Jump to content

Consum de ulei la 2.0 tdi


altea
 Share

Postare recomandată

:)) :offtopic: Prietene! Daca nu ai nimic de zis vezi-ti de treaba !

Intreb pe forum ce vreau cum vreau si daca gresesc cu ceva accept o atentionare din partea unui moderator nu din partea ta mai ales cu limbajul tau de sant! Sunt sigur ca nu sunt greu de cap si am o vaga impresie ca avem si putin o alta pregatire profesionala in urma careia chiar as putea sa-mi pun un diagnostic de "greu de cap" cu parafa si acte in regula!

Asa ca dragul meu coleg forumist..nu trebuie sa-ti dau eu tie explicatii si nici sa ma justific in vreun fel tie mai ales ca-ti lipseste bunul simt cu desavarsire!

Multumesc pentru raspunsuri tuturor!

Of, se pare ca tu esti ala deplasat! Eu am incercat sa-ti dau niste sfaturi de bun simt, si tu ma faci nesimtit?!? Se pare ca cine nu-ti da raspunsul pe care il vrei tu are limbaj de sant?!? Scuza-ma dar nu credeam ca voi fi catalogat asa. Iar daca tu crezi ca pregatirea ta profesionala te poate califica sa iti pui diagnosticul de "greu de cap" si inca nu ti l-ai pus, atunci poate nu esti destul de pregatit!

Scuza-ma ca-ti spun asa, dar eu urmaresc topicul asta si de fiecare data cand primesc mail ca s-a raspuns pe acest topic, intru pentru a mai gasi ce?.... o gramada de intrebari identice pentru a face pe cineva sa raspunda cum vrei tu!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Revenind on topic pot sa reconfirm, acum la 45.000 km consumul de ~100 ml la 1.000 km, deci 1,5 litri in ultimii 15.000 km.

Tinand cont de scaderea consumului fata de perioadele anterioare (2,1-2,2 l / 15.000 km) si de exploatarea fara mila a motorului, mai ales in ultimul an, cred ca motorul BKD nu merita criticile care i s-au adus din punctul de vedere al acestui topic. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am aproape 11000 km! Masina a fost exploatata preponderent in oras si preponderent la turatii de peste 3000 rpm! Luni am trecut din exces de zel si pt ca ma luasem cu un alt tdi ...cu doua liniute pe rosu! Nu stiam ca se duce si peste!

Sa revin! Am completat pana acum fix un litru si este nivelul la jumatatea treimii superioare a indicatorului de pe joja!(in zona de maxim). Eu zic ca e binisor!

Masina , in concediu, a alergat continuu cu peste 180 km/h cel putin 1000 km pe autostrazi in grecia!

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tot diesel cu turbo si consuma cam 300-400 ml la 10.000km. Iar motorul meu a trecut demult de 100.000 km.

Pana la urma exista o pierdere de ulei. Daca nu e vizibila, inseamna ca e ori prin turbina, ori prin segmenti. De unde sunt aceste componente de pe 2.0 tdi ? Cine le produce ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.. :lol:....inteleg unde bati.... cred ca nu sunt turcesti! :salut:

Cauta pe forum si ai sa vezi acel ulei unde se duce si ai sa vezi si cat de bine e cand nu se duce!(asta daca chiar te intereseaza..desigur!)

Modificat de Andrei_VVB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am completat cam 500ml la ultimii 5000km - masina are 90000KM.

Chiar nu mi se pare deloc stresant sa completez juma de bidon odata la foarte mult timp (nu cred ca multa lume merge mai mult de 5000KM in 1-2 luni);

Completez mult mai des apa in borcanul de racire si lichid de parbriz;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, se pare deci ca ultimii trei posesori de BKD care am postat aici nu consumam actualmente mai mult de 100 ml la 1000. km.

Mie efectiv mi se pare excelent in conditiile in care motorul este remapat (~170 CP) si este turat frecvent la peste 4000 rpm (BTW, Andrei_VVB turometrul se duce pana la 5500 cand se taie alimentarea), dar nu mai mult de 4500 - 4600 rpm; iar cadranul stang are frecvent ca prima cifra, primul numar par ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul asta de ulei ma streseaza si pe mine ! Eu folosesc LiquiMoly 5w30 Top Tec 4200 Euro4 pentru ca am DPF . Parca as face o proba cu un 5w40 - 505.01 sa vad daca problema este de acolo de unde banuiesc eu !??

