Jump to content

Octavia 1.4 TSI vs 2.0 TDI


icarus86
 Share

Postare recomandată

Vad SDI-ul de la stats :)

Ca sa continui OT-ul, si mie mi-a placut la nebunie cum se comporta in zona 5.000-7.000rpm (la atat se oprea benzinara mea). Insa si mai frumos e cand ai aceeasi poveste inca de la 1.800rpm (ca din tot ce am condus pana acum, cele 1.500rpm indicate de producator sunt departe de realitate).

Imi cer scuze, doar o intrebare, de curiozitate:

Citind specificatii tehnice, am vazut urmatoarele:

- VW Golf 6 GTI, 2.0 TSI, 210CP, 280Nm

- Seat Exeo, 2.0 TSI 211CP, 320Nm

De unde diferenta de cuplu ?

Ma gandesc din ce in ce mai serios la 1.4 TSI. + Chip. Daca lumea zice ca 1.2 TSI e suficient pt O2, nu vad de ce 1.4 TSI + chip n-ar fi.

Si cand voi creste mare, un 2.0 TSI.

Modificat de icarus86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

De unde diferenta de cuplu ?

...

De la soft, de la injectoare, de la turbina.

Mergand mult pe autostrada tu nu ai nevoie sa depasesti ''n'' tiruri pana la destinatie si s-o mai faci si din scurt deci TDI-ul nu prea se justifica, ia 1,4TSI-ul si de diferenta de bani pune niste optionale utile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind specificatii tehnice, am vazut urmatoarele:

- VW Golf 6 GTI, 2.0 TSI, 210CP, 280Nm

- Seat Exeo, 2.0 TSI 211CP, 320Nm

De unde diferenta de cuplu ?

3 posibilitati:

1. marketing

2. gresala umana

3. soft diferit, injectoare diferite, turbina diferita, etc cum spunea colegul de mai sus (nu cred ca sa fie asta raspunul).

Cred ca raspunul e 1 sau 2.

Referitor la 1.4 TFSI + soft, e cam la fel cu 2.0 TDI (PD) + soft. Acesta din urma este o idee (aka ~10m la un test 50km/h - 180km/h) mai rapid. Am comparat masina mea cu cea a colegului Acidutzul

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad SDI-ul de la stats :)

Ei, povestea e mai lunga decat SDi-ul de la status. Asta a fost mai degraba o intamplare, chiar nefericita as spune (nu, nu d.p.d.v. al masinii).

In fine. Ideea e asa: daca nu obisnuiesti sa incarci masina pana la plafon atunci merge si 1.2 si 1.4TSi. Sunt sprintene, trag fain (pe Poiana :D ...sau Rasnov, pe care-l preferi :) ), au o plaja frumusica in care au disponibil cuplul mare etc. Deci DA, merita inverstitia. Chiar si fara sa faci chip la 1.4TSi.

Dar daca in masina obisnuiesti sa pui mai mult de 2 persoane si bagaje pana la plafon, atunci 2.0 este solutia, in opinia mea.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sprintene, trag fain (pe Poiana ...sau Rasnov, pe care-l preferi ), au o plaja frumusica in care au disponibil cuplul mare etc.

Personal prefer Poiana-Rasnov si traseul spre Cheia :)

Din pacate, aici nici vorba de asa ceva. E doar drum drept, autostrada in toate directiile.

Masina n-o sa fie incarcata. In majoritatea timpului circul singur (la munca si inapoi), si din cand in cand 2 sau 4 persoane in cate o plimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ïn cazul asta 1.4tsi :icon_thumright:

P.S. ideea era ca daca trage bine pe poiana atunci trage bine oriunde :D

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 TFSI recomand si eu in acest caz, chip-ul fiind imperativ daca se vrea performanta, totodata fiind bine de precizat ca chip-ul va schimba total motorul (in bine). Plus de asta sunt deja solutii de tuning pentru 200cai + pentru acest motor, fara interventii prea mari, si fara banii multi tinand cont ca il poti face de 200hp(cu tot cu frane si suspensie) cu mai putin decat diferenta care ar fi data pentru 2.0 TDI. Un TSI modificat la aceeasi putere cu un 2.0 TDI va fi intotdeauna mai fun in opinia mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificarile pentru 200CP sunt si legale ? Ca de exemplu pentru un "Stage 2" sa schimb filtre & evacuare cu ceva omologat nu cred sa fie problema. Dar pentru 200CP dintr-un 1.4 cred ca e nevoie de mai mult de atat.

