Jump to content

Octavia 1.4 TSI vs 2.0 TDI


icarus86
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor,

detin in prezent un Leon 1.9 TDI (ALH +TCM, cu aceasta ocazie multumesc inca o data TCM Turbo pentru colaborare, am modificarea de 20.000km si masina merge perfect). Parcurg aproximativ 1.700km lunar, din care 90% pe autostrada (ruta Belgia - Franta). Consumul mediu lunar sta pe 5.7%. Ca si stil de condus, nu sunt deloc calm, ci imi place sa "o calc" destul de des.

Sunt interesat sa achizitionez o Skoda Octavia 2 FL. Masina o voi cumpara 90% din Romania. Ma tenteaza ori motorul 1.4 TSI, ori motorul 2.0 TDI-CR.

As avea cateva intrebari:

- Cam care va fi consumul mediu, in regim de 90% autostrada (deci 130-160km/h), pentru cele doua motoare ? As lua ca etalon consumul mixt indicat in fisa tehnica (6.3% pentru TSI respectiv 4.8% pentru TDI-CR), dar mi se pare cam optimist.

- Cum se prezinta cele doua motoare la chip-tuning ? Am inteles ca 1.4 TSI ajunge la aproximativ 155CP si 250Nm, iar 2.0 TDI-CR pe la 165CP si 390Nm. Au fost raportate probleme de fiabilitate ?

- Cum se prezinta cele doua motoare, la chip-tuning, cu o cutie DSG ? Am inteles ca ar fi limitata la 250Nm pentru DSG-7t (pe 1.4 TSI), nu stiu despre DSG-6t (pe 2.0 TDI-CR). Au fost raportate probleme de fiabilitate ?

- Cum se prezinta masina la un condus mai agitat ?

- Merita cei ~3.000 euro in plus pentru 2.0 TDI-CR ? Am condus la viata mea atat benzina cat si diesel, si tot ce stiu sigur e ca nu mai vreau motor aspirat.

Per total, care motorizare ati recomanda-o, si de ce ?

Multumesc pentru sfaturi si pareri !

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca diferenta de pret este de 3000euro, recomand 1.4 tsi. nu te astepta nici la benzina nici la diesel la consumurile alea. leonul meu la 140 ia 8% consum instantaneu. dar, daca mergi mult pe autostrada, probabil ca dieselul va consuma muult mai putin decat benzina. gen, 3 litri/100km mai putin. dar, taxe mai mari, revizia mai mare, pret achizitie mai mare. tre sa te gandesti ce vrei.

Bafta, si sa ne spui ce ai ales!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca presupunem un consum de 6% pentru TDI si 8% pentru TSI pe ruta descrisa de tine in 20000 (cat faci pe an) km avem 1200l de motorina si 1600l de benzina. rezulta o diferenta de 2400 lei/an la un pret al combustibilului de 6 lei.

Asta ar insemna ca diferenta din pretul de achizitie s-ar acoperi cam in 6 ani. In plus reviziile vor fi putin mai scumpe la diesel decat la benzina si taxele mai mari.

Pe de alta parte un diesel cu 350 nm cuplu va fi mult mai usor de condus la o viteza de croaziera pe autostrada decat motorul de 1.4 (parere personala)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati putin sa ne intelegem: acel consum dat de producator este pentru regimuri normale de mers pe autostrada (120-130km/h este cam media in Europa). Tu n-ai sa scoti niciodata acele consumuri la vitezele pe care le spui pentru ca ... n-ai cum, sper ca esti constient de asta.

Fiindca spui ca utilizezi intens regimul de mers pe autostrada, atunci recomandarea mea ar fi 2.0 TDi. Are suficiente rezerve de cuplu. Iar DSG-ul... nu cred ca merita banii pe autostrada, un de folosesti in majoritatea cazurilor treptele 5-6. Mai departe tine de confortul tau personal: daca consideri ca se justifica DSG-ul, ia-l. Daca nu, nu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsurile rapide.

