Jump to content

S-a dus motorul?


badmania98
 Share

Postare recomandată

Cere mai multe detalii, care e cauza strambarii axului cu came? Eu am avut 12 supape strambate cand mi s-a rupt distibutia dar nu mi s-a strambat axul cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul acesta sa plateasca cine ti-a umblat in ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astept sa o vad reparata si cu varianta finala a defectiunilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapele se stramba si cand dai inferioare la turatii mari(frecvente la curse treburile astea) dar si atunci mai rar cu axul stamb

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca cureaua de distributie era nestransa sau stransa mai slab decat e recomandat, ar fi trebuit sa iasa in afara; la fel daca era stransa mai mult decat trebuie, se apropia de corpul motor. De-asta e o operatiune delicata schimbatul distributiei si se recomanda sa mergi la careva care face asta cat mai des si cat mai bine. Un prieten si-a luat Audi din DE cu distributia facuta acolo, si era stransa prea multa pentru ca i-a impins-o inspre motor, astfel incat acum atinge. Deci nici nemtii nu sunt toti buni in asa ceva.

@saibot: poti sa detaliezi in legatura cu supapele strambe de la retrogradare? Presupun ca te referi ca asta s-ar putea intampla numai in regim de circuit, unde retrogradarea la turatii mari se face uneori si pentru a ajuta la franare, etc. Ca mai am si eu pe strada momente cand la 80 din a 5-a dau a 3-a daca imi trebuie mult sprint, insa asta se intampla o data pe saptamana, poate mai rar.

Totusi axul cu came stramb? Poate n-ai inteles bine si e vreo bucsa din capatul axului, un rulment ceva care si-a facut joc pentru ca nu a fost cureaua intinsa bine, pentru ca axul cu came e din acelasi material cu arborele cotit din cate stiu eu. Si trebuie sa fii mare om ca sa reusesti sa indoi asa ceva doar mergand cu masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inferioare date din greseala la curse de accelerare care se lasa cu supape strambe - la asta ma refeream.

Se intampla destul de des mai ales la cutiile cu rapoarte scurte sau cu shortshift. De ex in tr 3 la 7000rpm sa dai 2 in loc de 4 si atunci se lasa cu stricaciuni in motor primele fiind supapele.

Modificat de saibot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar Hercule ar putea indoi axul cu came, sa fim seriosi... Supapele sufera doar in cazuri de exploatere extrema, nu cred ca e cazul la un motor de 1,4 litri. Dar axul cu came... never :nono:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare,

badmania98 daca a fost de la distributie,atunci mai cred ca ti s-au strambat supapele si axum cu came s-a indoit.Daca a fost de la lipsa de ulei,sunt sigur ca nu aveau cum sa se strambe si sa se indoaie axu cu came,din cauza lipsei de ulei,in cateva minute.Un sfat pe care vad ca nimeni nu l-a dat si dupa parerea mea e foarte important,este sa te duci sa vezi live,motoru desfacut.Aia de la service pot sa iti zica ca e stricata pana si puntea si cine stie...si caroseria :lol: (intelegi ce vreau sa spun,la noi se minte mult,se merge pe prosteala).Eu mi-am facut motoru la masina mea (1.9SDI) si nu m-a costat asa de mult cum a zis colegu de mai sus(700e).Bineintels asta depinde si ce stricaciuni REALE,ai in motor.Daca e prea praf,sfatul meu e sa iti iei alt motor,de la un prieten bun sau de la cineva de incredere(care nu iti da tepe),si cu KM cat mai putini,decat sa il refaci pe al tau.Ce face fabrica nu se compara cu rectificarile de vilbrochen,si piesele aftermarket.

Numai bine,asteptam vesti :icon_thumright:

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi. Acum am adus masina inapoi, facuta.

