Jump to content

Consuma ulei?


livium1966
 Share

Postare recomandată

De la inceput imi cer scuze daca cumva s-a mai scris despre asta in topic-uri, le-am citit pe mai toate dar inca nu m-am lamurit. Problema este urmatoarea:

Am un Golf IV 1,9 TDI , 90 CP, ALH, 2002, 160.000 km. Acum 4500 km am schimbat uleiul si filtrul de ulei. Dupa cartea de service din Germania motorul avea ulei Long Life, dar fara a fi specificat pe undeva tipul. Eu i-am pus la sfaturile mai multor mecanici si la cele citite aici pe forum, Castrol GTD Magnatec 5W-40. Desi cartea tehnica spune ca la schimbarea uleiului odata cu schimbarea de filtru intra 4,5 litri, mie mi-au intrat efectiv nici mai mult nici mai putin de 4 litri. Din cele citite am inteles ca au mai intilnit si altii aceasta problema. Am mers vreo 1500 km fara a observa vreo modificare de nivel, dupa care dupa un drum mai lung cca. 600 km am observat ca nu mai sunt cu nivelul la maxim (dupa cum il lasasem) ci undeva spre minim. Am completat cu acelasi tip de ulei, prima data cca. 200 ml, dupa care m-am inselat ca masina era asezata la vale si am mai pus cca. 150 ml, in total 400ml. Dupa aceasta completare am depasit nivelul de maxim cu vreo 4 mm. Acum cind am mai parcurs inca vreo 1900 km am observat ca sunt cam cu un mm peste maxim. In concluzie se pare ca am consumat cam 400 ml ulei la 4500 km parcursi, tinind cont ca la schimb au intrat 4litri. Ce credeti este normal sau nu? Ca stil de condus nu prea merg sportiv, pina in 4000 rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 338
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cristianionut

    23

  • salapiat

    9

  • R Z F

    8

  • SSRAZVAN

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am acelasi motor, din acelasi an, si am pus tot Magnatec GTD, de care sunt foarte multumit. Motorul meu are 180.000, am 4.000km cu el in Romania si nu a consumat gram de ulei. Mie tot 4l mi-au intrat, cu tot cu filtru. Ceea ce prezinti tu, pare mai degraba o eroare de masurare. La verificarea nivelului, trebuie tinut cont de cateva chestii: nivelul trebuie verificat in acelasi loc, cu masina in aceeasi pozitie (de preferat intr-o statie PECO, unde se poate presupune ca terenul este in principiu orizontal). Masuratoarea trebuie facuta dupa ce se mai asteapta putin, pentru a se scurge uleiul ramas pe componenetele interne ale motorului. Nu conteaza ca ai mers pana in 4000 de ture, ci conteaza nervul cu care i-ai dat pana la 4000. Verifica eventualele scurgeri de ulei in scut. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e normal sa intre 4 l ulei pe motorul ala. cel mai probabil inainte a avut ulei Castrol SLX2 LongLife (0W30), dar e bun si asta (5W40), ca la noi e putin mai cald si oricum schimburile se fac mai des decat in .de, nu o sa mergi cu el 30k km.

verificarea nivelului se face intre-adevar pe teren drept si preferabil dupa ce motorul a stat oprit cateva ore sa se scurga tot uleiul in baie.

e posibil ca masuratorile tale sa nu fie exacte si de fapt sa fi papat mai putin. in functie de modul de exploatare si nr de km, e posibil sa pape un pic de ulei, important e sa vezi daca e in limite normale :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa-i... nivelul il iei cu masina dreapta dupa cateva ore de pauza..

Daca ai pus prea mult ulei si nu au aparut alte probleme, il vei arde incet incet. Dar sa nu mai repeti faza ca se pot intampla si chestii mai urate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verifici uleiul, in special cel sintetic 100%, nu este nevoie de stat cateva ore, intre 15min si 25min e suficient ca sa poti sa-ti dai seama cam cum stai cu nivelul.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verifici uleiul, in special cel sintetic 100%, nu este nevoie de stat cateva ore, intre 15min si 25min e suficient ca sa poti sa-ti dai seama cam cum stai cu nivelul.