Inteleg ideea cu DSG-ul. E doar o comoditate pe care s-ar putea sa mi-o permit, sau nu ... Intrebarea era directionata mai mult catre 'compatibilitatea' cu chip-tuning-ul, dar oricum, e absolut corect ce zici.

Eu am mentionat consumurile mixte din carte, nu pe cele extra-urbane. Cred ca asa ar fi mai corect. Poate de la 4.8 si 6.3 sa fie un 5 respectiv 7% ?

@sandman84 - Leon-ul tau a consumat 8% la 140/h mers constant, sau abia ai accelerat pana la acea viteza si nu ai mers prea mult ? Mi se pare totusi foarte mult.

Absolut de acord si cu rezerva de cuplu la diesel. Totusi, 250Nm pentru 1.4 TSI dupa chip nu e rau. Dar mai bine sunt 350Nm. Chiar nu stiu.

Cu pretul, daca diferenta se amortieaza in 6 ani, apai ma gandesc mai bine la revanzare, unde cred ca TDI-ul iese mai bine.

Ideea e ca de banii unui 2.0 TDI-CR "Drive" iau un 1.4 TSI "Business" cu DSG sau alte optionale pe el. Si nu ma dau banii afara din casa. Adica prefer sa economisesc la inceput 3.000 EUR, si sa pierd 2.000 sa zicem pe termen lung.

Dar consum de 8% la drum lung ma sperie. Asa ma las de sportul de a schimba masina.

Cat consuma un 2.0 TDI-CR la 140/h mers constant ? Dar la mers mai "zmucit" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Eu am o Skoda Octavia 1.4 TSI 122 CP . Sunt un benzinar convins , dar totusi intre aceste doua motorizari fara dar si poate iti recomand 2.0TDI. Pentru situatia pe care ai descris ca vrei sa il folosesti. Colegul nostru de forum are dreptate in legatura cu consumul la 140km/h. Si la mine consumul tot pe la 8% reiese...adica cand m-am dus intre 130-180 dar nu constant , ci cum permitea traficul, am avut cu a mea masina un consum de 8.2% dupa aceasta sectiune de mers pe autostrada. Sunt foarte foarte multumit de aceasta mica motorizare minune cum zic eu , insa stiu de asemenea ce poate un 2.0TDI si cum merge. Si mai ales ca un 2.0 TDI la aceste viteze de croaziera pe o autostrada consuma mult mai putin ca un un 1.4TSI de oricare ar fi(122-140-150-160-180CP)

Asa ca desi proverbul zice ca si tiganul isi lauda propriul cal, eu in cazul de fata nu fac ca si in proverb si daca ai posibilitatea achizitionarii unei masini 2.0TDI atunci nu sta pe ganduri. :icon_cool:

2.0 TDI FARA DAR SI POATE!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eram pe cruise control la 140 si imi arata 8. vad ca nu sunt numai eu in situatia asta. motorul insa daca mergi linistit cu el, fara smucituri, consuma putin. un exemplu concret(ceea ce nu se va intampla la tine pe autostrada): 130km facuti in 2 ore si putin, eu cu leon 1.4 tsi, si un prieten cu un leon 2.0tdi 170cp(acelasi an de fabricatie) mers unul in spatele celuilalt(2 pers in fiecare masina, aceleasi bagaje) consum eu 6.1% el 5%. aceleasi depasiri, aceeasi viteza. pe autostrada tsi-ul consuma mult!

daca as fi in locul tau, mi-as lua 1.6tdi.

Modificat de sandman84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reducem masinile la consum nu e bine.

Un 1.6 TDI consuma 7% la 140km/h, un 2.0TDI va consuma tot pe-acolo (1.6TDI are treapta a 5-a foarte lunga). Un 1.4 TSI cu un litru mai mult. Nesemnificativ.

