Jump to content
bebetudor

schimbare bujii

24 postări în acest subiect de discuţie

bebetudor   
bebetudor

De vreo 3 zile incerc sa imi schimb bujiile, dar nu pot sa le desfac, sunt prea stranse cred. Am sunat la service si au spus ca pentru a le schimba trebuie data jos galeria de admisie(asa e mai usor). Se pot schimba si fara sa se dea jos galeria de admisie? Sau cum sa procedez? Se poate rupe bujia ? Motorul trebuie sa fie cald sau rece?

Modificat de bebetudor

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

floryn_zdv   
floryn_zdv

Se poate rupe bujia ! Ai mare grija. Motorul trebuie sa fie rece, daca le scoti cand este motorul cald e posibil ca chiulasa sa se contracte si sa ai surprize la montare. eu am patito ! Daca nu face figuri masina si mai merg nu le schimba ca nu e nici-o diferenta. Eu le-am schimbat cu unele NGK si nu a fost mare diferenta.Daca s-au blocat acolo incearca cu niste spray decapant gen WD 40. Eu nu le mai schimb pana nu se balbaie si nu mai merge deloc cand stiu cat de greu se da jos si se monteaza

Modificat de floryn_zdv

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian   
Cristian

Bujiile se recomanda sa fie schimbate la 60.000 km, daca nu sunt schimbate apar probleme de aprindere, bobine de inductie arse, mers inegal al motorului, etc. Intr-adevar, bujjile se scot cu motorul rece, insa nu din cauza ca chiulasa s-ar contracta la cald, ci pentru ca se dilata la cald. Tocmai de asta se scot cand e motorul rece, pentru ca aceasta se contracta si bujiile se desfac mai usor. Daca nu se scot usor, ai doua solutii: ori incerci cu forta, insa atunci risti sa rupi bujia si nu o mai scoti decat daca dai jos chiulasa, ori dai jos chiulasa si le scoti asa. Nu iti recomand sa dai cu nimic pentru a incerca sa le scoti mai usor, oricum nu va ajunge pe filetul bujiilor. Se desfac asa de greu pentru ca probabil sunt ruginite.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Guest Dolfin   
Guest Dolfin

Citesc despre intervalul de schimb al bujiilor si ma trec fiorii reci cand imi dau seama cat amatorism este in randul userilor.

Iata o imagine de la Denso cu intervalul de schimb recomandat pentru bujiile normale.

p1-6.jpg

Retineti! Doar bujiile cu cap de platina sau Denso Tough se pot folosi pana aproape de 100.000Km, dar voi sigur nu aveti asa ceva de prima instalare, pentru ca sunt foarte scumpe.

Intre 80-150RON/buc.

Cititi tot Know-How-ul de la Denso, o sa intelegi importanta schimbarii bujiilor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian   
Cristian

Nu e cazul sa jignesti cand ai de transmis ceva, eu am spus ce se scrie in cartea de service a masinii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Guest Dolfin   
Guest Dolfin

Eu sper ca n-am jignit, mi-am ales cuvintele cu grija.

Nu cred ca scrie in manualul masinii ca bujiile sa fie schimbate la 60.000Km, ar fi cu totul ciudat, daca poti ne-ar ajuta un scan.

Am vazut la un Fiat Bravo o recomandare asemanatoare (40.000Km daca-mi aduc aminte bine), dar pentru ca motorizarea era de 1,4 - 140CP venea ca prima echipare cu bujii NGK G-Power (platinium).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian   
Cristian

Nu am manualul la mine, nefiind langa masina, insa sunt aproape sigur ca asa e recomandat acolo. E drept, bujiile cu care vine masina sunt long life, de asta se schimba la 60.000 km.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Al Bundy   
Al Bundy

LA gama VAG se schimba la 60000km.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
starchaser   
starchaser

Dolfin, intervalul de 60.000 de km pt. schimbarea bujiilor e mentionat in planul se service. Daca l-ai fi citit, discutia asta nu ar mai fi avut loc.