Odata ce nu scoate fum albastru pe esapament , nu trebuie sa ne facem probleme , zic eu !?

Motoarele noi in rodaj e normal sa consume un pic mai mult ulei decat unul "rodat" . Segmentul de ungere are un mic joc pe piston iar fenomenul de "pompaj " genereaza acest consum la inceput .

Cred ca dupa 25k - 30k km. , acelasi consum de ulei ca in perioada de rodaj trebuie sa ne puna pe ganduri (indiferent de regimul de exploatare).

Una din cauze poate fi semeringurile de supapa ! Pe esapament nu se vede nimic indiferent de regimul de lucru . Am o experienta cu un Audi 2.0 (benzinar) B4 1994 . Dupa inlocuire avea un consum normal pentru nr de km. si varsta .

La vechea masina (VW Golf 4 - ALH - 2002 ) foloseam 5w40 tot LiquiMoly (15k km.shimb) si pot sa spun ca nu completam de la schimb la schimb ! Chestia cu " Un mic consum de ulei = Fiabilitate " la PD-uri e interpretabila daca ne raportam la cele cu pompa de injectie si distribuitor (nonPD) .

Ca o curiozitate : la 1.4 TFSI oare ce consum de ulei accepta producatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai DPF pune numai 5w30 adica 507.00. Altele iti vor distruge filtrul de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o Octavia 2, 2.0 TDI. As dori sa stiu cu ce ulei vine din fabrica? Ce ulei am in masina (banuesc ca e standard la toate octaviile de 2l)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si eu sunt interesat in achizitionarea unui VW Golf GT 2,0 TDI 140cp DSG

am auzit si stiu de mai de mult de chestia asta cu consumul de ulei. e de inteles sa consume UN PIC de ulei, avand in vedere constructia motorului, dar cantitatile despre care se vb pe aici sunt totusi destul de mari.

am experienta cu diesel, avand din 2000 un Renault Megane 1,9 dTi 100cp, care are la pornirea motorului indicator digital al nivelului uleiului. nu zic ca nu a consumat deloc, nu stiu, dar pe bord tot timpul nivelul indicat este maxim, si la pornirea motorului tot timpul oil check a fost OK. nici la revizii ( am deja 135.000 km ) nu am fost anuntat de vreo lipsa de ulei.

taicameu are la firma tot un megane din 2003 1,9 dCi 102cp, care are ~210.000km si la fel, nici macar o data nu s-a simtit lipsa uleiului.

si vreau sa va zic ca la nici una din masini nu s-a verificat in toata viata masinii joja de ulei. poate e bine, poate e rau.

ambele merg impecabil.

experienta cu TDI-PD am cu masinile de la firma unchiului meu, un VW Passat 1,9 TDI 130cp 4motion si un VW Golf 1,9 TDI 130cp 4motion. primul a avut vreo 180.000 iar golful cam 150.000km.

prima experienta a fost cam neplacuta, dupa un drum mai lung si o apasare mai accentuata a pedalei de acceleratie, am ramas in varf de deal, in munti, pe un drum judetean, fara ulei. pentru mine a fost shock.

am inteles care e treaba, si in consum de 2-300ml intre revizii cred ca e nesesizabil ( fara a necesita completarea ) dar cam 1,5L ulei la 15.000km ( cam cat se vede pe aici ca e o medie a consumului la 2,0 TDI ) mi se pare cam mult sincer.

ideea e ca rational un opel astra 1,9 CDTI 150cp mi se pare mai ok, dar "inima" zice 2,0 TDI + DSG. si mai mult spre DSG.

nu stiu daca m-as putea obisnui cu ideea ( si nu stiu daca ar fi foarte greu ) ca din 5000 in 5000km sa verific uleiul si sa mai completez daca trebuie.

inca o chestie. s-a discutat mult si pe ideea de a completa ulei.

unii zic ca daca nu stii cu ce ulei a venit masina sa mergi sa schimbi uleiul la prima indicatie de bec galben al nivelului de ulei. mi se pare un pic aiurea.

unii zic ca se poate completa cu orice fel de ulei , atata timp cat se pune norma acceptata de VW ( 5W30 parca ) si codul 505.xx sau ce cod era, ca nu mai retin exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara TFSI ca nu ai nici un avantaj daca cumperi 2.0 TDI. Back in old good days... cu turbo benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
nu stiu daca m-as putea obisnui cu ideea ( si nu stiu daca ar fi foarte greu ) ca din 5000 in 5000km sa verific uleiul si sa mai completez daca trebuie.

