Jump to content

PASSAT vs. MONDEO generatiile anilor dupa '95


RENNSPORT
 Share

Postare recomandată

salutare!

vroiam sa scriu cateva diferente intre cele 2 masini pe care le am:

1. ford mondeo, 1.8 16v 115cai,an 1995, benzina, kombi, ac, abs, geamuri.

2. vw passat , 1.9tdi, 110cai, an 1997, kombi, abs, climatronic,geamuri.

locuiesc intr-un cartier vechi in Brasov, strazile sunt ca acum 100 ani si pavate cu piatra cubica+panta+curbe.

odata cu venirea zapezii era clar... cu fordul nu mai urcam si incepea stresul. de aceea diferentele de mai jos sunt considerente personale,traite si care mi-au adus bucurii sau frustrari.

- ford:

consumul enorm pe timp de iarna(13-14% in oras), garda la sol mica(schimbat toba-agatat in zapada/gheata), praf la urcare in panta pe suprafata alunecoasa/fuge roata dreapta indiferent cat de subturata o tii. rugina(cancerul marcii Ford) la praguri si pasaje roti spate. incuietori proaste, cheie tip medieval(cui), motor amator de ulei(mentionez-fara pierderi,compresie buna).reglaj cretin la frana de mana.

+ ford:

masina foarte stabila pe viraje(suspensie indiv+2 bari stabilizatoare!!), motor cu temperament sportiv, spatiul enorm(portbagaj f mare) scaune plusate confortabile, perfecte pt tovarasi directori sau bosorogi(eu in prima categorie :) ), geamuriel puternic nuantate spre verde filtru uv vara.

-passat:

garnituri proaste la compartimentul motor=apa in masina(stiti despre ce vorbesc),portbagaj mic(si e kombi),are aceeasi lungime ca fordul, in schimb VW a optat pt mai mult spatiu la pasageri spate(cam prea mult) si au taiat din portbagaj. nu este la fel de stabil ca mondeo pe viraje(punte spate=lipsa bara stabilizatoare). tapiserie rezistenta dar parca ar fi din sac de canepa.lipsa cotiera.

+ passat:

CONSUMUL!!!! 5,4 afara, 7.5 oras in iarna. al 2-lea mare plus: Diferential electonic=> urca ca un tanc pe piatra cubica ninsa. e fenomenala la urcare sau coborare. ABS-ul total diferit fata de mondeo, intra f calculat, promt si in timp util(nu are ESP). garda la sol(mare fata de ford). usile au balamalele extrem de puternice(treptele anti-vant) parca ar fi noi. CLIMATRONIC!!! geamuri pe ambele usi fata cu confort.faruri foarte bune, incomparabile cu cele de ford. normal sutul TDI-ului. pozitia la volan(optiunea "scufundat"). motor puternic (cu remorca pe autostrada depaseam la peste 120km/h-cu fordul eram nevoit sa-mi iau avant pt depasire). unul din cele 2 ventilatoare de pe radiator cuplate permanent(temp constant la 90). nu in ultimul rand....lumina albastra in bord. :)

nu m-as intoarce la ford(se plimba batranul cu ea...1/luna) concluzionez citandu-l pe un prieten neamt(posesor T4 caravelle):

"immer VW"(mereu vw)

sper ca nu v-am plictisit!

un an nou fericit!

Modificat de Diesel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt absolut de acord cu comparatia intre cele 2 marci!Am circulat cu un Mondeo de 2.0i de 145 de cai si mi s-a parut absolut banal!La toate capitolele, mai putin stabilitate pe viraje unde bate Passat-ul.Dar in rest nu are cu ce, in fata Passat-ului.Pai numai daca ma uit la toata plasticaraia de interior, tapiterie,inchiderea portierelor si ergonomia bordului, este ca si cum ai compara Mercedes cu Hyundai!Absolut banal Mondeo cu tot acest motor de 145 de cai!Nu-i simti in niciun fel!Evident,parere strict personala si poate oarecum subiectiva,data de afinitatea fata de Passat! :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O comparatie obiectiva.

