Jump to content

Furtune frana Passat


Ramsesan
 Share

Postare recomandată

Daca sunt separat, automat iei doar conducta, dar daca e piesa cu furtunul e mai scump. In etka sunt ambele variante desenate, dar codul pentru conducta separat nu este.

 

 

 

Uite o poza din etka

post-92386-0-64692400-1377456502_thumb.j

Modificat de davidut5
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia este. 8A. Dar mie mi s-a parut ca sunt "sudate/lipite" cumva. In schimb, furtunul nu parea deloc deteriorat so...poate reusesc sa schimb doar conducta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu are piulita, este capsat, si trebuie schimbat cu tot cu furtun. Poti lua si sh, doar sa nu fie si aia mancata. Am vazut si la mine e cam oxidata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi s-a fisurat conducta aia, la mine am reusit sa o schimb fara furtun, nu e greu de schimbat doar sa gasesti una buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Prezint o descriere detaliata la cum am schimbat eu furtun frana fata + conducta frana + demontat etriere fata (garnituri) + inlocuit lichid de frana.

Grija, nu e de gluma cu franele daca gresiti ceva, eu doar dau niste sugestii relative.

 

La mine era un furtun cu cauciucul deteriorat si armatura de sarma ruginita, la capatul dinspre roata, dar nu curgea lichidul de frana.

 

Daca tot am ajuns acolo, am desfacut complet si etrierii, sa vad care este situatia lor.

 

-se scoate mufa cu senzorul de placuta de frana, introducand perpendicular o surubelnita dreapta in locasul respectiv, apasand si tragand simultan de mufa.

-se scoate suportul mufei, distantand cu o surubelnita dreapta o mica lamela neagra, apoi se rasuceste de suport si se ridica de acesta.

-se elibereaza firul senzorului de placuta, bagand mufa deja scoasa pe conducta de frana a etrierului, ca ulterior sa poata fi scoasa de pe etrier placuta de frana.

-se desfileteaza cu o cheie fixa de 11 piulita de cuplare dintre conducta de frana si furtunul de frana (capatul de sus, care este fixat pe sasiu).

-se scoate capatul furtunului de frana din imbinare, se scoate si siguranta elastica din tabla neagra.

-furtunul de frana are la fiecare capat doua proeminente metalice care au rol de ghidare si de antirasucire la infiletare.

-se poate incerca acum sa se demonteze si celalalt capat al furtunului de frana (dinspre etrier), tot cu o cheie fixa de 11, cu etrierul inca fixat pe masina.

-se poate demonta furtunul si dupa ce se scoate etrierul, dar este mai greu, deoarece ar trebui fixat etrierul intr-o menghina.

-in cazul meu, nu am reusit sa desfiletez furtunul (la capatul dinspre etrier) cu cheia sau mopsul oricat m-am straduit, deoarece era gripat rau.

-am fost nevoit sa tai surubul si conducta cu un bomfaier, ghidand panza de bomfaier pe langa siguranta elastica, pentru a nu ramane bavura care sa impiedice apoi scoaterea furtunului din siguranta elastica.

-celalalt capat al conductei de frana (dinspre etrier) s-a desfacut usor (am folosit degripant, inclusiv pe aerisitor).

-am cumparat astfel o conducta de frana noua (din alama) si un furtun nou.

-cu o surubelnita dreapta am scos siguranta de sarma otelita care fixeaza placuta de frana exterioara a etrierului, introducand pe rand surubelnita in dreptul fiecarui cioc de sarma si facand parghie.

-cu o surubelnita dreapta am scos cele doua capace de plastic care protejeaza de mizerie capetele suruburilor (culiselor) etrierului.

-cu o cheie inbus de 7 si folosind ca prelungitor cheia de roti, am scos cele doua suruburi.

-ca sa extrag mai usor etrierul de pe disc, am presat putin cu o surubelnita lata etrierul, ca sa intre pistonul mai adanc in etrier.

-am ridicat de etrier si l-am scos, o placuta de frana ramanand pe suportul etrierului de pe roata, si cealalta ramanand fixata pe pistonul etrierului.

-placuta de frana interioara are trei gheare de tabla, care se fixeaza pe pistonul etrierului, se trage putin de ea si iese de pe piston.

-se curata etrierul, placutele, suruburile (bolturile) de ghidare de rugina si mizerie

-se scoate pistonul din etrier folosind aer comprimat de la un compresor de umflat roti (atentie cand arunca afara pistonul, ca pocneste un pic)

-la mine pistonul nu era ruginit pe portiunea care intra in cilindru, dar era foarte ruginit pe partea exterioara, si se misca greu in cilindru, avea un fel de mazga lipicioasa

-se curata de rugina buza pistonului (unde este canalul pentru mansonul de protectie) cu o mica perie de sarma pusa in masina de gaurit.

