Jump to content

Motor turat la maxim (singur)


Mihai Marius
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am rezolvat-o si sunt bucuros ca nu m-am grabit sa o duc la primul mecanic care mi-a iesit in cale. La mine a luat-o pe ulei, a fost un mare ghinion dar s-a rezolvat. Asa cum spunea si Florin mai sus, daca dai de mecanicul care trebuie, iese ceas motorul. La mine erau bielele indoite toate. Am schimbat biele, segmenti, pistoane, chiulasa cu supape refacuta la un mester (baietii de la servicce stiau tot, asta a fost 150 de lei doar), garnitura chiulasa, distributie, ghiduri tacheti, turbina (una refacuta, 1200 lei). Am ramas impresionat de felul in care au lucrat si s-au comportat baietii la service, si motorul chiar a iesit impecabil (nu tremura, are putere, suna foarte bine).

Piesele au fost noi, cu exceptia bielelor, pe care am dat 700 ron (toate 4). Pistoanele sunt 2 si 2, diferite, ele au costat vreo 1200 de ron daca nu ma insel. Am mai schimbat si debitmetrul, pentru ca nu functiona corect, a fost 270 ron. Intr-un final am ajuns la suma de 6000. Cred ca a meritat acum, intrucat merge excelent. Aici in Galati e destul de greu sa gasesti un service unde chiar sa isi bata capul cu tine, la Frontal am ramas cu un gust amar, Scoprtion (dealerul autorizat de wv) mi-am luat teapa, sunt niste incompetenti. Unde am mai fost a fost Ena, parca sa se numea, unde mi-au facut schimbul cu ulei romanesc folosit. La Rostar (langa Ena) s-au comportat urat si masina nu merge nici azi cum trebuie (tot motor refacut insa alta masina, nu vw). La Zetec baietii fac treaba buna insa nu sunt toti competenti si nici nu isi dau interesul. La happy car s-au comportat frumos insa nu prea au fost competenti, Un service Ok este in spate la parcul de software, nu mai tin minte cum se cheama exact dar e singurul, si ultimul, cel la care am fost acum si mi-au refacut motorul este Auto Plus.

Despre acestia din urma am numai cuvinte de lauda, au fost seriosi, ce au spus aia au facut, livrarea au facut-o la termen, nu au lucrat dupa zicala "merge si-asa" si sunt foarte, FOARTE competenti. Baiatul caruia ii apartine service-ul chiar are experienta, pune mana la reparat si face lucrul calumea. Nu vreau sa para ca fac reclama, sper insa poate va fi util cuiva intr-o zi care cauta un loc unde sa isi repare masina cu incredere.

Mi se pare ca e foarte greu in zilele astea sa gasesti pe cineva care sa se si priceapa, sa faca si treaba si sa se si comporte cu respect cu clientii. Cel putin in Galati, cam asa e.

Cam asta e experienta mea cu motorul turat la maxim, daca mai pot fi util raspunzand la intrebari, astept.

Mersi mult Florin pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mare placere. Ma bucur ca a iesit cum trebuie. Acum, motorul acesta trebuie sa mearga sute de mii de km, fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urmaresc topicul asta de ceva vreme.

Acum vin cu o intrebare: care e motivul de se intampla chestia asta cu supraturarea motoarelor plus urmarile de rigoare?? Mersul subturat sau numarul mare de km??

Ca idee am un coleg (genul care merge "la consum") care are un Golf IV ALH si saptamana trecuta a patit acelasi lucru. I s-a turat motorul, mult fum alb si ... liniste. Rezultatul: schimabrea motorului deoarece cel de pe masina era varza ( motor spart, pistoane lipite, etc. )

Pe de alta parte, am un prieten care are tot un Golf 4 de 116 CP in 2 usi care are cu motorul aproape 300.000 km. Face UE des (numai eu cred ca am facut cu masina aia 7 - 10.000 km prin D, NL, DK, S, etc. si la viteze chiar si peste 200 km / h) si nu are nici pe dreak.

Eu am tot ALH si am cu el vreo 90.000 km. Sa ma astept la surprize?

Stima.