Pe scurt ar fi asa: Mondeo foarte placut la condus (mai slab decat Focus), dar intr-adevar foarte plictisitor la interior. Passat foarte plictisitor la condus - moale ca suspensii/ ruliu, fara sa transmita mare lucru de la drum, dar placut la interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca nici Passat-ul nu este o masina uimitoare si extraordinara intr-un sens anume, dar ca un tot unitar este o masina grozava,de familie,echilibrata, ptr oameni echilibrati si care doresc o masina fiabila si robusta, cu un spatiu interior absolut generos si totodata cu o calitate a finisarilor interioare (si nu numai!)care tinde bine spre clasa premium.Este adevarat ca nu-i vei simti veci directia si motorizarea asa cum o vei simti la o Honda Accord, insa nici comparatia cu Mondeo nu-l poate afecta cu nimic, ptr ca este per ansamblu un autoturism superior.

Modificat de mishulake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai toata lumea a vorbit de detali tehnice finisaje si alte chesti.Facand abstractie ca detin VW si daca nu aveam tot asta imi era parerea , mondeo 95' nu mi-a placut niciodata ca design exterior. Mi se pare oribila. Iar in varianta kombi cu atat mai mult.Nu se poate compara cu un passat acelasi an daramite cu un B5. Eu cataloghez acel model ca fiind cel mai utat mondeo fabricat pana acum ,imi plac modele mai noi si precizaz asta ca sa nu se creada cineva ca sunt pornit pe mondeo. Din punct de vedere al designului passatul , si asta e parerea mea a aratat mereu bine.E adevarat nu exceleaza in toate punctele de vedere dar a fost si este o masina iubita si placuta drept dovada nr mare de astfel de masini din trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Mondeo mk3 1.8 benzina si a fost o masina excelenta la bani putini ! Cand am ales intre noul Mondeo si Passat la aceiasi bani am ales Passat, un allrounder.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot compara din experienta persoanala doar modele noi de Mondeo(2.0i Duratec 145 cai) si Passat(B6) - 2.0 FSI 150 cai.. ambele fabricate in 2007 si foarte asemanatoare in ceea ce priveste numarul de kilometri, mod de exploatare, intretinere. Passat-ul Comfortline destul de dotat, inclusiv tapiterie piele(eu personal am vazut foarte rar piele la comfortline) iar Mondeo-ul Titanium X.

Despre Mondeo:

+ - uri:

-O masina destul de mare, FOARTE LATA, deci spatiu suficient cat sa te lafai in fata/spate si un portbagaj destul de mare.

-Destul de bine antifonata in ceea ce priveste zgomotul suspensiilor. Nu cloncane, troncane DELOC(masina avea la monetul respectiv 70.000 km).

-Scaune si bancheta comfortabile

-Aer conditionat eficient si silentios cand ventilatorul este dat la maxim

-Sistem-ul audio standard neasteptat de ok

-Stabilitate foarte buna. Superior in continuare Passatului la acest capitol.

- uri:

-Calitatea materialelor lasa de dorit, destul de plasticos, finisaje slabe, imbinari nereusite.. per total design-ul cabinei nu ma incanta deloc. Se desprindeau ornamentele de pe bord la colturi.

-Antifonare slaba:Motorul nu este deloc silentios, in spate se aude puternic esapamentul(care nu suna deloc frumos), vajaie destul de tare pe la usi dupa 130km/h, abia te mai intelegi cu cel de langa tine, trebuie sa ridici tonul simtitor.

-Motor slab. Cei 145 de cai nu se simt deloc. Dupa ce depasesti 3000 rpm, la cat de tare incepe sa urle motorul te astepti sa traga, dar nu se intampla.. in schimb, parca vezi cum se duce in jos acum de la rezervor, ceea ce ma duce la alt aspect nasol: consumul! Exagerat de mare.. Am mers Bucuresti - Curtea de Arges cu 40L benzina. Si mers cat se poate de legal, fulguind pedala.

-La volan te smti ca intr-un vapor. personal, pe mine m-a cam speriat senzatia. Parca ai fi cu duba, nu cu un sedan. Iar melange-ul dintre feeling-ul de masina mare si totodata, cel de masina usoara(asa se simte) nu prea este placut.

-Trebuie sa tii bine volanul in mana. La cea mai mica gropita, denivelare iti sare din mana! Faptul ca-ti transmite orice, este apreciat de multe persoane. Mie personal nu-mi place chiar asa.

-Design-ul exterior iarasi ma lasa rece. Nu se imbina asa frumos elementele, si parca fata nu prea se pupa cu spatele.

-Gura portabagajului foarte mica la modelul in 4 usi! Un troller mai mare, o cutie nu incape pe acolo! Trebuie sa rabatezi ancheta spate si sa incerci sa-l bagi pe usile din spate.

