Jump to content

Montare cutie in 6 trepe pe motoare benzinare


Kam3l3on_Jetta I
 Share

Postare recomandată

Kam3l3on_Jetta I

Sper sa nu imi iau un warn...

Acum sa incep:in primul rand sal VW si la multi ani:),acum...s-a gandit cineva sa treaca de la 1.8T in 5 trepte la 6,adica sa schimbe cutia de viteze?

am in cap acest lucru, si ma gandesc ca ar fi destul de bine...

acum stau si ma gandesc la efectele avute asupra masini, aici ma gandesc la consum si performatele motorului.

Niste pareri si sfaturi sunt bine venite

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ce spui tu...dar 6 tr parca sint numai la diesel...

Rapoartele sint altele...alea nu sint motoare de turatie...

Si eu cind am luat masina, vreo luna tot cautam sa bag a 6 a :)

Cred ca as scoate un consum de invidiat pe extern la 120-130km/h

Depinde ce vrei de la ea...vrei tractor=putere sau viteza...

Cum spuneam mai sus ce cutie ai in vizor?

Functie de ce rapoarte ai se poate da cu presupusul apropo de performante/consum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.8T exista 6 trepe pe Golful Aniversar AUQ de 179 cai. Octavia RS nu sunt sigur daca are tot 6. Acestea sunt transversale.

Pe B5 sau 5.5 stiu clar ca nu s-au pus 6 trepte la 1.8T.

Va dau aici consumurile de carte pentru Golf IV 1.8T:

- 150 cai 5 trepte: 10.6 / 7.8 / 6.1

- 179 cai 6 trepte: 11.7 / 8.4 / 6.5

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI eu m-am gandit la asta, deoarece consumul in regim de DN este 6.3 pana la 7 si consumul in regim de autostrada ajunge la 8-9 chiar 10. Se simte nevoia pentru treapta a 6-a. Insa n-am reusit sa gasesc cutia care sa se potriveasca la mine.

@volnick - nu stiu daca e relevanta comparatia de consum - alta turbina ( din cate stiu are k04), alt soft, alte injectoare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... si alta putere...

@Jacku La tine nu s-ar potrivi pe AUM cutia de AUQ?

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motoarele benzinare de pe Passat B5/B5.5 nu s-au pus niciodata cutii in 6 rapoarte.

Pe motoarele diesel de 1.9 (AVF si ATJ) si cred ca si pe cele cu motoare V6 s-au montat astfel de cutii de viteze.

Pentru a monta o cutie de motor diesel pe motor benzinar trebuie luate in calcul 2 aspecte deloc de neglijat:

1.Intre cutiile de diesel si cele benzinare DIFERA RAPOARTELE.

2.Prinderile cutiei pe motor difera intre benzinar si diesel.

Sa nici nu intram in detalii de priza si pinioane planetare...

Prin urmare e imposibil de montat o cutie de diesel pe motor benzinar si invers. :)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate se "nimereste"/adapteaza de pe la alta... ?

Asta in cazul cind exista :)

Eu cel putin nu vazui benzinar cu 6tr...la masinile uzuale...poate la "avioane" or fi...

Ar fi interesant de mutat postul la "motoare pe benzina" si discutat la modul general...

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul W8, da, are 6 trepte (singura exceptie benzinara), asemenea motorului W6 tdi. Doar ca nu cred sa potriveasca prinderea cutiei pe motor.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am vazut acuma topicull tau, si ce vreau sa zic, e sa te informezi foarte bine inainte asupra unor lucruri. Eu vreau sa fac o asemenea combinatie insa pe motor diesel cu cutie de benzinar.

La ce a trebuit sa ma uit:

- Blocul motor (aici e prinderea de cutie)

- Blocul motor de 1.9 TD/TDI (transporter/passat/golf3/4) si blocul motor de pe Transporter 4 2.0 benzina , de pe care iau cutia, sunt identice. difera doar diametrul cilindrilor.

- Concluzie: pot folosi blocul meu motor.

