Jump to content

Sonda Lambda BFQ


CristiT
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.

Stiu ca s-a mai discutat in mare de sonda lambda, insa as dori sa ma lamuresc si eu in privinta aceasta.

Mi-a aparut semnalul "check engine" pe bord si am fost la un service sa vad eroarea. Nu mi-am notat-o din pacate, dar imi aduc aminte ca era ceva legat de circuitul de incalzire sonda lambda cum ca functioneaza intermitent.

Va rog sa-mi spuneti daca e grav si cat m-ar costa reparatia/ inlocuirea ei. Eventual daca puteti sa-mi recomandati un service.

Motorul este un BFQ 1.6 MPI Skoda Octavia Tour si am 56.000 de km facuti pana acum.

PS: la ultima revizie cred ca mi s-a pus prea mult ulei in motor deoarece era peste limita superioara a jojei si ma intreb daca este posibil ca acesta sa fie motivul defectarii ei. de asemenea se mai intampla din cand in cand sa dispara eroarea de pe bord, ca sa apara la loc dupa cativa km (spre rusinea mea am facut ceva km de cand am eroarea...)

Va multumesc anticipat pentru ajutor!

Cred ca am gasit si eroarea:

16519 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction P0135 - 35-10 - - - Intermittent

Cam asa ceva parca imi aparea pe VAG-COM

Modificat de CristiT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit

P0130 - 35-10 - - - Intermittent

am schimbat sonda si a disparut eroarea. :)

Cea veche sigur era cea originala. Am luat Bosch dupa aceasi cod ca si cea ce am dat-o jos de pe masina. La Bosch pe site scrie ca intervalul recomandat de schimb este de 160.000 km. Eu am 150.000 km deci cam ii era timpul. Cam ciudat la tine sa iti dea eroare dupa 50.000 km. Totusi as zice sa o verifici inainte sa iei una noua ca paote fi destul de scumpa. Eu am dat pe a mea 360 de lei. In alte locuri am gasit-o si cu 430 sau chiar 530 de lei. La reprezentatna poate sa ajunga pana la 850-900 de lei.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu reprezentanta am constatat-o si eu. Am cautat pe net sonda Bosch cu kit-ul de montaj si intr-adevar e cam 400 de lei una.

Ideea e ca trebuie sa fac ITP-ul luna asta si nu stiu daca nu cumva se va simti ceva diferenta la gaze, pt ca oricum motorul asta a fost fortat pe EURO 4 si e cam la limita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie neplaceri la ITP. Totusi, poti sa te duci la o statie itp si sa ceri doar efectuarea unei analize a gazelor, contra cost. Inainte baga o benzina scumpa (dar mai ales buna) si arde-o bine pe la 4000rpm. Vezi ce zice buletinul de noxe si ce=ti recomanda cel de la itp, treci sau nu treci asa. Pe de alta parte martorul avarie motor din bord s-ar putea sa fie motiv sa iti dea respingere.

P.S. da, este posibil ca un nivel de ulei peste maxim sa creeze astfel de neplaceri.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi tu ai 56k facuti de tine cu masina asta, sau masina are 56k ?

Daca masina are atit poate fi de la benzina proasta al dracu'...

Incearca sfatul lui Blitz.

O sonda Bosch cu 6 fire dedicata e ~400-450 iar una universala 250-300.

Montajul ar trebui sa fie ~ moca depinde de dispunerea ei...oricum max 2-30 RON...daca nu te duci la reprezentanta...

Acolo am fost si eu si cerea 750RON... :ceuameni:

Daca masina are peste 100k si 56k facuti pe Romania, schimb-o fara remuscari :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

56k km am cu ea in total. E o Octavia Tour si am cumparat-o noua.

Benzina am folosit doar OMV Carerra 100 si Petrom 99+ pentru ca stiam de problemele cu benzina in Romania si nu am vrut sa risc probleme (care pana la urma se pare ca le-am avut).

De schimbat am vazut ca nu e greu sa o schimb. Ati putea sa-mi spuneti unde as putea gasi una universala si sa o schimb? (un link, magazin-on-line, ceva...).

Am fost la cineva cu un VAG-COM si el mi-a spus ca totusi as putea sa incerc sa o curat pe asta ca s-ar putea sa nu fie chiar defecta fara intoarcere. In plus se mai intampla sa mai dispara eroarea de pe bord, sa merg ceva timp fara ea si apoi sa reapara...

Ce m-ati sfatui sa fac?

PS: ulei a fost cam 100ml peste nivel, ulei pe care l-am scos cu prima ocazie (dupa ce mi s-a aprins beculetul pe bord din pacate)

@Volnick1986 tu de unde ai cumparat-o pe a ta? Ce cod are sonda ca sa o caut si eu? Merci anticipat!