-Pozitia si forma schimbatorului de viteze, prea sus, ca la dube, si masiv, urat.

-vizibilitate slaba in spate.

Cat despre Passat..(Fac abstractie complet de faptul ca posed o astfel de masina)

+-uri:

-Design mai reusit, mai elegant. Atat exterior, cat si interior.

-Antifonare mult mai buna. Dar mai cloncanicios fata de Mondeo.

-Motor incomparabil mai bun si mai silentios. Si mai economic. Chiar trage si suna mult mai bine. Pana in 3000rpm nici nu se aude comparativ cu cel de mondeo.

-Per total parca o masina mai bine gandita decat mondeo.

- uri:

-Greierasii tipici..

-Plasticele de calitate medie sau slaba destul de prezente la interior,desi mai ok decat la mondeo.

-Farurile mai slabe(ambele aveau lupe)

-Vopsea foarte sensibila.

-Mai rigida la viteze mici decat mondeo, dar si mai slaba ca stabilitate.

Cam asta e tot ce-mi vine in minte acum.

Referitor la modelele mai vechi, prezentate in topic, nu ma pot pronunta decat in ceea ce priveste Passatul B5. Tind sa cred ca este o masina superioara la multe capitole. Singurul minus il vad la stabilitate.

-

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astia de la Top Gear cred casunt tampiti cand au spus ca mondeo se conduce cel mai bine din clasa lui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mondeo are suspensii multilink proiectate cat mai mult spre sofer/ comportament rutier. Passat e masina de familie/ business. Uitati-va la cele doua masini cu rotile date jos si veti vedea ce suspensii tzapene are Passat - cele de pe Mondeo sunt ca degetele. In afara de acest aspect al unei oarecare sportivitati in plus, Mondeo nou nu-mi inspira prea multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricand se poate imbunatati comportamentul masinii cu ceva aftermarket daca se simte nevoia de asa ceva. Totusi mi se pare aiurea sa ceri stabilitate la asemenea masini. Sunt destul de mari si oarecum orientate mai mult catre confort, catre o calatorie placuta, nu spectaculoasa. Chestia cu saritul volanului din mana la "gropite", denivelari mici nu mi se pare OK. La viteze mari directia trebuie sa se rigidizeze ca atunci cand iei o curba sa simti rezistenta in volan si astfel poti aprecia mai bine cat poate masina, e un feedback util asta. Am mers cu Transporter-ul din garaj, cu A4 B7 S-line, amandoua sunt aproape varza cand vine vorba de tinuta de drum. Trebuie sa tii volanul cu 2 maini si sa incerci sa-l tii tu fix, nu se intepeneste singur si astfel isi fac balans foarte mult pe drum. Am mers si cu un 320 mai nou, cu Leon-ul din dotare, astea sunt mai ok la directie decat celelalte 2.

De la Ford am mers cu un break, nu mai stiu cum ii zicea, era ceva cu C-Max parca, nu ma pasioneaza marca asa ca nu stiu modelele foarte bine. Motor de 2,2, cred ca era CR, insa foarte slab la demaraj. M-am tinut cu Leon-ul dupa el foarte bine pana pe la 120, de-acolo s-a simtit diferenta de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directia la Ford e foarte directa, cand am trecut la Passat nu ma puteam obisnui.

de asemenea schimbatorul de viteze e foarte dur, are o cursa foarte rigida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La viteze mari directia trebuie sa se rigidizeze ca atunci cand iei o curba sa simti rezistenta in volan si astfel poti aprecia mai bine cat poate masina, e un feedback util asta. Am mers cu Transporter-ul din garaj, cu A4 B7 S-line, amandoua sunt aproape varza cand vine vorba de tinuta de drum. Trebuie sa tii volanul cu 2 maini si sa incerci sa-l tii tu fix, nu se intepeneste singur si astfel isi fac balans foarte mult pe drum. Am mers si cu un 320 mai nou, cu Leon-ul din dotare, astea sunt mai ok la directie decat celelalte 2.

Soso- cred ca amesteci prea tare ingredientele si nu rezulta o comparatie sanatoasa.

Nu stiu cum vrei tu sa iei curbe la viteze mari fara sa tii de volan. Tu cum ai vrea sa mearga, sa-i dai azimut curba la dreapta si sa te relaxezi la o bere?

