Jump to content

Motor turat la maxim (singur)


Mihai Marius
 Share

Postare recomandată

Poate colegii din arad sau din timisoara stiu sa iti recomande un service bun,in cluj as putea sa iti recomand pe cineva dar e inutil,de asta e bine cand ai limp mode sa verifici la timp turbina ca exista posibilitatea sa o ia pe ulei ca si in cazul tau si atunci e grav,sau s-ar putea sa iti dea uleiul afara in cazul fericit,dar acuma toata discutia e fara rost.

Desfa motorul si vezi ce ii afectat si inlocuieste ce trebuie.Numai trebuie un meserias ca sunt o gramada de cazuri in care s-au umblat in motoare si nu au mai iesit ca inainte.Asta e viata capu sus si spor la treaba.O sa stii altadata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.Asta e,invatam si trecem peste toate!Nu mai suport sa stea masina in curte zacand. Daca vreun coleg din Arad sau Timisoara stie un service sau mecanic pentru problema mea sa scrie aici sau pm.Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu din fericire nu am butuit nimic cel mai probabil pt ca nu turbina a fost cauza producerii turatiei maxime, dar mi s-a intamplat si mie sa se tureze la maxim, candva asta iarna, dupa ce mersesem ceva mai mult prin oras si era incalzit motorul, ii mai dadeam talpa cu a 2-a si a 3-a, prin oras, sa mai curat turbina. Cand stateam primul la semafor, mai erau cateva secunde si mi-a venit sa ii dau si atunci talpa, pe loc, scoasa din viteza, desi stiu ca parca nu e chiar recomandat sa faci asta pe loc, am dus-o de doua ori pana in 3.000, si a doua oara cand am luat picioru de pe acceleratie, m-am trezit ca s-a dus singura in blana, dar a stat 2-3 secunde maxim, eram pe loc, la semafor, si cred ca am apasat (printre altele) si pedala de acceleratie si atunci si-a revenit, a scazut turatia, totul normal in continuare, nu s-a aprins nimic in bord, nu s-a oprit motorul, doar crescuse ceva temperatura pe la 95 de grade cred... mai mult ca sigur la mine nu a fost vorba de aceeasi poveste cu turbina care trage ulei, cred ca s-a blocat vreo clapeta ceva si cred ca am deblocat-o apasand acceleratia.

Nu am fost in service decat dupa vreo luna, cand imi picase electromotorul, si atunci au pus testerul si le-am zis de faza asta ca mi s-a turat singura la un moment dat, si au zis ca pe erori nu se vede nimic... DE ATUNCI NU A MAI FACUT ALTA DATA, dar acum m-am speriat dupa ce am citit pe aici, am dat din greseala peste threadul asta cautand altceva...

Am mai pus testeru pe ea acum vreo 3 saptamani si nu era nici o eroare.

In concluzie, sunt curios ce sa se fi intamplat atunci ? faptu ca am apasat din nou acceleratia se poate sa fi "deblocat" turatia maxima ?

Si nu in ultimul rand, ce ar trebui facut in momentul cand se tureaza maxim ca sa micsorezi damage-ul ? stiu ca m-am gandit atunci cand era turata maxim sa opresc motorul, ca mi-era ca explodeaza, si dupa aceea am mai stat 1-2 secunde apasand ca disperatu tot ce se putea prin masina, pt ca intuiam ca bubui tot motoru daca il opresc din cheie la 7.000 rpm sau cate avea atunci...

daca nu se oprea probabil o opream din cheie... era bine asta sau nu ? acum citind thread-ul asta, imi dau seama ca nu s-ar fi oprit din cheie daca era de la turbina care trage ulei, si inteleg ca mai este varianta sa ii dau a 5-a daca am viteza de deplasare mica, sau pe loc, in cazu asta nu se spargea cutia de viteze ?

si daca am viteza mare, (120 ?) si se tureaza singura ce ar trebui sa fac ? cum i s-a intamplat unui coleg pe aici la 140 care zicea ca a oprit motorul si a reusit sa o traga pe dreapta, si mai era sa intre si intr-un tir dar a scapat totusi, desi nu prea a dat detalii despre cum a oprit mai exact, eu habar nu am ce se intampla de exemplu daca opresti motorul la viteza de 130 nu se blocheaza volanul ?