Modificat de O'neill
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la intrebarea lui o"neill , mai exact m-ar interesa daca se poate intampla sa o ia pe ulei fara semne prevestitoare. Cu alte cuvinte azi consuma 400ml la 13.000 km si brusc , fara vreo fortare a turbinei, suge uleiul in admisie si pa. Desi nu am experienta imi pare ca sunt sanse mici sa nu dea semne, cel mai vizibil fiind balta de ulei din jurul turbinei, doar sa se uite cineva la ea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O'neill

Dieselului , dupa ce se incalzeste , ii place sa stea mai sus in turatii .

Asta ii face bine ...

Modificat de Turbocip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am rezolvat-o si sunt bucuros ca nu m-am grabit sa o duc la primul mecanic care mi-a iesit in cale. La mine a luat-o pe ulei, a fost un mare ghinion dar s-a rezolvat. Asa cum spunea si Florin mai sus, daca dai de mecanicul care trebuie, iese ceas motorul. La mine erau bielele indoite toate. Am schimbat biele, segmenti, pistoane, chiulasa cu supape refacuta la un mester (baietii de la servicce stiau tot, asta a fost 150 de lei doar), garnitura chiulasa, distributie, ghiduri tacheti, turbina (una refacuta, 1200 lei). Am ramas impresionat de felul in care au lucrat si s-au comportat baietii la service, si motorul chiar a iesit impecabil (nu tremura, are putere, suna foarte bine).

Piesele au fost noi, cu exceptia bielelor, pe care am dat 700 ron (toate 4). Pistoanele sunt 2 si 2, diferite, ele au costat vreo 1200 de ron daca nu ma insel. Am mai schimbat si debitmetrul, pentru ca nu functiona corect, a fost 270 ron. Intr-un final am ajuns la suma de 6000. Cred ca a meritat acum, intrucat merge excelent. Aici in Galati e destul de greu sa gasesti un service unde chiar sa isi bata capul cu tine, la Frontal am ramas cu un gust amar, Scoprtion (dealerul autorizat de wv) mi-am luat teapa, sunt niste incompetenti. Unde am mai fost a fost Ena, parca sa se numea, unde mi-au facut schimbul cu ulei romanesc folosit. La Rostar (langa Ena) s-au comportat urat si masina nu merge nici azi cum trebuie (tot motor refacut insa alta masina, nu vw). La Zetec baietii fac treaba buna insa nu sunt toti competenti si nici nu isi dau interesul. La happy car s-au comportat frumos insa nu prea au fost competenti, Un service Ok este in spate la parcul de software, nu mai tin minte cum se cheama exact dar e singurul, si ultimul, cel la care am fost acum si mi-au refacut motorul este Auto Plus.

Despre acestia din urma am numai cuvinte de lauda, au fost seriosi, ce au spus aia au facut, livrarea au facut-o la termen, nu au lucrat dupa zicala "merge si-asa" si sunt foarte, FOARTE competenti. Baiatul caruia ii apartine service-ul chiar are experienta, pune mana la reparat si face lucrul calumea. Nu vreau sa para ca fac reclama, sper insa poate va fi util cuiva intr-o zi care cauta un loc unde sa isi repare masina cu incredere.

Mi se pare ca e foarte greu in zilele astea sa gasesti pe cineva care sa se si priceapa, sa faca si treaba si sa se si comporte cu respect cu clientii. Cel putin in Galati, cam asa e.

Cam asta e experienta mea cu motorul turat la maxim, daca mai pot fi util raspunzand la intrebari, astept.

Mersi mult Florin pentru sfaturi!

Eu am patit la fel ,am scris si in acest topic, dar am rezolvat cu inlocuirea motorului si turbinei( am cumparat un motor sh cu tot cu turbo, 550 euro). Sunt chiar multumit, motorul merge foarte bine, am deja 20000 km cu el si nu are nimic. Ce vroiam sa te intreb........daca la motorul tau au ramas urme pe suprafata blocului, la mine un piston s-a topit si a ramas lipit pe bloc o pelicula fina, pe marginea superioara, eu ma gindeam sa-l repar dar nu stiu daca mai pot repara suprafata la cilindrul respectiv. Oricum dupa ce am vazut calculele tale cu piesele nu cred ca mai are rost si am sa abandonez proiectul! Multa bafta !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Nu, nu s-a topit nici un piston la mine, doar bielele au fost indoite (toate). In rest motorul nu prezenta uzura. Daca tu te pricepi sa faci toata treaba s-ar merita, cauti piesele la sh, cantaresti tot, probabil scapi pana in 1000-1500 ron, fara turbina si distributie. Eu sunt mai tot timpul ocupat cu munca si nu prea imi permite timpul sa caut mecanici, piesele cele mai ieftine, etc.. din pacate, asa ca sunt nevoit adesea sa aleg solutia optima la acel moment.