Comparatia(legata de stabilitate si tinuta de drum) A4 B7 cu suspensie S-line si Seat cred ca se poate face doar daca B7-le e pe platforma.

Am avut si eu un Ford Focus(2001) si ca stabilitate, tinuta de drum cred ca e peste Golf IV.

In cazul de fata(Mondeo vs Passat) cred ca Passatul iese castigator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu un Ford Focus(2001) si ca stabilitate, tinuta de drum cred ca e peste Golf IV.

:offtopic: Chiar este.

La acest capitol, ultimele generatii au fost peste Golf, chiar presa de specialitate afirmand ca "este regele nedeclarat al clasei dpdv al tinutei de drum". La general insa, a pierdut mereu in fata Golf-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Tilu: din pacate, ai inteles exact pe dos ce-am vrut sa zic. La Transporter si A4 B7 directia mi s-a parut mult prea usoara la viteze mari, aceasta nu se intareste foarte mult si astfel denivelarile si toate cele provoaca mult balans si trebuie sa tii volanul fix cu 2 maini pentru ca se misca prea usor si se balangane mult masina, iar pe curbe la fel: volanul se misca foarte lejer, astfel fiind cam greu de apreciat cat poate masina sa duca.

Nu spun ca directia de la Leon e mai buna ca cea de pe A4 B7, Doamne fereste de asa prostie! Am zis ca volanul meu se poate tine cu o mana la viteze ceva mai mari pentru ca nu se mai produce acel balans stanga-dreapta, tocmai datorita faptului ca directia se intareste, volanul se misca mai greu, iar pe curbe trebuie sa tragi putin mai tare de volan si de aici iti dai seama ca fortezi masina. Poate ca m-am obisnuit eu prea mult cu directia mea, insa mie mi se pare mult mai utila o asemenea directie, unde traiectoria pe drum drept se pastreaza foarte bine, iar pe curbe se simte inertia foarte bine in volan. Nu are legatura cu comparatia intre cele 2 modele din subiect, insa vorbim despre directia si care pare a fi mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soso ckx:nu mai continua comparatia,oricum este eronata.sa nu imi spui ca la leon unde ai servo mecanica hidraulica,tu simti ca masina isi intareste directia.ai acelasi sistem cum am eu pe mk3.

Un sistem de servo electronic,face treburile pomenite de tine,si crede-ma ca sunt facute sa nu simti tu prea multe.asta nu inseamna ca sunt proaste.

Crezi ca la viteze cu 2 in fata,prin alte tari,trebuie sa tragi de volan ca la wola fara servo?iar daca nu poti sa tii masina pe traiectorie si o balansezi pe sosea,esti deja periculos si nu prea ai ce cauta acolo.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie topicul asta mi se pare ca a ajuns sub limita oricarui nivel de credibilitate...se vorbeste de mondeo ca de Dacia 1300

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut placerea de a conduce ambele tipuri de masini o perioda suficienta sa-mi dau sema ca ambele au atat plusiuri cat si minusuri.

Mondeo este mai comfortabil la condus (pe diferite tipuri de sosea) dar in schimb guraliv la combustibil. Passatul este mai spatios dar numai la interior - portbagajul mi s-a parut mai mic. La preturi nu stiu care castiga pentru ca nu eu le-am reparat.

Nu cred ca se doreste in acest topic a se compara Dacia cu Mondeo sau Passatul cu Mondeo. Fiecare citeste ce vrea sa citesca :) .

Daca maine ar trebui sa-mi achizitionez una dintre cele 2 masini atunci sigur as alege VW argumentul fiind vechimea lor si implicit costurile care vor fi generate de catre piesele care urmeaza sa pice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, Vali ca pe cele 2 masini de care am zis trebuia sa fie cum mi se pare mie in Leon, insa nu e asa. Cu T5-ul am multe mii de km si inca nu am reusit sa ma obisnuiesc cu directia aia astfel incat sa mi se para cat mai utila. Singura consolare e ca, chiar daca e ditai masina, la virarea rotilor pe loc imi da rusine, se roteste usor volanul ala. La Leon simt de multe ori nevoia sa pun 2 maini pe volan atunci cand am asfalt sub roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pui 2 maini la leon,inseamna ca este un sistem mai primitiv si nu asa de asistat ca la cele mai noi.este normal ca o duba de exemplu,sa aibe o directie mai asistata decat normal,pt ca tine si de alte caracteristici,gen capacitate de incarcare,manevre de parcare cand ai geamuri de tabla,etc...