Overall, cred ca totul se reduce la cat de mult voi "regreta" ca nu am luat TDI-ul pe termen lung. Adica cat pierd la consum (desi cred ca sunt in situatia ideala pentru benzinara) plus cat pierd la revanzare, plus cat pierd la comportament cu masina mai incarcata (din nou benzinara e avantajata in cazul meu particular) ... versus pretul initial de achizitie si un comportament mai jucaus in trafic.

1.8 TSI nu stiu daca merita. Nu e nici cal (2.0 TSI care are un raport CP/litru si mai bun), nici magar (1.4 TSI cu un consum decent). Cred ca e doar un compromis fericit din multe puncte de vedere (pret mai accesibil, trage bine de tot) dar si nefericit (consum mare, taxe & impozit mari).

Multumesc inca o data pentru pareri. Am invatat mult despre cum se comporta 1.4 TSI in realitate, si cam cat consuma. 2.0 TDI-CR ma astept sa fie mai rafinat decat 2.0 TDI-PD cu care am mers in cateva randuri, poate nu asa violent cu livrarea cuplului, dar tot in zona aceea.

Seara placuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, iarasi cred ca trebuie sa lamurim niste lucruri.

Nu stiu in ce masura poate ajunge TSi-ul de 122CP pana la 200. Pentru ca asta de 122CP nu are si compresor mecanic, doar turbosuflanta. Deci din startul oricarei viitoare modificari de performanta cred ca se pleaca cu un handicap. Marog, pana la urma compresorul mecanic este oarecum limitat constructiv la presiunea debitata plus ca nu asigura presiune decat la turatii joase, dar cred ca ar insemna ceva in plus prezenta lui acolo pentru o viitoare baza de tuning.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai am o intrebare aici. Eu sunt un posesor Octavia 1.4TSI - 122CP de care sunt foarte multumit mai ales prin prizma motorizarii. Insa am citit foarte mult in ultima vreme ca prin prizma cipuirii acestrui motor cat se schimba in bine reactiile acestui motor. Deja incepe sa ma pasca idea de cipuire si pe mine insa am un mare dar: eu intentionez sa tin masina destul de multa vreme, nimeni dar absolut nimeni nu vorbeste despre faptul ca un 1.4TSI - 122 cipuit cat este de fiabil pe termen lung (inteleg aici despre toate ansamblele motorului, inclusiv turbosuflanta).

Si aici ma gandesc si la tine icarus86 . Ca daca iei 1.4 TSI si il cipuiesti imediat...daca vrei sa ti masina sub 100 000 km atunci ia fara dar si poate 1.4TSI....daca mergi mai mult sau daca vrei sa il tii mai mult...nu stiu, mie frica in aceasta privinta cu cipuitul, ca dupa 100 000 pica pe motor niste piese care sunt extraordinar de scumpe...care poate daca nu era cipuit motorul pica la 180-200 000 km. Asta imi e marea intrebare despre care nu am gasit un raspuns clar pe nici un forum si nicaieri in Romania. Cat de fiabila ramane motorul dupa o cipuire Stage 1, care la acest motor stiu ca inseamna circa 156 CP si undeva pe la 240-250Nm cuplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in mod sigur inseamna.

Daca ai compresor, iti permiti sa pui o turbina mai mare, fara dezavantajul lag-ului.

1.4 160CP dus la 220CP parca am vazut pe undeva. Dar 1.4 122CP n-am vazut nicaieri peste 180CP.

Later edit:

Andrei1980, si eu am intrebat despre fiabilitate in primul meu post. Personal, nu cred ca e mare diferenta intre un chip pe un 2.0 TDI sau pe un 1.2 TSI. Ambele motoare vor fi fortate mai mult decat a vrut producatorul. Si mai departe, cred ca depinde foarte mult de sofer cat va rezista respectiva masina (bine, neluand in seama posibilele probleme datorate unui anume exemplar in parte). Adica poti sa ai o masina stock si s-o faci praf in 20.000km, sau poti sa-i pui chip, s-o conduci cu cap, si sa te tina 300.000km.