Cu motor la sh ieseam probabil cu vreo 500 de euro mai ieftin, pe care probabil ii pierdeam pe alte cai, pentru ca motorul cel mai probabil era refacut sau obosit.

Legat de ce a spus Alexandru P, la mine nu a dat nici un semn, nici ulei, nici zgomot, nimic. La cele 2 service-uri la care am fost mi-au spus ca turbina nu avea joc in ax. Unul mi-a spus ca a fost de la turatie, ca era mizerie pe turbina. A mai spus ca a mai intalnit cazuri, doar a curatat turbina si gata. Nu ma pricep deci nu stiu daca ce a spus e adevarat. Ce treaba ar avea mizeria cu suptul de ulei?

Mi-ar placea sa mai merg cu ea 2 - 300.000 de km de acum incolo, nu as schimba-o nici la un milion daca ar merge bine si nu ar papa sume cum a papat acum, prea des.

Apropo, off-topic: treaba aia cu skoda de 1.000.000 km cu care se facea tam tam e reala? Aveti idee ce motorizare era? Nu au spus nimic de refacut motor, probabil schimbatul cuzinetilor, garnitura chiulasa e considerat revizie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, dupa ce am citit mesajele voastre referitoare la motor turat singur, sa va spun pe scurt ce am patit eu:

Merg seara prin Bucuresti si in apropierea casei turez motorul pentru a ajunge sa schimb banda inainte de semafor. N-ajung la semafor deoarece masina se tureaza singura pana la capat de grila turometru, unde sta cam 3-4 secunde. Motorul se opreste singur.

Trag pe dreapta din inertie si o las circa 10 minute sa se odihneasca... o repornesc la a treia cheie si merge intrerupt (in 2 juma). In urmatoarea dimineata o pornesc cu gandul sa merg pe roti la service si scoate un nor de fum si motorul trepideaza.

O duc la Pors*** Bucuresti Nord, si ii rog constatare completa. Scor pentru constatare (cu demontare de chiulasa)1300 ron. O scot de pe rampa fara sa demontez chiulasa.

Am fugit de acolo, am luat-o pe o platforma si acum este la un alt service (Metrotehnica). Astept saptamana viitoare lista cu bube si costul aferent.

Ideea este ca de la anteriorul service am urmatoarele concluzii:

1. compresie mica pe cil 3 si medie pe cil 2;

2. bujiile de pe 2 si 3 sunt topite...;

3. turbina se pare ca ar avea cam 400 ml de ulei, inca in ea.

Spre deosebire de cazurile de mai sus, motorul a pornit, chiar am mers "pe roti" pana la primul service.

Problema mea este sa aflu de ce ajunge ulei in turbina. Rezolvarea acumularii uleiului in turbina este plimbatul la turatii mai marii si la drum intins.. nu in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina scapa ulei pe la ax si acest ulei se aduna in intercooler. Cind turezi motorul presiunea in tubulatura de admisie creste si baga uleiul din intercooler in capul pistonului. Aici se produce socul hidraulic deoarece uleiul nu se comprima si se indoaie bielele, totodata uleiul se aprinde si are loc o ardere necontrolata de unde si turatia motorului. Daca ai gasit bujiile topite la 2 si la 3 pistoanele si ele sunt sigur topite, asa am avut si eu. Astept sa vad ce constatari faci si tu. Nu dispera, toate fiarele astea se repara. Eu aveam 140 la ora cind am patit asta si abia am reusit sa nu intru intr-un TIR!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Astazi am patit si eu acelasi lucru la un Glolf IV 1.9 TDI / ALH /90CP.Plecat mai tare de la semafor, s-a turat singura la maxim, fum mult de ziceai ca a luat foc, am oprit din instinc pe deapta si apoi am oprit motorul.Instantaneu sa oprit din turatie.Nivelul la ulei era ok.Am incercat de vreo 3-4 ori sa o pornesc, motorul invarte mai ca ar porni dar nu o ia.Am sunat un mecanic si concluzia ar fi la fel, turbo a luat pe ulei.Sper sa fie numai atat, numai turbo.Intrebarea mea ar fi urmatoarea : Am vzut turbine pe net pentru 1.9 TDI de 131 CP , din auzite de pe la prieteni as putea sa ii pun de 131 CP numai sa se potriveasca la marime, este cineva care a facut acest lucru?Se poate face asa ceva?Mai trebuie schimbat si altceva pe langa? Ma gandesc ca daca tot trebuie sa ii schimb turbo sa ii pun una mai puternica.Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am si eu o problema cu turatul motorului. Nu se tureaza singur la maxim cum am citit pe aici, ci se tureaza prea mult, fara ca viteza sa fie proportionala cu turatia (gen 4700-4800 ture si 45 km/h in trapta 3).Daca eliberez acceleratia si o reapas revine la o turatie normala pt acea viteza. Chestia asta se intampla in orice viteza. Motorul este BCA 1.4/75CP.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca tu ai probleme cu ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a evita acest nefericit eveniment, atunci cand ajungeti la service cu prima ocazie rugati mecanicul sa verifice radiatorul intercooler daca are ulei si sa-l curete !