Vitezele pe care le scrii acolo nu le vei atinge in vest,

1.4 TSI este un motor foarte elastic, mai performant si mai placut in exploatare decat un diesel de 140CP, plaja mai mare de cuplu, sunet in accelerare, masina mai bine echilibrata datorita faptului ca pe puntea fata apasa un motor mai usor etc

Clar 1.4 TSI.

Daaar Tdi-ul e mai economic, desigur va fi mai economic cand ai vandut de mult masina....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reducem masinile la consum nu e bine.

Un 1.6 TDI consuma 7% la 140km/h, un 2.0TDI va consuma tot pe-acolo (1.6TDI are treapta a 5-a foarte lunga). Un 1.4 TSI cu un litru mai mult. Nesemnificativ.

Parca n-as fi de acord cu afirmatia, chiar daca NU am condus niciunul dintre modele in conditiile de mai sus. Cu ce nu-s de acord? Cu CONDITIILE in care este condus fiecare model in parte. Adica depinde foarte mult si de incarcarea masinii etc etc. Aici rezerva de cuplu a lui 2.0TDi face diferenta in mod categoric, pe cand 1.6-le se cam.... zbate sa mentina parametrii doriti.

P.S: nu uitati de regulamentul forumului. Sper ca discutam despre circulatia pe autostrada in Germania la vitezele alea, da?

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca reducem masinile la consum nu e bine.

Un 1.6 TDI consuma 7% la 140km/h, un 2.0TDI va consuma tot pe-acolo (1.6TDI are treapta a 5-a foarte lunga). Un 1.4 TSI cu un litru mai mult. Nesemnificativ.

Vitezele pe care le scrii acolo nu le vei atinge in vest,

1.4 TSI este un motor foarte elastic, mai performant si mai placut in exploatare decat un diesel de 140CP, plaja mai mare de cuplu, sunet in accelerare, masina mai bine echilibrata datorita faptului ca pe puntea fata apasa un motor mai usor etc

Clar 1.4 TSI.

Daaar Tdi-ul e mai economic, desigur va fi mai economic cand ai vandut de mult masina....

Salut,

Daca 1.4 TSI consuma cu 1% mai mult decat TDI, sau chiar 2%, pentru mine e bine. Adica cred ca se justifica enonomia initiala de 3.000 EUR, plus taxe mai mici si revizii oleaca mai ieftine. Deci da !

Nu inteleg de ce zici "Vitezele pe care le scrii acolo nu le vei atinge in vest,". Banuiesc ca te referi la consumuri.

Pana una alta, in mare parte chiar o reduc la consumuri, pentru ca dpdv. putere si cuplu, ambele masini sunt peste ce am acum, si ce am acum consider a fi suficient.

Despre 1.6 TDI-CR am citit si bune si rele, dar nu cred ca e facut pentru mers in regim de autostrada, ci mai degraba urban si putin extra-urban.

Intrebare: daca adaug 1.8 TSI in ecuatie, considerand ca nu voi merge cu el cine stie ce in oras (unde ma astept sa consume mult), credeti ca este comparabil cu 1.4 TSI si 2.0 TDI-CR ? Ar putea fi un compromis bun intre cuplu (mai ales dupa un chip) si plaja larga de utilizare. Ca taxe insa ma cam omoara. Daca va trebui sa reinmatriculez masina aici in Belgia, astia taxeaza dupa puterea motorului din cate am inteles ...

Multumesc inca o data pentru pareri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 TSi eu zic ca poti sa-l compari linistit cu 2.0 TDI. Ba chiar este peste in opinia mea ca si performante ale motorului MONTAT pe aceasta platforma. E foarte usoara masina cu TSi, parca e un fulg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

45kg diferenta.

Sau te referi la cum se simte masina ?

