Jump to content

Sonda Lambda BFQ


CristiT
 Share

Postare recomandată

Aha, am inteles. Eu am ceva sray... degripant... ceva gen "deruginol", o sa incerc tot asa cu o zi inainte poate cedeaza mai usor. Multumesc frumos de lamuriri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintre cei care ati schimbat sonda cu pricina: ati dat scutul jos sau ati putut desface sonda pe deasupra? S-a desfacut greu? Ma gandesc ca e destul de intepenita sonda in galerie la tempereturile la care lucreaza.

Si eu am schimbat-o anul trecut, cand aveam ~140.000KM. S-a desfacut usor, de pe deasupra. Auzisem de la cei din service ca au stat 2 zile cu o alta masina VW....

Modificat de adytzul_ac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aoleu!!! Sper sa nu faca pe nebuna... Am inteles ca se poate duce filetul la galerie si atunci sa vezi lucrare...

 

Mai imi spunea cineva ieri ca daca iti consuma motoul ulei nu are rost sa schimbi sonda ca se duce iar... Acum, motorasul meu papa si un pic de ulei adica in jur de 1 litru intre schimburi (eu cam dupa 10 000 schimb uleiul, nu prea am trecut de 11 000 )

Am cumparat deja sonda si am de gand sa o schimb. Oare sa fie asa cum mi s-a spus? Nu de alta dar e 400 de lei scarbosenia... 

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am masina, intre schimburi cel mai mult am completat cu max ~500mL de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

pt Halloween

 

 

a ta skoda e benzina, cum trage la 102 cp a mea la fel, dar face o figura are momente cand intre 1500..2500 rpm te baga in scaun cu plecare de pe loc, a ta cum trage?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca AVU este asemanator cu BFQ, tot 102 cp are?

Cum sa traga... da... la plecarea de pe loc trage bine. De fapt trage bine oricum, in orice viteza daca are peste 2500-2600 rot/min. Si la plecarea de pe loc trage exact cum spui.

De asta am scris despre sonda asta pacatoasa pentru ca pentru mine e o ciudatenie: adica are eroare, din cand in cand se aprinde si "check engine" dar totusi nu consuma mult (consumul este cel afisat, nu i-am facut niciodata consumul plin pe plin) si nici nu mi se pare puturoasa.

Dar la ITP a trebuit sa bage alta masina ca nu au iesit noxele cum trebuie (zicea nenea de acolo aproape ca nici euro2 nu ies noxele)

Si revin cu intrebarea: daca papa un pic de ulei este adevarat ca o termina inainte de vreme (pe coana sonda)?  

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

eu unul nu cred ca o termina pt ca in carte scrie ca papa cam 1litru la 1000 km in conditii grele, oricum sonda suporta temperaturi extreme ce ard tot prin evacuare acum depinde si cum mergi cu ea.... si la faza cu sonda eu nu mai cred pe nimeni pt ca eu sunt omul de genul 1+1=2 nu ca "poate" sau sa vezi ca "ar da" 2. la mine ori e alba ori e neagra, pt ca multi mecanici nu stiu nimic inafara de mecanica fixa adica pui piesa strangi surubul si gata, ca si paranteza cati din mecanici unde pui cauciucuri iarna-vara iti strang roti cu pistolul si dupa toata operatiunea folosesc o cheie dinamometrica sa stranga suruburile asa cum ar trebui. cu sonda e poveste lunga si de analizat cu vagul de masurat pe sub masina tensiunea in mufe, etc.

eu zic ca a mea trage doar cand vrea asa bine in rest doarme si are momente cand trage bine in toate treptele, astea in aceleasi conditii de vreme si incarcare pe masina cu aceeasi cantitate de benzina in rezervor si tot nu am gasit problema, deocamdata m-am plictisit sa o caut.