- Cutia de viteze:

-La 2.0 , functioneaza bine(calculat de fabricant) de la ~84 CP.

-Noul motor( practic va fi doar calculator, chiulasa, turbo, etc), va avea minim 90 CP /101/110 CP standard - la care se va adauga in timp o resoftare.

Datele de la producator:

2.0 - AAC - 84 PS (62 kW; 83 bhp) @ 4,300 159 N·m (117 ft·lbf) @ 2,200

1.9 TDI - 1Z - 90 PS (66 kW; 89 hp) @4000 rpm 202 N·m (149 lb·ft) @1900 rpm

- AHU- 90 PS (66 kW; 89 hp) @4000 rpm 210 N·m (150 lb·ft) @1900 rpm

-AFN- 110 PS (81 kW; 108 hp) @4150 rpm 235 N·m (173 lb·ft) @1900 rpm

Concluzie: putere mai mare la rpm umpic mai scazute; cuplu mai mare la rpm mai scazute (dar nu cu mult) ceea ce zic eu ,ca pt motorul ala nu mai conteaza foarte mult rapoartele, pentru ca are de unde scoate forta chiar daca nu e turata masina; cu noua cutie, va avea un consum mai mic, la o viteza mai mare , in comparatie cu situatia actuala (4400 rpm @ 120 kmph)

In cazul in care nu vrea sa mearga cu cutie de 2.0 , voi ramane la cutia de transporter 1.9 TD (alte variante, cu alte rapoarte).

Cauta si tu datele despre motoare, sa vezi care se potrivesc perfect ( te ajuta foarte mult ETKA) , si apoi vezi daca iti permiti. Eu inca astept sa strang fondurile necesare "combinatiei"

Mult succes!

ps: asta e teoria. Practic poate fi diferit, pot fi probleme, sau poate fi imposibil.

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, hai ca las discutia completa si se muta la Tehnic.

Sa nu uiti de amplasarea motorului (longitudinal / transversal). Altfel se exclude din start combinatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele clasice de 1.6l au fost puse cutii cu 6tr ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu eu cutie in 6 trepte e la audi a4 b6 cel cu 190cai dar care e f rar si la 1.6 nu stiu sa existe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Pe 1.6 toate sunt in 5 tr. Eu ma gandeam ca poate este vreo cutie de A4 in 6 tr care s-ar potrivi pe 1.8T pe B5. In nici un caz nu m-as fi gandit ca s-ar cupla o cutie de diesel. E clar ca au alte rapoarte.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OP din ce stiu eu pe passat 1.8T nu s-a pus cutie in 6 trepte deci o conversie ar insemna o tona de munca si bani cu care mai bine faci altceva.

OT:

Eu cel putin nu vazui benzinar cu 6tr...la masinile uzuale...poate la "avioane" or fi...

Eu am 6 trepte. Toate G4 (anniversay sau nu) cu motor AUQ (si cred ca si Leonurile) au cutie O2M - 6 trepte

@volnick - nu stiu daca e relevanta comparatia de consum - alta turbina ( din cate stiu are k04), alt soft, alte injectoare..

jacku, intre AUM si AUQ singura diferenta e de soft (la golf 4 ma refer aici). Restul e aproape identic. Nu vad care e problema si de ce nu ai putea sa iti pui o cutie in 6 trepte pe AUM, sunt destui care au facut asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kam3l3on_Jetta I

teoria este simpla acum sunt curios si practic daca este posibil...tot ce m-ar costa ar fi cutia de viteze. banuiesc ca cea cu 6 trept este mai mare si banuiesc ca are o prindere in plus sau niste prinderi in plus...

acum nu vreau sa zic dar(scuzacti dobitocenia)...pe masinile vechi cutiile mergeau de ex:de la 1.6 D la 1.8 fara nici o problema si invers,singura dif era de rapoarte...gasisem la mom respect un site cu rap pt cuti...si existau cateva cuti care se pupau,este adevarat cu nu era dif de o treapta.daca stau sa ma gandesc 1.8T teoretic este blocul de G60...ideea este ca blocul nu prea se schimba este acelasi in 99%...adica daca pe 1.8T din 99(motor transversal) in 5 trp este blocul x si pe 1.8T in 6 trepte din 2005-2010 este aceasi bloc...concluzie cutia este decat schimbata...

daca nu am dreptate va rog sa imi spune-ti....

