu cum sa-l setez inapoi adik la faza de reglare a temperaturii. Multumesc anticipat :)

Modificat de alex SPD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pentru cei care nu au codurile de la climatronic , am refacut o compilatie in romana gasita pe forum - la care am adugat cam tot ce se mai putea adauga - si care e valabila pentru platforma A4 ( VW Passat , VW New Beetle , VW Golf IV , VW Bora , VW Lupo , VW Polo , VW Golf III , Passat (-1994) ) :

Pentru platforma A5 ( Golf V , Touran , Passat B6 , Octavia 2 ) acesta este documentul - postat initial de colegul Gorrocs - privitor la codurile climatronicului existent pe modelele enumerate mai sus :

Ambele documente sunt in limba romana si au mai fost postate si in urma cu 9-10 pagini .

Le-am sters de acolo si le-am repostat aici atat pentru cei care nu le-au vazut pana acum cat si pentru cei care ... nu vor sa le caute .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Documentele alea ar fi bune sa apara ca un antet pe fiecare pagina sa nu mai intrebe lumea toata ziua de ele. Sa apara ca la poll.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, doar ca am si eu documentul, am citit topicul (pe sarite) am gasit si am luat documentul :)

Dar eu nu inteleg daca ma pun si setez climatronicul sa-mi arate viteza(km/h) atunci care este si cum se numeste setarea initiala, cea care imi arata temperatura pe care o doresc sa o am in masina in grade celsius? Este cumva codul canal principal:5, subcanal:0 ''Temperatura teoretica aer iesire SX'' sau revine la setarea initiala daca dau Econ pentru exit? Imi cer scuze daca inteleg mai greu, si sper ca nu am deranjat pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

In afara de schimbarea din grade C in grade F, indiferent la ce canale umbli la climatronic, setarile de baza NU se schimba. :vaidecapulmeu:

Acele canale sunt pentru a-ti oferi posibilitatea de a vizualiza cativa parametri fara sa folosesti un tester (VASS, VagCom, etc).

La unele din setari chiar ai posibilitatea sa "te joci" cu ele, dar odata cu iesirea (apasarea ECON) din meniul diagnoza, setarile revin la cele de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult aryes13, informatiile au fost de mare ajutor :vaidecapulmeu: Am inteles acum :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care nu au buton de ECON (ca si in cazul meu :ceuameni: ) la golf V, butonul care trebuie apasat este AC + AER SUS.

Atasez si niste poze cum este la mine si sper sa va fie de ajutor. :biggrin:

dsc03875o.th.jpg

dsc03876zeb.th.jpg

Sa ne auzim cu bine :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, am si eu o intrebare, cum intri in meniu la Seat Leon 2007 ? econ-aer parbriz nu functioneaza... Mersi anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea e urmatoarea:

Am un VW Passat Variant 1.9 TDI - fabricatie 2002 si, cand masina sta pe loc pe instalatie imi baga aer cald, ca si cum ar fi pe Econ, desi ea e setata pe Auto.

In mers nu este absolut nici o problema. Am ridicat capota si m-am uitat un pic pe-acolo (nu sunt mecanic si nu ma pricep prea tare la mecanica) si am observat ca ventilatorul de la climatizare nu se invarte.

Daca il ajut un pic cu mana sau lovesc puternic cu pumnul deasupra lui porneste si baga aer rece in masina. Daca nu, o ia singur cand masina se afla in mers.

Am fost la un service cu ea, nu mi-au facut nici o diagnosticare ci doar si-au dat cu parerea ca ar fi carbunii de la ventilator, dar ca trebuie schimbat tot motorul ventilatorului (cu tot cu ventilator) si ma costa 400 ron.

Am dat singur o diagnosticare cu Econ+Recirculare si mi-a afisat urmatoarele erori: 4F7 si 4F8. Din ce am gasit eu pe forum ar fi (motor clapa temperatura si motor clapa centrala).

