Jump to content

Touran - Suspensie, arcuri, pachet drumuri grele


dannyb
 Share

Postare recomandată

Salut. Urmează sa schimb flanșele telescoapelor din față, la Touranul meu. Ma poate ajuta cineva cu un link sau un video unde pot vedea cum se procedează? În spate vreau sa schimb telescoapele și flanșele, dar din ce am văzut eu e mai ușor; sunt doar doua șuruburi de sus de desfăcut. Mulțumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu un touran din 2004 si are suspensie sport si as schimbao cu una normal .Am de la un prieten o supensie completa de pe un golf 5 acelas an el sia pus sport.Ce ziceti se potriveste la mine pe touran?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Das Mechanikus

DA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos  saptamana viitore o sa incerc sa le montez 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Tocmai mi-am schimbat arcurile pe spate(pachet drumuri grele) si am vazut ca protectia amortizoarelor este distrusa(nr 2 in figura).Stie cineva daca acel burete este standard sau face parte tot din kitul drumuri grele? Intreb pentru ca elementele din acest pachet se gasesc doar pe original,iar livrarea se face in 5-7 zile.

Multumesc.

Le-am gasit acum la un magazin online,dupa codul de origine.Ce-mi recomandati: Febi Bilstein sau Swag Germany ?Identice la pret! 

suspensie spate.png

Modificat de ted_cm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu pui Sachs? 900119 oval  sau Sachs 900202 cilindric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iau in calcul si varianta asta.Sunt mai ok ?

Eu am cautat pe cod original.Merci.

Modificat de ted_cm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Vă salut d-lor. As dori sa schimb amortizoarele pe spate la Touran, dar aș dori și eu câteva recomandări de mărci care sunt bune. Cele care sunt pe mașină sunt originale, au codul 1T0513029, dar eu nu am găsit pe net după cod. Cu respect! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KAYABA

Monroe

Bilstein

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
On 17.11.2015 at 9:39, MAR_VW a scris:

Un prieten a unui coleg cu golf 5 plus(ar fi avut aceeași problemă) a schimbat bucșele cu excentrice din care se face unghiul + 2 bucși care sunt în dreptul unde se așează cricul pt a schimba roata spate. Touranul are aceleași bucșe ca golf 5 plus?

Salut.Dupa sezonu rece la schimbarea jantelor de iarna ..punand jante aliaj cu cauciucuri de vara..am sesizat cam aceeasi chestie.Initial am refacut presiunea in roti..avand azot ..in ideea ca s-ar misca pe viraje janta in cauciuc..Nimic.Am ous alte jante aceeasi simptoma.Oarca era golfu ll si ar fi avut bucsele palnie de la punte imbinarea cu caroseria duse.Masina mea pe drum drept..sa nu mai zic de denivelari nu facea balans..ca o harca pe valuri..mai rau..cumva pe diagonala..mama naibii!La viraje scurte stanga dreapta e si era foarte instabila..Am adoptat varianta verificarii telescoapelor  si schimbarea lor.Poate cele fata sa zic asa ar fi fost mai slabe dar le am inlocuit toate..fata si spate punand KYB.Bineinteles ca pe fata am pus si flanse amortizor noi.Singura chestie ar fi ca ..nefiind in service langa mecanic nu cred ca acesta a indeplinit procedura de amorsare..Culisarea lor in jos de 4-5ori.cum arata unii in filmuletele de inlocuire amortizoare pe youtubik! .Stiind ca nu am jocuri..asa zicandu mi -se ,..am facut si directia fata spate.Am plecat din service..parca era mai elastica un oic la denivelari..dar are aceelasi balans pe diagonala..miscandu se de spate sau zici ca ti fuge spatele..Nu stiu cum sa ma exprim ..insa pe viraje e instabila ..sa nu zic ca de iti e necesar sa eviti ceva tragand stanga si vrand a o redresa lund dreapta stanga..e greu controlabila.Am urcat-o din nou pe ramoa pentru directie in ideea ca pe elevator rotile atarnand in jos ..sau impinse tensionate de arcuri ..greutate etc sa vad jocurile pe loc drept din canal.Am miscat impingand de spatele masinii si am observat ca parca una din bucsele rotunde de vin prinse incastrate in caroserie ca intr un fel de oala prinse in 4 suruburi banuiesc ca ar fi  ptr.greutate ..balans sus jos de au prindere inspre fuzeta etrier..arvfi cam uzata si avea un joc .Le am schimbat si pe astea ..ambele stanga si.dreapta.Avand di  anu trecut acele 2 bielete mici antiruliu de pe spate ..le am pus si pe acelea.Am ieait la o tura si LA FEL.Imi vine sa mi iau campii..Mama lor de mecanici..dar nici eu nu am putut identifica ce si de unde mi se trage.Precizez ca nu am batai..la drum chiar daca merg pe denivelari ...neavand  masina de ieri azi.. ..(poate daca elucidez  nu am trait degeaba..).Suruburile acelea excentrice cu bucsele aferente le am schimbat acu 1 an jumatate..mecanicu zice ca s ok..si altceva nu mi a gasit!La arcuri m am uitat nu am gasit nici o spira rupta. Mai mult decand am pus KYB parca e un pic mai saltata..ridicata.Ce parere aveti.Dati mi un sfat..in afara de a mi vinde autobuzu !Mersi..Poate ar trebui sa schimb mecanicu..dar..tot va trebui sa ma.lamuresc.