Alte pareri pro 1.8 TSI ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul as merge pe 1.4 TSi + remapare. Dpdv al performantelor 1.8 TSi e clar peste cel de 1.4 si peste 2.0TDi, dar si consumul e pe masura. Incearca sa introduci in ecuatie si noul Jetta 1.4TSi de 160.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este disponibil(inca) 1,4TSI 160CP in Romania pe noua Jetta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am vazut, si cu cati am mai vb, nu este diferenta mare de consum mare intre 1.4tsi si 1.8tsi(gen 1litru). daca ar fi dupa mine, acum, mi-as lua 1.8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmmmm.

Jetta din ce am vazut are 1.2 TSI, 1.6 TDI-CR si 2.0 TDI-CR. Plus ca, la o configuratie cu 1.2 TSI (unde pot compara cu Octavia), e clar mai scumpa. Multumesc, dar nu dau banii pe sigla si niste plastice mai frumos mirositoare. De asemenea, Octavia are hayonul ala destept care-mi place. Nici pe Exeo nu e asa ceva.

Sa inteleg ca un consum mixt de 6% pe 2.0 TDI-CR si unul de 8% pentru 1.8 TSI ar fi apropiate de realitate ? Asta in regim de autostrada 90%...

Ce se intampla dupa chip-tuning pe amandoua ? Suna al naibii de bine 340Nm pe 1.8 TSI...

Deja refac calculele ...

Multumesc pentru sfaturi si weekend placut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa fi condus 1.8 tsi si vorbind doar din experienta multelor masini pe care le-am condus in viata nu cred in consum de 8 mixt la 1.8 tsi poate undeva la 9-10. La diesel cred 6 mixt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexxb are dreptate. Am cunostinta care are 1.8TSI pe Octavia. Consumul pe autostrada zice el mai spre 10 este , 8 numai daca merge foarte legal la 130 si nu mai mult, fara accelerari etc. Pe drumurile publice la noi el are mai mult 8.8-9% consum in aceleasi conditii in care eu am pe a mea 1.4TSI 7-7.2(asta inseamna un mers alert cu multe depasiri). Este un motor superb 1.8TSI, trage ca un animal turbat insa consumul este mare, recunoscut si de cunostinta. eu as zice ca diferenta de consum intre 1.4TSI - 122CP si 1.8TSI este de 2 litri diferenta. A si in oras el zice ca are intre 13-15% . Eu pe a mea 9.5-10.5 adica considerabil mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Poate te ajut si eu cu niste impresii:

1. cuplu dupa chip la 1.4 TFSI (aka la mine) ajunge la 280 NM si 158cp.

2. Consumul pe autostrada e intre 10% - 5.5%, depinde de viteza cu care mergi. Am scos 10%, aceeasi valoare care au scos-o si colegi cu 2.0 TFSI (G5 GTI si s3) stage 2, stage 2+, stage 3 (~380cp). Am scos acesti 10% mergand distante mari (aka toata Germania, de la vest la est) cu viteze de numai 180+ (si 200+). Nu am avut ce face, pentru ca ma grabeam foarte tare. Apoi, in Austria si Ungaria mergeam cu 139km/h pe GPS (~150 pe bord).

Am scos si ~5.5% cand am mers pana in Ungaria la viteze de 110-120 km/h pe bord.

As spune ca media la un mers normal pe autostrada e undeva sub 7.5%. Cu chip consumul e mai mic, stock consumul e putin mai mare.

3. Daca mergi pe autostrada la viteze de 150+ recomand un motor mai puternic gen 1.8 TFSI, 2.0 TFSI pentru ca diferenta la conumul la viteze mari e mica.

4. Trebuie sa iti faci calcule si sa vezi daca se amortizeaza investitia (pretul carburantului, consumul, pretul initial, revizile, taxele si impozitele, etc)

5. Personal nu sunt fan diesel, deci as alege benzinara.

Modificat de rex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc rex pentru parere.