 

legat de noxe eu am fost la dacia la reprezentata anu trecut sa fac itp, si nenea de acolo a luat un furtun fara sonda aia care trebuie sa fie in capatul si trebuie agata de esapament nu bagata in teava, si a bagat furtunul ala in evacuare cred ca vreo 50-60 cm si cand a inceput sa o tureze cu pedala la podea nu trecea la mai mult de 4200 rpm si scadea brusc, si dupa ce a frecato de numa si intrun final au iesit gazele adica 172 grame fata de 170 de fabrica, am plecat din curte de la ei si m-am oprit pe marginea drumului si am turat masina pai sarea acul din cadran adica 7000 rpm linistit, deci concluzia ca si ei le freaca si apoi zic ca masina e naspa, noi unii nefiind cunoscatori repede mergem la service ca nu merge si acolo imediat iti gasesc ceva de shimbat la ea. asa ca mi-am luat vag  com si o testez eu dupa manual si forum, ca la service de calitate bani prea multi. a

 

acum depinde si cat de repede, adica cati km are masina cu sonda aia??? ca si la benzina de la noi nimik nu e imposibil.


aaa si uite o chesti ce am patit eu

si la mine papa ulei cam 1itru in intre schimburi si tot manevrand la motor am vazut ca in spate adica acolo unde vine scutul ala de protectie la galeria de evacuare, adica intre capac supape si restul motorului tot timpul este ulei proaspat, concluzia ca pe acolo scapa, deci trebuie inclocuita garnitura dar am pus un aditiv de ala in ulei ce regenereaza garniturile si nu mam mai uitat si a 2 chestie e ca de cand am schimbat termostatul asta nou arata temp motor in vag ca fiind 95 grade, ala vechi arata 104-105 grade, deci si de acolo pt ca nu se racea cum trebuie ca nu se deschidea termo la timp sau destul, se putea arde din ulei mai repede, acum nu am mai verificat dar dimineata inainte deplecare fac o verificare sa vedem cum stau si revin maine cu un post.


da avu=bfq cu mici modificari dar tot 102 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 205 000 km si are sonda dotata din fabrica

Pomeneai ceva de un manual pt Vag-com. E cumva pe forum, ca eu nu l-am gasit? Am citit eu cateva interventii prin scanare, le-am gasit tot pe aici pe forum, dar daca ar fi un manualo ar fi minunat (nu ma omor cu engleza dar ma descurc cat de cat). 

Multumesc frumos pentru lamuriri si te-as intreba ce aditiv ai folosit pentru ulei. In alta ordine de idei, sper sa nu ma penalizeze nimeni pentru off topic dar daca tot ai pomenit, am gasit si eu ulei dar pe partea de deasupra in zona unde sunt... cred ca bujiile... nu stiu cum se numeste partea aia... chiulasa cumva?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

am verificat uleiul azi dimineata si am complectat 200 300 ml ca atat mai aveam si a fost la fix in 2700 km deci eu zic ca e ok acum nici masina nu e noua

 

legat de manual nu cel de vag com ci cel de la masina. nu am folosit aditiv la ulei ci pt regenerare garnituri e de la firma WYNN'S si ii zice oil stop e intr-o conserva de mazare mov oricum toate produsele lor is pe mov, gasesti pe google cum arata. legat de motor este construit in felul urmator

 

bloc motor jos de tot de care este legata cutia de viteze

peste bloc este chiulasa care e dreptunghiulare si se vede linia unde se lipesc una de alta

 peste chiulasa sunt niste supape care stau ca intro rama de aia de albine adica e o piesa ca o rama groasa de 2-3 degete

si peste rama vine capacul de la supape

peste care vine piesa aia de plastic cu admisia aer cu tuburile alea curbate care intra jos in blocul motor si de care este prinsa clapeta acceleratie

si peste asta vine capacul de plastic cu skoda ala mare ce se ia jos

 

in parte din fata adica intre radiator si motor sunt bujiile si in spate adica intre motor si carcasa masina spre parbriz este galeria de evacuare spre toba incolo...

 

ideea este ca nu trebuie sa scape ulei pe nicaieri ca inseamna ca nu este etans motorul , daca poti fa o poza de ansamblu si una mai la subiect sa imi dau seama si da la mine pe mail   negraruovidiu@yahoo.com   te ajut cum pot

 

legat de sonda e cam batrana depinde cum merge eu le-am schimbat pe amandoua deja la 143000, aia din spate nu se ma incalzea ca are o rezistenta in ea si facea figuri, si aia din fata mergea dar tremura masina la relanti face ca un tractor vechi, dupa ce am schimbat sondele merge frumos, mare diferenta la mine,adica nu era dusa dar nici mult nu mai ducea si ma costat fata 425+ spate 380 vreo 800 si la mine unu a scazut consumul cu mult.


gasesti manual de functionare la vag pe ross tech pe site la ei

dar iti trebuie manualul masinii sa vezi ce campuri citeste vagul si ce inseamna fiecare plus operatiuni de testat din manualul masinii. te ajut si cu ala daca vrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!