20170531_195917.jpg

Modificat de vaja
Greseli ortografie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca ai inlocuit amortizoare/flanse nu inseamna ca ai ''tren de rulare'' nou cum a iesit masina din fabrica.Amortizorul este o parte a unui ansamblu.In general  cam dupa 8 ani (daca masina a mers pe sosele, nu pe campuri sau strazi pline de gropi/piatra) bucsele se cer inlocuite.Deci teoretic ca sa ai ''masina noua'' trebuie inlocuite toate bucsele de bascule/de bara stabilizatoare,bielete antiruliu cam tot ce tine de ''rigidizare''.Costa cam mult nu-i asa?! Ca si amortizoare eu as fi pus Sachs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi.Eu circul pe un drum zilnic destul de denivelat.de asta am si aleas sa fac investigatii si sa va cer un sfat.o sa pun ceva mai bun dupa ce se va asfalta portiunea asta Bran-Brasov.Faptul ca nu am depistat bucse ce as putea sa le schimb ma nedumereste..P.S.KYB..bitubulare nu cred ca sunt chiar de aruncat,constient fiind ca sunt altele net superioare.La cati bani mi a tocat touranelu. Bucsaraia ar fi chiar flit!

Modificat de vaja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am achiziționat de câteva zile un Touran 2004, 2 litri, cu DSG.

Am primit și un set de roti de iarna. Am observat că sunt tocite foarte tare pe margini, deși pe banda de rulare arata f bine și au destulă carne.

M-am uitat la poziția rotilor spate și mi se par un pic oblice (mai bagate in aripa sus și ieșite în afara in partea de jos).

S-or putea regla daca ii fac geometria rotilor sau e o problema a punții spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai fa intai o geometrie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Das Mechanikus

Fii atent unde mergi sa faci geometria sa nu iti regleze doar convergenta pe spate si sa nu rezolvi nimic cu unghiul de cadere....

Acolo de obicei trebuie inainte de reglaj schimbate bucse + suruburi cu excentric ca in proportie de 90% din masini le au blocate....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am făcut geometria și echilibrare. S-a rezolvat cu convergenta și unghiul de cădere. 

Nu am rezolvat totuși o problema destul de stresanta: la 110km/h îmi tremură destul de tare volanul. După 120 nu mai tremură. Toți zic că este din echilibrat, dar am făcut-o de 2 ori pe toate rotile și tot nu s-a rezolvat.  Ce poate fi?

Am mai observat ceva, nu știu dacă e normal: simit destul de accentuat vibrație in volan la denivelările drumului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare, a pus cineva pe touran normal suspensie de cross? Ma intereseaza deoarece mai circul si pe drum de pamant denivelat si mi se pare cam joasa in conditiile de iarna si nu numai. Vara am jante pe 17 si iarna de 16. Poate m-ar ajuta daca as folosi amortizori si arcuri de cross

Modificat de Mihai_Sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Da. Eu am pus arcuri de Cross pe spate pe un Touran bază 5 locuri din 2004 și merg f. bine. Se potrivesc. Le am pus pe acestea fiindcă cele standard s-au rupt. Mai exact am pus arcuri de 369 mm înălțime, de 12,75 mm grosime în loc de 12,25 mm cât erau standard și de 119 diametru exterior. Sunt foarte mulțumit. Mașina nu pare să fie mai rigidă, dar stă puțin mai ridicată pe spate însă departe de a fi exagerat de ridicată ca să arate urât. Nu. Ci stă exact cum trebuie. Distanța de la sol până la mijlocul marginii de tablă în dreptul roții era 650 mm (cu arcurile rupte) și a devenit 720 mm (arcurile noi) cu portbagajul gol. Dar din câte am auzit se vor mai lasă puțin și astea noi în timp. Am scris acestea fiindcă oricât am căutat pe net n-am găsit pe nimeni (nici în engleză) să răspundă la întrebarea potrivirii arcurilor de cross pe versiunea standard de Touran de pe rotile din spate. Așa că mi-am hotărât după ce am încercat și am văzut că merg, să scriu eu acest răspuns pe care poate și alții îl caută. Poate va este de folos. Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Va salut! 

Detin un VW Touran din 2009, si cand am fost in iarna la reglarea unghiului de fuga, mi s-a spus ca pe puntea spate ar trebui schimbate suruburile cu excentric. 

Imi puteti spune daca suruburile din linkurile de mai jos se potrivesc pe masina? 

https://www.epiesa.ro/set-reparatie-suspensie-vw-touran-1t1-1t2-1-9-tdi-diesel-105-cai-lemforder-3800001/17768/100589/parts-97754622/

 

https://www.epiesa.ro/set-reparatie-suspensie-vw-touran-1t1-1t2-1-9-tdi-diesel-105-cai-lemforder-3891001/17768/100589/parts-97888254/

Modificat de b34life
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Das Mechanikus

wht000228.(surub)

De obicei trebuie si bucsele schimbate ca se gripeaza surubul in bucsa (LF 29917)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare,

Tocmai am schimbat rotile de vara cu cele de iarna iar pe spate, la o privire mai atenta, am observat ca pozitia bratului suspensiei spate sta la un unghi cam ciudat pe bucsa de prindere in sasiu! Se intampla la ambele roti spate. Ma gandesc ca normal ar fi ca pozitia capatului bratului sa fie la unghi drept pe ax nu in pozitie inclinata! Voi ce parere aveti??

Daca am greseli in exprimarea tehnica va rog corectati-ma, nu am expertiza in domeniul auto ?

Am incarcat mai jos doua poze, sper sa fie de ajuns de concludente!

Multumesc!

20191031_154419.jpg

20191031_154442.jpg

Modificat de Korpin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!