Asa am gindit si eu inainte sa iau masina. Pina la urma am luat-o si nu imi pare rau. Nu am verificat niciodata nivelul de ulei, am completat NUMAI cind s-a aprins becul galben in bord. Si am completat cam 300 ml. Intre doua revizii e nevoie cam de 1L ulei (eu fac reviziile la 30,000 km), deci nu e chiar asa o tragedie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca nivelul uleiului se verifica periodic, sa zicem odata pe saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara TFSI ca nu ai nici un avantaj daca cumperi 2.0 TDI. Back in old good days... cu turbo benzina.

TDI cred ca va fi din cauza consumului.de motorina ;) avand in vedere o utilizare preponderenta in oras.

TSI 140cp mai degraba decat TFSI.

TFSI, care la pret de pornire pe GTI 4u + DSG incepe de pe la 21000 eur cip.

cred ca bugetul pentru masina va fi cu indulgenta undeva pe la 22000eur cip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest somebody
eu stiu ca nivelul uleiului se verifica periodic, sa zicem odata pe saptamana.

Uleiul il verificam doar pe vremea cind aveam Oltcit... ca asa spunea folclorul literar din acele vremuri... :icon_thumright: Dar de atunci nu l-am mai verificat niciodata, la nici una din celelalte masini pe care le-am avut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca o chestie. s-a discutat mult si pe ideea de a completa ulei.

unii zic ca daca nu stii cu ce ulei a venit masina sa mergi sa schimbi uleiul la prima indicatie de bec galben al nivelului de ulei. mi se pare un pic aiurea.

unii zic ca se poate completa cu orice fel de ulei , atata timp cat se pune norma acceptata de VW ( 5W30 parca ) si codul 505.xx sau ce cod era, ca nu mai retin exact.

1. Este bine sa completezi inainte sa se aprinda becul, ca sa asiguri un nivel al uleiului cat mai bun; asa scrie si in manualul masinii. Insa cel putin la mine, toleranta este f. mica, cum scade sub minim pe joja se si aprinde becul.

2. Norma este 505.01 (sau 507.00 pt. DPF), 5W-30 sau 5W-40 reprezinta indicii de vascozitate ai uleiului.

Ontopic, mie mi-a consumat pana acum cam 1 litru / 10.000 km (15% oras si 75% drumuri lungi, dar si serpentine, forje etc.). Mi-a consumat asa inca de la inceput, din rodaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Masina mea are 40.000km si a baut cam 500ml in ultimii 3000km de la revizie. Da, o calc de-o iau dracii, ca nu mi-am luat 140 de cai sa merg ca Oltcitul. Si asa ma supara ca pana se incalzeste motorul si pot sa fac asta, imi trece cheful de condus sau ajung la destinatie, iar talpa nu pot sa i-o dau cand am chef, ci cand imi da voie turometrul, dar asta cu uleiul chiar pune capac.

Ma deranjeaza crunt. Loganul la o treime din pret nu are problema asta. Eu nu pot sa stiu daca am o chestiune grava la motor sau o scurgere pe undeva, ca mi se serveste la service placa cu "Va consuma ulei cu litrii? A, e normal!". Pfoa, ce bine, m-am linistit, ce multumit sunt! :))

Comparatia e aiurea cu zeama de parbriz sau motorina. Ca fara ele nu se poate, dar fara verificari si completari lunare de ulei, se poate, va garantez eu!

Un buton daca trebuia sa apas sub capota la cateva mii de km si tot era de rahat...de vreme ce altii nu trebuie sa faca asta, ci numai eu, ultimul prost, ca mi-am luat motorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai man, comparatia cu Logan chiar nu-si are rostul, din foarte multe motive (am avut si Logan).

