Jump to content

Motor turat la maxim (singur)


Mihai Marius
 Share

Postare recomandată

Inainte de a intreba ai cautat si tu un pic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta am intrebat si eu. Nu am primit un raspuns care sa ma convinga. Varianta lui a fost: din cauza palelor turbinei blocate. Eu nu cred ca blocarea lor pot bloca total aerul in admisie. Voi vedea deindata ce fac rost de bani ca sa pot cumpara o turbina si toate cele necesare.

Nu m-am lamurit cu zgomotul care a aparut dupa ce motorul a incetat sa se tureze la maxim.

Zgomotul care zici tu e normal sa se auda cand accelerezi masia peste 3500-4000 de ture si opresti motoru este o anumita clapeta care se inchide sau deschide ceva nu stiu cum... am auzit si eu zgomotul ala cand am ccelerat o data masina peste 3500 sa vad daca scoate fum negru (facusem un pariu) si sa auzit nu e nimc graf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A mea nu trage cum trebuie din cauza debitmetrului, care l-am probat de la alta masina cu acelasi motor si din acelasi an.

S-a simtit diferenta, dar vreau sa va intreb de ce am pe furtunul acela gros si scurt care intra in debitmetru putin uleios pe interior, desi nu ar trebui ?

Totodata radiatorul de la intercooler se poate desface usor pentru a-l curata? Adica as dispune de o trusa de chei destul de utila si m-as apuca eu :P

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se da jos si intercooler-ul, dar trebuie data jos bara.

Uleiul de pe traseu - e cel care scapa pe langa axul turbine. Cam toate turbinele scapa pe acolo, importanta e cantitatea care o gasesti in intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare tuturor! Dupa cum se vede sunt nou pe-aici...si vreau sa va spun ca acum cateva zile am avut si eu ghinionul sa o ia turbo pe ulei si sa-mi distruga motorul!Am un Golf 4 1.9 TDI ALH fabricat in 2001...l-am cumparat acum 1 an,prin luna ianuarie,la 200.000 km pe bord!Luni seara eram in oras,si m-am gandit sa ii dau putin "cox" pentru ca am avut unele probleme cu debitmetrul si nu prea tragea!I-am pus debitmetru nou Bosh si parca era ca noua masina:tragea foarte bine,nu se mai "taia" turbo dupa 3000 rpm in sus..etc!Pe la vreo 120km/h in treapta a 4-a,s-a auzit ceva ca o bubuitura sub capota...nu am apucat sa ma uit in oglinda sa vad daca a scos fum...dar imediat mi-am dat seama ca a facut autoaprindere pentru ca s-a turat blanaa si a iesit din scala turometrul!Toata treaba asta a durat cam 5 secunde pana s-a oprit...si TACERE!:(...am tras pe dreapta,am coborat...si surpriza...la deschidere capotei am observat joja de la ulei k era sarita din locas...adica atinsese capota...motorul plin de ulei...mai ales in partea din fata,pe radiator,peste tot,iar sub masina o pata de vreo 30 cm de ulei!(undeva prin zona intercooler-ului)

Am dus a doua zi masina la service,evident tractata...iar acolo am primit cea mai proasta veste din viata mea:o biela iesise prin blocul motor pe undeva prin zona filtrului de ulei!Baietii mi-au spus ca nu prea are rost sa mai desfaca motorul pentru ca pagubele,la prima vedere,sunt destul de mari...!Tin sa precizez ca masina la cumparare,m-a costat 3300 euro...+ acum cu nenorocirea...inca vreo 1300 euro (motor+turbina+ulei,filtre+distributie) !Am gasit sa o dau la dezmembrari,dar pe o suma,zic eu,cam "low":(...si anume 6000 lei!

O alta varianta:un prieten mecanic...are in service dezmembrat un ALH cu toate anexele fara turbina...si are un Golf 1.6 16v tot din 2001...masina functioneaza perfect...si mi-a propus schimbul fara nici o diferenta de bani!Pentru mine ar fi o afacere cat de cat buna,pentru ca momentan nu detin banii pentru reparatii...in plus il avantajeaza si pe el ca majoritatea pieselor le are la indemana,numai ca ar trebuie sa mai dea in jur de 1300 lei sa ia un turbo reconditionat!

Intrebarea este urmatoare: daca a-ti fi in locul meu,ce a-ti face?:(

Apreciez orice sfat...si imi cer scuze pentru greselile gramaticale si exprimare !Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca tie iti trebuie doar bloc motor ambielat (bloc motor cu pistoane, pompa ulei si poate baie ulei)

Turbina 99% a scapat. De obicei nu pateste nimic.

chiulasa la fel cred ca e intreaga. Poate 2, 3 tacheti sa fie loviti.

Distributia la fel nu trebuie schimbata, doar daca are termenul de 60000 km .

ulai si filtru ulei sigur trebuie.

O sa iti mai trebuiasca garnitura chiulasa, silicon, antigel si probabil bani de manopera.