Am inlocuit: 2 supape, garnitura de chiulasa, uleiul si filtrul de ulei. Toate astea au costat 400 lei si am ramas cu 2 supape ( vindeau doar la set de 4). Manopera, cu luat masina din fata casei, 600 lei. Am stat langa ei si am cumparat impreuna cu ei piesele. S-a mai crapat capacul ala de deasupra la motor dar l-au lipit. Sunt foarte multumit de ce a iesit. Si nu in ultimul rand va multumesc voua, tuturor, celor ce mi-ati dat sfaturi. Si sa nu uit: de la ulei se pare ca a fost problema. Eu ii bagasem si un DuraLube, ideea este ca nu mai era ulei in motor ci o amestecatura. Mesterul a zis sa nu mai bag Duralube decat cand vreau sa marit masina sau cand ajunge la vreo 250.000 de km. Am atasat o imagine cu uleiul scos din masina si una cu eclipsa pentru cine nu a reusit sa o vada.

post-2451-0-68354200-1294149839_thumb.jp

post-2451-0-06006300-1294149962_thumb.jp

PS. Si ca sa-i vorbesc de bine si pe meseriasii ce mi-au facut masina: tata (60 de ani etate si 35 de ani de meserie ca mecanic auto) si fiu, ardeleni prin Bucuresti , au lucrat la masina in curtea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai scapat ieftin. Ar fi bine sa postezi si pe topicurile despre duralube, metabond si alti aditivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Personal tind sa zic ca uleiul a fost de vina. Pana acum o luna am bagat in masina dura lube + mobil 1 Syntetic de fiecare data, fara nicio problema. Acum o luna am luat din magazin ( prin okazii ce i drept) alt tip de Mobil1 (Newlife http://www.okazii.ro/catalog/51271351/vand-ulei-mobil-1-new-life-0w40-la-4litri-super-pret-.html) cam cu 100 de lei mai ieftin decat ce gaseam prin magazine. Mecanicii mi au spus ca rezultatul dintre acest ulei , foarte subtire si de loc uleios, dupa parearea lor a dus la infundarea a nu stiu ce orificii.

Modificat de badmania98
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine ca ai rezolvat-o pana la urma. Totusi incerc sa inteleg. Ai pus Duralube peste ulei, deci aveai 3 litri de ulei si un flacon de duralube. Unde era uleiul cand a disparut ungerea de ti-au plesnit supapele? Eu nu prea cred ca de la duralube ti se trage. In locul tau as fi atent si la varianta care s-a zis mai devreme cu sita aceea inghetata. E o varianta mai logica pt. ca asa se explica lipsa lubrifierii. Duralube, oricat de prost ar fi, nu ar putea sa dilueze in asa hal uleiul incat sa se faca apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi tocmai... s-a facut marmelada si a infundat niste canale... Deci el nu mai mergea cu ulei, ci cu magiun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nu va inteleg de ce fugiti dupa nus' ce uleiuri super benga, aditivi etc...

Luati un ulei clasic si ieftin gen Mobil 2000, Valvoline Durablend (daca e facut prin Germania , Franta e si mai bine), il tineti 60-70% din ce zice producatorul si gata... iesiti si ceva mai ieftin, aveti si ulei neuzat in motor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poza cu uleiul o poti vedea mai sus. Arata ca o marmelada. Meseriasul a zis insa ca nu nu asa miroase un ulei ( am mai avut 1 l in portbagaj sigilat pe care l-am desfacut). Ei mi au recomandat castrol. E drept ca mirosind cele 2 produse, la castrol se simtea mirosul de ulei. Era si mai gros. Vorbesc de 2 produse desigilate de mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai-mai ca as inclina si eu inspre ce zice gigabyte...ciudata problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e ciudata deloc :) e foarte simpla. Duralube s-a transformat in marmelada, asta i-a blocat motorul. Baga in congelator (unde sunt numai -18 cC) duralube si lasa-l pana dimineata. Daca avea un ulei normal fara alti "aditivi", nu s-ar fi intamplat.