Ce ar fi de facut in situatia asta? Ce trebuie sa repar sau sa schimb si de unde se pot lua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi aici cum se schimba carbunii la electroventilator. Erorile alea nu sunt de vina pentru ca nu ai aer rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e vorba de carbunii de la ventilator, se poate rezolva si prin demontarea ventilatorului si rearanjarea carbunilor, urmata de o ungere a locasului in care acestia culiseaza. Aceleasi simptome le-am avut si eu, si aceasta a fost rezolvarea. Doar ca nu am avut acele erori date la diagnosticare, ci ceva cu 4FA sau undeva pe acolo. Stiu din lista ca insemna ventilator. Cine stie. Poate o rezolvi asa mai ieftin.

Am postat cam in acelasi timp :)

Si, ai dreptate, Vicius, erorile alea nu sunt de vina pentru ca nu are aer rece. Mai de graba e de vina ventilatorul ca e bulit si nu porneste cand are nevoie ECU de el, asa ca ECU reduce ceea ce nu e necesar pentru functionarea corecta a motorului (compresorul), sau ar putea dauna prin supraincalzirea acestuia.

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU cred ca e bine sa ungi locasurile alea pentru ca la vaselina sau ulei va adera imediat pulberea de carbune. Tocmai de aia au colturile pilite carbunii, ca sa alunece mai usor in locasuri. Gandeste-te carbunii au 18mm lungime, iar arcurile ce le imping in stare de decomprimare, au 40mm asa ca exercita o presiune foarte mare chiar si cand carbunii mai au doar 1mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar din pacate, si ca sa contrazica legile naturii :icon_thumright: un carbune de-ala ramasese blocat in locasul lui si nu mai atingea rotorul (am un lapsus - cum ii zice unde trebuie sa faca contact carbunii). L-am deblocat si l-am spreiat cu WD40. Daca se intampla sa o patesc din nou, acuma am dexteritate si stiu ce sa dau jos :icon_thumright:

Faza e ca din cauza aia eu nu mai aveam aer rece, deoarece ECU imi oprea compresorul pentru a nu supraincalzi motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
am un lapsus - cum ii zice unde trebuie sa faca contact carbunii

Colector. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua la toti forumistii! Am si eu o problema cu climatronicul meu: iarna nu-mi da caldura si acum vara nu imi da aer rece? Sa fiu mai explicit. Iarna nu-mi 'baga' aerul fierbinte cum ar trebui cu toate ca, avand motorul la 90 grade, cele 2 furtune care intra la caloriferul din bord sunt fierbinti. Acum de cand a venit vara am aceeasi problema: conductele care intra cu freon in bord sunt reci si cu toate acestea aerul la vane nu este ca la alte masini. Cand afara sunt peste 30 de grade e jale, aerul e chiar caldut... Am scanat si eu cu 'econ+recilculare' si contact pus si mi-a dat "444 02".

Daca stie careva ce se intampla la mine as fi recunoscator! Astept raspuns si multe 'succesuri' va doresc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect! Si acum de ce nu da rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza si sa vedem care sant codurile de eroare de pe climatronic. Cred ca ai o clapeta de aer blocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nu ar trebui sa apara ceva erori si cand am facut autotestarea sistemului? Am sa incerc sa fac rost de un vag-com de undeva si am sa va tin la curent. Intre timp, daca cineva mai are vreo sugestie sau a intalnit aceeasi problema, atept sugestii. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am incercat combinatia de 10 ori nu merge s-a mai intamplat cuiva sau sunt eu batut in cap?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

poate sa imi spuna cineva de ce cind ploua mi se aburesc geamurile ,daca pornesc compresorul pe dezaburire, se dezabureste imediat ,dar pe econ abureste instant pe aceasi temperatura.si mai ie o pb,nu imi lucreaza clapeta ptr recirculare,ie blocata pe deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seabureste ca aerul e incarcat de vapori de apa, pornind AC, vaporii condenseaza pe vaporizator si astfel aerul e mai uscat. Pe ECON compresorul nu lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca tu esti documentat ,m-ai putea ajuta cu o schema cum as putea ajunge la motorasu de la clapeta?fara sa dau bordu jos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAi doar torpedoul si apoi ajungi la motoras.

v71.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult,ma ajuta sa imi fac o idee de ce ie pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!