Modificat de CristiT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cautat mult dupa ea sa o gasesc la un pret bun ca am gasit varaiatii mari de pret. Cea originala de fabrica ce am dat-o jos de pe masina e Bosch si avea pe ea cod VW si cod BOSCH. Am intrat frumos la Bosch pe Catalogul Online (drepta jos) si am cautat-o dupa cod motor.

Daca vrei un pret bun as zice sa incerci sa intrebi in zona Oferte + Servicii exclusiv pentru membri. Eu am intrebat acolo la mai multi si cineva mi-a dat un pret f bun, tot de 360 de lei. Pana la urma am luat in din Cluj fiindca am gasit la acelasi pret si nu avea rost sa mai dau banii pe transport.

Ai si codurile Bosch mai jos pentru motorul tau. Eu NU am luat universala ci pentru codul meu motor.

PS:

1. Codurile sunt diferite fata de sonda ce am luat-o eu, nu e acelasi produs, probabil si pretul sa difere.

2. Motorul tau cum e Euro 4 are 2 sonde (sunt si la Bosch 2 coduri daca te uiti). Eroarea iti zice care dintre ele e cu probleme. Atentie sa nu o cumperi din greseala pe cea care nu trebuie! La mine era mai simplu ca am doar o sonda.

@Moog Legat de pret la Unix de exemplu, cea dedicata pentru codul meu motor si cea universala erau la aceasi pret aprox 530 de lei. Ideea e ca daca vrei sa o scoti la un pret bun trebuie sa cauti. Eu unu cred ca am sunat pentru ea in 10-15 locuri.

post-37459-0-24857000-1296899151_thumb.j

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfaturi si informatii.

Acum vine partea a doua: unde as putea pune si eu un VAG_COM din nou pe masina sa vad exact care din cele doua sonde a murit si eventual sa o si schimb...stiti voi: undeva ieftin si bun :)

La Brady Trade mi-au cerut 50 de lei numai constatarea, mi-a fost frica sa mai intreb si de schimbat :))

Multumesc inca o data!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreaba membri sa iti dea o scanare sau mergi la o intalnire in Bucuresti. Tebuie sa aibe cineva un VAG-COM.

Pe forum nu costa nimic intre utilizatori. :icon_thumright:

De schimbat nu e mare lucru ai nevoie de o groapa/evelvator si de o cheie + de cienva cu VAG-COM sa scaneze din nou sa vada daca mai apare eraorea. Pe mine m-a costat 25 de lei cu schimbat, scanat tot... constatarea a fost gratis. Treaba dureaza 5 minute.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am avut si eu necaz cu sonda lambda. Se aprindea in bord martorul check engine, statea vreo 2 zile aprins apoi se mai stingea, la inceput , apoi a ramas aprins.

A trebuit schimbata minunata sonda si din pacate e modelul cu "4 fire" care se gaseste doar in varianta originala si m-a usurat de 450 ron operatiunea asta.

Mentionez ca motorul asta mai are inca o sonda lambda(dar asta poate fi inlocuita cu una universala, mai ieftina -asa mi-au spus mecanicii)

De asemenea durata de viata ar fi de 150.000 de km (asa mi s-a spus), iar masina era pe la 150.000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut,

Problema s-a rezolvat prin înlocuirea sondei. Topicul se poate închide, mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa lasi si tu un pret al sondei, de unde ai achizitionat-o, cat de greu/usor a fost de schimbat...etc

Asa ajuti si tu un coleg aflat in situatia ta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sonda Bosch dedicata e 400-470RON functie de cum negociezi la "magazin"...eu am schimbat-o asta iarna (AVU=BFQ) cu 400...negociatul a plecat de la 450 :)

Ai nevoie de o cheie inelara pe care trebuie sa o "tai" sa intre cablul...Si eventual un canal sau elevator sa ajungi pe sub schimbator la cutia de conectare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat piesa de la Volksparts (comandă aici pe forum) și am schimbat-o la Brady cu tot cu diagnoză (trebuie resetată eroarea din BC). Sonda NGK compatibilă: 450 RON, schimb + diagnoză 130 RON.

COD sondă: 06A906262AJ (piesă originală) - este nevoie de el dacă vrei ceva compatibil

Modificat de CristiT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai da-o dreacu' 130RON pt schimbat sonda ? :))

Ca resetu' nu se pune :)

Sau au pus diagnoza in factura? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au pus diagnoza în factură. Sincer nu mă plâng, cei de la Brady au fost profesioniști de fiecare dată când am fost la ei.