Modificat de vali196
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se blocheaza daca e cheia in contact ;)

Daca o scoti afara se blocheaza ... :D

Modificat de Ionut Maruta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca in timp ce mergi cu masina incepe sa prind viteza singura, eu cred ca prima reactie e s-o tii din frana. Si o tii asa pana ajunge la ralanti si pana la urma se va opri motorul daca iti tot scade viteza si nu mai poate motorul sa traga, adica scade turatia sub cea de ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In momentul cand am vazut ca incepe sa se tureze am calcat frana apoi am scos din viteza si am oprit motorul apoi avariile.toate s-au intamplat pe la95-100km/h si eram in depasire. Ma bucur ca am reactionat bine si nu s-a intamplat si altceva. Mare grija in momente din astea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci nu se blocheaza daca opresc motorul dar nu scot cheia :)

Eu ma gandeam la ce sa faci sa opresti foarte repede, presupunand ca e treaba cu turbina care o ia pe ulei, sa opresti repede ca sa nu ajunga sa explodeze motorul :). SI presupunand treaba ca opresti din cheie si nu se opreste motorul, ca asta ma sperie mai mult... cum am inteles ca s-a intamplat la unii ghinionisti.

In momentul cand am vazut ca incepe sa se tureze am calcat frana apoi am scos din viteza si am oprit motorul apoi avariile.toate s-au intamplat pe la95-100km/h si eram in depasire. Ma bucur ca am reactionat bine si nu s-a intamplat si altceva. Mare grija in momente din astea!

Ai scapat usor, ma bucur, mai ales ca erai in depasire...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul il opresti subturandu-l pana se opreste, eu asa inteleg ca e cel mai bine din ce povestesc colegii ca se intampla atunci o ia turbina pe ulei. Adica daca esti in a 5-a la 100 de km/h, daca incetinesti tinand masina din frana, probabil ca pe la 30 de km/h o sa moara motorul daca o tii tot in a 5-a cand calci frana.

Oricum, ideea principala eu o vad ca fiind aceea ca n-ai voie sa scoti masina din viteza sau sa calci ambreiajul ca sa nu dai ocazia motorului sa se tureze la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

calci frana cat poti de repede pana la o viteza cat mai mica,o lasi in viteza si scoti cheia din contact.Bineinteles ca dupa ce ti;ai luat toate masurile de siguranta rutiera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stiam si eu aceste lucruri atunci cand a luat-o si masina mea pe ulei, salvam destul de multi banuti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu scoti cheia, ca-ti blochezi volanul si dai de altele.... subturata, se opreste si cu contactul pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate;de asta am spus de siguranta rutiera asigurata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cel mai simplu. :)

Ne curatam intercoolerul de ulei mai des asa macar la 6 luni

si evitam prin asta turarea motorului la maxim singur.

Asta cel putin la bora, golf si octavia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, depinde... fenomenul apare deseori, cand turbina are joc mare in ax, cedeaza.... si iti trage tot uleiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar. Cand incepe turbina sa aiba joc in afara ca baga si ulei pe admisie, la turatiile care se roteste se blocheaza, se rupe axul....

Exemplu clar patit de mine.

Vine client cu masina de scoala la reparat. problema turbina "limp mode". golf 4 alh

Ok, nu e mare lucru. turbo jos curatat, verificat joc ax ok, curatat geometrie variabila, supapa vacumatica ok, curatat supapa egr,curatat galerie admisie care era incarcata de abia se mai vedea gaura.......

Masina reparata omul multumit.

Cand a iesit pe poarta, la prima acceleratie mai mare, ca de acum manca asfaltul, sa turat motorul la maxim si in 3 sec a busit blocul de a iesit un piston prin el.

Am ramas si eu mut cand am vazut mai ales ca el nu a stiut sa o bage repede in viteza si sa calce frana brusc sa oreasca motorul.

Am demontat totul de pe masina. motorul cutia .......si ce mai erau anexe si hai sa vedem care a fost cauza.

Cand am dat jos intercoolerul am ramas cu gura cascata. Inca mai era in el aprox 300 grsme de ulei.

Greseala a fost a mea ca nu am curatat si intercoolerul cand am curatat toate celelalte.