<{POST_SNAPBACK}>

Pentru toti cei care au incercat sa-mi dea un raspuns pertinent. Totusi, care este consumul normal de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideal ar fi sa nu consumi deloc :D

Dar cum ti-am spus deja... daca ai pus peste nivel, ala se va consuma, n-ai incotro..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toti cei care au incercat sa-mi dea un raspuns pertinent. Totusi, care este consumul normal de ulei?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu exista un consum "normal". Exista o valoare maxima, indicata de producator, oricum exagerat de mare. Consumul de ulei poate varia, in functie de tipul de ulei, si de stilul de condus. Oricum, pentru omul de rand, se considera un motor bun cel care nu necesita completare intre schimburi. Adica daca la schimbul de ulei ai nivelul la maxim, iar la schimbul urmator ai nivelul spre minim, e OK. Evident, motorul e cu atat mai bun (din punctul asta de vedere) cu cat consumul e mai mic, ideal 0. Nu stiu exact cat ulei intra intre cele doua nivele, banuiesc ca undeva spre 1l. Deci, 1l de ulei consumat sa zicem la 10.000-12.000 km, e inca bine. Peste limita asta, sunt de parere ca motorul e uzat, de-acum, si trebuie o reparatie capitala, cu prima ocazie (asta in cazul in care nu s-au identificat alte probleme care sa duca la "consumul" de ulei - de exemplu scurgeri).

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limita de uzare specificata de VW este de 1L / 1000 km adica 10L / 10.000 km nicidecum 1L la 10.000 km. Uneori mie mi-a consumat 600 ml la 10.000 km si alteori 1,2L la 10.000 km (mers ca nebunu': forja mult timp)

Si am o intrebare: De ce discutam lucruri generale gen consumul de ulei la TDI-ul ALH pe aria de Golf4/Bora? Acest motor echipeaza si alte modele (deci ar merge TDI Forum) sau daca tot discutam de consum de ulei in general merge la Discutii generale...

Am sa rog colegii mei sa puna cate un anunt pe ariile specifice (Golf, Bora, Passat, Fabia etc. etc. etc) in care sa specifice ca acolo trebuie sa fie postate subiecte specifice DOAR acelui model. Daca nu, sa se mearga pe arbore mai sus spre general.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca eu am un motor bun. Intre schimburi, adica 8000 km nu mi-a consumat nici macar 300g ulei, iar motorul va garantez ca a mers forjat, se ajungea si la 5500 rpm. Uleiul folosit Mobil 1 5W-50.

Nr. de km: 148.000 (deci are ceva kilometri fara interventie la motor).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca eu am un motor bun. Intre schimburi, adica 8000 km nu mi-a consumat nici macar 300g ulei, iar motorul va garantez ca a mers forjat, se ajungea si la 5500 rpm. Uleiul folosit Mobil 1 5W-50.

Nr. de km: 148.000 (deci are ceva kilometri fara interventie la motor).

<{POST_SNAPBACK}>

Cred ca noi ne referim aici la un motor diesel, in special TDI :banghead:

P.S. 1L la 14/15.000 km e OK la un Pumpe-Duse.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa aceasta completare am depasit nivelul de maxim cu vreo 4 mm. Acum cind am mai parcurs inca vreo 1900 km am observat ca sunt cam cu un mm peste maxim.

<{POST_SNAPBACK}>

Vezi ca nivelul de ulei peste max. duce la distrugerea catalizatorului... din cate stiu eu. Sa ma contrazica cineva daca gresesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu bag mana in foc ca e catalizatorul (dar 90% asa e) dar ceva distruge sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EXISTA riscul ca o parte din ulei sa migreze in catalizator unde sa strice metalele nobile si alte chestii pe acolo. Apoi distrugerea lui inseamna diminuarea functionalitatii lui. Totusi la TDI-uri nu se va vedea asta la ITP daca se intampla. Nu zic ca e recomandabil sa faceti asa insa trebuie sa stiti si aceste "minore detalii".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se pune ulei peste nivelul maxim se poate distruge catalizatorul. La mine ma atentioneaza si pe busonul de la ulei si cred ca scrie si la voi. Nu cred ca au pus atentionarea degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limita de uzare specificata de VW este de 1L / 1000 km adica 10L / 10.000 km nicidecum 1L la 10.000 km. Uneori mie mi-a consumat 600 ml la 10.000 km si alteori 1,2L la 10.000 km (mers ca nebunu': forja mult timp)

<{POST_SNAPBACK}>

Pai... Eu nu spuneam tot asta? Eu n-am spus ca limita VW e 1l la 10.000km, am spus ca e exagerata valoarea lor (nimeni nu se bucura cand ii consuma motorul 10l de ulei la 10.000 de km si in nici un caz nu-l pot considera consum "normal"). Pentru mers obisnuit, fara forje pe perioade lungi, motorul tau a luat 600 ml, deci e un motor bun. Si asta e ceea ce am spus eu: scaderea nivelului de la max la min, adica aprox 1l, (mers normal) intre schimburi, se considera un motor bun. Dincolo de valoarea asta, motorul se transforma in: motor usor uzat (ia, dom'le cam 1-1,5l de ulei intre schimburi), motor putin cam uzat, motor uzat, motor foarte uzat si motor gripat :unsure:

Si daca nu va place clasamentul meu, puteti sa faceti altul. Dar personal n-am sa consider un motor la care trebuie sa fac regulat completare de ulei intre schimburi ca fiind un motor bun. Chiar daca merge si cu 1l de ulei la 1000km. :banghead:

Modificat de catabeg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se pune ulei peste nivelul maxim se poate distruge catalizatorul. La mine ma atentioneaza si pe busonul de la ulei si cred ca scrie si la voi. Nu cred ca au pus atentionarea degeaba.