Vad ca esti genul care are nevoie de printuri..Uite aici. E in chenar rosu. Am si versiunea in limba romana, la nevoie pot sa fac un print si dupa ea.

post-6090-0-16642100-1292833809_thumb.jp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
alteacupra   
alteacupra

Eu am la masina deja 111.000 km(in 6 ani) si nu am schimbat nici o bujie pana acum; si la mine in carte sta scris ca se schimba la 60.000 km si am sa le las acolo pana imi apar primele semne ca s-au dus. De schimbat se schimba la rece si nu trebuie obligatoriu galeria data jos fiind folosita o cheie de bujii cu un brat prelungitor, optional se poate folosi si un lubrefiant dar asta trebuie fiecare sa decida dupa simtul lui din mana. Riscul sa se rupa exista dar asta e...Cine are, poate folosi si un patent special pt. a scoate bujiile mai bine. Pun si niste poze pt. a vedea cum ar trebui sa decurga aprox. un schimb de bujii(de parca noi nu am sti ;) ).

post-5905-0-07722600-1292834255_thumb.jppost-5905-0-93485500-1292834277_thumb.jppost-5905-0-19220700-1292834292_thumb.jppost-5905-0-97036800-1292834307_thumb.jp

PS: Sper sa nu ma insel dar la 1.6 MPI(de exemplu) nu sunt bobine de inductie, sa ma corecteze cineva daca e nevoie. Toate cele bune!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Guest Dolfin   
Guest Dolfin

Da, este uimitor.

Intotdeauna un scan inlatura orice neincredere.

La Seat sunt pe Diesel, cealalta masina din familie este tot Diesel, dar in timp am avut si benzina alte marci la care sub nici o forma nu se recomanda schimbul la 60.000Km.

Am schimbat multe seturi de bujii la masinile pe care le-am condus, m-am documentat, am folosit chiar si bujii Denso Iridium Power, ff scumpe, as afirma ca stiu despre fenomen si din experienta proprie, nu numai .pdf-uri.

Din acest motiv am si postat pe topic.

Ca sa inchei, daca tineti la masina voastra, consum, turatii, cuplu, catalizator, nu asteptati pana la 60.000Km pentru a schimba bujiile, chiar daca asa este mentionat in cartea de service.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian   
Cristian

Are si 1.6 MPI (8V) bobine de inductie, cate una pentru fiecare cilindru, deci 4 in total. A fost un model mai vechi 1.6 16V, folosit pe generatia anterioara de Leon, Golf 4 si Octavia, printre altele, care avea o singura bobina de inductie. Eu am 40.000 km cu bujiile actuale si ma gandeam sa le schimb oricum, din cate stiu, am avut pe masina din fabrica NGK VLine, care sunt bujii long life, din acest motiv se recomanda schimbarea la 60.000 km. Cele puse de mine, NGK BKUR6ET-10, nu sunt long life si in mod normal ar trebuit schimbate la 30.000 km. Intr-un fel, sunt de acord cu Dolfin, bujiile normale adica non iridium sau platinum, se schimba mai repede de 60.000 km, avand in vedere ca distanta dintre electrozi se mareste odata cu numarul de km pe care-i parcurge masina. Am gasit un document interesant, in care printre altele se face si comparatia intre bujiile normale, cu electrozi din nichel, si cele long life, cu electrozi din platina sau iridium: http://www.aa1car.com/library/2004/us30428.htm

Citez: The biggest improvement in spark plug technology, though, came in 1985 when the first generation "long life" plugs with platinum or gold-palladium electrodes hit the market. Up to this point, electrode wear usually dictated when a set of plugs had to be replaced. With standard nickel alloy electrodes, the spark gap between the center and ground electrodes grows about .0002" to .0006" for every 1,000 miles of driving. After 35,000 miles of driving, the gap can grow as much as 0.015" or more.

Din textul asta eu inteleg ca in aproximativ 56.000 km (cam atat inseamna 35.000 mile), distanta dintre electrozi poate creste cu 0.015" sau mai mult. adica 0.381 mm sau mai mult, probabil in functie de conditiile de functionare ale motorului: caldura excesiva, umiditate excesiva, regim de functionare al motorului, etc. Avand in vedere ca bujiile folosite de mine au distanta dintre electrozi de 1.0 mm, probabil ca ar fi o idee buna sa le schimb mai devreme de 60.000 km, cum recomanda producatorul masinii in cazul celor long life.