Au facturat o oră de service: 98 RON și diagnoza ...restul până la 130.

I-am văzut pe cameră că s-au chinuit ceva să o desfacă; mi-e că dacă mă chinuiam eu îmi rupeam toba sau galeria de evacuare. Așa am avut garanția că orice se întâmplă nu plătesc eu. :icon_thumleft:

Nu îți recomand să te zgârcești fix la faza asta!

Modificat de CristiT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a durat 2min sa taie cheia, 1min de scos mufa si dat cu WD40, procurat cafea, aprins o tigara, 1+1min desfacut si strins cea noua, 30 sec sa puna mufa - deja stiam cum :) ...

Uitai..."diagnoza" 5min ...

Hai sa zicem ca adunate a iesit 1/4h....

Cel mai mult a durat bagatul masinii pe elevator :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deh, asta e...eu's mai de la țară, îmi place să-i pun pe alții să se murdărească pe mâini....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca eu eram cu indicatiile :)

Cind eram mai tinar faceam singur acum ma f...e o lene.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi așa am câștigat și eu și mecanicul: eu am putut să mă duc acasă să instalez internetul de la erdeesh și el a putut să ia o pâine la copii acasă... :icon_thumleft:

Pentru banii ăia nu mă băgam sub mașină nici mort. Plus că așa cum am zis: dacă rupeam eu galeria de evacuare mă înjuram singur de toate alea că m-am zgârcit la 100 de lei. Așa am și garanție pe montaj și am scăpat și cu galeria neatinsă. Că am văzut sonda aia veche (am luat-o acasă de curiozitate) și e îndoită și hexagonul e rupt la colțuri de cheie. Și l-am văzut pe cameră când trăgea de ea: se mișca elevatorul cu mașină cu tot de ziceai că o să cadă de acolo...la un moment dat veniseră doi și trăgeau de ea :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Se poate închide topicul. Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare tuturor.

Stiu ca s-a mai discutat in mare de sonda lambda, insa as dori sa ma lamuresc si eu in privinta aceasta.

Mi-a aparut semnalul "check engine" pe bord si am fost la un service sa vad eroarea. Nu mi-am notat-o din pacate, dar imi aduc aminte ca era ceva legat de circuitul de incalzire sonda lambda cum ca functioneaza intermitent.

Va rog sa-mi spuneti daca e grav si cat m-ar costa reparatia/ inlocuirea ei. Eventual daca puteti sa-mi recomandati un service.

Motorul este un BFQ 1.6 MPI Skoda Octavia Tour si am 56.000 de km facuti pana acum.

PS: la ultima revizie cred ca mi s-a pus prea mult ulei in motor deoarece era peste limita superioara a jojei si ma intreb daca este posibil ca acesta sa fie motivul defectarii ei. de asemenea se mai intampla din cand in cand sa dispara eroarea de pe bord, ca sa apara la loc dupa cativa km (spre rusinea mea am facut ceva km de cand am eroarea...)

Va multumesc anticipat pentru ajutor!

Cred ca am gasit si eroarea:

16519 - Oxygen ( Lambda ) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction P0135 - 35-10 - - - Intermittent

Cam asa ceva parca imi aparea pe VAG-COM

Si la mine e cam aceeasi problema... Cat pot sa mai merg cu ea cu ,, circuitul intermitent'' ? Pe diagnoza la relanti pe VAGCOM imi apar valori intre 0.9xx - 1... Oricum ar fi recomandat sa o schimb nu? 

Ce parere aveti de asta ?

Mi se pare foarte ieftin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Dintre cei care ati schimbat sonda cu pricina: ati dat scutul jos sau ati putut desface sonda pe deasupra? S-a desfacut greu? Ma gandesc ca e destul de intepenita sonda in galerie la tempereturile la care lucreaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

UN MAGAZIN ONLINE bun unde poti vedea este ONAUTO.RO eu de acolo le am pe amandaoua aaa si sa nu uit SUB NICI O FORMA NU LUA UNIVERSALA PT CA NU SE POTRIVESC MUFELE, are in pachete un sistem de taiat fire si innadit de la bosch dar de lipsa sa te joci cu ele ca poate gresesti unu si e gata cand dai cheie, oricum e doar vreo 100 diferenta asa ca si cu garantia o sa scartaie daca se strica...


da se scoate destul de greu, eu la masina din semnatura a dat cu WD40 pe filet cu o seara inainte si apoi vezi ce cheie gasesti sa o scoti adica sa ai loc pe acolo de 22 parca


scos pe deasupra


dar oricum eu nu am scut si am fost pe sub masina sa desfac cablu din mufa inainte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!