Oricum toate piesele acestea te pot duce undeva la 3000-3500 ron, sau ma rog cam atat am dat eu.

Citeste si tu posturile 190 si 192 sa vezi ce am patit eu si ce a trebuit sa schimb.

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru incurajari robert!:D...dar...sa spunem ca turbina a scapat...atunci de ce a luat ulei?si de ce a facut autoaprindere?...din cate am inteles acest lucru se intampla doar cand se rupe axul !...sau poate ma insel...nu sunt prea priceput in ale mecanicii !:|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina este prima care cedeaza in asemenea cazuri. SI mai ales ca s-a spart blocul motor si nu a mai ajuns ulei la turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In decursul a cativa ani am intampinat 2 cazuri in atelierul nostru.

1 turbo cedeaza si poate baga ulei in capul pistoanelor, si motorul se opreste in mers singur dar fara a se mai tura la maxim si fara a mai sparge blocul.

2 uleiul acumulat in timp in intercooler o ia pe admisie impreuna cu aerul, turand motorul la maxim (peste limitarea de siguranta a dieselului 5000 rpm) si in 3, 4 secunde cedeaza motorul ca in cazul tau !

Turbina in aceste cazuri nu cedeaza mai ales ca o data spart blocul motorul se opreste, deci se opeste si ea.

Cristi daca ai dreptate trimit un bax de nectar :)

LE. Undeva mai in spate in acest topic am scris cauzele produceri acestei probleme si ce ar trebui facut sa o prevenim :)

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Maruta eu am demontat singur intercoolerul de vreo două ori.nu e greu, dar o să afecteze ceva timp mai ales prima oară.

dacă ești interesat anunță mă pe pm și îți explic.

robert r. pot să confirm că în situația mea turbina nu a scăpat, când motorul a luat-o pe ulei-ipoteza numărul 2 enunțată de tine, deci am avut daună totală.

chiar m-am uitat la ea după demontare, nu avea joc mare în ax și nimic rupt, dar axul părea strâmb și la fel palele pe admisie.

oricum, dacă scapă nu cred că e o idee bună să fie montată în aceeași stare, având în vedere că uleiul acumulat în IC ,,i se datorează” ei.

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul din intercooler se acumuleaza din scapari mici ale turbinei si mai mult din capacul de la tacheti (vaporii de ulei).

O metoda mai usoara pentru curatarea intercoolerului este sa scoatem furtunul care intra in el sub roata din drapta fata (care vine de la turbina) si sa bagam inauntu o carpa care sa absoarba uleiul. (mare grija sa nu pierdeti carpa inauntru :) )

Eventual repetata procedura de 2, 3 ori.

La noi 3 din 3 motoare sparte din aceasta cauza, nu a fost necesara inlocuirea turbinei.

Bine inteles ca asta nu e valabila in toate cazurile, depinzand foarte mult si de uzurile turbinei.

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pățit la fel, i-am dat talpă și a băgat ulei în capul pistonului. Turbina a scăpat dar am găsit motor cu tot cu turbo și l-am pus pe mașină.Toată treaba m-a costat 3100 lei aici fiind inclusă și manopera de 500 lei.

Motorul vechi are 3 pistoane topite și cred că și bielele sunt praf. Chiulasa trebuie rectificată. Nu știu dacă se mai merită să-l repar, îl țin acolo poate iau ceva de pe el.

Cel mai bine caută un motor pe la dezmembrări și rezolvi problema!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

așa este cea mai bună variantă este motor sh din dezmembrări, dar ales cu grijă.

de preferat luat direct de pe mașină să-l vezi cum merge.eu așa am găsit într-un final.

eu știu mai bine de ce zic, pt. că în câteva luni am schimbat 2 (la al doilea a sărit distribuția = compromis)

robert r. nu știam că se acumulează ulei în intercooler și din capacul de la tacheți.eu făceam responsabilă doar turbina de asta.

red_viper ai ieșit foarte bine la bani.cu privire la motorul care a luat-o pe ulei eu unul decât chiulasa am salvat-o, restul la fier vechi. pistonele erau topite și blocate, bielele strâmbe.

este Alh ul mult mai predispus la problema asta? văzând că majoritatea cu astfel de probleme au avut montat pe mașini motorul acesta

o persoană care se ocupă cu dezmembrări auto mi-a răspuns afirmativ, motivând că Alh ul ar avea ceva diferit în mecanismul de pompare a uleiului față de alte motoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bună remarca, majoritatea cazurilor motoare ALH....este ceva cu siguranță.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se mai poate scoate uleiul din IC cu ajutorul unei seringi.Se scoate un furtun de la IC pentru a avea acces (egal pe ce parte) si cu ajutorul unei seringi prevazute cu un furtun de platic lung de 10-20 cm se extrage uleiul din IC prin absorbtie (un capat al furtunului se introduce in IC si celalalt este introdus in seringa ).Se repeta de cateva ori operatia si apoi se monteaza la loc furtunul de la IC.