Pe de alta parte, le dau oarecum dreptate si celor care spun ca nu le-au schimbat inca, "Eu am la masina deja 111.000 km(in 6 ani) si nu am schimbat nici o bujie pana acum". Tot in acelasi document scrie ca bujiile long life nu se schimba la un interval fix de km, ci doar se verifica: With platinum, gold-palladium and iridium (more on this in a minute), electrode wear is greatly reduced. Most platinum plugs can go up to 100,000 miles before they have to be replaced. The same is true for plugs that use other exotic metals such as iridium for their center electrode. Plugs with platinum on both electrodes ("double" platinum plugs) experience even less wear than plugs with only a single platinum or platinum-tipped electrode.

Long-life spark plugs drastically reduce the need for maintenance while helping the engine maintain like-new performance and emissions. Not having to change the plugs so often is a real savings for the vehicle owner, but it's no guarantee the plugs will go the distance.

Totusi, avand in vedere conditiile din Romania, nu foarte prielnice, v-as recomanda sa le schimbati. Eu le-am schimbat la 63.000 km, pentru ca una din bobinele de inductie a cedat, sunt sigur ca din cauza neschimbarii bujiilor la timp. De fapt, asta e si unul din cele mai frecvente efecte al bujiilor care nu mai functioneaza ok, missfire si arderi ale bobinelor de inductie.

Modificat de cristian

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
starchaser   
starchaser

Bujiile NGK BKUR 6 ET10 (cele care vin standaard pe modelele Seat) sunt longlife. Si un print..

post-6090-0-45021800-1292874647_thumb.jp

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian   
Cristian

Frumos, parca vazusem pe undeva chestia asta dar nu imi aduceam aminte unde, chiar nu m-am gandit la ETKA. Si pretul e destul de apropiat de cel de pe piata, 8 Euro fata de cam 5-6 Euro: http://www.autozr1.ro/bujii-ngk/467-bujii-ngk-bkur6et-10.html

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Guest Dolfin   
Guest Dolfin

Pentru ce motor este print screen-ul respectiv?

In al doilea rand, n-as crede tot ce spune ETKA, am experiente personale diverse si cu aplicatia asta.

Cel mai bine consultati pagina producatorului NGK cu privire la codul BKUR6ET-10, acolo figureaza ca fiind in clasa cea mai de jos, "Regular Class".

Ca sa nu mai spun ca bujia respectiva este cu Multi-Ground, un echivalent al anvelopelor All Season, nici cal nici magar.

De la multi ground se trage si ideea de long life dar nimeni nu mai face bujii multiground in ziua de azi daca se doreste o scanteie buna, distribuita uniform si de egala intensitate.

Puteti cauta teste de bujii daca nu ma credeti.

Si un alt aspect care trebuie sa va dea de gandit, cand o bujie costa 5,19$ sau 6-7EUR sa nu va asteptati la platina sau long life.

O bujie f. buna, atat "performance" sau "long life" pleaca de la minim 90RON/buc, un pret obisnuit fiind de 150-160RON/buc..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian   
Cristian

Hai sa o luam altfel. Din experienta ta, din ce cauza ar trebui sa schimbam bujiile mai repede? In afara de ce recomanda producatorul acestora, care ti se par tie ca ar fi motivele pentru care m-ai convinge sa schimb bujiile? Noi ti-am oferit 3 surse diferite in care se spune ca se schimba la 60.000 km.

Modificat de cristian

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Guest Dolfin   
Guest Dolfin

Poti citi si link-ul "independent" postat de cristian.

Eu imi dadeam seama cand bujiile trebuiau schimbate fara sa stau cu ochii pe km, se simtea cum urca in ture si ce tonalitate de zgomot era la ardere, in cazuri exagerate vedeam si la consum.