Este o problema des intalnita la golf, skoda octavia .... mai ales cele care merg in regim mai de masina de scoala sau de acasa la serviciu 10 minute si inapoi acasa.

Cand motorul este rece turbina mai pierde ulei in sistemul de admisie acesta strangandu-se in radiatorul intercooler ajungand in timp sa se stranga destul de mult. Azi un pic maine un pic si tot asa la prima turatie mai mare uleiul pleaca din intercooler impreuna cu aerul ajunge in motor si BUM ! (motorul se poate turala la maxim mai mult sau mai putin timp in functie de cat ulei este strans acolo)

Deci cel mai simplu ar fi ca periodoc la 6 luni sau an sa desfacem radiatorul intercooler si sa-l curatam de ulei. Desi acasa e mai greu de desfacut de pe masina macar furtunul care intra in intercooler se poate desface si cumva se poate extrage uleiul care se strange in partea de jos a bazinului de plastic.

Spor la treaba :) si vom inchide acest topic sper :)

Modificat de robert r.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata lumea cu care am vorbit si care a patit asta avea motorul de 90 de cai pe octavie, golf si bora. E doar o coincidenta sau se intampla si la case mai mari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Robert am inteles cum sa produs nefericitul eveniment.Multumesc.Cu toate ca eu o cam alerg iar regimul " mai de masina de scoala sau de acasa la serviciu 10 minute si inapoi acasa " nu se preteaza la mine, totusi pun aceasta intamplare pe seama faptului ca are 12 ani turbina si odata trebuia sa pice, nimic nu tine o vesnicie.Dar revin totusi la intrebare mea pot sa pun o turbina mai mare?Mai trebuie schimbat ceva pe langa?Ca de schimbat tot trebuie sa o schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

da, merge ,ia legatura cu userul cipos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

Aceeasi problema si la mine turat singur la maxim, fumul evacuat a fost negru si foarte mult, acum masina porneste dar vibreaza foarte tare si "merge in 3". Urmeaza partea de service :banghead: :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce-a mai ieftina solutie este un bloc motor complet de la dezmembrari. Complet adica cu biele, pistoane. baie ulei si restul folosesti de la tine. chiulasa injectoare pompa....... Sigur s-au strambat biele la pistoane. De obicei asta se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu o intrebare, unde pot gasi 1 bucata piston + biela pentru ALH ul meu, SH vreau, am tot rasfoit pe aici si nu am reusit sa gasesc, stie cineva prin Bucuresti? Ca dupa turarea exceziva am o biela stramba si 1 piston topit, nu vreau motor SH pentru ca tot il voi desface ca sa stiu ce este in el si pana la urma este loterie si cu el.

Multumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai noi o sa gasesti asa la bucata. Nu cred ca desface niciun dezmembrator motorul ca sa dea pistoanele cu bucata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Paulicus,

Da, gasesti un piston si o biela la dezmembrari, si inca multe. atat ai grija ca la motoarele cum avem noi sunt 2 si 2 diferite pistoanele. Biela la sh e cam 180 - 200 ron iar pistonul intre 150 - 250 ron. Pistoanele noi erau 340 respectiv 730 cand le-am cumparat eu (de un fel si de celalalt). Trebuie sa ai grija sa nu depaseasca 8 grame diferenta intre pistonul vechi si cel nou, altfel o sa ai vibratii, o sa bata, cu siguranta stii asta

Cauta piesele la sh pe net, suna la firmele de dezmembrari, sunt multe si se gasesc relativ usor, trebuie doar sa ai timp.