Si eu calc masina de nu se vede, si la mine consuma ulei, dar am stiut din start ca asa va fii ;-)

Oricum, 500 ml in 3000 KM nu e mult daca ai fortat masinuta, parerea mea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Logan te urci si pleci, nu te doare capul. Acum nu frate, ai treaba te grabesti? Stai asa, unde pleci, ai bidonasul la tine? Are destul ulei in el? Daca nu, du-te si cumpara. N-ai timp? Fa-ti. Nu gasesti? Cauta. Aveai altceva de facut cu aia 50RON? Uita! Nu cumva sa uiti salopta de mecanic acasa, ca poate vrei sa umblii la motor in cravata. Te duci la intalnire cu costumul patat de ulei picurat de pe joja, dar le zici ca ai 2.0 TDI, or sa inteleaga.

A, ti-o mai conduce si sotia? Fa-i instructaj de service, explica-i de ce ati dat peste 20K de EUR pe o masina din 2007 si de-acum daca esti in deplasare si are de cumparat ceva de la supermarket, trebuie sa fie gata sa mestereasca si ea ca Gigel duminica in spatele blocului la berlina lui din 1800.

Adio, a trecut vremea cand de masina doar te foloseai, acum trebuie sa fii gata oricand sa te opresti din drum cand se aprinde becul. Lasa ...ca unde ai treaba poate sa mai astepte, tu ti-ai luat TDI, deci acum fa bine si trage pe dreapta ca ai treaba la motor. Zii merci ca nu trebuie sa te bagi sub ea...ca faceai si asta daca E NORMAL!

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma te obisnuiesti. Cei care s-au interesat inainte de cumparare ce inseamna 2.0TDI trec mai usor peste asta. Negativ (by default) zgomot+consum ulei. Dar se poate trece peste. Mai rau daca te loveste defectul de la pompa de motorina, dar poate la Skoda nu e prezent.

Ca sa nu fie o tragedie, sfatul meu este sa te obisnuiesti cu masina si sa-i programezi cicluri de completare (nu dupa calendar, ci dupa numarul de km parcursi) a.i sa nu te ia pe nepregatite. La revizie sa le spui la baieti sa puna ulei pana la MAXIM pe joja. Asa se face. Pentru ca orice motor(in special diesel) consuma ceva ulei, asa ca pana la revizia de 10-15k km sa nu fie necesar sa completezi. Apoi, inveti cat ulei consuma in stilul tau de condus si la x mii de km verifici si completezi pana la maxim. S-ar putea ca sa trebuiasca sa completezi odata dupa 6-7-8k km , deci doar odata intre revizii si atunci e rezonabil, nu vine in fiecare luna. Plus de asta, e mai bine sa deschizi din cand in cand capota... mai vezi ce e pe acolo, nivelul antigelului, scurgeri , pot indica probleme pe cale de aparitie care pot fi tratate mai usor. Vezi si tu parte plina a paharului...

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, momentan sunt tot nervos, tocmai mi-am varsat frustrarea si pe alt aspect complet nemultumitor al TDI-ului 2.0, joja de ulei... dupa ce ca trebuie sa stai cu ochii pe nivelul de ulei ca pe butelie, citirea acestuia este o adevarata aventura!

Eu nu inteleg cum adica e ok pana la 1L la 1000km, adica la revizia de 15.000 nu mai are rost sa te duci, ca tu deja ai schimbat pana atunci de 3 ori uleiul la motor?

Modificat de GunX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e tehnologia PD. Te poti intreba de ce se insista cu ea dar asta e deja o extrapolare pe teren alunecos. Unii au si DPF pe PD si iti imaginezi ce eficienta are filtrul ala care trebuie sa absoarba si 1l de ulei la 1000km pe langa gazele de esapament.

Dar fara suparare, intreb cam acelasi lucru pe care il intrebi si tu: De ce iti pui intrebarile astea DUPA ce ai dat peste 20k euro?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca mai aveti un pic si plingeti dupa bani.

Daca completezi la maxim la schimb, dupa 5000 de kilometri verifici nivelul.Daca e cazul mai completezi.Daca schimbi la 10 000 vezi cit a ramas nivelul.

Dupa un schimb de ulei deja stii cit consuma masina intre intervalele de schimb.Spre exemplu la mine consumul in 15 000 de kilometri este de un litru, deci nu completez intermediar.

pina la urma este o masina germana ca si trabantul, cu consum mixt... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!