La unele am inceput sa simt si benzina nearsa cateva minute la pornirea motorului pe frig, pana ajungea la regimul termic, aveam consumuri de 14-16% iar in ture urca foarte greu cu toata stradania mea.

Bujiile neschimbate de 40.000Km au fost cauza.

La altele, in perioada in care le-am avut eu am simtit o mica neliniaritate in tractiune in regim de forta, cei de la Tiriac (era un Hyundai) au mers direct la schimbat bujii, avea cred 30.000Km.

Ajunsesem sa am chei de bujii, si in perioada aceea le schimbam eu la 15-20.000Km, pana am rupt-o si am lasat-o mai moale, schimbam la 25.000-30.000Km, apoi am trecut pe diesel.

Modificat de Dolfin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian   
Cristian

Te-am intrebat asta pentru ca eu n-am simtit nimic din ce spui tu, desi am schimbat bujiile la 63.000 km. In plus, motorul chiar functiona normal. Nici acum nu am nici o problema de genul asta, insa le-as schimba pentru sanatatea motorului.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
matlyxx2   
matlyxx2

sal

seat leon 1P, 1,4l, 86 cp, 2008, 35.000 km

mi am schimbat bujiile cu denso iridium

acum parca s a schimbat sunetul motorului, e mai sport si parca merge mai bine

a mai schimbat cineva sa schimbam impresii?

ms

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Guest Dolfin   
Guest Dolfin

Felicitari, cat au costat?

Eu am condus Denso Iridium candva si pot sa confirm impresia ta.

Ca un eufemism, as spune ca dupa ce au fost schimbate motorul urca in ture mai repede decat apasam eu pedala de acceleratie. :)

Problema la Iridium este ca in 10.000Km o sa simti ca "s-au terminat", si la cat ai dat pe ele probabil ca ai fi vrut mai mult.

Stiu, de la un prieten care a avut si el Iridium pe o Corolla 1,6VVTi, ca desi impresia sport, sunetul si tractiunea au fost excelente (la un motor deja foarte reusit si foarte bun, ani lumina in fata celui de 1,6l - 105CP de la VAG), a avut o eroare in calculator referitoare la sonda lambda de dupa catalizator.

Pana la urma problema a fost mai complexa, bujiile erau foarte foarte bune si rapide iar motorul intr-un regim superior de functionare cu un catalizator deja imbatranit nu reusea sa neutralizeze tot volumul de gaze (si posibil o mica fisura in galeria de evacuare care tragea aer la presiune mare de evacuare).

Si in cazul prietenului, ca si al meu, regimurile superioare de turatii sunt la ordinea zilei, indiferent de combustibil, dar mai ales la benzina.

Incerc sa spun ca nu mergem la consum...

Modificat de Dolfin

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TRP   
TRP

Buna ziua,

 

Am un Seat Leon 1.4 TSI (motor CAXC) din 2011 si as dori sa cer sfatul celor care au inlocuit bujiile si imi pot face o clasificare a producatorilor si sa confirme/infirme codurile bujiilor.

 

Dintre producatorii gasiti de mine pana acum, ii voi pune in ordine alfabetica, ar fi asa:

1. Beru - 0001340917; 

2. Bosch - 0 242 240 665 sau FR 6 HI 332;

3. Denso - SKJ20CR-A8 sau 3371;

4. NGK - PZFR6R sau 5758.

 

Cu bine si multumesc anticipat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sop   
Sop

Faptul ca producatorul recomanda 60.000km inseamna ca isi ia masuri de precautie. Deci pot fi schimbate mai tarziu fara prea multe griji. Pot sa va spun cu mana pe inima ca in 270.000 km deabia am schimbat al 3-lea set. Si masina nu a avut cea mai mica problema. Prima schimbare la 110.000, nr 2 la 180.000 si acum schimbate la 270.000.

Sa ajungi sa le schimbi la 20-30.000 mi se pare cam aiurea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian   
Cristian

Iti dai seama ca faci asta pe riscul tau. Eu am patit-o la Ibiza, nu am schimbat bujiile la 60.000 km si la 61.000 km mi-a crapat o bobina de inductie, care a costat exact cat au costat 4 bujii.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×