Iti sugerez sa cauti in alte orase decat bucuresti pentru ca ai sa gasesti piesele mult mai ieftine si la aceeasi calitate.

Succes!

Apropo, stie cineva la cati km trebuie schimbat uleiul dupa refacere? Mecanicul mi-a spus vreo 3000 dar ma gandesc ca e cam putin. Vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Din pacate aceeiasi problema am avut-o si eu .Adica ;motor turat la maxim, mult fum din cauza scapari uleiului pe la turbina.Totul a durat vreo 10 secunde .L-am oprit foarte repede cu bagat in viteza a 4 si frana deoarece de la contact nu am reusit.O manevra riscanta deorece eram in trafic foarte aglomerat,DN 1. Am incercat dupa sa vad daca porneste.A pornit, dar mergea foarte rau ,am renuntat si am chemat pe cineva sa ma tracteze.Dus la service si facut constatare;turbo terminat,plus toate cele 4 biele indoite ,restul a scapat fara a se deteriora .Am cumparat 4 biele cu pistoane cu tot la 400 ron de la sh,dar am folosit doar bielele deoarece pistoanele mele erau perfecte. Garnitura de chiulasa noua si cele necesare pentru a monta motorul, a fost adusa si turbina de la refacut cu 600 roni si 1200 roni la service ,inclusiv manopera si restul pieselor a iesit totul ok .Masina functioneaza perfect, sunt foarte multumit si de cheltuiala si de lucrare.

Modificat de nickus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut colegi! Din pacate azi am patit la fel cu Bora.Mergeam linistit in viteza a 5-a pe la 2200rpm iar dintr-o data s-a turat tare,a ajuns intre 4500-5000 dar am oprit imediat fara sa o las sa se tureze la maxim.Am deschis capota si era ulei pe furtunul de langa locul unde adaug ulei in motor. Am pornit dupa cateva minute dar doar pentru 3secunde.In acel timp s-a auzit ca un fel de tacanit in zona turbinei,probabil atinge paleta.Am avut limp mode si fluiera tare dar ma gandeam ca o sa mai duca 10000km.Ce e de facut acum?Pot sa verific eu acasa daca e turbina terminata sau daca e altceva problema..?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja cand ai limp mode e un motiv de ingrijorare,nu stiu de ce nu merge lumea la mecanic cand ia limp mode(macar sa ii faca o curatare daca se mai poate),rare sunt cazurile cand iei limp mode si simptomul sa treaca de la sine.

In fine,te poti uita la nivelul de ulei pe care i-l mai ai in baie(se vede pe joja), sau poti sa te uiti daca nu ti la aruncat pe esapament.Parerea mea ''neavizata'' e ca a cedat turbina.In astfel de cazuri din cate stiu eu(cum a fost al tau,ca s-a turat singura) apar mai multe daune(supape strambe,biele indoite,etc).Eu nu vreau sa te speriu,dar cel putin turbina eu zic ca e dauna totala.iti trebuie o turbina,curat intercoolerul,si multe rugaciuni ca altceva nu s-a intamplat(slabe sanse zic eu).iti doresc sa iesi cat mai eftin si masina sa mearga la fel ca inainte.tine-ne la curent.

Ca sa verifici tu turbina acasa e putin cam greu de ajuns la ea(pozitie incomoda), dar daca te pricepi poti sa dai jos turbina si sa te uiti la ea,sau cel putin sa ajungi sa ''pipai'' cu degetul axul turbinei.

Modificat de neag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. M-am uitat la ulei si se pare ca e sub nivel,eu il verificam la 2-3zile si era ok. Sper sa fie doar turbina ca o schimb cu una noua+actuator daca trebuie.Se pare ca trebuie desfacut motorul oricum pentru verificat supape etc.Problema e ca nu stiu la cine sa duc masina ca eu stau la 24km de Arad si nu cunosc mecanici buni in turbo. As duce-o si in Timisoara daca as sti ca sunt mai buni mecanici acolo. Imi imaginez cate ma asteapta.. :(

Modificat de Serj Arad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!