-mare atentie sa nu se zgarie suprafata activa a pistonului sau a cilindrului.

-partea din exterior a pistonului se curata de rugina tot cu peria de sarma sau cu glaspapir.

-daca mansonul este inca bun, se curata de mizerie.

-se scoate si garnitura cilindrului de frana, si se curata locasul garniturii si interiorul cilindrului de frana (la mine avea negreala de la uzura garniturii).

-se monteaza pistonul la loc, se unge cu putin lichid de frana si se preseaza cu mana la maxim.

-cand montati pistonul la loc, se introduce mai intai mansonul de protectie prin partea de sus a pistonului, se trage in jos de manson, apoi se fixeaza partea de jos a mansonului (fusta) in canalul din etrier, apoi se impinge pistonul in etrier. Ca sa alunece mai usor, am uns cu putin lichid de frana.

-se monteaza pe etrier noul furtun de frana, eventual si o noua conducta metalica de frana, daca aceasta s-a stricat la demontare.

-cand se monteaza siguranta elastica (de tabla neagra), atentie ca stifturile antirasucire ale furtunului sa nu calce pe siguranta. Siguranta trebuie sa apese pe suportul de fixare al furtunului.

-se ung cu vaselina speciala (vezi poza) cele doua bolturi de culisare si se introduc partial in locasurile de pe etrier.

-se ung zonele de culisare ale placutelor de frana cu vaselina, precum si pistonul pe portiunea care nu intra in cilindru, ca sa nu rugineasca.

-cand se monteaza la loc etrierul (placuta de frana interioara fiind deja fixata pe el), cea exterioara se aseaza cu mana pe suportul etrierului si etrierul incaleca astfel si placuta si discul de frana.

-se fixeaza etrierul de suport cu cele doua suruburi cu cap inbus.

-se fixeaza capacelele de protectie.

-se infileteaza celalalt capat al furtunului de frana de conducta de frana de pe sasiu, dupa ce a fost montata in prealabil siguranta elastica de tabla.

-se fixeaza suportul mufei senzorului, apasand si rasucind la 90 de grade,pana face clic lamela neagra de plastic a suportului

-daca cablul electric al senzorului uzura placute are izolatia uzata, se intareste cu banda izolatoare.

-se fixeaza pe etrier siguranta de sarma otelita in cele doua gauri, se apasa in jos si se bate putin cu un maner de surubelnita, ca sa se aseze bine.

-se aeriseste etrierul

 

Eu am demontat si etrierii de pe spate pentru revizie (acolo aveam un piston blocat de mizerie si o garnitura de protectie rupta) si am scos complet lichidul de frana, dupa care am am pus lichid de frana nou si am aerisit singur fiecare roata cu o pompa de vidare conform poza. Am mai facut o aerisire finala cu inca cineva care a dat pedale.

Aerisirea ABS-ului cu VAG-COM nu am facut-o inca, urmeaza sa fac si un test de frane la un service, ca sa fiu linistit.


continui cu pozele


ultimele poze

post-78662-0-84621000-1383412949_thumb.j

post-78662-0-22614100-1383412956_thumb.j

post-78662-0-50592700-1383412963_thumb.j

post-78662-0-27714700-1383412971_thumb.j

post-78662-0-19835500-1383412986_thumb.j

post-78662-0-89004800-1383412992_thumb.j

post-78662-0-26585600-1383413050_thumb.j

post-78662-0-02100300-1383413057_thumb.j

post-78662-0-22765500-1383413066_thumb.j

post-78662-0-93409200-1383413072_thumb.j

post-78662-0-55188600-1383413080_thumb.j

post-78662-0-83218900-1383413208_thumb.j

post-78662-0-72837800-1383413218_thumb.j

post-78662-0-38005200-1383413226_thumb.j

post-78662-0-24157700-1383413245_thumb.j

post-78662-0-80587100-1383413289_thumb.j

post-78662-0-19135500-1383413297_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutari! Recomandati vreun anumit producator de furtune de frana? ATE sau TRW? Multumesc!

 

LE : Lichidul de frana este 1 litru? Dot4 nu? L-as schimba si pe el daca tot umblu acolo. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 years later...

Salut,ce marca recomandați pt față golf 4 tdi?

Și dacă știți cumva și lungimea lui?

Modificat de darin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!