Operatia nu dureaza mai mult de 5 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta problema o intimpina toate cele diesel, golf, bora, leon, cordoba, octavia datorita constructiei intercoolerului si pozitiei in care e montat, care permite sa stranga in timp uleiul in bazinul de plastic din partea de jos, chiar daca la anumite interventii mai se scoate furtunul din el, uleiul acumulat nu se poate scurge singur jos.

Cei cu passat, audi ..... au radiatorul de intercooler construit cu gatul in jos neavand unde sa acumuleze ulei. Spre norocul lor, furtunul care intra in IC se scoate destul de "des" si asa permite scurgerile de ulei din sistem (la distributie.......... sau alte operatii car necesita demontarea "botului" masinii) fiind destul de rara aceasta "experienta neplacuta".

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati pus pe ganduri...avand masina de 5 ani,am curatat turbina si galeriile plus egr ,dar la IC nu m-am gandit :scratch: cu prima ocazie am sa verific sa nu existe ulei peste masura pe acolo ,motorul fiind ALH cu 210k km

Chear nu-mi lipseste o gaura de vreo 30 40 mill in buget din cauza uleiului acumulat acolo

Un clip sau niste imagini cu ce ar trebui facut mai exact ar fi util pentru toti.

Daca se demonteaza tubulatura dintre turbo si interculer nu se scurge uleiul acumulat acolo?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robert r. ai dat o explicatie mult mai pertinenta și mai pe înțeles decât primisem eu anterior de la cel cu dezmembrările.

Nu te contest pt. că e clar ,,ești pe meserie” în timp ce eu vb. din experianța personală și a altora. Totuși, m-am uitat din nou in topicul asta și majoritatea care au postat ,,experiența” sunt cu motoare alh.

Să fim noi aștia cu motoare alh mai ghinioști sau doar ,,mai plângăcioși”? :D sau este și altceva la mijloc?

kari dacă demontezi doar tubulatura nu curge pt. că intercoolerul este poziționat mai jos, iar tubulatura care vine de la turbo este înclinată către IC.

Eu când am demontat am urmat ,,varianta lungă” să zic așa: demontat bară față, far dreapta, apoi intercooler.

Din ce au postat colegii varianta simplă ar fi cu o seringă și furtun. vezi postul lui snack

Modificat de danneata84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ai pus pe ganduri :))

daca stau bine si ma gandesc cred ca ai dreptate ca doar cei cu alh au problema asta.

pentru asta nu mai am explicatie ...... inca :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ALH ii singurul vizat.Cam toate motoarele care au IC montat ca la Golf sunt 'suspecte' ca stocheaza ulei in IC.

Sunt curios daca mai sunt si alte cauze ale acumularii uleiului decat cele expuse mai sus (eliminand turbina ).Am auzit ca si functionarea motorului multi km in limp poate produce acumularea uleiului in IC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:bom:

Eu mai zic ceva , si nu cred ca e o prostie :tuktuk: daca nivelul uleiului din baie ,este acelasi, nu cred ca ar trebui sa ne facem grij

In schimb cei care observa nivel scazut , in sensul ca dispare uleiul de pe joja, pentru ei e binevenita o inspectie in intercoler.

Nu este cazul meu care am acelasi nivel de ani de zile. ;)

Rog corectie ,daca este cazul :001:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi interesant ca cei care au trecut prin astfel de necazuri sa ne spuna ce consum de ulei au avut inainte ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu eram nevoit sa completez 500 ml de ulei la fiecare 8-9000 km parcursi!toata lumea imi spunea ca uleiul este pierdut pe la egr,pentru ca se si vedea ca mereu dadea cate putin pe-acolo...dar uite ca acum dupa ce s-a intamplat nenorocirea tind sa cred ca s-a strans si in intercooler!revin cu detalii dupa ce desfac tot de pe masina!stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

500 ml la 8000-9000 Km este un consum decent si in mod normal nu ar trebui sa ingrijoreze. Din ce am citit, in cazul tau, inca nu e clar daca dupa ce i-ai dat jar a cedat axul turbinei aceasta fiind cauza intrarii uleiului in intercooler si apoi in admisie. Ai avut des limp-mode? Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu debitmetrul vechi,limp-mode-ul era ceva normal pentru mine...cand mi-era lumea mai draga si depaseam...ma lasa turbo:(...!Vreau sa spun ca de fiecare data cand ajungeam la 3300 rpm,pe-acolo pe undeva,se taia de tot turbo si trebuie oprit si repornit motorul!:|

Cu noul debitmetru,situatia s-a schimbat total:puteam sa turez cu a doua pana la 4200,cu a treia 3800-4000,iar cand am forjat cu a 4-a pana pe la 4600 s-a produs nenorocirea!Cine zice ca o forja e buna la timpul ei,se cam inseala...depinde si cum se prezinta uzura turbinei !Deci pana nu stiti cum sta treaba...nu riscati...posibil sa ramaneti fara turbo,si mai grav,fara motor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!