Doresc sa mentionez ca nu merg constant la 150+. Limita de viteza in Belgia este de 120km/h, iar in Franta de 130km/h. Am scris 130-160 pentru ca merg de obicei destul de zmucit (depasiri, etc), dar asta nu inseamna 160 constant ...

La consum mediu de 9% las 1.8 TSI-ul pe mai incolo. Poate imi voi permite pentru urmatoarea masina un 2.0 TFSI, si macar stiu o treaba. Dar nu acum.

Ramane 1.4 TSI versus 2.0 TDI-CR.

Cu chip, cred ca 1.4 se descurca foarte decent dpdv. dinamic. Poate 280Nm e ceva mai agresiv decat media normala (care din ce am vazut e pe la 250Nm).

Ma mai uit pe topicul cu probleme. Unii compara consumul cu 1.6 FSI, diferenta majora fiind cea de cuplu. Asta nu-mi place deloc. Am condus 1.6 benzina aspirata in Bucuresti destul timp (consum ~13-14%) cu drum in fiecare week-end pe DN1 pana acasa la Brasov (consum ~6-7%). Sunt amintiri dureroase. Leon-ul pe care il am acum, la cat de veche e tehnologia de pe el, a mancat 7.5% in Bucuresti si 5.5% pe DN1. Asa da...

2.0 TDI-CR ar mai avea 'dezavantajul' filtrului de particule (care poate fi enervant - citesc despre asta pe topicul cu 1.6 TDI-CR). Totusi, la traseul meu, are ocazia sa se regenereze de cel putin doua ori in fiecare zi, deci nu-mi fac griji.

Inclin spre el si din punct de vedere al pretului de revanzare. In plus, cred ca e un motor care ar trece mai usor cu vedea stilul meu de condus, si nu s-ar supara nici cu 4 persoane in masina + bagaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut 1,6 115cp pe Megane inainte, deci pot compara 1.4 TFSI cu 1,6 aspirat. Diferenta, atat la consum cat si la putere, e mare.

In oras, la stilul meu de condus (mai alert, cand e frig pornesc mai repede masina cu 10-15minute), meganul consuma 14% si golf-ul are consumul 10.7. %. Afara rar vedeam cu Megane-ul sub 7% in timp ce cu Golf-ul am avut si 5.0%.

Si Megane-ul avea consum declarat apropiat de 1,6 115cp de la Golf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, inteleg,

Dar doar ca o paranteza: din ce am citit, Reno 1.6 aspirat e mai gurmand decat VW 1.6 aspirat, desi pe hartie ar trebui sa fie cam tot pe acolo. Acelasi lucru cred ca se aplica si la 1.4 TCe versus 1.4 TSI. Deci ma astept sa vezi o imbunatatire semnificativa :)

N-am concluzionat in postul precedent ca 2.0 TDI-CR e mai bun. Stiu doar ca fata de masina pe care am condus-o inainte de Leon, am urmatoarele avantaje:

- cuplu mai mare datorat turbinei, si a cilindreei marite

- consum redus datorat motorului pe motorina si a ... turbinei

Ascult in continuare pareri, inclusiv propuneri noi (desi 1.6 TDI-CR si 1.2 TSI le cam exclud, cel putin momentan).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TDI-CR ar mai avea 'dezavantajul' filtrului de particule (care poate fi enervant - citesc despre asta pe topicul cu 1.6 TDI-CR). .

Avand in vedere ca multi km ii vei parcurge pe autostrada, cu filtru de particule nu vei avea probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati putin sa ne intelegem. Discutam aici de motoare supraalimentate. Cu aspiratele e alta poveste. Icarus, scoteai Buc-BV consumul ala pentru ca aveai ocazia sa duci motorul in plaja de cuplu maxim, unde-ai fi dat 3500rpm in Bucuresti? Poate doar noaptea :) Iara cuplul e ceva mai liniar, nu exploziv asa ca la turbo dar este.

In fine, e o paranteza doar, sunt fan motoare aspirate, va rog sa ma intelegeti :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!