Eliberand admisia el a putut aspira cu usurinta uleiu strans in timp in intercooler. si de aici pana la bum ........doar

3 secunde :) .

De atunci orice masina la cre lucram la turbina egr admisie ..... curatam si intercoolerul ca de a fost invatare de minte.

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si turbina lui, a fost intreaga, dupa eveniment ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbo a ramas intreg.

S-a rupt biela nr 1 care a spart blocul si a atins si de alternator, pistonul 1 topit si blocat, toate camasile pistoanelor sparte de biele, unul dintre tacheti hidraulici de la pistonul 1, celelalte 3 biele strambe, si pompa de ulei sparta

ca a fost in dreptul pistonului 1 si a lovit-o biela rupta.

Am inlocuit blocul cu pistoane cu tot si baie de ulei si pompa, iar la chiulasa am schimbat 2 tacheti. Restul au ramas intregi

Din blocul motor spart am mai putut recupera vibrochenul, baia de ulei, pinioanele si lantul de la pompa de ulei.

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De aceea luati aminte ! Sa nu mai patiti ca mine :) .

La masinile golf, bora si octavia cu motoare tdi 99% din problema turari la maxim

este cauzata de uleiul strans in intercooler

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este cea mai buna solutie de a curata intercoolerul? Se poate cu apa sau benzina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu l.am curatat acum 3 ani cu apa fierbinte si detergent de vase. La final am pus cam 0,5 l de diluat si am facut o spalare. ulei nu a curs mult din el, maxim 50 ml.

De aceea luati aminte ! Sa nu mai patiti ca mine :) .

La masinile golf, bora si octavia cu motoare tdi 99% din problema turari la maxim

este cauzata de uleiul strans in intercooler

pana la urma toate aceste depuneri pe egr, admisie, ulei acumulat in intercooler de la ce se datoreaza???

mers subturat sau ce?

Modificat de theoane
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In timp datorita uzurilor, turbina incepe sa piarda ulei pe langa segmenti si catre admisie si catre evacuare. Si asta se intampla mai ales pana motorul se incalzeste.

Pe langa alte uzuri ce pot aparea si turbina pierde mai mult ulei in partea de admisiesi de aceea este bine sa nu mergem sportiv cu turatii mari pana cand motorul nu ajunge la temperatura de lucru 90 grade.

Toate aste se intampla in timp. Uleiul care ajunge in evacuare incarca geometria variabila si de aici limp mode, iar uleiul care pleaca pe admisie o parte ramane in intercooler. O atla parte trece de intercooler si se pierde prin gaurile de aerisire ale valvei egr datorita uzuri axului care da drumul gazelor in admisie .

Iar ce trece si de valva egr se depune pe jumatate din valva si in galeria de admisie .

Aceasta depunere are loc din cauza ca uleiul care circula impreuna cu aerul se intalneste cu gazele evacuate pe care le recircula valva egr si fiind foarte fierbinti usuca uleiul incepand depunerea. Uni ca sa scape de aceasta depunere anulau valva egr, aceasta fiind permanent inchisa nu mai dadea voie gazelor fierbinti sa depuna uleiul pe admisie.

Deci nu stiu daca mersul subturat cauzeaza aceste probleme. Doar ca acesta poate aduce mai devreme aceste probleme fata de unul care merge mai turat.

Eu unul nu merg deloc subturat si am patit si eu aceste probleme. Limp mode si incarcarea galeriei de admisie.

:) Sper ca am reusit sa ma fac inteles cu aceasta explicatie :))

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am si eo o intrebare pentru ce`i care cred ca ma pot ajuta . De vreo 2 saptamani am o problema cu masina mea masina este 1.9 tdi pompe duse cod motor AJM problema este urmatoarea: cand o pornesc peste vreo 3 min incepe si se tureaza pana pe la 1000 1400 de ture si sta asa cam 1 min 2 . Zilele trecute a facut iarasi asa si am oprito si am lasato 5 min si am pornito iar si a dat rateuri cand am vazut am oprito am lasato cam 10 min si am pornito si na mai facut. Cu cine am vorbit mecanici au spus ca are ulei in intercoolar credeti ca ii din asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa-i o diagnoza si te lamuresti sigur care e cauza. asa pe banuite pot fi multe cauze ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea - schimba senzorul G62 - temperatura lichid racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!