Jump to content

Motor turat la maxim (singur)


Mihai Marius
 Share

Postare recomandată

Astazi am reusit sa dau jos turbina si in momentul in care am scos furtunul de la admisie,a cazut surubul care tine elicea pe ax.A curs mult ulei din ea si dupa cum se vede si in poze,elicea din partea cu admisia este foarte afectata,iar axul pare rupt(la simtul mainii).curios este ca nu pot gasii turbina pe site-urile de piese auto dupa codul scris pe ea si nu sunt lamurit pe care motoare se mai foloseste acest tip de turbina.Am gasit una de ahu 90cp,dar un prieten de la un magazin de piese a spus ca nu este compatibila.curios este ca atunci cand caut turbina dupa codul original(tech doc) pe site-urile de piese,la compatibilitati apar mai multe tipuri de motor(inclusiv Ahu).Stie cineva ce motoare mai folosesc acest tip de turbina?

Ps:in cartea masinii(de bulgaria) codul de motor este Ahh

post-126270-13985453143785_thumb.jpg

post-126270-1398545345591_thumb.jpg

post-126270-13985453619117_thumb.jpg

post-126270-13985453841772_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e reclama

www.autonik.ro

da-le un telefon

sau la userul cipos aici pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am reusit sa identific tipul de turbina de pe masina mea(aceiasi cu AFN) si sa gasesc una in stare buna si la pret foarte bun zic eu(450 lei),nu are joc in ax este foarte curata la elice(eu am dat-o jos de pe donatoare) si sper ca in urmatoarele zile sa repornesc bestia.sper sa ma puteti ajuta in urmatoarea etapa,completand la ce cred eu ca trebuie sa fac inainte de repornirea motorului si anume:

-curatat intercooler

-curatat egr

-curatat evacuare( inclusiv esapament)

-cutatat baie ulei si pusa garnitura noua

-ulei si filtru ulei noi

-verificat si curatat conducte spre si din turbina

Mai sunt si altele?

Modificat de johngotty
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca numai eu postez,dar mai fac o incercare :)) baia de ulei chiar asa greu se da jos,adica se da jos jumate de masina cum am vazut eu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu zici de suruburile de langa volant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu din ce am vazut azi cand am reusit sa pun "noua" turbina si sa curat admisie,evacuare,intercooler am zis sa dau jos si baia si o curat,dar dupa ce am dat jos bara,lagarul si altele.....am vazut ca baia intra sub puntea fata si nu o pot da jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Azi conduceam fosta masina, care tot in familie e, la socramiu, si la schimbare din 2 in 3 s-a turat, fum negru, si nu am reusit sa opresc motorul decat in viteza si calcat frana.

Am dus-o in parcare, dupa ceva timp, am scos furtunul din admisie si am dat la automat. Invarte bine , nu bate dar nu porneste. 

MAine sunt la munca si nu am timp, dar sambata ma apuc sa ma uit la ea, sa vad distributia daca mai e la punct si starea turbinei.

Ulei inca mai are in baie , e in zona hasurata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capsula turbo sparta si geometrie blocata = asta a facut ca uleiul din intercooler sa fie tras in admisie.

 

Axul turbinei este ok, am demontat bujiile, am scos furtunul de la turbo, am dat la automat, nu a scuipat nimic din cilindri. Distributia a fost verificata si nu a sarit de la punct.

Am slabit conductele de la injectoare si am dat la automat pana a iesit motorina, dupa asta a pornit. Am demontat si curatat tot ce inseamna tubulatura din admisie, A mai aparut un zgomot in plus, e un tachet care face galagie. O sa fie schimbat.

 

In rest motorul a scapat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faptul ca geometria era blocata nu are legatura cu faptul ca uleiul a fost tras in admisie. 

 

Verifica turbina, eventual du-te cu ea la o reconditionare, ca e posibil sa scape ulei si sa nu patesti din nou aceeasi faza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FAptul ca actuatorul este blocat a dus la aceasta chestie, daca nu era blocat nu facea presiune asa mare si posibil sa nu fi plecat uleiul in admisie.

 

Ieri si azi cand am pornit masina dimineata a dat cu fum de nu se mai vedea pe strada, deci am si cel putin o biela indoita. Miercuri desfac motorul sa ved ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa nu desfaci motorul daca nu bate.De fum scapi cand se arde uleiul care e pe evacuare.Tot turbina e beleaua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si de ce nu scoate fum dupa ce se incalzeste si a doua zi porneste greu, se aud ceva batai si umple strada de fum ?

Dupa ce se incalzeste se aud rapaieli la accelerare.

 

Deci, maine il desfac si va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfacut motor azi. 3 biele vizibil strambe cu ochiul liber sisigur si a 4-a e la fel daca o masor cu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de aceeasi parere cu @MRC...mai verifica o data de la ce ai patit-o...si iti aduc aminte ca avem un prieten comun care are actuatorul blocat (l-ai verificat cu mana ta) de ceva timp si merge zilnic cu ea fara astfel de evenimente...

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAsina o coduce socra-miu din 2009 si merge foarte subturat, eu am dus-o peste 3000 fara sa stiu ca actuatorul este spart si geometria blocata.

 

 

Am degripat geometria, trebuie schimbat actuatorul.

 

Pozele:

Dupa cum se vede, pistonul nu mai iese peste blocul motor.

post-1788-0-08179100-1410377921_thumb.jp

post-1788-0-47864300-1410377928_thumb.jp

post-1788-0-30336100-1410377934_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca aveai ulei adunat in intercooler, iar tu cum nu stiai asta, ai calcat-o si s-a dus tot uleiul in admisie. Nu are legatura asta cu geometria si cu presiunea marita. Daca presiunea e mai mare decat e normal, intra in limp mode. Ce ai patit tu se putea intampla si daca nu era geometria blocata. 

 

Uleiul ori s-a adunat in timp, ori s-a adunat recent, in urma unei scapari mai mari de ulei. Ia si fa-i o verificare, sa nu patesti din nou aceeasi chestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi asta am ziz de la inceput, de la uleiul din intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si noi tot asta am zis...ca actuatorul blocat a fost o coincidenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, problem solved.

4 biele, set segmenti noi, set cuzineti biele noi, semerng axa came nou, garnitura pompa vacuum si actuator turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am o bora din 2001, 1.9 TDI 131CP automat 5 trepte. Am patit de 3 ori ceea ce va zic, cand ii dau kick-down (sau pe sport) si merg repede cu ea la un momentdat se accelearaza singura si peste 5-10 secunde moare motorul, urmat de mult fum in urma. Despre ce ar putea fi vorba? Daca merg normal cu ea fara sa ii dau kick-down sau pe modul sport merge brici, deci pe drive nu am nicio problema, porneste la sfert si merge ok, precizez ca cutia schimba bine.

 

Idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Am curatat intercooler de ulei, egr curatat si masina face iar lafel...ar putea fi turbo devina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat ulei ai gasit in intercooler ?

 

ce joc are in ax, turbina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!