Ca unii nu vreti sa credeti, e treaba voastra. Continuati sa folositi Duralube, Metabond si alti aditivi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am folosit niciodata Duralube, nu vreau sa ii iau apararea si nici nu vreau sa transform topicul asta intr-unul pro sau contra ca deja suntem offtopic. Insa nu sunt de acord cu SHARANEL. Tu zici puneti duralube la congelator, insa uiti ca el avea pe langa flaconul de duralube 3 litri de ulei. Duralube-ul se amesteca cu uleiul. E ca si cum ai spune puneti 1 litru de apa la congelator sa vedeti ca ingheata, dar daca ii pui si 2 litri de antigel?

E corect ce zice Badmania ca cele 2 solutii nu mai miros la fel si nici nu mai auaceeasi consistenta, unul e nou, altul e uzat, unul are duralube, altul n-are. Asta e si rostul produsului astuia, sa modifice proprietatile uleiului. Daca asta o face bine sau rau asta e alta discutie.

Badmania, din ce ai zis tu nu am inteles care dintre ele era mai gros, uleiul desigilat, sau uleiul soos din motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dc motorul a mers fara ungere trebuia sa ai niste temperaturi interesante acolo. Temperatura la apa cum era?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mers citeva minute...cu uleiul pe minim...nu e de la "marmelada" :)

Eu inclin sa cred ca a fost de la sita sau distributie...VERIFICa-le pe amindoua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabyte: nu m-ai inteles. Aveam inca 1 litru sigilat de mobil 1 luat din acelasi lot cu cei 3 l din motor. Acesta l-am desfacut si mirosit. Deci nu era folosit.

saibot: temperatura nu a avut cand sa creasca in maxim 4 minute cat a functionat motorul.

moog. s-a verificat tot ce se putea verifica in acest moment: masina merge cu schimbarile specificate.

Modificat de badmania98
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Eu mi-am facut motoru la masina mea (1.9SDI) si nu m-a costat asa de mult cum a zis colegu de mai sus(700e)". Cristian, ce ai schimbat tu la masina fata de ce am avut eu de facut...e o mica mare diferenta. Numai pistonul a fost 600 ron. Sudat blocul motor plus cuzineti- 1300 ron. Pompa de ulei originala-cam 500 ron. Biela, supape, simeringuri supape, garnitura chiulasa, distributie noua - eu zic ca pe acolo ajung la final. Nu pot decat sa ma bucur ca colegul a rezolvat destul de usor cu motorul lui. La fel ma bucur si pentru tine. Dar...astea sunt preturile la piesele pentru masinile noastre dragi. Eu ma bucur ca am putut pune din nou in circulatie o asa masina. Plus ca mi-am exercitat insusirile de "meserias" :lol: Ce face fabrica...nu mai face nimeni. Dar se poate sa faci ceva asemanator chiar si tu, daca ai ce-ti trebuie. Motorul merge perfect, ca si cum n-a fost demontat niciodata.

Spor la kilometri fara evenimente !

Modificat de dany19940
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@badmania. Ba am inteles perfect. Ai desigiliat un litru nou pt. a-l compara cu cel din motor. Care era mai gros, cel din motor sau cel desigilat? Asta am intrebat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desigilat un litru vechi si l-am comparat cu uleiul cumparat azi (castrol). Maine cred ca i si fac un film la ce a mai ramas din cel vechi sigilat (mobil1). Ca sa raspund la intrebarea ta, cel desigilat era mai curat dar la fel de subtire ca cel din motor. Cel din motor in schimb parca avea ceva in el, nu stiu cum sa ma exprim: era tulbure rau, se vede si in poza.

Modificat de badmania98
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai era "tulbure" ca era uzat si cu Duralube in el...

Eu nu am zic ca masina nu merge bine...

Dar tu acum ai inlaturat efectele, dar cauza ai depistat-o si inlaturat?

Despre asta ziceam ceva mai sus...

Nu te costa nimic sa dai sita jos si furtunele aferente si sa le cureti...in fine te costa dar putin comparativ cu un motor busit (din nou)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!