Totusi, tendinta de a folosi materiale cat mai usoare si cat mai ieftin de fabricat cred ca au pana la urma un impact asupra fabilitatii pe termen lung. Adica nu mai sunt concepute sa reziste 20 ani, ci maxim 10 ani. Asta e lumea in care traim, asta e consumatorismul. Si asta e principalul motiv pentru care am decis sa pun chip pe ALH-ul meu: peste tot am citit ca e un motor facut "ca pe vremuri", zdravan si fara "artificii".

PS: nu pun chip in ideea ca la 100.000km o vand si masina va crapa la noul proprietar. Orice modificare fac, o fac in ideea ca voi tine masina pentru mine 300.000km, si vreau sa ma bucur atat timp de ea.

Modificat de icarus86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles icarus86 si iti multumesc pentru raspuns. Sa stii ca ai dreptate cea ce ai scris mai sus....piesele din masinile fabricate in ultimii ani sunt fabricate cat sa reziste o anumita vreme preconizata de cei din fabrica si dupa aceea indirect te imping din spate sa iti cumperi o alta masina cu care sa nu ai probleme o vreme mai scurta si tot asa un fel de perpetum mobile. Nu le este rentabil sa faca piese supradimensionate (care insa ar tine foarte mult ) din mai multe motive cat de cat stiute si de noi. Atat costul acestor piese ar fi mai mare, castigul lor deci un pic mai mic, si oamenii ar cumpara masinile noi la termene mai lungi de timp - cea ce nu prea este pe placul nici unui producator de masini din ziua de astazi...

Ca sa inchei vorbaria despre ceva ce toti stim pana la urma, imi pare bine ca te inclini spre 1.4TSI, eu deocamdata sunt incantat de acest motoras minune cum ii zic eu, nu am nici un repros....adica totusi as avea una: iarna se incalzeste destul de greu si incalzirea normala vine cam dupa 10km de mers in continuu cu masina. Daca il pornesti si il lasi sa se incalzeasca motorul nici dupa o ora nu va fi calda. Dupa ce s-a incalzit nu mai sunt probleme. Asa ca neaparat sa iti iei masina cu incalzirea scaune, este un MUST HAVE cu motorizarile 1.2-1.4TSI.

Numai bine iti doresc si succes la cumpararea masinii!!!! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine spus ce ati spus pana acum:

- scaunele incalzite sunt si pentru mine un MUST HAVE (am gresit aici).

- despre chip, exista topic detaliat dar va raspund pe scurt aici, daca mai doriti detalii vorbim pe topicul/topicurile respective:

- 1.4 TSI de 140/150/160/170/180cp (in functie de masina) sunt dotate cu compresor mecanic, cum bine ati spus. Aceste printr-un chip (de la o anumita firma) ajung la 220+ cp (vazut cu ochii mei, pe dyno). Aceste motoare au turbina mai mare decat la 1.4 TFSI de 122cp. Din acest motiv puterea este asa mare (la langa alte diferente care nu au importanta asa mare).

- am chip pe masina de 30.000 km si sunt extrem de multumit. Prin faptul ca am pus chip sunt cu mult mai grijuliu cu masina: nu dau talpa decat cand e cald motorul (ca sa menajez turbina), reviziile sunt facute inainte de timp, bag banzina cea mai buna, etc... 100% daca chipul e bun si proprietarul cu cap motorul tine la fel de mult ca si fara chip (eventual continuam discutia altundeva).

- B&B are 1,4 TFSI de 122cp care a ajuns la 180cp.

- cuplul dupa chip poate fii mai mare decat 240-250NM si in cazul unui soft normal (adica cum am eu).

- Se poate sa fie posibila trecerea la stage 2 cu evacuare si filtru schimbate. De ex eu am filtru (Cold air intake) cu certificare TUV si road legal.

P.S. inca o daca, daca vrei mai multe detalii despre chip, vorbim pe ariile respective.

Succes la cumparaturi!

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la fel ca rex am chip de peste 30k km si nici o problema pana acum din aceasta privinta.Modificarile pentru 200 cp sunt cat se poate de legale, cunosc caz in care s-a ajuns la 189hp fara sa se umble la catalizator si downpipe in rest evacurea era schimbata si beneficia de un upgrade la turbo.Comparativ cu 2.0 tdi urcat la aceeasi putere diferenta ar fi ca nu ai nevoie de un nou ambreiaj diferentele de cuplu intre cele 2 motoare fiind destul de mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!