apoi tu ceri totusi un feature care uneori nu este prezent pe toate masinile.oricum ar fi,tu ai ideile tale,le respect dar nu inseamna ca trebuie sa le si aprob,iar in legatura cu ce experienta ai tu la volan,da-mi voie sa am o parere proprie,desi ai 20 si un pic de ani si carnet de 2-3 ani,si mii de km,cum spui tu.

nu trebuie sa te supere postul meu,priveste-l doar constructiv.eu inchei aici.

brgds

Modificat de vali_devill
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astia de la Top Gear cred casunt tampiti cand au spus ca mondeo se conduce cel mai bine din clasa lui

o fi Mondeo cotat f bine in categoria lui, dar pt a fi mai relevant poti cauta pe mobile sa vezi cate Mondeo ati poti lua cu banii de pe un Passat. vorbesc bineinteles de modele cu date asemanatoare.

legat de comparatia cu dacia 1300....ce parere ai ca la un golf 1(fabricatie 80) care zace in curte(pamant) de vreo 5 ani, gasesti mai putina rugina ca la Mondeo din 95?

in schimb...cate vw ai vazut in rally, wrc, coasta etc?

vreau sa fiu obiectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti orice numai obiectiv

1.valoarea de revanzare releva foarte putin calitatea masinii,sunt multe masini care stau prost la capitolul revanzare

2.partea cu rugina e subiectiva

3.nici Accord nici Avensis nici Seria3 nu sunt masini in WRC dar asta nu inseamna ca sunt proaste

Pe mine nu ma intereseaza Mondeo,nu am avut Ford niciodata si nici nu intentionez,dar am auzit de la cunostine care au ca e o masina destul de buna,iar tot ce am vrut sa spun e ca se vorbeste de Mondeo ca de o masina foarte proasta,ceea ce nu e cu siguranta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam altfel. Sa alegem un an oarecare, sa zicem anul de gratie 2000. Si acum sa facem o statistica sau pur si simplu sa fim atenti pe strada:

-cate Mondeo din 2000 mai circula pe strada, in ce stare tehnica si optica se afla ele, si cat de usor si la ce pret ai putea sa vinzi un asemenea Mondeo?

-cate Passaturi din 2000 mai circula pe strada, in ce stare tehnica si optica se afla ele, si cat de usor si la ce pret ai putea sa vinzi un asemenea Passat?

Bineinteles comparam masini cu motorizari si dotari asemanatoare si socotim si diferenta de pret de nou dintre cele 2 masini. Mai obiectiv de atat nu se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta depinde mult si de detinator...eu am skoda din 2001 si arata foarte bine,pt ca am intretinut masina si asta cu bani nu tocmai putini.Fiecare defect minor sau simptom a fost mereu remediat imediat si mereu apare cate ceva...acum de ex am aflat ca alternatorul incarca cu 0.7V mai putin decat trebuie,remediat imediat pb...cost 350 RON,o suma decanta

si acum sa fim seriosi,da-mi cea mai fiabila masina nou-nouta,in 3 luni ti-o aduc in stare de epava,si nu ma chinui deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e valabil pt ambele marci. Dar cine are interesul sa isi cumpere o masina si sa o distruga intentionat in 3 luni? Intr-adevar sunt proprietari care isi ingrijesc masina mai mult si sunt proprietari care isi ingrijesc masina mai putin, dar procentul este acelasi la ambele modele.

Intrebarea mea ramane in continuare, cate passaturi din 2000 vezi pe strada si cate mondeo din acelasi an? Sau vrei sa insinuezi ca toti detinatorii de mondeo sunt idioti care si-au distrus masinile intentionat in 3 luni si toti posesorii de passat sunt niste maniaci, care le-au ingrijit ca ochii din cap?

Si valoarea de revanzare (mai exact devalorizarea) este cel mai relevant indicator asupra fiabilitatii unei masini.

Ai putea sa ne dai cateva exemple despre masinile care sunt fiabile si de calitate insa stau prost la capitolul revanzare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu insinuez nimic...e nasol dc asta ai inteles

La vanzari te-ai gandit?cate Moneo si cate Passaturi s-au vandut atunci?

Masina bune si cu valori scazute la revanzare sunt o gramada(mai ales cu motoare mari),dar vad ca abia astepti sa te contrazici,asa ca ies din discutie.

Modificat de Ambivalent
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!