<{POST_SNAPBACK}>

Exact, scrie la toate... sau asa cred. Nu stiam sigur unde, dar stiam eu ca am vazut undeva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

io am auzit ca explicatia ar fi ca la orice masina uleiul ce e peste maxim se arde. evident ca gazele (sau fumul ala) se depun pe traseu - deci si in catalizator unde exista.

la masina mea consumul de ulei variaza foarte mult - intre zero la mers civilizat si 400 g / 1000 de km in conditii de incarcatura/viteza/turatii extreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... Eu nu spuneam tot asta? Eu n-am spus ca limita VW e 1l la 10.000km, am spus ca e exagerata valoarea lor

Nu as inclina sa cred ca e exagerata pentru ca:

1. O segmentare cat costa? Mia de iepu sigur. Cu o mie de euro cat ulei bag? Pai as putea baga 1L intre schimburi in plus fata de "consumul" normal si as merge asa (daca nu s-ar mari intre timp) inca 35 schimburi adica 35 x 10.000 km = 350.000 km. Hopaaa... deja segmentarea nu mai suna a solutie interesanta

Pe cand daca consumul este de 10L intre schimburi atunci deja segmentarea costa cam cat 3,5 schimburi. Vedeti, cifrele scoase de ei nu sunt proaste ca nici ei nu sunt prosti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se pune ulei peste nivelul maxim se poate distruge catalizatorul. La mine ma atentioneaza si pe busonul de la ulei si cred ca scrie si la voi. Nu cred ca au pus atentionarea degeaba.

<{POST_SNAPBACK}>

Da, daca se depaseste limita superioara a nivelului de ulei, atunci exista posibilitatea de o uzura preamtura a catalizatorului si a semeringurilor de supape, datorita presiunii de ulei putin prea mare ...

Later edit: Cat despre consumul de ulei, chiar s-a discutat al greu despre asta ... si s-a ajuns la concluzia ca Pumpe-Duse consuma ceva ulei ... Cat e normal ... in ziua de azi totul e relativ ;) Eu sunt de parere ca, un motor uzat este cel care nu treece testul de gaze in mod repetat.

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Sunt curios ce consum de ulei ati avut in perioada asta cand au fost caldurile astea cumplite?

La mine s-a consumat aproximativ 700-900ml de ulei in aproximativ 2000km parcursi intr-un tur al romaniei si mers normal cu anumite forje de riguare, in special forje pe serpentine si unde a fost cazul, dar moderat.

Mentionez ca eu am Castrol 5W30. Pana acum in aproximativ 4000-4500km mers combinat oras-afara (preponderent oras) mi-a consumat doar 200ml.

Sunt caldurile si cauza la consumul ridicat de ulei?

Multumesc anticipat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.6 benzina, merg destul de turat cu el insa nu imi consuma absolut deloc ulei, intre schimburi nu scade pe joja nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentionez ca eu am Castrol 5W30. Pana acum in aproximativ 4000-4500km mers combinat oras-afara (preponderent oras) mi-a consumat doar 200ml.

Sunt caldurile si cauza la consumul ridicat de ulei?

eu am AGIP 5w30 am 3500 km cu el si se prezinta bine(nivel si culoare).intr-adevar si caldura excesiva contribuie la marirea consumului de ulei.18i 125cp.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianionut

conteaza cind verifici nivelul la ulei si daca masina se afla pe o suprafata orizontala.

La mine desi sunt pe diesel in 5000 cam 300 de grame.Dar eu am 0W 30 si desi este long life e mai subtire si-l papa mai repede.

:) Am ramas cu un tic de la Golf 2.Verific periodic cam la 3-4 saptamini nivelul la ulei si ma uit pe sub masina.

Asta e .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

Referitor la consumul de ulei, eu am invatat ca orice motor consuma ulei dar foarte putin si acest consum se cam compenseaza cu motorina. Dar la unele uleiuri cum e Castrol 5W40 Magnatec consumul e mai accentuat datorita compozitiei chimice (chestia cu compozitia o stiu de la un distribuitor).

dar oricum consumul mi se pare cam mare la 2000 km, sa nu fie ceva la turbina sau la supape. :)

PS: Dar la G5 benzina nu e turbina scuze

Modificat de PCC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!