Mersi mult,scuze ca va dau bataii de cap:)

Modificat de Kam3l3on_Jetta I
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8T-ul din 1995 pus prima data pe A4 B5 si-a sfarsit viata in 2008 tot pe A4 B7/Seat Exeo. Acesta are cilindreeea 1781 cmc.

Din cate stiu eu noile 1.8 TFSI (120, 160 si 170 cai) de pe A4 B8, A5, Passat B6, CC, Golf au 1798 cmc. Deci ar fi un motor complet nou.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 6 trepte. Toate G4 (anniversay sau nu) cu motor AUQ (si cred ca si Leonurile) au cutie O2M - 6 trepte

Sigur au si Leon-urile din prima generatie, cele de 180 cp (cupra cred). Am un prieten care detine unul si e dotat cu cutie in 6+1 rapoarte. Problema adaptarii unei astfel de cutii tine de faptul ca Golf/Leon au avut motoarele asezate transversal si ma gandesc ca prinderile pot diferi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform documentului atasat la pag 29, motoarele 1.6 ALZ, 1.8 AWT (benzinare) si 1.9 AVT (diesel) au aceleasi cutii de viteze (manuale sau automate). Deci rapoartele din ele, cat si prinderea cutiei nu difera. Deci eu cred ca e posibil de luat o cutie de 6 trepte de pe un motor de 1.9, si pusa pe 1.8 T, fara bataie prea multa de cap.

Passat__1_.pdf

Modificat de Cata BOSS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kam3l3on_Jetta I

problema este ca ce mi-ai dat tu nu cred ca are legatura, avand in vedere cod de motor la mine este AEB:(...dar este un pas inainte si iti multumesc

Cine doreste sa mai completeze, il rog...am nevoie de cat mai multe info ca sa stiu daca ma apuc de treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Este un filmat pe youtube

,cred ca e fatibila treaba,ma intereseaza si pe mine! Desi tipul scrie ca a fost destul de dificil..
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca n-ar fi rau daca s-ar putea cupla o cutie diesel (chiar si cu 5 trepte) cu un motor pe benzina, s-ar putea rula la viteze mari in turatii mici, obtinandu-se astfel economie de combustibil. Probleme de cuplu nu cred sa apara decat in ultima treapta, care oricum se va folosi doar pt mers constant la viteze mari, pt depasiri se va retrogada 1 treapta sau chiar doua. Singurele probleme care apar sunt doar cele de conectare din punct de vedere mecanic, dar sunt sigur ca se poate face o adaptare care sa nu afecteze in mod negativ ansamblul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Sincer ma asteptam la mai multe comentarii...Tipul prezinta modificarea,spune ca a fost dificil si ca acum nu mai se aude nici un zgomot ciudat! Dar, de ce nu urmariti si turatiile la fiecare treapta?veti observa ca sunt turatii perfect normale pentru benzina.Cred ca a modificat si raportul final,usor de facut.

Oricum ar fi,cutia cu 6 trepte este ok pentru demaraj si economie in autostrada,prin oras mai mult incurca\consuma!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai,mai,mai....numai copilasi pe forumul asta..

cica nu au vazut 6 trepte pe benzinar..decat rachete de masini poate... pai si pe golf 5 cu motor de 1.6 sunt 6 trepte.

apropo,acu 2 zile a pus un prieten pe un audi a4 1.8(125 cai) cutie de 1.9 tdi alh. vine perfect,dureaza 2 ore..floare la ureche. bineinteles cu tot cu planetarele de la diesel.

acum la 3000 de ture are 140 km/h.

case closed!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Dar de pe diesel pe diesel, A4 B5 1.9 TDI 90 CP din 2001, de la 5+1 la 6+1, se poate ? De pe ce motoare s-ar potrivi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!